Ga naar inhoud

Rijplezier... Wat betekent het voor jou?


janvkn

Aanbevolen berichten

Met de juiste wagen heb je ook in de file rijplezier. Daar zit net het verschil tussen een wagen die nog een echte motor meekreeg en zo een asceptisch mazoutkrel.

 

Daar ben ik het niet mee eens, het is wel zo dat mijn 1.6 diesel op zijn best is in de file en op de open wegen voor alles moet onderdoen. Maar dagelijks pendelen met een zwaardere motor is voor mij eerder een frustratie dan een genot, dan zit je daar met dat vermogen dat je niet kan gebruiken uw kas op te fretten vind ik. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk ook weer. Voor mij is op die moment die motor evenveel waard als een M-Pack op een 316d in de file ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou, je ritje in de Lada al vergeten? Ik heb je nog nooit zo gelukkig gezien!

 

Absoluut niet vergeten, halloo :)

De glimlach en verwondering was van dezelfde grootteorde :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik jouw post lees vraag ik me af of dat ligt aan het feit dat je nog nooit zo'n auto gehad hebt... of dat je zelden/nooit de geschikte wegen opzoekt?

Ook zonder auto met perfect onderstel en v8 onder de kap amuseer ik me, zolang de wegen zich daar maar toe lenen. Een ondergesneeuwde ballon d'alsace en RWD bijvoorbeeld, meer moet ik niet hebben.

 

Als je een E28 M5 in huis haalt, roep ik je wel uit tot held  :inlove:  Ik reservereer nu al met graagte een ritje!

 

Ik denk eerlijk gezegd, dat ik nooit die wegen opzoek. Maar ik denk dat het gebrek aan tijd daarvoor wel iets tussen zit. Ik heb het zodanig druk dat ik niet eens efkes tegen mezelf zeg, kom, we gaan een dagje gaan rijden. Ik geloof je wel, dat dat de max moet zijn. Maar dan moet je het al bekijken als een soort vrijetijdsbesteding. Om leuke wegen te vinden in Oost -en West-Vlaanderen moet je al je best doen. Misschien de Polders.

 

Die E28 M5 komt er, zeker en vast, en dan neem ik je mee voor een ritje ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik het niet mee eens, het is wel zo dat mijn 1.6 diesel op zijn best is in de file en op de open wegen voor alles moet onderdoen. Maar dagelijks pendelen met een zwaardere motor is voor mij eerder een frustratie dan een genot, dan zit je daar met dat vermogen dat je niet kan gebruiken uw kas op te fretten vind ik. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk ook weer. Voor mij is op die moment die motor evenveel waard als een M-Pack op een 316d in de file ;)

 

Dan heb je nog nooit met een deftige motor gereden en ben je wel erg kortzichtig in je definitie van "rijplezier". 

 

Waarom denk je dat ik liever met een E34 520i van 129pk rij dan met een krel van een nieuwe 520d? 

 

Als je toch geen meter vooruit kan komen, dan is sound ook belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zelfs met de caravan om 17u vorige vrijdag op de Ring van Brussel rijplezier. Gewoon relaxen, en elke keer dat je de boel weer op gang trekt, zelfs traag, een dikke grijns op mijn gezicht. Zelfs na 127000km word ik 'em niet moe.  :D

Ja maar stel nu dat je alle dagen die ring gaat doen met die wagen. Want er is een verschil met is een keer in de file staan en dagelijks pendelen naar Brussel bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar stel nu dat je alle dagen die ring gaat doen met die wagen. Want er is een verschil met is een keer in de file staan en dagelijks pendelen naar Brussel bijvoorbeeld.

 

Want in Nice zijn er nooit files en in Monaco mag je overal aan 50km/u doorvlammen... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@The Swede: hoeveel uren per week sta jij in de file ?

 

En sound, in de file luister ik naar muziek zenne, ik zit geen 1,5 uur naar mijne moteur te luisteren. Laat staan 3 uur op een dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@The Swede: hoeveel uren per week sta jij in de file ?

 

En sound, in de file luister ik naar muziek zenne, ik zit geen 1,5 uur naar mijne moteur te luisteren. Laat staan 3 uur op een dag.

 

Waar ik woon kan je gelijk waar maar aan 40km/u naartoe, alzeker tussen Mei en September als al die achterlijke toeristen zich daar komen vergapen.

 

Trouwens, wie zegt er dat je constant "rijplezier" moet hebben? Ik heb dat nergens gezegd. Er werd hierboven gewoon gesteld dat je bijna nergens nog wat kan doorrijden en verondersteld dat je dus geen rijplezier meer kon hebben.

Ik weerleg dat door te zeggen dat je met de juiste wagen ook in de file of traag verkeer bergen rijplezier kan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij eigenlijk altijd en overal graag.

 

Ja, alleen ben jij nooit bereikbaar als ik wil weten wel ijzer ge nodig hebt. :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerlijk gezegd, dat ik nooit die wegen opzoek. Maar ik denk dat het gebrek aan tijd daarvoor wel iets tussen zit. Ik heb het zodanig druk dat ik niet eens efkes tegen mezelf zeg, kom, we gaan een dagje gaan rijden. Ik geloof je wel, dat dat de max moet zijn. Maar dan moet je het al bekijken als een soort vrijetijdsbesteding. Om leuke wegen te vinden in Oost -en West-Vlaanderen moet je al je best doen. Misschien de Polders.

 

En kan je zo geen stukjes inbouwen op je dagelijkse route? Gooi google maps eens open, zoek binnenwegjes, en ga dan op de baan op verkenning.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je nog nooit met een deftige motor gereden en ben je wel erg kortzichtig in je definitie van "rijplezier". 

 

Waarom denk je dat ik liever met een E34 520i van 129pk rij dan met een krel van een nieuwe 520d? 

 

Als je toch geen meter vooruit kan komen, dan is sound ook belangrijk.

 

Dat is dan weer kortzichtig van jouw kant ;)

 

Zoals ik eerder al zei komt het er voor mij op aan om zo comfortabel mogelijk je verplaatsingen te kunnen maken en voor mij is dat met een wagen die aangepast is aan die wegen die je het meeste gebruikt. En een motor met teveel power, naft of diesel, maakt mij niet uit. Mocht ik lange afstanden rijden door Europa dan spreken we over iets anders, maar voor mij is de realiteit pendelen in BE alleen of met het gezin. Om te genieten van de sound in de file zou ik dan dagelijks een uur met mijn gas moeten zitten spelen? Voor mij zou een S250 cdi mij in 90% van de tijd evenveel plezier geven als een S63 AMG.

 

Zou ik niet graag een S124 hebben met een 3-liter in? Jawel, maar voor alle dagen zou dat geen meerwaarde zijn, integendeel. Maar ik zou die wel met veel plezier in het weekend gebruiken. Net zo met een Lotus bijvoorbeeld, ik kan daar van genieten, maar enkel als ik die kan gebruiken om te genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, alleen ben jij nooit bereikbaar als ik wil weten wel ijzer ge nodig hebt. :ninja:

 

Is dat hier openbaar, ja zeker hé?

 

"Ik heb heel veel respect voor moslims en hun gebruiken, ik vind het aldus geheel niet storend en/of onnodig dat ze wat tijd vrij nemen om een schaap te slachten"

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 124 300D was nochtans ook één van die wagens die zalig was in traag verkeer. Gewoon moeiteloos met een zware brom voorbewegen. Vleugje gas, koppel bij 700 o/m (700, niet 7000),... You should try it. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat hier openbaar, ja zeker hé?

 

"Ik heb heel veel respect voor moslims en hun gebruiken, ik vind het aldus geheel niet storend en/of onnodig dat ze wat tijd vrij nemen om een schaap te slachten"

 

Kerel is wel een Christenen :lolz:

 

PS: Vroeg me om met jullie rechtstreeks te coordineren ;)

 

Wanneer zijt ge in Belgie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik woon kan je gelijk waar maar aan 40km/u naartoe, alzeker tussen Mei en September als al die achterlijke toeristen zich daar komen vergapen.

 

Trouwens, wie zegt er dat je constant "rijplezier" moet hebben? Ik heb dat nergens gezegd. Er werd hierboven gewoon gesteld dat je bijna nergens nog wat kan doorrijden en verondersteld dat je dus geen rijplezier meer kon hebben.

Ik weerleg dat door te zeggen dat je met de juiste wagen ook in de file of traag verkeer bergen rijplezier kan hebben.

 

Dat vind ik al een betere nuance.

 

Het kan. Da's waar. Daar heb je zeker een punt.

 

Moet leuk zijn, soms, een V8 vooronder, die murmelt tijdens de file.

 

Over de discussie, prioriteiten stellen en financieel, ga we hier geen boekje open trekken, het gaat over rijplezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat er altijd wel iets te zien is. TV helpt natuurlijk wel.

 

IDD. Of gewoon es lekker aan uw fluit trekken. Altijd wel wat te beleven in het verkeer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem

 

Idem²

 

Ik amuseer mij met alles zolang er niemand in mijn weg rijdt

Daar komt het eigenlijk op neer idd.

Was ooit op pad met de Punto 1.2 van mijn vriendin op een licht beregend wegdek van een boerenweggetje. In een flauwe bocht ging ik een beetje van de gas, waar plots de achterkant wat licht begon te worden en begon "mee te sturen".

 

Een glimlach van oor tot oor, en sinds toen ging de voet wel meer van het gaspedaal in gladde bochtjes :D

 

En kan je zo geen stukjes inbouwen op je dagelijkse route? Gooi google maps eens open, zoek binnenwegjes, en ga dan op de baan op verkenning.

 

Gisteren nog gedaan. Ik rij met de moto woon-werk en dus weinig last van files enz., maar een paar rode lichten stoorden mij, te lang wachten :oops:

 

Nu rij ik daar via binnenweggetjes rond, en het is niet per sé sneller maar wel veel zaliger rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu rij ik daar via binnenweggetjes rond, en het is niet per sé sneller maar wel veel zaliger rijden.

 

Voilà, en daar gaat het hem uiteindelijk om, of je nu 5 minuten vroeger of later thuiskomt, wat boeit dat, maar je bent wel een stuk minder gestresseerd als je "lekker" hebt kunnen rijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Was ooit op pad met de Punto 1.2 van mijn vriendin op een licht beregend wegdek van een boerenweggetje. In een flauwe bocht ging ik een beetje van de gas, waar plots de achterkant wat licht begon te worden en begon "mee te sturen".

 

Een glimlach van oor tot oor, en sinds toen ging de voet wel meer van het gaspedaal in gladde bochtjes :D

 

 

 

Fiësta van mijn vriendin heeft dat ook heel fel, schijtbanden achter en een levendig chassis in de regen is altijd leuk :D

Mijn vriendin kan er minder mee lachen als ze het zelf aan de hand heeft :lolz:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toen mijn vriendin sindsdien gezegd dat ze nooit in een bocht te bruusk gas mocht lossen bij regen.

 

Zoiets tegen een pot confituur uitleggen gaat wss beter, maar er is gelukkig nooit iets gebeurd :D De Colt nu, die doet dat niet :noparty:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid