Mich 2.891 Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 Gisteren nog es afgezakt naar FKI voor de Welcome. De @@Jokke_vlo was ook vd partij. Buiten lag het nog redelijk nat dus het beloofde wel wat spectakel. Qualif P8 op 21 karts, ik was meer dan tevree... Voelde me goed, de kart was goed dus ik ging vol vertrouwen naar de koers. Jokke P3 in qualif maar met een hond van een kart... ding reed ni goed maar toch chapeau dat 'm er trouw aan bleef voor de koers. Vliegende start deze keer en alles ok tot op de natte piste buiten, ik kreeg een ferme tik en werd wijd geduwd waardoor ik een plaats verloor. Een ronde later dacht ik te profiteren van een inhaalactie van een voorligger om mee te glippen maar dat werd alweer verstootd door een tik achterop... ik werd op het nog nattere gedeelte geduwd, stond bijna rond en moest 3-4 plaatsen prijsgeven. Achtervolgen dus... heb 6 man opgeraapt de volgende 10 toeren en dat ging tegen verwachting in vrij vlot. Wel ne keer zwart/wit gekregen als waarschuwing maar soit. Op de opdrogende piste buiten begon ik meer en meer mijnen draai te vinden en dat ging mij goed af. Laatste kwartier eenzaam op P7 blijven bollen... de aansluiting met het groepje voorop was ik kwijt (10s) en we draaiden zowat gelijke tijden. P7 binnengekomen, was heel content. Leuk gevoel. Jokke heft met dat kreng lang op P3 gereden maar uiteindelijk nog een positive moeten prijsgeven door een problem met achterligger. In de Open koers erna had hij mijn kartje en is daarmee 3de geworden, zééér knap!!! Met de Open was het buiten wel al volledig opgedroogd. 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 Ik stond in qualif P5 Mooi gereden Mich ! Zo snel mogelijk de open in moet jij doen. Btw de winnaar in Welcome was voorlaatste in de open (gewicht) Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 17 september 2015 Geplaatst: 17 september 2015 Dan moet ik nog langs de loodgieter passeren eerst. Eerst nog wa Welcommen, daarna zien we wel 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 19 september 2015 Geplaatst: 19 september 2015 Morgen 8u van FKI het volledige podium van het WK indoor is er aanwezig. En verder nog een pak wereldtoppers. 30 teams en ik hoop te kunnen vechten voor een top10 notering Race van 12 tot 20u . We rijden met 3 in ons team en met 3 wissels (iemand rijdt dus 2 keer) de andere twee moeten meer dan 2u30 aan een stuk in de kart. Quote
STA911 5.733 Geplaatst: 19 september 2015 Geplaatst: 19 september 2015 Meer dan 2u30, djeezus, dat zou den deze niet meer kunnen hoor! Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 19 september 2015 Geplaatst: 19 september 2015 Dat is idd wel zeer lang op zo'n indoorparcour, daar moet je toch wat conditie/kracht voor hebben Succes!! Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 19 september 2015 Geplaatst: 19 september 2015 Success kerels!!! Doe dat goed en hopelijk verloopt alles vrij vlot Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Morgen 8u van FKI het volledige podium van het WK indoor is er aanwezig. En verder nog een pak wereldtoppers. 30 teams en ik hoop te kunnen vechten voor een top10 notering Race van 12 tot 20u . We rijden met 3 in ons team en met 3 wissels (iemand rijdt dus 2 keer) de andere twee moeten meer dan 2u30 aan een stuk in de kart. Hoe is het geweest? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 P7 op 30 en daar kan ik absoluut mee leven. P1: Vice Wereldkampioen Matts (P2 WK) P2: Ruben boutens: (P6 WK) P3: Mats De Jongh - Cedric Wauters P4: Matthias Grootten, Wereldkampioen (P1 WK) P5: Traxxis mannen van Stefan Verhofsté (P26 WK) P6: nog een team van Traxxis P7: wij. (FSA-SCOTT) Dat is eigenlijk een stuk boven mijn niveau. Normaal ben ik een vrij constante rijder qua tijden maar hier kon ik met de echte top toch niet mee hoor. Wel wat geleerd denk ik aangezien ik regelmatig wel hun tempo kon optekenen maar niet constant kon blijven. Mijn teamgenoten waren een stuk sterker dan ik waardoor ik hoger eindig dan mijn niveau. Mijn normaal niveau is eerder tussen P10 en P15 Maar dat is in dit gezelschap niet echt een afgang. Die mannen rijden dit weekend de 24 uur van Eupen, komen van het WK etc..... die zijn niet alleen beter maar rijden een PAK meer dan ik, evenals een pak jaren meer. Ik verzeker u dat je met de voetjes op de grond staat tussen dit gezelschap. @dragonfly: ideaal voor u vanavond op FKI: wet race dus gewicht niet zo belangrijk en de opstoot aan toppers met het oog op de 8u zal er ook niet zijn, die focussen nu op de 24 uur van Eupen. