tuscani 11.791 Geplaatst: 16 augustus 2021 Geplaatst: 16 augustus 2021 22 uren geleden, B3noît zei: En ook dit is echt genieten:https://fb.watch/7oEx8aKdtx/ rallyfans Zalig!! Ze wilden op het einde wel zijne spoiler pikken. Zeker om te verwerken in hun garage muur Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 16 augustus 2021 Geplaatst: 16 augustus 2021 23 uren geleden, mrbbs zei: Luisterde daarnet 20s op één, wat een bedroevend commentaar. Sammy!!! Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 16 augustus 2021 Geplaatst: 16 augustus 2021 Op 15/8/2021 om 12:12, B3noît zei: En ook dit is echt genieten:https://fb.watch/7oEx8aKdtx/ rallyfans Ik volg Chopito rallycrashes op YT, in Finland zijn er eveneens diepe greppels en daar staan dan ook 'trekploegen', heerlijk om zien. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 16 augustus 2021 Geplaatst: 16 augustus 2021 1 uur terug, Lotuzzz zei: Sammy!!! Yep, heb het van pure ergernis uitgezet. Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 16 augustus 2021 Geplaatst: 16 augustus 2021 1 minute ago, dragonfly said: Yep, heb het van pure ergernis uitgezet. Heb je dan niet gehoord dat ze 192 km/h haalden richting Eau Rouge?!!?!?!!!? 2 Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 16 augustus 2021 Geplaatst: 16 augustus 2021 3 minutes ago, ir_fuel said: Heb je dan niet gehoord dat ze 192 km/h haalden richting Eau Rouge?!!?!?!!!? De Hyundai's raakten er niet hee!!!!!! Dat ze halfweg al in de limiter zaten op 187 kreeg je niet te horen Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 16 augustus 2021 Geplaatst: 16 augustus 2021 Ja idd. Qua nutteloze info kon dat wel tellen Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 16 augustus 2021 Geplaatst: 16 augustus 2021 Nuja Powerstage vond ik niet super op het circuit, laat ze maar in de bossen knallen Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 16 augustus 2021 Geplaatst: 16 augustus 2021 Ik vond het net wel ferm. A fond door de paddock en de pitlane van Spa Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 16 augustus 2021 Geplaatst: 16 augustus 2021 58 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik vond het net wel ferm. A fond door de paddock en de pitlane van Spa Dat wel! Die rechte stukken hadden ze wat balenchicanes mogen zetten. Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 16 augustus 2021 Geplaatst: 16 augustus 2021 Op 15/8/2021 om 12:12, B3noît zei: En ook dit is echt genieten:https://fb.watch/7oEx8aKdtx/ rallyfans “De Koorde”, heel bekend in ‘t rallymilieu. 1 Quote
Populair bericht Maxime S 2.848 Geplaatst: 23 augustus 2021 Populair bericht Geplaatst: 23 augustus 2021 Zo eindelijk eens tijd om een verslagje neer te schrijven. Wat een rally, wat een ervaring! Als kleine amateur zo maar eens in het WRC mogen rijden... het is toch wel een unieke beleving! Dat de organisatie van deze wedstrijd mijlenver boven alle andere rally's staat, wisten we al. Maar met de komst van het WRC werd dat nog enkele niveau's hoger getild. Niet altijd even leuk voor kleine amateurs als ons. Het begon al met de verkenningen: verplichte track&trace in de recce-auto en een verplichte maximum snelheid van 70km/u tijdens de verkenningen, ook op Spa-Francorchamps! Ga je er toch over, dan betaal je per te veel gereden km/u 25 EUR aan de organisatie. Er zijn deelnemers die boetes hadden van meer dan 1000 EUR voor deze inbreuk! Na de verkenningen op dinsdag, woensdag en donderdag was er de (belachelijk) strenge technische keuring. Eén auto controleren duurde gemiddeld 3 à 4 uur. Onze auto moest aangemeld worden om 11.30 en verliet de keuring pas na 15u. Intussen kwam het ene na het andere bericht binnen van auto's die afgekeurd werden en bijgevolg niet aan de shakedown mochten deelnemen 's avonds. Een hele reeks R5-en, alle Porsche GT3's, zelfs de nieuwste Clio's van de Trophy werden afgekeurd. De redenen voor afkeuring waren divers: van te kleine letters voor naam van piloot en copiloot, tot rolkooien die niet conform waren, brandblussers die niet voldeden tot zelfs lettertjes op helm en hans die niet meer leesbaar waren. Standpunt van de FIA: 'de amateurs willen mee doen met de grote, dan gaan ze betalen gelijk de grote'. Toch serieuze geldklopperij die daar achter zit! Maar goed, beetje na 15u kwam de verlossing: onze auto was gekeurd en we mochten starten op de shakedown. Gelukkig maar, want ik had nog geen meter met de auto gereden! De shakedown verliep heel positief, maar bleek ook broodnodig voor mijn Co. Het was nog maar zijn tweede rally. Hij debuteerde vorig jaar met mij in de Monteberg met een kleine R1 in helse weersomstandigheden. Nu op het droge, met een R2 lag de snelheid toch serieus wat hoger. En daar moest ie toch effe aan wennen! Maar goed, na een passage of vier kreeg hij het ritme stilaan te pakken en had ik het gevoel met de auto opgebouwd. Zo'n nieuwe R2 gaat toch hard. Ik moest zelf ook weer wennen! De wedstrijd zelf op vrijdag en zaterdag verliep eigenlijk heel goed. Het tempo zat quasi onmiddellijk goed en we nestelden ons in de top70 op vrijdag. De langere KP's en de hele snelle stukken bleken toch nog af en toe een uitdaging voor mijn Co. Ik reed met een zekere marge. Niet dat ik zo veel sneller had gekund, maar ik durfde nog niet volledig op de nota's te rijden. Nu en dan kwam een nota te laat maar evenzeer waren ze af en toe te optimistisch. En sowieso moesten we rekening houden met een geschift uitgereden parcours. Echt absurd wat voor vuiligheid 90 auto's voor u de baan opgooien. Stenen met het formaat van een baksteen liggen bezaaid over de ganse breedte van de baan. Kom je daarop... dan is het over and out. Al bij al maakten we op de vrijdag en zaterdag weinig foutjes: 2 keer een rechtdoor en 1 spin. Wel een zeer warm moment op de voorlaatste KP vrijdagavond toen de auto in vierde versnelling plots begon te schuiven. Door de invallende duisternis had ik de vuile koord te laat opgemerkt en onvoldoende gecoupeerd. De auto schoof over de vier wielen richting buitenkant bocht maar gelukkig voor mij net op tijd weer grip! Zaterdagavond sloten we de tweede wedstrijddag af in de top 50. Ruim voldoende om dus 's anderendaags naar Spa te mogen rijden (alleen de 90 eerste auto's mochten de verplaatsing maken naar Spa-Francorchamps). Een verplaatsing waar ik enorm naar uitkeek! Niet voor de verbinding: 300km rijden met een koersauto op autostrade... daar is echt niks leuks aan. Maar wel voor de proeven op en rond het circuit! Ik ken Spa-Francorchamps vrij goed, zeker ook de baantjes op en rond het circuit, dus ik keek er echt naar uit om daar met een competitie auto te mogen rijden! Het moet wel gezegd: er heerste een raar gevoel op zaterdagavond in Ieper. De serviceplaatsen werden afgebroken, alles werd opgekuist. Het voelde als het einde van de rally, zonder dat rally eigenlijk gedaan was. Heel veel piloten en supporters deelden dat gevoel. Het voelde niet als een echte Ypres Rally aan... Maar goed... rijden op Spa-Francorchamps: Wat een episch gevoel!!! Ik heb me rot geamuseerd! De onboards probeer ik asap online te gooien. Voor het stuk op het circuit zelf, had ik geen nota's genomen. Ik ken het circuit goed genoeg, mede dankzij iRacing. In de begrenzer door Eau Rouge, handremmen op de Raidillon, schuiven in de Double gauche... zo had ik nog nooit op Spa gereden en ik zal er waarschijnlijk ook niet snel meer de kans toe krijgen. Echt enorm van genoten!! Alles was geconcentreerd in de paddocks: service, verbinding, regroup... een beetje georganiseerde chaos. Maar wel een enorme ervaring: plots sta je naast de WRC's aan te schuiven of sta je naast Ogier in de Driver's Lodge. We zagen hoe Neuville voor een dolenthousiast publiek naar de overwinning reed en dan was het aan ons om de allerlaatste proef te rijden. Nog een allerlaatste keer genieten! Geen risico's meer gepakt en gefinisht op het WRX-circuit als 46e algemeen. Wat een emotie, wat een ervaring! Voor altijd staan we geklasseerd als 46e in een WRC-manche. Iets waar we toch best fier op mogen zijn. Ik ben alvast heel blij met het resultaat. Had het beter gekund? Misschien, maar eerlijk: 46e of 40e... mij maakt het weinig uit. We made it till the end: een hele goeie rally gereden zonder kleerscheuren, zonder grove fouten en ons vooral ontzettend goed geamuseerd! Video 10-08-2021 20 47 05.mov 29 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 23 augustus 2021 Geplaatst: 23 augustus 2021 Proficiat man, zal een leuke ervaring geweest zijn 1 Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 23 augustus 2021 Geplaatst: 23 augustus 2021 epic 't enthousiasme straalt van 't verslag af!!!! 1 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 23 augustus 2021 Geplaatst: 23 augustus 2021 Eeuwig respect! 't Is al ne keer iets anders dan gaan karten met 't forum ofzo 1 1 Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 23 augustus 2021 Geplaatst: 23 augustus 2021 Godverdomme, 't is dan nog waar ook! https://www.wrc.com/en/results-standings/rally-results/rally-belgium/results/ 2 Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 23 augustus 2021 Geplaatst: 23 augustus 2021 Heerlijk, goed gedaan! Een ervaring om te koesteren Waar is de tijd van je eerste rally, ook kleine Maxiempjes worden groot! 1 Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 23 augustus 2021 Geplaatst: 23 augustus 2021 Proficiat, Maxime! Wat een ervaring moet dit geweest zijn. Gezond jaloers ben ik Velen werden ook afkeurd omwille van de benzinetank. Blijkbaar stonden RACB en de FIA vaak niet op dezelfde lijn en werd er vanuit de RACB verkeerde info gecommuniceerd naar de deelnemers... 1 Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 23 augustus 2021 Geplaatst: 23 augustus 2021 Zoals reeds gezegd, heerlijke ervaring en proficiat @Maxime S! 1 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 24 augustus 2021 Geplaatst: 24 augustus 2021 Op 23/8/2021 om 13:07, ICM zei: Godverdomme, 't is dan nog waar ook! https://www.wrc.com/en/results-standings/rally-results/rally-belgium/results/ Peis je dak aan't liegen was misschien? Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 24 augustus 2021 Geplaatst: 24 augustus 2021 1 hour ago, Maxime S said: Peis je dak aan't liegen was misschien? Bah neenek! Quoted for future reference! Fichenbak! Ten eeuwigen titel! 1 Quote
mrbbs 2.789 Geplaatst: 24 augustus 2021 Geplaatst: 24 augustus 2021 Ge waart de weg kwijt op die laatste foto? Rally auto's dienen niet voor circuit mee te doen. Ik vond dat maar een flauw gegeven die derde dag. Zoals je zelf al zei is het erg jammer dat zaterdagavond Ieper al dood lag. Waar was de tijd van de vele feestjes vroeger na de 24h van Ieper.. Dikke profiicat, Ieper uitrijden is al een prestatie op zich. En inderdaad uniek te hebben kunnen doen in deze WRC context! Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 25 augustus 2021 Geplaatst: 25 augustus 2021 13 uren geleden, mrbbs zei: Ge waart de weg kwijt op die laatste foto? Rally auto's dienen niet voor circuit mee te doen. Ik vond dat maar een flauw gegeven die derde dag. Zoals je zelf al zei is het erg jammer dat zaterdagavond Ieper al dood lag. Waar was de tijd van de vele feestjes vroeger na de 24h van Ieper.. Dikke profiicat, Ieper uitrijden is al een prestatie op zich. En inderdaad uniek te hebben kunnen doen in deze WRC context! Thanks. Ja veel feestjes gingen er sowieso niet ingezeten hebben met al die corona-maatregelen... Maar eenmaal daar in Spa, heb ik er wel voor 200% van genoten. Ik vond de proeven echt nog een hele leuke meerwaarde! En een ander leuk extraatje was dat alle piloten en copiloten nadien op dezelfde plaats waren om pinten te drinken. Het tempo van Vincent Verschueren volgen zowel in de auto als aan de bar blijken beide een uitdaging 1 Quote
Fille 798 Geplaatst: 25 augustus 2021 Geplaatst: 25 augustus 2021 Zalig om te lezen! Knappe prestatie en een unieke ervaring rijker! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.