gTa 28.077 Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 En dat 2 keer! 't Kan niet anders dan waar zijn, dus. Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 klein kind Voor mij ben je een klein kind als je een mening baseert op een vooroordeel. Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Als het topic overgenomen wordt door dit soort banaliteiten, gaat de 4C Alfa nooit kunnen redden 2 Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Voor mij ben je een klein kind als je een mening baseert op een vooroordeel. we weten allemaal dat je dat enkel hebt gepost om nog eens stoer te kunnen stoken van achter je toetsenbord. Quote
Gast Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 laatst zag ik wernercupra zijn poep op internet ! Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Agreed. Same story voor de Jag F-type Leg uit? Quote
gewoon ik 8.378 Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 staat ook (te) hoog geprijsd dacht ik. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Da's een concurrent voor een Boxster, maar 25k duurder. Voor 5k meer (dacht ik) heb je een XK Cab. 25k? Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Da's een concurrent voor een Boxster, maar 25k duurder. Voor 5k meer (dacht ik) heb je een XK Cab. 25k? Vind dat ook veel, is dat met gelijkaardige uitrusting? Quote
Salokin 9.015 Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Dag Jokke_Vlo. Hoe is het nog met Wernercupra? Nog altijd een gouden hart en stalen vuisten Wil iemand mij sitreppen. Quote
Parsifal 4.592 Geplaatst: 21 maart 2013 Geplaatst: 21 maart 2013 Om toch maar eens op gTa zijn post terug te komen. Ik vind dat persoonlijk allemaal wat overdreven, die berichten over het teloorgaan van alfa. Heb nu enkele jaren met een MiTo gereden en sinds kort met een 147 Q2 JTD. Als ik beide met elkaar vergelijk, moet ik toch stellen dat het inderdaad ferm achteruit gegaan is bij die mannen. De MiTo is teveel een allemansvriend om nog een echte Alfa te zijn. Maar wat de 147 bewijst is dat de knowledge bij die mannen er zeker en vast is. Die 147 rijdt echt als een droom. Als je gewoon kijkt naar de famillie 156 - 147 - 166 moet je toch stellen dat ze bij Alfa daar een homerun geslagen hebben op zowel rijvlak, design, commercieel succes als het bewaren van de heritage. Daar hoeft voor mij helemaal geen RWD aan te pas komen. (is natuurlijk altijd leuk meegenomen) Moesten ze gewoon daar naar teruggaan. zouden er al een PAK alfisiti bijzonder tevreden zijn. Perfecte line up voor mezelf - Entry level coupé/hatchback in het B-segment met enkele pittige turbomotoren - Leuke hatchback - Midsize sedan/break + afgeleide coupé daarvan - Spider/Coupé duo => Met RWD op MX-5 basis Indien die famillie de rijeigenschappen, de lichtvoetigheid en het design van de 156/147 kunnen evenaren en daarbij de boel wat minder fragiel maken zouden ze echt een dreamteam hebben. Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 21 maart 2013 Geplaatst: 21 maart 2013 Toen hadden ze hun gewicht nog mee én de echte Alfa V6 (denk aan de totaal geflipte 147 en 156 GTA ) Die auto's hadden geen schakelaar nodig om Alfa-DNA te tonen. 1 Quote
Parsifal 4.592 Geplaatst: 21 maart 2013 Geplaatst: 21 maart 2013 Toen hadden ze hun gewicht nog mee én de echte Alfa V6 (denk aan de totaal geflipte 147 en 156 GTA )Die auto's hadden geen schakelaar nodig om Alfa-DNA te tonen. Zo is dat... en ook al waren de onderstellen bijzonder fragiel... goed rijden deden ze sowieso... Heb nu de 147 Q2 150 Pk... Belachelijk snel machien. Mijn 147 weegt trouwens evenveel als mijn MiTo met zijn 1.3 spaardiesel Snap nog steeds niet hoe ze het zo snel hebben kunnen laten hangen. Want die karren konden echt nog trots de Alfa Badge dragen. Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 21 maart 2013 Geplaatst: 21 maart 2013 Jij met zo'n Q2, moet lachen zijn Quote
Parsifal 4.592 Geplaatst: 21 maart 2013 Geplaatst: 21 maart 2013 Tis een zwarte... Op het werk hebben ze al een bijnaam ervoor. Floris zijn doodskist Maar toch... Er zijn minder leuke leasewagens Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 21 maart 2013 Geplaatst: 21 maart 2013 Je zegt eerst dat 't overdreven is en haalt daarna énkel argumenten aan die bevestigen wat ik zei. Ik druk het misschien graag erg sterk uit (da's typisch voor pseudo-lovers), maar als je échte Alfa's hebt gekend kan je niet anders dan hetzelfde concluderen. Wat jij nu ook doet. Een 147 is een auto die 15 jaar geleden (!!) werd ontwikkeld. Ondertussen is het, zoals je zelf zegt, niks méér dan rebadged Fiat-brol. De MiTo heeft geen Alfa DNA, knoppeke of niet. Je kan nu zelf ervaren wat Alfa DNA wél is, en hoe verdomde leuk dat is. Nu, die 4C, die zal wel leuk rijden. Daar twijfelt niemand over. 8) Kan ook niet anders met dat gewicht. Maar 't zou pas straf zijn mochten ze terug écht leuk rijdende daily drivers bouwen, in plaats van een Elise/Exige-kloon. 2 Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 21 maart 2013 Geplaatst: 21 maart 2013 Je zegt eerst dat 't overdreven is en haalt daarna énkel argumenten aan die bevestigen wat ik zei. Ik druk het misschien graag erg sterk uit (da's typisch voor pseudo-lovers), maar als je échte Alfa's hebt gekend kan je niet anders dan hetzelfde concluderen. Wat jij nu ook doet. Een 147 is een auto die 15 jaar geleden (!!) werd ontwikkeld. Ondertussen is het, zoals je zelf zegt, niks méér dan rebadged Fiat-brol. De MiTo heeft geen Alfa DNA, knoppeke of niet. Je kan nu zelf ervaren wat Alfa DNA wél is, en hoe verdomde leuk dat is. Nu, die 4C, die zal wel leuk rijden. Daar twijfelt niemand over. 8) Kan ook niet anders met dat gewicht. Maar 't zou pas straf zijn mochten ze terug écht leuk rijdende daily drivers bouwen, in plaats van een Elise/Exige-kloon. Ik dacht net hetzelfde Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 21 maart 2013 Geplaatst: 21 maart 2013 Je zegt eerst dat 't overdreven is en haalt daarna énkel argumenten aan die bevestigen wat ik zei. Ik druk het misschien graag erg sterk uit (da's typisch voor pseudo-lovers), maar als je échte Alfa's hebt gekend kan je niet anders dan hetzelfde concluderen. Wat jij nu ook doet. Een 147 is een auto die 15 jaar geleden (!!) werd ontwikkeld. Ondertussen is het, zoals je zelf zegt, niks méér dan rebadged Fiat-brol. De MiTo heeft geen Alfa DNA, knoppeke of niet. Je kan nu zelf ervaren wat Alfa DNA wél is, en hoe verdomde leuk dat is. Nu, die 4C, die zal wel leuk rijden. Daar twijfelt niemand over. 8) Kan ook niet anders met dat gewicht. Maar 't zou pas straf zijn mochten ze terug écht leuk rijdende daily drivers bouwen, in plaats van een Elise/Exige-kloon. klein kind Quote
Parsifal 4.592 Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Je zegt eerst dat 't overdreven is en haalt daarna énkel argumenten aan die bevestigen wat ik zei. Ik druk het misschien graag erg sterk uit (da's typisch voor pseudo-lovers), maar als je échte Alfa's hebt gekend kan je niet anders dan hetzelfde concluderen. Wat jij nu ook doet. Een 147 is een auto die 15 jaar geleden (!!) werd ontwikkeld. Ondertussen is het, zoals je zelf zegt, niks méér dan rebadged Fiat-brol. De MiTo heeft geen Alfa DNA, knoppeke of niet. Je kan nu zelf ervaren wat Alfa DNA wél is, en hoe verdomde leuk dat is. Nu, die 4C, die zal wel leuk rijden. Daar twijfelt niemand over. 8) Kan ook niet anders met dat gewicht. Maar 't zou pas straf zijn mochten ze terug écht leuk rijdende daily drivers bouwen, in plaats van een Elise/Exige-kloon. Niet echt. Jij grijpt terug naar de alfa's uit de jaren '80... Imo hoef je zeker niet zo ver terug te gaan om nog echte alfa's terug te vinden. dat waren de 156/147/166 ook... Dat stemt me, in tegenstelling tot jou, iets hoopvoller dat ze de goede richting wel zullen terugvinden. Het is ook maar recent dat ze zo saai zijn geworden. En dat het brol heb je me nergens horen zeggen :-) Heb altijd bijzonder graag met mijn MiTo gereden. Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Niet echt. Jij grijpt terug naar de alfa's uit de jaren '80... Imo hoef je zeker niet zo ver terug te gaan om nog echte alfa's terug te vinden. dat waren de 156/147/166 ook... Het probleem is ook dat wanneer je "echte Alfa" zegt, dat iedereen dat ook meteen associeert met probleembakken Quote
Parsifal 4.592 Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Het probleem is ook dat wanneer je "echte Alfa" zegt, dat iedereen dat ook meteen associeert met probleembakken Goh ja... zo'n 156/147/166 waren niet echt onbetrouwbaar te noemen (hadden in die tijd ook één van de meest vooruitstrevende diesels in het vooronder zitten) ze waren vooral bijzonder sletig in hun ophanging + electronica. Beetje een BMW E46/E60 maar dan extremer en sneller :D Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Niet echt. Jij grijpt terug naar de alfa's uit de jaren '80... Imo hoef je zeker niet zo ver terug te gaan om nog echte alfa's terug te vinden. dat waren de 156/147/166 ook... Dat stemt me, in tegenstelling tot jou, iets hoopvoller dat ze de goede richting wel zullen terugvinden. Het is ook maar recent dat ze zo saai zijn geworden. Klopt, ik vind de 147, 156, GT, 166 en ook de 159 en (in mindere mate) Brera en Spider nog alle Alfa-DNA hebben die je je maar wensen kan. Ik hoop ook dat tij keert. 't Is echter wel vijf voor twaalf, als je tussen de regels leest... Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Heel goede auto's dus, als je enkel de motor als maatstaf neemt Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.