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Dan is dat idd een mooie prestatie!! Zeker van die wet race? Op de site staat er van niet, wel omgekeerd dus ideaal want ken het daar toch niet. Ging wel voor de open komen want moet eerst naar huis en dan met de auto naar Machelen http://www.fkiracing.be/mysql/open_general.php Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 vanavond is dat allemaal droog jokke... op 5u tijd droogt dat op. en ge hebt de welcome er nog voor die alles droogblazen Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Open is perfect hoor, gaat je beter liggen (op gewicht) nee het is officieel geen wet, maar het ligt buiten niet droog dus...... 1 Quote
Fille 798 Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Straks met @@Lotuzzz karten in Genk. Hopelijk ligt het daar nog nat genoeg vanavond Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 23 september 2015 Auteur Geplaatst: 23 september 2015 Straks met @@Lotuzzz karten in Genk. Hopelijk ligt het daar nog nat genoeg vanavond Twijfel ik aan! Maar 't zou er nu nog regenen Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Vanavond mijn allereerste OPEN gereden op FKI. Ik had kart #23, die had nog niet gereden dus begon al goed. Dat achter elkaar zetten duurde een eeuwigheid en ik vond het al raar ipv dat ze ons gewoon laten vertrekken voor de kwalificatie. Bleek dat het loting was maar ik wist dat dus niet, daar ging m'n start Dusja reed dan ergens op P20 toen ik na 7minuten doorhad wat er gaande was. Kerel voor me reed weg omdat ik teveel kleine foutjes maakte dus was vrij eenzaam... Tot de eerste kwamen dubbelen, blijkbaar geen blauwe vlag en ik kijk nooit achter mij als ik rijd dusja ipv mij voorbij te steken geeft hij me een tik bij het insturen van de snelle rechtse aan de muur buiten dus ik zat vast. Harde klap maar had mijn ribbenbeschermer aan dus geen pijn. Maar ik was bang dat er iemand op mij ging rijden, stond daar toch redelijk gevaarlijk. Iedereen laten passeren dus race was toch om zeep, tijd om wraak te nemen want daar tik je niet iemand van de baan. Hij had het natuurlijk door want durfde niet al te dicht komen, helaas reed hij nog samen met iemand anders en ging ze er beiden moeten afzetten wat ik die andere niet wilde aandoen. Dan zelf vastgezeten achter een trage en nog wat eenzaam rondgereden en geprobeerd om de snelle mannen vlot door te laten. Bekeek dan de tijden en ik was 7 seconden trager, vond ik raar want zo snel reden die toch niet van mij weg :( Dacht al van ok hier moet ik ook nooit meer naartoe komen. Bleek er een shortcut te zijn die elke piloot 1x mag nemen dusja was maar 1,5 seconde te traag. 't is nog veel maar vind ik zelf niet zo erg voor daar niet te rijden. Jokke is 3de geworden en heb @@Cash & @@nls ook nog gezien 1 Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Kartje zelf was wel in orde? Zie dat ook weleens zitten, maar is verdomd lastig voor mij om daar op een woensdagavond te geraken Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Kartje zelf was wel in orde? Zie dat ook weleens zitten, maar is verdomd lastig voor mij om daar op een woensdagavond te geraken Motor vond ik niet super maar ik kan eigenlijk niet vergelijken hé dus geen idee. Na die crash in de muur stuurde hij toch niet meer zo goed dus denk dat ze best het spoor eens bijregelen 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Knap dat je kwam. Respect man. Kan me voorstellen dat de eerste keer daar, even verschieten is. Elke race heeft een ander soort start, richting, ondergrond etc..... (Volgende week Le mans start na een quali, chaos troef ) Mijn verslagje : Vandaag FKI. Weer heel wat bekend volk en ook Mich die zich blijft smijten. Zeer knap ! Eerst de lichtgewichten. Eerste drie rondjes quali steeds P1 of P2 aja het