Ga naar inhoud

VW GOLF VII GTI en GTD

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Knap die GTD! 
Hoe zit dat daarin met motorsound ? Is dat gewoon identiek aan de 2.0tdi of heeft die toch nog dat beetje meer ?

Ik blijf iig met een benzine rijden voor de weinige km's die ik nog doe :P

Geplaatst:

Knap die GTD! 

Hoe zit dat daarin met motorsound ? Is dat gewoon identiek aan de 2.0tdi of heeft die toch nog dat beetje meer ?

Klinkt sportiever ja, wordt kunstmatig versterkt. ;)
Geplaatst:

Wat gaan ze dan wel niet vragen voor de nieuwe Golf R vraag je je dan af. Die speelt eerder in de klasse 135i, en als de "gewone" GTI al evenveel kost..

Effe nuanceren...

Een basis GTI kost dik 10k minder dan een M135i met de uitrusting die een GTI standaard heeft, en dan heb je nog geen adaptive cruise control (niet mogelijk op een 135i). :)

Dan nog een verschil van een kleine 800 euro BIV en 350 euro verschil in verkeersbelasting.

Geplaatst:

met alle respect voor de auto maar 46 000 euro ga ik niet voor een golf geven

maar die zal wel veel opties hebben

Ik denk niet dat je de configuratie van caoimhin als referentie mag nemen. Basisprijs is rond de 32k als ik me niet vergis en is dan standaard best al goed uitgerust.

Geplaatst:

vooraan in de grille onder, dat vierkant is dat een sensor van de cruiscontrol? 

of bouwen ze daar standaard een stinger dsi in? :)

Geplaatst:

met alle respect voor de auto maar 46 000 euro ga ik niet voor een golf geven

En dan nog, mijn ex full option E92 320d Coupe heeft minder gekost en die had na een software update ook 200pk, op de achterpoten :ninja:

Sorry, maar ik vind dat je een 320d niet kan vergelijken met een GTI.

De ene is een diesel familiewagen (met een BMW badge erop, ok), de andere een benzine hothatch.

De ene zie je op elke hoek, en 5 keer tussen die hoeken, de andere 1 keer in de 6 maand.

De ene is opgehangen/afgesteld op dagelijks gebruik zonder emotie, de andere op dagelijks gebruik met plezier.

Ik ben zelf ook een grote fan van rwd, maar als ik mag kiezen tussen een 320d of een GTI, dan is mijn keuze heeeeel snel gemaakt. In deze vergelijking haalt de rwd het absoluut niet van de toeren, het geluid, de ophanging, de geschiedenis, maw het totaalconcept.

Geplaatst:

Hoi :D

Geplaatst:

Sorry, maar ik vind dat je een 320d niet kan vergelijken met een GTI.

De ene is een diesel familiewagen (met een BMW badge erop, ok), de andere een benzine hothatch.

De ene zie je op elke hoek, en 5 keer tussen die hoeken, de andere 1 keer in de 6 maand.

De ene is opgehangen/afgesteld op dagelijks gebruik zonder emotie, de andere op dagelijks gebruik met plezier.

Ik ben zelf ook een grote fan van rwd, maar als ik mag kiezen tussen een 320d of een GTI, dan is mijn keuze heeeeel snel gemaakt. In deze vergelijking haalt de rwd het absoluut niet van de toeren, het geluid, de ophanging, de geschiedenis, maw het totaalconcept.

We spraken ook over de GTD, vandaar dat ik de vergelijking maakte, (krachtige) diesel coupe vs sportieve diesel hatch, voor verschillende 1000€'s minder

De E92 (de coupe) kom ik absoluut niet op elke hoek van de straat tegen 

Al met 440nm op 255 breed achterrubber gereden met een BMW stuur? Kan je verzekeren dat je er wel plezier mee kan hebben, 250km/h Vmax, balans, genoeg koppel om dikke benzines het nakijken te geven en snijdt bochten vrij goed aan. Ik beweer nu niet dat het een sportwagen is, maar dat label zou ik een GTI/D ook niet meteen opplakken, ik zie ze beide als sportieve daily.

Geluid/toeren... dat is een feit en ik zou ook geen diesel meer moeten hebben, maar er was sprake van de GTD ;-)

Geschiedenis/totaalconcept: dat zei ik al eerder, ik denk met deze prijsstelling dat ze zich beperken tot een selectie die-hards want de concurrentie heeft op de meeste vlakken meer bieden voor deze prijs

Los van dit alles vind ik het wel een toffe kar, heb zelf 2 Golfkes gehad dus ik kan ze wel appreciëren, alleen de prijs vind ik er los over ;-)

• Vind ik leuk 1
Gast caoimhin
Geplaatst:

met alle respect voor de auto maar 46 000 euro ga ik niet voor een golf geven

En dan nog, mijn ex full option E92 320d Coupe heeft minder gekost en die had na een software update ook 200pk, op de achterpoten :ninja:

Ik geloof nooit dat dat een full option was, want als TCT zoiets configureerde kwam dat altijd boven de 50k uit.

Geplaatst:

Ik geloof nooit dat dat een full option was, want als TCT zoiets configureerde kwam dat altijd boven de 50k uit.

Mea culpa, er was voor 12-15K aan opties aangevinkt, geen sportzetels, geen open dak, geen automaat, geen M pack, met die zaken kom je net aan 50K, maar je begrijpt wel waar ik naartoe wil ;-)

Gast caoimhin
Geplaatst:

Mea culpa, er was voor 12-15K aan opties aangevinkt, geen sportzetels, geen open dak, geen automaat, geen M pack, met die zaken kom je net aan 50K, maar je begrijpt wel waar ik naartoe wil ;-)

Ja. Dat je een normaal uitgeruste 320d kunt hebben voor een bijna full option (het enige dat ontbreekt is een speciaal kleurtje en 19" velgen (wegens panoramisch dak)) Golf GTI. Sowieso dat ik voor een GTI kies dan.

Gast caoimhin
Geplaatst:

We spraken ook over de GTD, vandaar dat ik de vergelijking maakte, (krachtige) diesel coupe vs sportieve diesel hatch, voor verschillende 1000€'s minder

Al met 440nm op 255 breed achterrubber gereden met een BMW stuur? Kan je verzekeren dat je er wel plezier mee kan hebben, 250km/h Vmax, balans, genoeg koppel om dikke benzines het nakijken te geven en snijdt bochten vrij goed aan. Ik beweer nu niet dat het een sportwagen is, maar dat label zou ik een GTI/D ook niet meteen opplakken, ik zie ze beide als sportieve daily.

Geluid/toeren... dat is een feit en ik zou ook geen diesel meer moeten hebben, maar er was sprake van de GTD ;-)

Geschiedenis/totaalconcept: dat zei ik al eerder, ik denk met deze prijsstelling dat ze zich beperken tot een selectie die-hards want de concurrentie heeft op de meeste vlakken meer bieden voor deze prijs

Los van dit alles vind ik het wel een toffe kar, heb zelf 2 Golfkes gehad dus ik kan ze wel appreciëren, alleen de prijs vind ik er los over ;-)

De wagen die ik samenstelde was wel een GTI, ik ga geen diesel configureren :D En je ziet de 320d coupé mss niet op elke hoek, maar toch een pak meer dan een GTI. En chip die GTI op zijn beurt dan ook hé, als je die 320d chipt ..

Geplaatst:

Ja. Dat je een normaal uitgeruste 320d kunt hebben voor een bijna full option (het enige dat ontbreekt is een speciaal kleurtje en 19" velgen (wegens 

In the end spreken we over min of meer dezelfde uitrusting... mijn vergelijking was niet zo scheef als jij ze nu voorstelt ;)  

En welke kleur zal het worden moest je bestellen, ik zag net in de configurator dat er heel veel mogelijkheden zijn?

Ik kom regelmatig nog eens in Zellik en dan weet ik naar wat ik moet uitkijken.

Geplaatst:

En je ziet de 320d coupé mss niet op elke hoek, maar toch een pak meer dan een GTI.

In Zellik kon jij de mijne afgelopen 4 jaar dagelijks spotten :) 

Gast caoimhin
Geplaatst:

In the end spreken we over min of meer dezelfde uitrusting... mijn vergelijking was niet zo scheef als jij ze nu voorstelt ;)  

En welke kleur zal het worden moest je bestellen, ik zag net in de configurator dat er heel veel mogelijkheden zijn?

Ik kom regelmatig nog eens in Zellik en dan weet ik naar wat ik moet uitkijken.

Bwa, ja?

• 230pk standaard (320d standaard maar 163)
  • automaat
  • elektronische regeling van de ophanging
  • panoramisch dak
  • GPS
  • Lane assist
  • Trekhaak
  • Standverwarming

Zijn toch niet de meest evidente keuzes allemaal. Maar het zou kunnen. Dan nog, GTI ;):D

En moest ik één bestellen, zal het een Oryx White zijn denk ik. Of Reflex Silver.

Ow, en zijn die prijzen nu aangepast? Ik kom op € 45.616,06 uit nu.

In Zellik kon jij de mijne afgelopen 4 jaar dagelijks spotten :)

Ik kom bijna niet buiten in Zellik :D Zit meestal in regio Mechelen. Je kan mij wel eens spotten, maar dan in de knapste A3 ooit gemaakt ( :D).

Geplaatst:

Ik wil geen auto meer zonder schuifdak, aangenamer dan airco, contact met de buitenwereld, licht, een briesje boven je hoofd :inlove:

Wel liever een gewoon schuifdak dan zo'n panoramisch ding. Zou dat nu zoveel invloed hebben op het gewicht en de stijfheid?

Schuifdak staat bij mij in alle 4 de seizoenen open. Heb je meer geniet van dan van een airco.

Bij mijn vorige wagen weegde dat dak toch rap 80 kilo.

Geplaatst:

volkswagen-golf-7-gti-3.jpg

Knap Golfke... ben niet zo'n fan van de velgen en het klassieke zetelmotiefke.

Gast caoimhin
Geplaatst:

Klassieke zetelmotief is een must have in mijn ogen :D

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Een collega heeft een Golf VI GTI en die rij ik los met m'n 330d. Rechtdoor én in de bochten.

groetjes

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ja, een gechipte 330d :D :D

Die kerel dacht een sportwagen te rijden. "Is wel een GTI hé".

Als ik nog geen BMW 3 diesel kon losrijden, zou ik geen GTI moeten hebben.  En dat is niet gericht op die GTI, maar op eender welke nafte.

Als je geen zware benzine kan rijden, diesel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in