Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hebben jullie nooit angst dat dat tegen jullie gebruikt kan worden? Tenzij jullie je allemaal perfect aan de snelheid houden, maar dat betwijfel ik ergens.

Geplaatst:

@@bertds welke dashcam heb jij?

Ik gebruik mijn GSM en de app DailyRoads Voyager. Heb sinds kort een Samsung Galaxy Alpha, waarmee ik in 4K kan opnemen. Is ongeveer 10-15 seconden werk om hem elke keer te installeren wanneer ik instap, maar anderzijds hoef ik dan ook niet met SD kaartjes te prutsen wanneer ik iets wil overzetten.

Geplaatst:

Ik gebruik mijn GSM en de app DailyRoads Voyager. Heb sinds kort een Samsung Galaxy Alpha, waarmee ik in 4K kan opnemen. Is ongeveer 10-15 seconden werk om hem elke keer te installeren wanneer ik instap, maar anderzijds hoef ik dan ook niet met SD kaartjes te prutsen wanneer ik iets wil overzetten.

Moet je dan zo vaak iets overzetten?

Bij mij is dat eerder iets dat 99% van de tijd daar gewoon hangt en waar ik niks mee moet doen.

Geplaatst:

Goh nee. Maar ik heb bvb. een SD kaartje voor mijn radio, en ik zeg al twee weken dat ik er nieuwe muziek op ga zetten, maar ik vergeet het er altijd uit te halen ^_^

Ik zou er ook geen 200-300 euro kunnen voor geven, voor iets dat mijn GSM evengoed kan. Zou wel graag langs achter ook kunnen filmen, dus misschien dat er op termijn toch eentje komt.

Geplaatst:

Hebben jullie nooit angst dat dat tegen jullie gebruikt kan worden? Tenzij jullie je allemaal perfect aan de snelheid houden, maar dat betwijfel ik ergens.

En jij vraagt dat in deze topic? :D

Geplaatst:

En jij vraagt dat in deze topic? :D

Kan zijn dat jullie daar niet bij stilstaan, geen idee hé.

Geplaatst:

Ola - toch iets om bij na te denken, als het in Duitsland gewoon tout court niet mag

Als ik het goed begrijp mag je dat ding wel hebben hangen, maar riskeer je een boete van zodra je iets met die beelden wil doen behalve ze thuis bekijken. Zodra je beelden doorspeelt aan derden (internet, politie ... ) ben je strafbaar.

Maar dat doet er op zich niet toe in sommige gevallen he. Die dashcam kan je dan helpen van bepaalde dingen "te onthouden" of "te herinneren", zonder dat je die beelden op zich moet afgeven of moet zeggen dat je het daarvan hebt, want in principe zie jij met je ogen hetzelfde als je camera (als die vooraan hangt toch ;) ).

Geplaatst:

Bovenstaande is correct. Als je het ding hangen hebt om je rit door het woud te filmen is er geen probleem. Trouwens, volgens dit principe zou 90% van de ring filmpjes niet legaal zijn. Enkel wanneer auto's en gezichten onherkenbaar zijn kan je die online gooien

• 3 maanden later...
Geplaatst:

@@ir_fuel : heb jij de jouwe nu al ergens aangesloten of hangt hij nog altijd aan je 12v?

Heb na deze morgen ook maar een 0806 besteld :)

Geplaatst:

@@ir_fuel : heb jij de jouwe nu al ergens aangesloten of hangt hij nog altijd aan je 12v?

Heb na deze morgen ook maar een 0806 besteld :)

@@ir_fuel ?? :D

BMW vraagt 220euro+btw dus zal zelf moeten prutsen

Geplaatst:

@@ir_fuel ?? :D

BMW vraagt 220euro+btw dus zal zelf moeten prutsen

Voor 110 euro doe ik het bij de jouwe :D

Geplaatst:

Voor 110 euro doe ik het bij de jouwe :D

Deal, wanneer kom je naar mijn mooie gemeente? :)

Geplaatst:

Denk dat we mekaar sneller gaan treffen op een of ander circuit als je fun cup rijdt. 

Heb dat bij de mijne ook gedaan van 't weekend in de paddock in Spa. Op die plaats is alle materiaal tenminste voorhanden. :P

Geplaatst:

Normaal dan Dijon :ninja:

Afgetapt van de achteruitkijkspiegel of zat daar niets?

Geplaatst:

Kabel getrokken tot vanachter en aan de zekeringen iets geprutst om stroom af te tappen.

Geplaatst:

Kabel getrokken tot vanachter en aan de zekeringen iets geprutst om stroom af te tappen.

Kan je dat bij mijne camion ook doen?

De laatste keer dat ik probeerde is hij afgevoerd door Ford assistance :D

Geplaatst:

http://www.benl.ebay.be/itm/180735526749?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

+

http://www.benl.ebay.be/itm/351444444445?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

+ nog een extra zekering om in dat eerste te pluggen en een klemmetje/ring/... om aan de negatieve pool van de kabel vast te zetten die je ergens onder een moer op je chassis vast vijst en klaar.

• Vind ik leuk 2
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Ik heb dus nu in 2 wagens bovenstaande installatie + een mini 0806. In een auto werkt het perfect, in de andere loopt de camera vast als ik het contact aan zet als de auto al een tijdje stil staat.

Zeer vreemd. Stroom en GPS led gaan aan, maar het scherm blijft uit en de camera wordt warm. Reageert op geen enkele knop. Het enige wat werkt is de camera uit de voet te trekken en dan wachten tot de batterij leeg is (duurt gelukkig niet lang). Als ik hem daarna terug in de voet plug gaat hij direct aan en werkt zonder enig probleem. 

Momenteel trek ik dus de camera uit de voet als ik parkeer, en bij vertrek plug ik die terug in. Dan zijn er geen issues. 

Nog iemand al zoiets meegemaakt bij een mini 0806? Misschien moet ik eens proberen van hem op een zekering te zetten die mee geschakeld is met het contact, als ik er eentje heb aan die kant van de auto.

Geplaatst:

Ik wacht nog op mijn omvormer dus nog niet aangesloten

• 7 maanden later...
Geplaatst:

@dragonfly gebruik jij die mini 0806 nog? De mijne valt regelmatig gewoon uit bij het rijden. Geen crash ofzo, maar je hoort dat muziekje en dan gaat hij gewoon uit. Een druk op de knop en hij is terug aan. Vrij vervelend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid