Ga naar inhoud

VW GOLF VII GTI en GTD


TomT

Aanbevolen berichten

Vind ik ook.

 

 

 

Samengevat:

 

GTI vs GTD? GTD.

 

Ten dele omdat de GTI net sterk genoeg is tov een 330D (die trouwens ouder is, als je modeljaren wil meenemen). Dit argument was er 10-15 jaar terug niet, waardoor de GTI's van toen nog echt GTI's waren. Vergeleken met 'alles' op de baan.

 

Je blijft naast de kwestie lullen :)

Nogmaals, hoeveel kost die 330d nieuw? Hoeveel kost die GTI nieuw? Zoek me voor hetzelfde geld een standaard diesel die even goed of beter presteert als een GTI?

 

en over vroeger gesproken:

 

een E46 330d kan je chippen naar 250pk

Een stock golf 3 GTI had 150pk.

Een stock golf 4 GTI had 180pk.

 

 

De bmw was toen ook al sneller.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik vrees ook dat als je een 6 cilinder diesel gewoon bent en je dan met een 4 cilinder elke dag de baan op moet dat het ook huilen met de pet op is. Dan kies ik direct de 4 cil turbo benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En 330d vs 335i dan?

Mettertijd heb ik nog gedacht dat de 335i een valabel alternatief was geweest, ja. Maar was toen ook al een pak duurder in aankoop, en met mijn 50k / jaar en autosnelweg-rijstijl ook veel duurder in gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je blijft naast de kwestie lullen :)

Nogmaals, hoeveel kost die 330d nieuw? Hoeveel kost die GTI nieuw? Zoek me voor hetzelfde geld een standaard diesel die even goed of beter presteert als een GTI?

en over vroeger gesproken:

een E46 330d kan je chippen naar 250pk

Een stock golf 3 GTI had 150pk.

Een stock golf 4 GTI had 180pk.

De bmw was toen ook al sneller.

Naast de kwestie lullen is dit: ' even goed of beter DAN'. ;)

Een E46 330d is al de nieuwe trend. Als je terug gaat naar de 190D en je zet daar een GTI van die tijd naast, dan was die laatste een bom. Dat verschil is nu kleiner. Toen had je al een 2.3 16v nodig om het de GTI lastig te maken, en ik vermoed dat het prijsverschil tussen die twee toen groter was dan tussen de GTI en de 330d nu.

Anyway, dit wordt al gauw zever gezever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In september gaat de 330d weg. En ja, ik wil die vervangen door een benzine.

Goed zot, als je 50k per jaar blijft bollen op autostrade. Dan heeft een benzine m.i. biezonder weinig meerwaarde (integendeel) tegenover een dikke 3-liter diesel. Als je evenveel koppel wil, moet je doorgaans naar echt dure motorisaties gaan zien en dan is 't verbruik ook navenant...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg de karrenevolutie van de forummers niet (meer), dus: oké.  :P  Klinkt logisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed zot, als je 50k per jaar blijft bollen op autostrade. Dan heeft een benzine m.i. biezonder weinig meerwaarde (integendeel) tegenover een dikke 3-liter diesel. Als je evenveel koppel wil, moet je doorgaans naar echt dure motorisaties gaan zien en dan is 't verbruik ook navenant...

 

Jij mag dat zeggen blijkbaar. Het heeft inderdaad niet veel zin dat door een equivalente benzine te vervangen, want de voordelen daarvan zijn niet groot genoeg tegenover de nadelen. Dus ofwel het bulk met een andere 'rationele' kar, ofwel met iets veel krachtigers/specialers zodat je nog weet waar je euro's naartoe vliegen.

 

 

wss gaan de 50.000 km gebold worden met de Cayenne?

 

Ja, en de bedoeling is mijn activiteiten eind volgend jaar te herstructureren zodat ik niet zoveel kilometers meer per jaar hoef te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ja. ;)

De E92 gaat weg voor een Posj Turbo. Mark my words.

Of voor ramen.

 

*zucht diep*

 

...

 

niet gemakkelijk

 

Maar bon, goed nieuws, mijn schoon-grootmoeder stort maandelijks 1000 euroots als bijdrage voor onze ramen. Letterlijk, specifiek voor die ramen. Ze hoopt nog lang te kunnen leven (is 91). Ik ook! 

 

Decadent om dat als opportuniteit te zien zeker? :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij mag dat zeggen blijkbaar. Het heeft inderdaad niet veel zin dat door een equivalente benzine te vervangen, want de voordelen daarvan zijn niet groot genoeg tegenover de nadelen. Dus ofwel het bulk met een andere 'rationele' kar, ofwel met iets veel krachtigers/specialers zodat je nog weet waar je euro's naartoe vliegen.

 

Ja, en de bedoeling is mijn activiteiten eind volgend jaar te herstructureren zodat ik niet zoveel kilometers meer per jaar hoef te rijden.

 

Hoe bedoel je dat eerste? Wie mag dat niet zeggen, misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je dat eerste? Wie mag dat niet zeggen, misschien?

 

Zonder een nieuwe vonk te geven. Ik.

 

Ik had gezegd dat ik geen equivalent benzine zou kopen omdat de diesels zo performant en efficiënt zijn voor mijn toepassing. Dat ik geen GTI zou kopen omdat die kar mij niet genoeg een speciaal gevoel geeft, omdat zelfs een moderne diesel die al het vuur aan de schenen kan leggen. etc etc

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het enkel over rechtdoor op de autostrade hebt, tuurlijk. Dan telt ook enkel maar de pks. Dan ben je niks met betere remmen of een betere ophanging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder een nieuwe vonk te geven. Ik.

 

Ik had gezegd dat ik geen equivalent benzine zou kopen omdat de diesels zo performant en efficiënt zijn voor mijn toepassing. Dat ik geen GTI zou kopen omdat die kar mij niet genoeg een speciaal gevoel geeft, omdat zelfs een moderne diesel die al het vuur aan de schenen kan leggen. etc etc

Ik kan daar in voor een groot deel in komen, en ik denk de meesten hier. 't Is hier natuurlijk geen makkelijk publiek: vooreerst omdat 't allemaal extremisten :D zijn in hun liefhebberij, en secundo ook omdat 't gewoonweg geen makkelijke mensen zijn. :D

 

Het vraagstuk GTI-GTD vind ik een moeilijke. Ik denk dat ik daar ook de GTI zou nemen, omdat die sneller is, duidelijk beter klinkt, goedkoper is in aankoop en niet zo heel veel duurder in gebruik. Voor de rest ken ik veel te weinig van die kar om daar een gefundeerde uitspraak over te doen. Sowieso loop ik al niet warm van de GTI, laat staan de GTD. Stel me de vraag anders, b.v. Alpina B3 biturbo vs. BMW M350d :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die laatste zeker niet, want die kan je met een V8 op benzine krijgen (als je dan toch 125k aan 't uitgeven zijt, moet dat er wel nog bij kunnen, denk ik zo). Mocht het een M350d zijn (bestaat (nog?) niet, I know), dan zou ik misschien wel even twijfelen. Maar geef mij toch de benzine maar. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch eens graag koersen met ICM voor september. Van hier tot aan de kerk in Durbuy bvb.

 

How many horsepowers 've you got?

 

Is dat rechtdoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid