Ga naar inhoud

low spec / DIY / recreatief / amateur TRACK DRIVING


gTa

Aanbevolen berichten

Ik heb op dat vlak (en op andere vlakken *ontwijkt de bijl*) echt wel respect voor iemand als @@Asserti . Gewoon hard werken en budgetvriendelijk trackdays / driftdays / ringtripjes afhaspelen.

Er valt wel eens een wiel af maar zelfs dat gebeurt dan met de glimlach :D

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een beetje budget en focus lukt ook meerdere keren per jaar. Ik heb dat, zonder zot budget (eigenlijk eerder het omgekeerde) een jaar of 4-5 mooi volgehouden aan 4 à 8 trackdays per jaar (de ene al intensiever dan de andere). Maar 't is een feit waar niemand over discussieert: 't is geen goedkope hobby.

Ja, en hoe gaar was je 120D tegen dat je hem verkocht? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je echt power nodig om te tracken? Iets traag heeft vaak veel goedkopere banden en remmen (kleiner). Die auto's zijn vaak ook lichter dus minder sleet.

 

http://www.lotus-verhiest.com/nl/

 

Slecht voorbeeld gezien de prijzen van de wagens, maar you get the point.

 

Een E30 kun je niet meer nieuw kopen, anders had ik daarnaar gelinkt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en hoe gaar was je 120D tegen dat je hem verkocht? :D

Zéér! (maar dan écht :lolz: )  Heb ik nooit ontkend. Ook niet dat tracken sletig is.

En boy, heb ik genoten van die kar. On track and off.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op welke schaal van gaarheid had je dat antwoord graag gehad? @@brjefs alfa-gaar of @@Salokin CSL-gaar?

Het eerste, tot de [het tweede] macht.

No kidding.

 

Het leuke was: omdat 'ie voelde dat 'ie in een volgend leven een nieuwe eigenaar (eigenares, for that matter) zou bekoren, ging 'ie op weg naar de automarkt in Roeselare waar ik 'm aan chef-chef-sjaloekie verkocht, plots weer wérken op alle punten waar 'ie faalde: de loszittende mistlamp bleef zitten, de zetel liet zich weer naar voor klappen (om achterin in te stappen), 'ie verbruikte geen koelwater meer en het motorstoringslampje doofde, en het schuifdak liet zich weer klappen én schuiven! Asjemenou. :D

 

Chef-chef-sjaloekie sprak me dan aan op het stuur dat sterk versleten was. "Als het dát maar is" dacht ik er van. :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht al bijna 5 jaar! Speciaal nen achttienhonderd om m'n gewicht te compenseren :D

Waarvan 2 jaar stil gestaan op de oprit :ninja:

En nu een pak afvallen , concurrentievervalsing zeg ik u! :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die trackdays waren de max. 2e setje banden zoeken, eronder vijzen en rijden. Zelf heb ik het geluk gehad nooit iets stuk te rijden aan de 190E behalve kromme remschijven de keer dat ik op Croix meereed. Als je wat uitkijkt, is het best haalbaar. Ik deed toen 2 trackdays per jaar + wat Nordschleife.

 

Zelf maakte het me totaal niet uit dat ik bij de traagste was, plezier had ik met hopen.

 

Idem toen ik vroeger met de 190D naar de Nordschleife ging. Dit jaar gaat dat nog eens gebeuren, plezier gegarandeerd :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een beetje budget en focus lukt ook meerdere keren per jaar. Ik heb dat, zonder zot budget (eigenlijk eerder het omgekeerde) een jaar of 4-5 mooi volgehouden aan 4 à 8 trackdays per jaar (de ene al intensiever dan de andere). Maar 't is een feit waar niemand over discussieert: 't is geen goedkope hobby.

Maar dan wel op 4 jaar 40K aan 120D afgeschreven :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan wel op 4 jaar 40K aan 120D afgeschreven :D

ongeveer 27k, netto

 

voor 160tkm inclusief een pak plezier on track

voor een ding (op diesel! met 4 cilinders!) dat op Spa makkelijk onder de 3:10 draaide en op Zolder net boven de 2:00

da's cheap daily driving + track driving

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man man, ik doe hier wat herinneringen op :inlove:

en dan nog de kallo tijd, ik weet van een periode dat we er quasi iedere vrijdag stonden.. absurd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die trackdays waren de max. 2e setje banden zoeken, eronder vijzen en rijden. Zelf heb ik het geluk gehad nooit iets stuk te rijden aan de 190E behalve kromme remschijven de keer dat ik op Croix meereed. Als je wat uitkijkt, is het best haalbaar. Ik deed toen 2 trackdays per jaar + wat Nordschleife.

 

Zelf maakte het me totaal niet uit dat ik bij de traagste was, plezier had ik met hopen.

 

Idem toen ik vroeger met de 190D naar de Nordschleife ging. Dit jaar gaat dat nog eens gebeuren, plezier gegarandeerd :)

 

Ben je vrijdag of zaterdag toevallig niet van de partij? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb denk elk type trackday ooit gedaan en er is idd een serieuze evolutie geweest, questie van tracks, budgetten en auto's. Ik ben ook begonnen met 3bar druk in mijn banden op Croix met DSC op en heel de dag maar zitten kloten en als je dan een bocht goed had was je supertrots. Daarna Ring, Ecuyers en Zolder met de E36 M3, dat was toen dé kar voor zoiets en je leerde enorm snel bij maar het risico en tempo ging al serieus omhoog, als ook de kost per trackday. Dan begonnen met grotere organisaties op Spa, waar een dag sowieso al meer kost om in te schrijven maar ook algemeen budget, Curbstone trackdays, heden ten dage enkel nog voor de superrijken die niet op een duizendje (of tien) moeten kijken. Er zijn er veel die we kennen die vandaag de dag een vriendin, huis en kinderen hebben wat voor gaat op tracken (terecht IMO), hoewel ze nog van autorijden houden hebben ze er zoveel geld en risico niet meer voor over. Nu spreek ik deels over mezelf en mss ook over dit forum, maar wees gerust dat er op andere plekken nog jonge gasten zijn die zich met juist hetzelfde bezig houden als wij vroeger. Skylimit trackdays zitten nog steeds goed vol in zolder en Spa, en dat zijn niet enkel raceteams die komen testen.

 

Ik kijk toch nog altijd uit naar een track of ringday, ik doe er minder per jaar maar amuseer mij daardoor des te meer, de snelste zijn hoeft voor mij niet per se. Het is gewoon altijd leuk om bekende gezichten terug te zien met hun auto's en heel de dag wat zeveren en af toe unlimited kunnen rijden en met een zalig voldaan gevoel naar huis te kunnen gaan. Dan thuiskomen, forum openzetten, napraten en foto's bekijken... :inlove:

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was de eerste die jouw post likete, en toch doe ik het niet. :-p

 

Maar komaan gasten, er moéten toch nog nozems zijn zoals wij toen, die met een helm op hun bikkel en een setje versleten ragbanden onder de kar, in 't weekend rondjes gaan knallen op een circuit? Waar zitten die?

 

:ninja:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk, hopelijk niet geheel onterecht, dat Olivierooo & mezelf wel kwalificeren als 'de prutsers van nu' waarnaar je refereert :D

 

Zoals sommigen al dan niet weten, tracken wij enkele keren per jaar met een gezamenlijke auto, 't betreft een E46 

328i Berline met + 180k km op de teller maar die vooralsnog verbluffend dienst levert on track.

 

De enige mods en kosten die worden gemaakt zijn low-budget, eigenhandig en voornamelijk tweedehands.

 

Voorlopig lukt dat ook met een strikt budget van € 50/pp/maand. Als er geen provisie op de rekening staat --> no play.

In realiteit doe je ermee 2 tot 3 trackdays per jaar en kan je nog voorzien in een setje occasierubber en nieuwe remblokjes / -schijven.

 

Wij zouden ook liever met die kar van en naar de evenementen rijden maar dat gaat niet aangezien de wagen in kwestie geen papieren heeft :)

Anderzijds: laat ons die kar inschrijven (BIV + taks) en verzekeren en we komen ongetwijfeld goedkoper uit door nu telkenmale een autotrailer te huren ;)

 

Vooralsnog hebben wij enkel evenementen via het voormalige VIP Trackdays en momenteel Trackaddix & SED gedaan en hoewel daar soms duur en snel materiaal tussen zit, bestaat de meerderheid van het deelnemersveld toch nog steeds uit jonge liefhebbers die met hun (al dan niet) dagelijkse auto rondjes komen malen.

 

Het bestaat dus nog, maar ik denk ook met heimwee terug aan de G.A.R.T. trackdays en meer bekende gezichten ;)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

"low budget" noemen jullie dat, maar je vergeet wel erbij te tellen dat je een trekkend voertuig nodig hebt :)

 

Dat klopt, we spreken over een werfcamionette en de brandstofkost hiervan zit ook in het budget ;)

 

Folembrayapril2013-2.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid