Ga naar inhoud

Rijplezier... Wat betekent het voor jou?


janvkn

Aanbevolen berichten

Het verschil tussen het verbruik volgens de boordcomputer en dat van spritmonitor op maximum 0,3 liter/100 km houden. Als ik dan ook nog rond de 5 liter blijf hangen is mijn dag helemaal goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Rijplezier/autoliefde is een hele voormiddag in een snellere, luxueuzere, comfortabele auto rijden (die van mijn ouders) om dan in mijn trage 70pk sterke 2 tonner te stappen en zoiets hebben van: "Moest ik kiezen, ik zou mijn kar nemen"

 

Tank :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

de voldoening die je haalt in het rijden zelf. samen met de mechaniek ervoor zorgen dat je niet verongelukt. en bij voorkeur de mechaniek ook voelen.

 

zo heb ik reeds meer rijplezier ervaren in een corsa a 1.3s dan in een cls 6.3 amg. De corsa had quasi geen remmen, geen vermogen, geen stuurgevoel, maar dat alles zorgde voor een in de hoogte schietend adrenaline peil waar de acceleratie van een cls niet tegenop kon. die wagen was te liniear, te afstandelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Rijplezier, dat is...

 

's morgens ergens onmenselijk vroeg moeten zijn, en dan het gemengde gevoel van vloeken omdat je zo vroeg moet opstaan en toch de vreugde omdat je met een leuke wagen naar je bestemming kan rijden...

 

met een bijna lege tank toch nog net geraken tot bij je lievelingstankstation...

 

dat is wat je krijgt met onder je rechtervoet 200 à 350 pk...

 

dat is rondrijden op Vlaamse verkavelingswegskes of op Waalse slingerwegen...

 

dat is een CDtje in de speler steken en je tijdens het rijden afvragen waarom dit zo leuk is : omdat je de CD al rijdend en in je eigen privacy kan besluiteren of omdat je rijdt met de CD op de achtergrond...

 

dat is aan het rood licht merken dat de macho naast je een wedstrijdje wil, doen alsof je mee wil spelen, maar als het groen wordt en die pummel wegschiet alsof zijn leven d'er vanaf hangt, gewoon rustig vertrekken... en dan vaststellen aan het volgende rood licht, dat die kwibus terug naast je staat... :lol:

 

Rijplezier, dat is vooral je vriendin die tijdens het rijden vraagt of ze haar hand op je been mag leggen...  :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijden om te rijden en niet om op tijd op je werk te zijn.

Veldwegen inrijden waar je ziet dat er al een jaar niet meer is gereden.

Nieuwe wegen ontdekken, kaart lezen.

Op goed geluk ergens naar een streek rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is aan het rood licht merken dat de macho naast je een wedstrijdje wil, doen alsof je mee wil spelen, maar als het groen wordt en die pummel wegschiet alsof zijn leven d'er vanaf hangt, gewoon rustig vertrekken... en dan vaststellen aan het volgende rood licht, dat die kwibus terug naast je staat... :lol:

Haal je daar echt plezier uit?

Lijkt me een beetje verzuurd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal je daar echt plezier uit?

Lijkt me een beetje verzuurd.

 

Dan bekijken ze je wel een beetje verzuurd, ja.... :lol:

 

 

Veldwegen inrijden waar je ziet dat er al een jaar niet meer is gereden.

 

Yes ! Zo kom je soms op de meest onverwachte plaatsen uit, of op een andere weg waar je al honderden keren over gesjeesd  hebt...

Of kan tegenvallen, dat je 2 km achteruit kan rijden... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan bekijken ze je wel een beetje verzuurd, ja.... :lol:

Maar waarom heb je daar plezier aan? Je kent die mens niet eens. Vind je het dan ook leuk als iemand geflitst wordt of zo? Of als hij uit de bocht vliegt en zijn auto kapot rijdt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom heb je daar plezier aan? Je kent die mens niet eens. Vind je het dan ook leuk als iemand geflitst wordt of zo? Of als hij uit de bocht vliegt en zijn auto kapot rijdt?

Je snapt het niet...

 

Samen aan 't eerste rood licht.

De  ene schiet weg naar het volgende rood licht, de andere rijdt er tegen de toegelaten snelheid naar toe.

En aan het volgde rood licht, staat de snelle jongen te wachten als de minder snelle jongen toekomt en dan wachten ze samen nog even voor het rode licht groen wordt...

Wat heeft die snelle dan bereikt ? Buiten meer lawaai, meer verbruik, een groter gat in de ozonlaag,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het wel, ik snap gewoon niet waar jij daar plezier uit haalt.

Wat boeit dat nu dat die andere een snelle jongen wil zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je snapt het niet...

 

Samen aan 't eerste rood licht.

De  ene schiet weg naar het volgende rood licht, de andere rijdt er tegen de toegelaten snelheid naar toe.

En aan het volgde rood licht, staat de snelle jongen te wachten als de minder snelle jongen toekomt en dan wachten ze samen nog even voor het rode licht groen wordt...

Wat heeft die snelle dan bereikt ? Buiten meer lawaai, meer verbruik, een groter gat in de ozonlaag,...

 

Hij snapt het heel goed.

 

Jij geniet ervan dat hij niets bereikt heeft. En dat is precies waar Jan op doelt

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je snapt het niet...

Samen aan 't eerste rood licht.

De ene schiet weg naar het volgende rood licht, de andere rijdt er tegen de toegelaten snelheid naar toe.

En aan het volgde rood licht, staat de snelle jongen te wachten als de minder snelle jongen toekomt en dan wachten ze samen nog even voor het rode licht groen wordt...

Wat heeft die snelle dan bereikt ? Buiten meer lawaai, meer verbruik, een groter gat in de ozonlaag,...

Had jij geen 435i?

Waarom geen 418 gekozen dan? (als je toch zo redeneert)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je plezier moet halen uit die zaken lijk je me zwaar verzuurd ja. Ik kom daardoor niet met een smile uit de wagen.....ik zou eerder zeggen dat ik plezier haal uit baantjes met niet van dat soort stoplichten.

Maar goed ieder zijn ding. Je mist imo wel veel mooie momenten op die manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes ! Zo kom je soms op de meest onverwachte plaatsen uit, of op een andere weg waar je al honderden keren over gesjeesd  hebt...

Of kan tegenvallen, dat je 2 km achteruit kan rijden... :lol:

 

Ooit een 30 cm boon tegen gekomen in het midden van de weg. -> al +20jaar is daar niemand met de auto gekomen :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenwegels :inlove:

Krinkel en kronkel, vloeiend proberen rijden (overal), zowel in snelheid als in zijdelingse bewegingen;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto beter maken en dan t testritje erna :inlove:

Yep, dat is een aangenaam gevoel.

Nieuwe upgrades of zelf klussen aan de wagen  :inlove:

 

Recent nog gehad toen ik van een brolremmen naar nieuwe Brembo's rondom ging...Nu nog als ik rem geniet ik van dat verschil  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid