msxx 7.874 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/vw-golf-gtd-und-vw-golf-gti-gipfeltreffen-der-power-goelfe-7252561.html Zelfde jasje, andere fahrleistungen Doch so sehr er sich auch bemüht, dynamisch wie der VW Golf GTI daherzukommen, fühlt er sich doch nie ganz so direkt und gierig an. Natürlich sorgen auch die 36 Mehr-PS im Vergleich zum VW Golf GTD für vehementere Fahrleistungen: Nullhundert in sechsfünf und zwei-vier-sechs Spitze liegen mal eben eine ganze Klasse über dem Diesel. 1 Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 4 juli 2013 Auteur Geplaatst: 4 juli 2013 De GTI is binnen, vette ketel. Hopelijk geraakt hij morgen klaar voor de showroom, anders is het voor maandag. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Toch wel de volle 3 seconden moeten googlen .... 1 Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 4 juli 2013 Auteur Geplaatst: 4 juli 2013 Mja, tot je daar ieder dag in en uit moet stappen, laat staan vrouwlief die eruit wil stappen met een rokje of een kleedje... Heel vet, maar niet geschikt voor daily use imo. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Mja, tot je daar ieder dag in en uit moet stappen, laat staan vrouwlief die eruit wil stappen met een rokje of een kleedje... Heel vet, maar niet geschikt voor daily use imo. Zever. Ik heb ook kuipstoelen in de Megane, en iedereen verbaast zich telkens over hoe comfortabel die dingen zijn. En in- en uitstappen is echt niet lastiger dan in een gewone "sportstoel" die je standaard in bv een GTI vindt. Het zijn geen race-kuipen die keihard je heupen inklemmen en waar je met een hoge rand zit ten hoogte van je knieën he. Denk je echt dat die dingen zoveel lastiger in gebruik zijn dan een standaard GTI stoel? Ze zijn vrij breed en ter hoogte van heup en knie zijn ze even hoog als een normale stoel, je moet je er dus niet laten invallen of je er uit hijsen. Dit is een standaard GTI stoel: Je moet eens zien hoe ver die zijkant naar voren komt, dat is ook niet handig om uit te stappen he. Dit is een pak lastiger bv: En dit is helemaal een ramp: Probleem is gewoon dat mensen als ze het woord kuipstoel horen direct denken aan het gebruiksgemak en comfort van de laatste die ik gepost heb. Zelfs mijn vriendin, die nu niet bepaald wild is van al wat sportief is en 4 wielen heeft om het zacht uit te drukken, heeft al 1000km aan een stuk in die stoelen gezeten zonder de minste klachten. Quote
DDke 8.706 Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Dit geeft het beter weer Pffffff Ik zou die echt wel in mijn kar willen Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 5 juli 2013 Auteur Geplaatst: 5 juli 2013 Zever. Ik heb ook kuipstoelen in de Megane, en iedereen verbaast zich telkens over hoe comfortabel die dingen zijn. En in- en uitstappen is echt niet lastiger dan in een gewone "sportstoel" die je standaard in bv een GTI vindt. Het zijn geen race-kuipen die keihard je heupen inklemmen en waar je met een hoge rand zit ten hoogte van je knieën he. Denk je echt dat die dingen zoveel lastiger in gebruik zijn dan een standaard GTI stoel? Ze zijn vrij breed en ter hoogte van heup en knie zijn ze even hoog als een normale stoel, je moet je er dus niet laten invallen of je er uit hijsen. Dit is een standaard GTI stoel: Je moet eens zien hoe ver die zijkant naar voren komt, dat is ook niet handig om uit te stappen he. Dit is een pak lastiger bv: En dit is helemaal een ramp: Probleem is gewoon dat mensen als ze het woord kuipstoel horen direct denken aan het gebruiksgemak en comfort van de laatste die ik gepost heb. Zelfs mijn vriendin, die nu niet bepaald wild is van al wat sportief is en 4 wielen heeft om het zacht uit te drukken, heeft al 1000km aan een stuk in die stoelen gezeten zonder de minste klachten. Ik spreek dan ook nergens over het zitcomfort, want dat trek ik niet in twijfel. Maar bij het in- en uitstappen is er toch wel een verschil tussen zo'n kuip en een gewone sportzetel. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Heb je zijn post wel volledig gelezen? Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 5 juli 2013 Auteur Geplaatst: 5 juli 2013 Ja, ik vroeg me af of hij de mijne wel goed had gelezen. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Hij zegt dat in- en uitstappen niet lastiger is dan bij een gewone sportzetel. Dus dan raad jij de gewone sportzetels ook af? Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 5 juli 2013 Auteur Geplaatst: 5 juli 2013 Hij zegt dat in- en uitstappen niet lastiger is dan bij een gewone sportzetel. Dus dan raad jij de gewone sportzetels ook af? Neen, ik zeg dat ik vind uit ervaring dat er wel een verschil is tussen een gewone sportzetel en zo'n kuipzetel. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Ge doet precies of ge moet u uit ne Lotus hijsen als ge uit zo ne zetel stapt. Den drempel van de deur is ni hoger, en de zijkant van de zitting ook niet, dus wat het probleem is voor een vrouw met een rok zie ik niet. Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 5 juli 2013 Auteur Geplaatst: 5 juli 2013 Genoeg geleuterd over zetels, foto's: Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Nice! En manueel, toch opmerkelijk 1 Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Damn nice !!! Wat vind je van de kleur IRL ? Quote
DDke 8.706 Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Interjeur is :inlove: Voorbumper is voor mij erg hard wennen, ligt me beter in een donkere kleur. velgen vind ik ronduit lelijk Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Hebben ze die rode streep nu doorgetrokken in de koplampen? Deze heeft niet het performance pack veronderstel ik? Quote
DDke 8.706 Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Hebben ze die rode streep nu doorgetrokken in de koplampen? Ja, daar ben ik ook niet van overtuigd... Maar ik wil deze toch wel heel graag als opvolger! - Sper - Dynamische ophanging Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Hebben ze die rode streep nu doorgetrokken in de koplampen? Deze heeft niet het performance pack veronderstel ik? jup, zalig detail imho (die rode streep id koplampen) volgens mij net wel het performance pack (te zien aan de grotere remmen icm het 'GTI'-logo) Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 5 juli 2013 Auteur Geplaatst: 5 juli 2013 Nice! En manueel, toch opmerkelijk Bewust gekozen daarvoor, als ik de eerste reviews lees de juiste keuze denk ik, de manuele bak krijgt positieve commentaar over de 'feel' en precisie. jup, zalig detail imho (die rode streep id koplampen) volgens mij net wel het performance pack (te zien aan de grotere remmen icm het 'GTI'-logo) Volledig juist, rode remklauwen en het GTI-logo erop zijn de makkelijkste weggevers. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 En niet eens geperforeerde of gegroefde schijven? Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 Grotere remmen en nog zo klein? Hoeveel mm is dat? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.