Ga naar inhoud

low spec / DIY / recreatief / amateur TRACK DRIVING


gTa

Aanbevolen berichten

Zijn die verhalen en die belevenissen ook niet sterk gerelateerd aan de dagen dat forumleden zelf min of meer besloten circuitdagen organiseerden?

 

Wellicht is door de semi-prof attitutde het circuit'volk' ook meer uitgeweken naar dagen zoals georganiseerd door Sega in Weeze? En voldoen die dagen nog wel aan jouw beschrijving?

 

Enkel vragen vanuit deze kant, geen antwoorden :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook enkel vragen, hoor. Ik volg het allemaal niet meer zo, dus mogelijks kijk ik de verkeerde richting uit en vertoeft "de scene" momenteel elders. I wouldn't know. :oops:

 

Die driftdagen: yep. Dat is ook die (superzalige) sfeer. Ik zou maar wat graag deelnemen. Maar langs de andere kant: zo'n driftdagen, mjah, leuk als afwisseling maar voor mij ligt er een pak meer fun verscholen in een trackday, zéker als er dan ook nog 'es af en toe plaats/tijd is voor een schuivertje. :D

 

Zelf organiseren is uiteraard leuk. Maar intensief. Ik organiseer super graag, Renske ook, maar wij waren het op den duur beu. Omdat het in onze vrije tijd was, en ondanks de verdiensten (die niet groot waren, maar mij toch makkelijk toestonden om m'n trackkosten te dekken van 5 à 10 trackdays per jaar). Ik ben daardoor net een beetje de fun kwijtgespeeld, en vond die terug toen ik terug zelf als deelnemer ging rijden op dagen van VIP en BaT e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben, hoewel ik me deels zelf schuldig maak aan die evolutie, absoluut akkoord met je punt. Ik was er altijd bij in die beginjaren, en dat was inderdaad allemaal zeer eenvoudig en extreem plezierig. 's Avonds vertrekken, in Metz op café met de gezellige bende, en de dag erna met een kater mijn 318is de sporen geven op circuit. Aanpassingen: een KW'tje, reservewiel en achterbank verwijderen, DOT 5.1 remvloeistof en knallen maar, de hele dag.

 

Ik mis dat ook, maar de lokroep naar méér en sneller is er altijd. Dat het daarom niet altijd leuker is geworden ben ik absoluut mee akkoord. Het voelt, zoals je terecht schrijft, aan als een vervlogen tijd.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wil ik niet uitgebreid antwoorden :ninja: maar je hebt volkomen gelijk. Alweer een mooie post.

 

Zou je dan niet beter je 530d verkopen en iets anders kopen? En dan nog eens een dagje organiseren? :D :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis nog de grote nbring meetings in je proza.

Dat bestaat toch nog? Als ik kijk naar het succes van de rondritten (Zeeland, Ardennen, Alpen, ...) met BBQ e.d.: ik denk niet dat de community inactief geworden is. We groeien allemaal doorheen de community life en op den duur is het voor iedereen soms wel eens "niet meer voor mij".

 

Toegegeven: die ene Nordschleife-meeting met BBQ (inclusief Belgisch vlees en meer dan 100 forummers aanwezig, we OWNED Brünnchen en hoe we dat toen uiteindelijk allemaal klaargespeeld hebben weet ik écht niet meer, wtf zeg :D ) was legendarisch. :inlove:  Maar de Eat/Sleep/Drift weekends zijn dat ook, en de Ardennen-BBQ's, enz.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig zijn er nog af en toe gTa-iaanse epistels te vinden in de betere online-communities of het was volledig kommer en kwel. ;)

 

Je hebt een punt hoor tante, hoe heerlijk "amateuristisch" ging het er niet aan toe in Croix. Den Zweed rücksichtlos aan 't knallen met zijn Mitsu, driftschool Gio met de E30 zeemlap-edition, Herr Cnörre die de oversteek deed daveren met zijn Milltek's, ... en dat alles al rustig keuvelend met andere forummers. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wil ik niet uitgebreid antwoorden :ninja:

Waarom? 't Is er toch de plaats voor? Ik vond dit nu eens géén CC-materiaal. :oops:

 

Zou je dan niet beter je 530d verkopen en iets anders kopen?

Neen. Die auto is zeer bewust geworden wat 'ie is. En ik geniet daar zga elke rit van. Alleen laat 'ie niet toe circuits af te knallen. Dus doe ik dat niet. Daarvoor moet ik iets anders hebben maar daarvoor doe ik absoluut onze gezinsauto niet weg.

 

 

En dan nog eens een dagje organiseren? :D :D

Zeg nooit nooit, maar ... neen. Elk heb zennen tijd daarvoor, ik heb het gevoel dat de mijnen gepasseerd is. 't Is aan de jonge snotters die tijd zat hebben, om dat te doen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben, hoewel ik me deels zelf schuldig maak aan die evolutie, absoluut akkoord met je punt. Ik was er altijd bij in die beginjaren, en dat was inderdaad allemaal zeer eenvoudig en extreem plezierig. 's Avonds vertrekken, in Metz op café met de gezellige bende, en de dag erna met een kater mijn 318is de sporen geven op circuit. Aanpassingen: een KW'tje, reservewiel en achterbank verwijderen, DOT 5.1 remvloeistof en knallen maar, de hele dag.

 

Ik mis dat ook, maar de lokroep naar méér en sneller is er altijd. Dat het daarom niet altijd leuker is geworden ben ik absoluut mee akkoord. Het voelt, zoals je terecht schrijft, aan als een vervlogen tijd.

Doet me denken aan die keer we met onze neus richting elkaar gedraaid stonden, heeft iemand die foto nog ergens staan?
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig twee weken geleden dit nog eens bekeken:

 

 

Zalig! Al veel te veel van vergeten, zoals 't feit dat tobikaze daar was met z'n Kadett, of den Engel met zijn blauwe sigaar met een vitesse te weinig :D

En fok wat was dat toen, zeg, 2 CSL's. :inlove:  De keer erop zelfs 3, dacht ik? (toen met de blauwe verfspatjes :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig! Al veel te veel van vergeten, zoals 't feit dat tobikaze daar was met z'n Kadett, of den Engel met zijn blauwe sigaar met een vitesse te weinig :D

En fok wat was dat toen, zeg, 2 CSL's. :inlove: De keer erop zelfs 3, dacht ik? (toen met de blauwe verfspatjes :D )

Dit is de tweede keer al, eerste keer was LL met de Compi ipv de Sechs ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was de eerste die jouw post likete, en toch doe ik het niet. :-p

 

Maar komaan gasten, er moéten toch nog nozems zijn zoals wij toen, die met een helm op hun bikkel en een setje versleten ragbanden onder de kar, in 't weekend rondjes gaan knallen op een circuit? Waar zitten die?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de tweede keer al, eerste keer was LL met de Compi ipv de Sechs ;)

Ik denk dat Lefty er de eerste keer zelfs niet bij was, kan dat? We zijn er, als ik me niet vergis, 4 keer geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen een mx5 kopen en circuitbattles uitvechten zou ik nog zien zitten. :D

Ik wacht al bijna 5 jaar! Speciaal nen achttienhonderd om m'n gewicht te compenseren :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was de eerste die jouw post likete, en toch doe ik het niet. :-p

 

Maar komaan gasten, er moéten toch nog nozems zijn zoals wij toen, die met een helm op hun bikkel en een setje versleten ragbanden onder de kar, in 't weekend rondjes gaan knallen op een circuit? Waar zitten die?

Tuttut, je zegt ook je kar niet te zullen chippen maar onder forumdruk zal je wel bezwijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het graag terug beginnen doen, maar voor een simpele werkmens was het te duur. Hoewel ik wellicht met de goedkoopste wagen van het pak reed die dan wellicht nog het goedkoopst in onderhoud was. Per circuitdag was ik toch rond de 500€ kwijt. En hoewel ik best wel leuke "gevechtjes had met de andere tragere karren (318is en 190 in ecuyers, V gti in croix, elise in het nat op chambley...) was de kick er een beetje af. Dus zin in sneller en dus ook duurder, deed mijn zin in sneller afnemen. Dan maar een moto gekocht. Op motodagen heb je nog steeds dat relaxte sfeertje (beetje afhankelijk van de organisatie) omdat het er ook een beetje amateuristischer aan toe gaat. En zo'n dagje kost nog geen 200€ als je een beetje uitkijkt.

De ZR bleek ook een enorm betrouwbare compagnon die mits wat simpele mods vrij goed uit de verf kwam. Nu met de clio rs ben ik ook een beetje bang dat ie helemaal uit elkaar gaat vallen. En de 3 lijkt me ook niet de beste keuze voor een dagje circuit.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat ook nog wel willen doen met de motor, maar ik heb al maar één intacte schouder meer over en ik vrees dat ik met mijn dwaze kop nog wel een paar keer 't asfalt zou kussen. :D  Plus: ik heb het écht voor het arrive & drive principe. Dat gedoe met transporters en track-only materiaal, mwah, ik vind het net charmant om in "track spec" naar 't circuit te bollen, daar je ding te doen, helmpje terug in de koffer smijten en naar huis bollen. Beste dag ooit die 'k op dat vlak had was met een forumdelegatie naar Abbeville: heel de dag compleet à fond gepusht met de '1 (setje nieuwe R888 waren helemaal op), en nadien nog samen met @@Porker naar huis geknald. Heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid