Ga naar inhoud

DIY Car simulator - Logitech G27 - MB 300 CE


Bompa

Aanbevolen berichten

Nu niet om te zeveren, maar hier wil ik alles van weten :D

 

- welk gewicht kunnen die 'pistons' dragen

- idee van kostprijs

- wat heb je er allemaal voor nodig (electronica, specifieke software, welke hardware?)

- welke spellen zijn ondersteund?

 

- ....

 

 

Zou jij dat nog kunnen weervinden op de een of de andere manier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je hem via 9lives eens contacteren: http://www.9lives.be/forum/race-free-roaming/762162-betaalbare-bewegingssimulator-prototype-klaar-enquete.html

Ik weet niet of het nu daadwerkelijk al op de markt is. Hij is nu ook afgestudeerd en werkt niet meer bij ons. Ik heb zijn contact gegevens niet.

Ik kan mits wat zoekwerk misschien wel zijn master scriptie opsnorren, waar dus al zijn werk in beschreven staat. Maar dat wordt wat zoeken/rondvragen/...

 

Ivm zelf te doen: reken toch op immens veel werk/programmeer werk/denk werk.

Die kerel is er zeker een jaar aan bezig geweest, bij wijze van Master thesis (burgerlijk ingenieur). Dus als je zelf vanaf 0 wilt beginnen is dat zeker geen plug & play projectje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eens die twee pagina's gelezen. Dit gaat me wat te ver.... 4 000 eur .... 't Is al gek genoeg nu :D

 

Vandaag stuurkolom gemonteerd. Ben niet echt tevreden, 't kan beter. M'n zoon heeft het stuur 'gepresenteerd' terwijl ik het boeltje aftekende onder het dashboard. Maar het stuur staat te laag en iets te veel naar rechts. Bovendien is de voorlopige montage van de momo wat te "los". De G27 zal veel solider moeten zitten. Vrij veel speling op het stuur nu. Heeft te maken met de manier van monteren (dubbele buis met een mm speling tussen beide / te weinig steun in verticale richting doordat voetenruimte vrij moet blijven).

 

In elk geval, eerste keer echt gereden en 't is wel cool. Behalve het gevoel dat wat te wensen overlaat (te kleine schermen, nog geen dual screen, pook nog niet aangesloten en te kort, stuur in verkeerde positie) al ferm wat rondjes gereden in Live for speed! Super....

 

Vrienden kwamen op bezoek deze avond, hun kinderen waren ook deel van de testcase.  Verstelbare pedalen zijn dus echt wel nodig. En voor de rest: al enkele kilometers afgbold vanavond ;)

 

Foto's volgen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speling op het stuur maakt het in een Mercedes van die tijd gewoon realistisch!

Maar voor een stevigere constructie, als uw stuur gemonteerd zit op 1 ronde buis, kan je net voor (of achter, afhankelijk hoe je het bekijkt) werken met een lager om die vast te zetten. Lager om cardan vast te houden in het midden bij een rwd wagen bvb.

En je dochter zit te ver van het stuur! Direct goed aan leren e, nu we toch bezig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee toch, C-Xi?

Het origineel stuur is volgende:

 

file.php?id=82640

 

dsc00424j.jpg

 

Het optionele sportstuur zoals op deze CE is het volgende, wat ik ook heb:

 

int1.jpg

 

En dan het AMG-stuur, zoals bovenstaande, maar dan met AMG in?

 

Of is onderstaande het sportstuur? (onderste twee spaken nog wat dichter bij elkaar)

 

300einterior.JPG

 

 

Het onderstaande is het sportstuur en dat ligt nog netjes bij mij, jij hebt hetgene erboven :)

 

 

 

Dat is toch niet 'gewoon stuur' en 'sportstuur', dat je daar toont?

 

Is volgens mij gewoon het pré-facelift stuur en het facelift stuur.

Van elk is er een sportstuur gemaakt geweest. (bij pré-fl 390mm, bij fl weet ik niet precies hoeveel, dacht ook 390.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speling op het stuur maakt het in een Mercedes van die tijd gewoon realistisch!

Maar voor een stevigere constructie, als uw stuur gemonteerd zit op 1 ronde buis, kan je net voor (of achter, afhankelijk hoe je het bekijkt) werken met een lager om die vast te zetten. Lager om cardan vast te houden in het midden bij een rwd wagen bvb.

En je dochter zit te ver van het stuur! Direct goed aan leren e, nu we toch bezig zijn.

 

 

Lagers: waren de bedoeling, maar nog geen gevonden. Ik zal de diameter eens posten, dan kunnen jullie me misschien aan eentje helpen.

Positie: Ik weet het, maar de zetels moeten opnieuw uitgelijnd worden, want de rails staan niet evenwijdig waardoor ze moeilijk verschuiven.

Er zijn echt nog massa's details te verbeteren / af te werken.... Maar dat maakt het leuk.

 

 

Zou je niet ingaan op bralo zijn aanbod ivm die 42" tv? Of krijg je dat niet aanhesloten? Zou het een pak intenser maken denk ik :)

 

Natuurlijk! Maar ik heb nog niets gehoord sindsdien, @bralo ging daar eens naar kijken en me op de hoogte brengen. Ik wacht heel geduldig af.

En eerlijk, ... 't is inderdaad een deel van de beleving die nog mankeert. De kleine schermpjes zijn een beetje te eng om het volledige gevoel te hebben.

 

@bompa wanneer mag ik eens komen spelen? :D

Zo vet :D

 

Als de meeste dingen klaar zijn, stuur is belangrijkste, dat staat nu echt niet goed. Knie zit tussen stuur en console en kan amper bewegen.

 

Ik ben je 1ste project nog tegengekomen op een ander forum

 

534574_10151166258897672_149617119_n.jpg

 

:lolz:

Al even gek of mijn idee :D

 

Dat is toch niet 'gewoon stuur' en 'sportstuur', dat je daar toont?

 

Is volgens mij gewoon het pré-facelift stuur en het facelift stuur.

Van elk is er een sportstuur gemaakt geweest. (bij pré-fl 390mm, bij fl weet ik niet precies hoeveel, dacht ook 390.)

 

Kan, ik baseerde me op veronderstellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je voor die lagers niet bvb 3 kleine lagers van een rolschaats of zo in een driehoek plaatsen met de buis daar tussen geklemd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je voor die lagers niet bvb 3 kleine lagers van een rolschaats of zo in een driehoek plaatsen met de buis daar tussen geklemd?

 

Dàt is slim!

Ik heb er hier 4 liggen, van verschillende diameter. 'k Zou er nog twee moeten bij halen dan. Wel ietske minder stabiel dan 1 lager, maar veel stabieler dan nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:inlove:

 

Zie ze zitten en genieten :inlove:

Toch wel fier op m'n dochter :D

Was de eerste rit met werkende versnellingspook.

 

http://youtu.be/AOohQ1QYXng

 

Vandaag volgende gedaan:

- montage voorruitstijlen en dakrand (waar zonnekleppen en spiegel in zitten)

- aansluiten versnellingspook

- herstellen dashboardverlichting in de tellerunit en provisoir aansluiten

 

 

En een filmpje van deze ochtend: m'n oude momo in werking

 

http://youtu.be/w7jTrr3nhVk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch niet 'gewoon stuur' en 'sportstuur', dat je daar toont?

 

Is volgens mij gewoon het pré-facelift stuur en het facelift stuur.

Van elk is er een sportstuur gemaakt geweest. (bij pré-fl 390mm, bij fl weet ik niet precies hoeveel, dacht ook 390.)

Awel ja maar ik heb de 39cm variant, het AMG stuur dus al heeft amg de binnenkant van het stuur bij echte amg's dan vervangen met eentje zonder ster en hun logo in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achter nieuwjaar ga ik dan eens afspreken voor de rest van de stukjes die je nog liggen hebt, C_X.

Zou je nog het "driehoekig" kadertje in zwarte kunststof hebben van de opening waardoor de linker "gordelaanreiker" gaat?

Rechts heb ik, links niet. Is ook geen ramp als je het niet hebt uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid