Gast Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 volgens mij moet je nog eens met een benzine rijden icm, kan mij echt niet inbeelden dat ge zo een ratelend stuk gebrek aan loopcultuur prefereert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 En 330d vs 335i dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 Vind ik ook. Samengevat: GTI vs GTD? GTD. Ten dele omdat de GTI net sterk genoeg is tov een 330D (die trouwens ouder is, als je modeljaren wil meenemen). Dit argument was er 10-15 jaar terug niet, waardoor de GTI's van toen nog echt GTI's waren. Vergeleken met 'alles' op de baan. Je blijft naast de kwestie lullen Nogmaals, hoeveel kost die 330d nieuw? Hoeveel kost die GTI nieuw? Zoek me voor hetzelfde geld een standaard diesel die even goed of beter presteert als een GTI? en over vroeger gesproken: een E46 330d kan je chippen naar 250pk Een stock golf 3 GTI had 150pk. Een stock golf 4 GTI had 180pk. De bmw was toen ook al sneller. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 En ik vrees ook dat als je een 6 cilinder diesel gewoon bent en je dan met een 4 cilinder elke dag de baan op moet dat het ook huilen met de pet op is. Dan kies ik direct de 4 cil turbo benzine. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.330 Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 En 330d vs 335i dan? Mettertijd heb ik nog gedacht dat de 335i een valabel alternatief was geweest, ja. Maar was toen ook al een pak duurder in aankoop, en met mijn 50k / jaar en autosnelweg-rijstijl ook veel duurder in gebruik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.330 Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 Je blijft naast de kwestie lullen Nogmaals, hoeveel kost die 330d nieuw? Hoeveel kost die GTI nieuw? Zoek me voor hetzelfde geld een standaard diesel die even goed of beter presteert als een GTI? en over vroeger gesproken: een E46 330d kan je chippen naar 250pk Een stock golf 3 GTI had 150pk. Een stock golf 4 GTI had 180pk. De bmw was toen ook al sneller. Naast de kwestie lullen is dit: ' even goed of beter DAN'. Een E46 330d is al de nieuwe trend. Als je terug gaat naar de 190D en je zet daar een GTI van die tijd naast, dan was die laatste een bom. Dat verschil is nu kleiner. Toen had je al een 2.3 16v nodig om het de GTI lastig te maken, en ik vermoed dat het prijsverschil tussen die twee toen groter was dan tussen de GTI en de 330d nu. Anyway, dit wordt al gauw zever gezever. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.330 Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 In september gaat de 330d weg. En ja, ik wil die vervangen door een benzine. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast caoimhin Geplaatst: 1 juli 2013 Delen Geplaatst: 1 juli 2013 Ik zal hem overkopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 LOL Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 In september gaat de 330d weg. En ja, ik wil die vervangen door een benzine. Goed zot, als je 50k per jaar blijft bollen op autostrade. Dan heeft een benzine m.i. biezonder weinig meerwaarde (integendeel) tegenover een dikke 3-liter diesel. Als je evenveel koppel wil, moet je doorgaans naar echt dure motorisaties gaan zien en dan is 't verbruik ook navenant... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.858 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 wss gaan de 50.000 km gebold worden met de Cayenne? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Ik volg de karrenevolutie van de forummers niet (meer), dus: oké. Klinkt logisch. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.538 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Ah ja. De E92 gaat weg voor een Posj Turbo. Mark my words. Of voor ramen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.330 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Goed zot, als je 50k per jaar blijft bollen op autostrade. Dan heeft een benzine m.i. biezonder weinig meerwaarde (integendeel) tegenover een dikke 3-liter diesel. Als je evenveel koppel wil, moet je doorgaans naar echt dure motorisaties gaan zien en dan is 't verbruik ook navenant... Jij mag dat zeggen blijkbaar. Het heeft inderdaad niet veel zin dat door een equivalente benzine te vervangen, want de voordelen daarvan zijn niet groot genoeg tegenover de nadelen. Dus ofwel het bulk met een andere 'rationele' kar, ofwel met iets veel krachtigers/specialers zodat je nog weet waar je euro's naartoe vliegen. wss gaan de 50.000 km gebold worden met de Cayenne? Ja, en de bedoeling is mijn activiteiten eind volgend jaar te herstructureren zodat ik niet zoveel kilometers meer per jaar hoef te rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.330 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Ah ja. De E92 gaat weg voor een Posj Turbo. Mark my words. Of voor ramen. *zucht diep* ... niet gemakkelijk Maar bon, goed nieuws, mijn schoon-grootmoeder stort maandelijks 1000 euroots als bijdrage voor onze ramen. Letterlijk, specifiek voor die ramen. Ze hoopt nog lang te kunnen leven (is 91). Ik ook! Decadent om dat als opportuniteit te zien zeker? 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Jij mag dat zeggen blijkbaar. Het heeft inderdaad niet veel zin dat door een equivalente benzine te vervangen, want de voordelen daarvan zijn niet groot genoeg tegenover de nadelen. Dus ofwel het bulk met een andere 'rationele' kar, ofwel met iets veel krachtigers/specialers zodat je nog weet waar je euro's naartoe vliegen. Ja, en de bedoeling is mijn activiteiten eind volgend jaar te herstructureren zodat ik niet zoveel kilometers meer per jaar hoef te rijden. Hoe bedoel je dat eerste? Wie mag dat niet zeggen, misschien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.330 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Hoe bedoel je dat eerste? Wie mag dat niet zeggen, misschien? Zonder een nieuwe vonk te geven. Ik. Ik had gezegd dat ik geen equivalent benzine zou kopen omdat de diesels zo performant en efficiënt zijn voor mijn toepassing. Dat ik geen GTI zou kopen omdat die kar mij niet genoeg een speciaal gevoel geeft, omdat zelfs een moderne diesel die al het vuur aan de schenen kan leggen. etc etc 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Als je het enkel over rechtdoor op de autostrade hebt, tuurlijk. Dan telt ook enkel maar de pks. Dan ben je niks met betere remmen of een betere ophanging. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Zonder een nieuwe vonk te geven. Ik. Ik had gezegd dat ik geen equivalent benzine zou kopen omdat de diesels zo performant en efficiënt zijn voor mijn toepassing. Dat ik geen GTI zou kopen omdat die kar mij niet genoeg een speciaal gevoel geeft, omdat zelfs een moderne diesel die al het vuur aan de schenen kan leggen. etc etc Ik kan daar in voor een groot deel in komen, en ik denk de meesten hier. 't Is hier natuurlijk geen makkelijk publiek: vooreerst omdat 't allemaal extremisten zijn in hun liefhebberij, en secundo ook omdat 't gewoonweg geen makkelijke mensen zijn. Het vraagstuk GTI-GTD vind ik een moeilijke. Ik denk dat ik daar ook de GTI zou nemen, omdat die sneller is, duidelijk beter klinkt, goedkoper is in aankoop en niet zo heel veel duurder in gebruik. Voor de rest ken ik veel te weinig van die kar om daar een gefundeerde uitspraak over te doen. Sowieso loop ik al niet warm van de GTI, laat staan de GTD. Stel me de vraag anders, b.v. Alpina B3 biturbo vs. BMW M350d Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.330 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 B3 of M550d? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Die laatste zeker niet, want die kan je met een V8 op benzine krijgen (als je dan toch 125k aan 't uitgeven zijt, moet dat er wel nog bij kunnen, denk ik zo). Mocht het een M350d zijn (bestaat (nog?) niet, I know), dan zou ik misschien wel even twijfelen. Maar geef mij toch de benzine maar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.311 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Ik zou toch eens graag koersen met ICM voor september. Van hier tot aan de kerk in Durbuy bvb. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 lol. Ik zou aanraden van dat op Mettet te doen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.330 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Ik zou toch eens graag koersen met ICM voor september. Van hier tot aan de kerk in Durbuy bvb. How many horsepowers 've you got? Is dat rechtdoor? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.311 Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 Daar zitten stukken rechtdoor in ja 250 ongeveer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.