Ga naar inhoud

DIY Car simulator - Logitech G27 - MB 300 CE

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Daar. Meneer heeft een Mercedes en begint te stoefen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

:lolz:

Het hoefijzer en de trekhaak mankeren nog om helemaal erbij te horen.

Geplaatst:

Vergeet de klak niet!

Geplaatst:

Koptelefoon aan en genieten maar: de MB rijdt nu echt helemaal als een truck :D

In rFactor de Truck-mod geïnstalleerd, en uiteraard een MB gekozen. Rijdt wel nog cool met de geluiden enz. :)

Geplaatst:

En vandaag nog verder gedaan met het mechanische gedeelte van het schuifdak. Maar het is mislukt. Moet het anders aanpakken, misschien morgen nieuwe poging. Ook nog m'n fijn metaalboortje gebroken en ermee in mijn vinger geschoten, redelijk diep. Viel wel nog allemaal mee, vinger groeit wel weer dicht, boortje groeit niet meer aan elkaar jammer genoeg.

Heb dan maar wat toertjes op circuit gereden.

En de voeding van mijn verlichting gewisseld: nu effectief de pc-voeding op de interieurverlichting aangesloten, en heb nu effectief 12V ipv 10V, en het is inderdaad allemaal nog net iets klaarder.

Filmpje hieronder van wat show: dashboardverlichting aan en uit zetten, groene lampje in dashboard voor de power van de pc, gele lampje voor de harde schijf.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Een klein stukje met de Porsche + schuifdak showtime (verbeterde versie), mét bediening via het originele knopje! (en eindeloopschakelaars zodat de boel niet kapotgetrokken wordt, en met de twee relais om de polariteit van de motor om te wisselen)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

valt dat mee kwa windgeruis als je open rijdt?

Geplaatst:

M'n ventilatoren zijn nog niet aangesloten dus: Ja :D

(heb wel al eens een test gedaan, en echt, ik meen het, eens die snelheidsafhankelijk draaien, wordt dat echt mégavet :D, nu was het al ferm)

Geplaatst:
Geplaatst:

No limits!!!

:D

• 2 weken later...
Geplaatst:

Is dit zo iets dat als het volledig af is de kinderen er gaan moeten afblijven? Blijft wel dik. Wanneer mogen forummers komen spelen?

Geplaatst:

Nee gij, zot. Het is juist voor de kinderen. Zoiets onaangeroerd laten staan, zou te jammer zijn. Eigenlijk is hij nu zo goed als volledig operationeel. De knopjes van de spiegels en ruiten + stuurhendel heb ik weer afgekoppeld (errors) maar al de rest werkt zoals het moet. Enige grote wat nog moet veranderen is eens een sterkere pc (eentje van een jaar of drie-vier oud bv) en een G27 ipv een momo (dan heb ik 900 graden stuurhoek en een massa's precieser stuur). Arduino en tellerpartij die werkt is nog zoiets, maar dar zal wat tijd, geknutsel, onderzoek en geld in kruipen.

En nogmaals, volledig af, ... ik denk niet dat dat zal zijn, altijd hier en daar wel een verbeteringetje mogelijk.Ik zit al in gedachten met plexi zijruiten en zo :)

Ergens in augustus is er een weekje dat de kinderen op kamp zijn, dan is er een mogelijkheid. Komt wel nog.

Geplaatst:

Tegen dan is de BBQ in de koffer geïnstalleerd ook zeker?

Geplaatst:

lol, dat projectje is in de vergeetput gestoken hoor.

Geplaatst:

G27 G27 .... koop nekeer een stuur van Fanatec jong :P

Geplaatst:

Eindelijk iemand die weet waarover hij spreekt :P

Geplaatst:

Is ook een mogelijkheid ;)

Is dat dan nog zo veel anders of beter?

Geplaatst:

Beter, kwalitatiever, zeker de pedalen met een loadcell

Geplaatst:

ge kunt vrij gemakkelijk een setje logitechs modden he, met voor geen 20 euro aan stukken. Collega heeft dat gedaan. Zal iets goedkoper zijn dan een set clubsport pedalen van Fanatec.

Geplaatst:

't is datte, het moet allemaal nog een beetje betaalbaar blijven.

Geplaatst:

ge kunt vrij gemakkelijk een setje logitechs modden he, met voor geen 20 euro aan stukken. Collega heeft dat gedaan. Zal iets goedkoper zijn dan een set clubsport pedalen van Fanatec.

Waarom zeg je dan dat hij een Fanatec moet kopen :lol:

Geplaatst:

Waarom zeg je dan dat hij een Fanatec moet kopen :lol:

Stancke, al dat peggen is precies niet goed voor je verstand. Waar heb ik geschreven dat hij Fanatec pedalen moet kopen?

Geplaatst:

Peg my pardon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in