lag nog wat vochtig.... Maar toen er drogere lijnen kwamen en de wieltjeszuigers lijnen kwamen snuiven terug gezakt naar P6 in quali. We zijn dat al gewoon in deze klasse....bovendien middelmatige kart. Een voordeel het was in de andere richting en dan ben ik altijd beter (richting van de meeste auto circuits....). Op regelmaat en pure inzet (was helemaal kapot) P4 kunnen rijden met pas de negende tijd. Ik was wel in form na een matige 8uur stond ik echt in revenge mode. Kan trouwens nog altijd niet aan mijn eigen kopje uit. In die modus ben ik gewoon echt een pak sneller zowel in auto als kart. Vraag is hoe ik me in de toekomst zo kan klaar zetten. Ik vrees dat het met een soort zelfvertrouwen of angst te maken heeft iets dat ik van in mijn jeugd meedraag. Goed naar de open dus. Cools heeft mijn kart van de welcome en klaagt steen en been. Nu goed dat doet hij wel meer als hij achter zijn maatje Jokke eindigt yek yek 40 min race, start via loting. P13 van 23. Ik zag mijn klassement al kelderen al was ik super gemotiveerd. Ik voelde direct dat ik een goede kart had en zelf ook nog eens in form stak. Vrij snel hielden snelle mannen waaronder Breckpot me een beetje op en koos om via de shortcut een alles of niet te spelen. Zeer strak tempo kunnen draaien en telkens met de focus de voorliggers te pakken en de mannen die nog moesten shortcutten te verrassen met zeer strakke rondjes. En ja hoor nog wat volk kunnen oppeuzelen en via een zeer sterk gemiddelde van P13 naar P3 kunnen bollen met een jagende Breckpot op P4 die geen tijd kon goedmaken. Alle mannen met een shortcut te goed op een hoopje kunnen rijden. Fier toch wel op de prestatie tussen deze meute, die opgang maken geeft een rush. Het blijft dus goed gaan. Ik haal met matige karts ok resultaten en de goede kan ik benutten voor goede plaatsen. Dit alles resulteert in een voorlopige P4 algemeen. Wat in principe toch iets boven mijn waarde is. 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 @@dragonfly ik zag idd te veel kleine foutjes maar lijkt me normaal met karts en ondergrond die je nog niet kent. Nogmaals je steekt je tenminste niet weg, chapeau Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 @@dragonfly ik zag idd te veel kleine foutjes maar lijkt me normaal met karts en ondergrond die je nog niet kent. Nogmaals je steekt je tenminste niet weg, chapeau Thx! Yep en was fysiek ook iets zwaarder dan verwacht, ik ben dat niet meer gewoon hé Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Chapeau hé jokke makker!!! schoon volk waar ge tussenstaat!! Dik gereden vandaag en oververdiend makker Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 24 september 2015 Geplaatst: 24 september 2015 My story yesterday... Alles begon goed met een P9 in qualif in de Welcome op 22 karts. Ni slecht en in een zetel voor een mooie top10 positie. Na de start vormt zich al gauw een treintje van 4 karts (P6-P9). Achter mij al een klein gaatje dus geen druk van alachter. Ik was sneller dan P8 maar het parcours liet weinig keuze voor inhaalmogelijkheden (voor mij) gister dus ik waag het erop bij de eerste halve kans. Dat lukt ook, ik kom voor hem zelfs de bocht uit maar we blijven wat in mekaar haken en ik sta blijkbaar lek. De marshall merkt het op en moet wachten op een nieuwe kart. En dan mag je onderweg met ijskoude banden. Paar rondjes later verslik ik mij in een achterligger en rij mezelf klem in de banden. Daar verlies ik veel tijd en kom terug in 't spel als voorlaatste. Vandaar nog naar P15 gereden maar het kalf was verdronken. Was kwaad op mezelf. Echt dom gereden. Had beter gelijk ne gepensioneerde mijn rondjes afgemaald in dat treintje en afgewacht. Had zeker top10 gereden. Was effe balen gisteravond. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 24 september 2015 Geplaatst: 24 september 2015 Ken dat soort race. Door wat pech achterop en dan te veel te snel willen Heeft iedereen wel eens aan zijne rekker Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 24 september 2015 Geplaatst: 24 september 2015 En halve inhaalacties leer je ook wel af na een paar mislukkingen dus no worries 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.