Ga naar inhoud

VW GOLF VII GTI en GTD


TomT

Aanbevolen berichten

Grotere remmen en nog zo klein? Hoeveel mm is dat?

Is dan ook 19" he, die remmen moeten ook in de standaard 17" passen. Kijk naar pakweg een 991 met 20", daar lijken de remmen ook niet zo bijzonder groot. :)

 

Remmen vooraan zijn 340mm btw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dan ook 19" he, die remmen moeten ook in de standaard 17" passen. Kijk naar pakweg een 991 met 20", daar lijken de remmen ook niet zo bijzonder groot. :)

 

Remmen vooraan zijn 340mm btw.

 

Komt een GTI standaard met 17? Ik dacht 18?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt standaard met 17" Brooklyn. 18" Austin of 19" Santiago in optie.

 

Langs de andere kant kunnen ze ook perfect zeggen dat als je de grotere remmen wilt je verplicht bent 18" velgen te pakken natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er eigenlijk een goede reden waarom de GTI niet de 7-traps DSG heeft?

7-traps kan max 250 Nm aan dacht ik, vandaar dat die niet geleverd wordt op de krachtigere motoren.

Zie 1.6 TDI (7traps) en 2.0 TDI (6traps).

@@TomT : dikke kist. Btw, Jetta Hybrid al binnen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er eigenlijk een goede reden waarom de GTI niet de 7-traps DSG heeft?

7-traps kan max 250 Nm aan dacht ik, vandaar dat die niet geleverd wordt op de krachtigere motoren.

Zie 1.6 TDI (7traps) en 2.0 TDI (6traps).

@@TomT : dikke kist. Btw, Jetta Hybrid al binnen? :D

Is 250nm niet belachelijk weinig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

De mijne heeft anders (bijna) 300Nm. Wel na tuning. Nu, de nieuwe met 180pk heeft blijkbaar 250Nm, dus Corneel zijn uitleg kan wel kloppen.

Toch dank voor uw nuttige bijdrage Sjoerie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

edit:

Audi's new 7-speed S tronic dual-clutch system is VW-developed and is ready to accommodate more powerful vehicle offerings. Specifically, it can handle torque up to 406 lb-ft. That's a lot of twist, and things are about to get interesting for drivers across the pond.


http://www.autoblog.com/2008/07/23/audis-new-s-tronic-gearbox-can-handle-406-lb-ft-of-torque/

Waarschijnlijk in combinatie met hoe de motor ligt?

 

Audi A7 3.0 TFSI heeft bv. de 7-traps S tronic, en zo'n kar heeft 440Nm (wat niets is, volgens @@Sjoerie).

 

De RS7 Sportback en de zwaardere dieselmotoren zullen uitsluitend beschikbaar zijn met een 8-traps automatische versnellingsbak omdat de 7-traps S tronic met dubbele koppeling maar tot 550 Nm aan kan en deze motoren hier boven zullen uitkomen.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Audi_A7

Link naar reactie
Delen op andere sites

7-traps kan max 250 Nm aan dacht ik, vandaar dat die niet geleverd wordt op de krachtigere motoren.

Zie 1.6 TDI (7traps) en 2.0 TDI (6traps).

@@TomT : dikke kist. Btw, Jetta Hybrid al binnen? :D

Jeps, collega rijdt ermee! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Waarschijnlijk in combinatie met hoe de motor ligt?

 

 

idd, Golf is FWD dus de motor ligt in de dwarsrichting

 

A7, A6, R8, enz is totaal anders qua layout

Link naar reactie
Delen op andere sites

edit:

 

 

http://www.autoblog.com/2008/07/23/audis-new-s-tronic-gearbox-can-handle-406-lb-ft-of-torque/

Waarschijnlijk in combinatie met hoe de motor ligt?

 

Audi A7 3.0 TFSI heeft bv. de 7-traps S tronic, en zo'n kar heeft 440Nm (wat niets is, volgens @@Sjoerie).

 

 

 

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Audi_A7

 

Hier is je paard, kruip erop. Mocht je hulp nodig hebben mag je altijd forumlid Gl3nn contacteren via PM.

 

11241950-a-shetland-pony-in-a-field-of-b

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 maanden later...

Deze week met een GTD gereden. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was :)

Het chassis is duidelijk niet meer te vergelijken met de standaard golf, daar is duidelijk het een en ander aan gewijzigd want het is redelijk speels :)

Ze hebben ook iets gedaan met de soundtrack want dat was ook al iets rauwiger dan een standaard golf, maar het blijft nog altijd een diesel sound. 

Het was een DSG en dat was ook dik in orde. 

 

Echter, hoewel de prestaties op zich goed meevielen was het vooral de manier waarop de power afgegeven wordt die voor mij een no-go zou zijn. Na het schakelen val je nog steeds heel kort even dood :(

En uitrevven is ook niet echt de meest leuke sonorische beleving.

 

Volgende week krijg ik een GTI performance binnen, dus dan kan ik gaan vergelijken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat zoiets wel op te lossen is, software + egr delete en dpf delete zou al veel maken wss.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat zoiets wel op te lossen is, software + egr delete en dpf delete zou al veel maken wss.

Een echte motor erin leggen zou ook helpen 't schijnt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid