Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

Wat zat er verkeerd? Staat blijkbaar aan de finish.

Wel weer het jaar van too little too late of net-weer-niet. 😕

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Afgelopen zaterdag eens de grens overgestoken om het Frans kampioenschap rallye Tout Terrain te gaan bezien.

Ik wist totaal niet aan wat me verwachten, maar hoe vet is dit. En dat mag je letterlijk nemen met het hondeweer het was.

Blikvanger van het hele gebeuren was toch de 205 met Mazda wankel “tri-rotor” motor erin. Wat een lawaai, precies een ouwe F1 die je hoorde.

 

1F61B8D0-1A4F-4726-99AE-92E0F58F3D7A.jpeg

6331D058-9F7E-46B8-BC4E-BFC47F2E95E5.jpeg

D6235BAE-D68F-4174-B53D-A7F29E19FE46.jpeg

07531CD5-7392-4337-A343-26E483440AAB.jpeg

5625043C-37D0-4156-A8E3-DE7D93F45035.jpeg

F3B18F8D-4CEF-4FB0-8323-9E97236BB2A7.jpeg

BEB4713E-1871-427C-8793-D6EB1EA2D21B.jpeg

EB56FDF6-6BF1-4717-8AFB-6FFF77334A8E.jpeg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dat is nog een ander kampioenschap dan het Franse kampioenschap rally terre? 
Wist lik niet goed in welke discipline dat soort buggy's aantrad... Maar dus een blijkbaar een apart kampioenschap. 

Die Pug met mazda motor is idd geniaal. Moet zot zijn om eens in het echt te horen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, dit is nog een ander kampioenschap dan het Frans onverhard, waar meer normale rallywagens aan meedoen. 
In dit Tout-Terrain kampioenschap (waar het merendeel van de wedstrijden in het zuiden plaatsvinden) rijden eerst de terreinwagens genre Landcruiser V8, Defenders, Cherokee V8 etc om vervolgens, met een kwartier tussen, de grote kanonnen los te laten.

Maar echt boeiende passages zijn het niet bij die eerste klasse…

EF789C64-14B9-42D9-B362-87F81C9DF118.jpeg

C7D692A6-5B50-461B-A0C7-E36A608592BA.jpeg

D85F74F0-D9D5-46A3-A478-AF0390214991.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/11/2021 om 23:35, mrbbs zei:

Wat steekt Levèbvre hier uit: (1m59)

 

Toen ik het gisteren zag, dacht ik, hij gaat vrij netjes nog op de baan komen op die dijkovergang daar wat verder. Nope, recht terug die gracht in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft hem alleszins niet tegengehouden om te winnen... Andermaal sterke prestatie van de Fransman! 

't Was zo te horen en te lezen weer een typische Condroz. Zowel op vlak van spektakel op de baan, als gedrag van supporters naast de baan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Toch opmerkelijk hoe het altijd (net) niet lukt voor Neuville.

Twee jaar geleden had ie kampioen moeten worden; Zo dicht zal ie nooit meer geraken vrees ik.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Maxime S zei:

Toch opmerkelijk hoe het altijd (net) niet lukt voor Neuville.

Twee jaar geleden had ie kampioen moeten worden; Zo dicht zal ie nooit meer geraken vrees ik.

 

Gewoon gebrek aan discipline en winners mentaliteit. 

Beetje de ziekte van de Belgische sporters tegenwoordig: men zit aan de top in de wereld, dus krijgt men sterallures, maar men vergeet die laatste 5% door te zetten. Geen killerinstinct. 

Ik vrees dat het nooit wat zal worden met hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, The Swede zei:

Gewoon gebrek aan discipline en winners mentaliteit. 

Beetje de ziekte van de Belgische sporters tegenwoordig: men zit aan de top in de wereld, dus krijgt men sterallures, maar men vergeet die laatste 5% door te zetten. Geen killerinstinct. 

Ik vrees dat het nooit wat zal worden met hem.

Is nog altijd iemand die binnen de rally nooit opgeeft en er altijd blijft voor gaan. Zal nooit zijn hoofd laten hangen.

Idem deze morgen, ook al lag hij 20s achter ging hij er volledig voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid