Ga naar inhoud

low spec / DIY / recreatief / amateur TRACK DRIVING


gTa

Aanbevolen berichten

Ja ok maar het is wel een halve dag op circuit vlammen versus een festival of vakantie van 4 dagen he.

+ dat een trackday betalen één ding is, maar ge meestal(tenzij ge al met een sportiever ding rijdt, maar de meesten rijden zoals BB zegt met een 90pkdieselkrel) opvoorhand toch nog wat (kleine) mods moet doen ook. En dan is het direct al een stuk duurder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als gta weigert te doen wat hij moet doen stel ik voor dat we gewoon om ter snelst rondjes rijden op de ring van bxl.

 

Met een beetje geluk staakt de politie binnenkort eens, zijn tenslotte ambtenaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als gta weigert te doen wat hij moet doen stel ik voor dat we gewoon om ter snelst rondjes rijden op de ring van bxl.

 

Met een beetje geluk staakt de politie binnenkort eens, zijn tenslotte ambtenaren.

 

 

@@Jerred z'n moeder vroeg zich vroeger altijd af wat hij altijd op de Ring van Antwerpen ging doen :lolz:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein overzichtje:

vorig jaar SED in mei met de MX-5. In november teruggegaan met de S2000. Afgelopen weekend weeral met de S2000.

Chille sfeer en fijn driften: als RWD-adept bestaan er voor mij weinig dagen die zaliger zijn dat dan. SED :inlove:

 

Vorige maand ook eens op Zolder gereden maar qua fun viel mij dat hard tegen. Kan te maken hebben met het circuit enigzins (not my cup of tea) en anderzijds met het volk dat er rond reed. 

 

Beste van al is dat het Limburgs (ex)-cabrionichtenchapter ondertussen een hechte vriendengroep is geworden. Vele fijne ritjes in de weekends met de auto's samen. En zelfs al zijn we iets niet-autogerelateerd aan het doen, dan gaat het nog altijd over auto's :inlove:

 

Voor een AM-trackday op een leuk circuit ben ik wel altijd voor te vinden. En toch... driften  :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij iets wat je hier houdt gl3nn? Verkas anders eens naar Japan, daar hoor jij thuis :D

 

Ooit wil ik de autominded sfeer ginder eens opsnuiven :inlove: Zotte jappen :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij iets wat je hier houdt gl3nn? Verkas anders eens naar Japan, daar hoor jij thuis :D

 

Ooit wil ik de autominded sfeer ginder eens opsnuiven :inlove: Zotte jappen :inlove:

 

Ouders, werk, in de nabije toekomst pony's.

 

:D

 

Jappen :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij iets wat je hier houdt gl3nn? Verkas anders eens naar Japan, daar hoor jij thuis :D

 

Ooit wil ik de autominded sfeer ginder eens opsnuiven :inlove: Zotte jappen :inlove:

  

Ouders, werk, in de nabije toekomst pony's.

 

:D

 

Jappen :inlove:

Is al een paar keer ter sprake gekomen en moet ooit ook echt uitgevoerd worden. Drift Matsuri op Ebisu meepikken, paar tuningshops bezoeken,... :inlove:

Fuck you Driftworks!

http://youtu.be/dZjpFYlYdw8

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maandag voor het eerst gaan rijden op Spa, er kwamen daar gasten toe met bandenwarmers voor hun Clio  :blink: Sommige gaan er idd wel iets te hard in op. Maar voor de rest denk ik dat er nog wel steeds genoeg gasten zijn die met een beperkt budget gaan tracken. En dan heb ik het niet over de gemiddelde curbstone klant...

 

Denk dat het eerder iets van prioriteiten is. De meeste hebben het er niet meer voor over (financieel). Ik ga mij persoonlijk liever een dag op circuit uitleven dan 4 dagen zitten stinken aan een zwembad met een cocktail in mijn handen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het tracken een half jaar geleden begonnen, na een 2-tal jaar bij vrienden te passagieren.

 

Ik zie 2 oorzaken voor het beschreven "probleem":

  • comfort: Jongere generatie wil comfort. Ik zie dit bij mezelf: mijn wagen moest zowel voor straat als track gebruik geschikt zijn. Ook al is mijn Z4M de 3e wagen en gebruik ik die enkel op circuit, toch wil ik er toch op een comfortabele manier mee naar het circuit kunnen rijden (navi, verwarmde zetels, deftig sound system, ...). Had geen zin in een trailer om van en naar circuit te gaan.
  • prijs: meer comfort is hogere (aankoop-)prijs. Ik heb zelf niet de beschikking over een knutsel garage en ben voor de meeste zaken aangewezen op mijn garagist. Verhoogt de prijs aanzienlijk. Ook zijn trackdays niet goedkoop. Ga dit weekend naar Spa: 415 euro (zonder autokosten), wat blijkbaar nog een van de goedkoopste dagen is (Getspeed is al 500 euro, RSR 600 euro en Curbstone 700 euro)
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ook zijn trackdays niet goedkoop. Ga dit weekend naar Spa: 415 euro (zonder autokosten), wat blijkbaar nog een van de goedkoopste dagen is (Getspeed is al 500 euro, RSR 600 euro en Curbstone 700 euro)

 

 

:o is dat puur voor inschrijving? :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn, dat is inderdaad niet meer voor de modale mens.

 

Als er nog één zegt dat autosport goedkoper is dan karting krijgt hij klop :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik mijn huis, kinderen, vrouw en buik heb, vind ik het stillekes aan tijd om te beginnen tracken. offroad rijden :D

 

tsss ..  'wife says NOOOOOOO'

 

 

Ik heb hier weinig aan dit topic toe te voegen wat niet al gezegd is (kosten, verandering gezinssituatie etc.). Dezelfde reden waarom er geen 3de wagen meer staat als menig ander hier  :( .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Curbstone kom je er niet met 700 euro.

 

En op slicks al helemaal niet.

 

Als ik in de "race" groep wil rijden kost mij dat 1000 euro inschrijving.

 

http://www.curbstone.net/en/events/spa-24-04-2014/

 

Scroll maar naar beneden naar de prijzen voor "non-members".

 

 

Curbstone heeft dat goed voor mekaar... Curbstone staat tot Knokke als Skylimit tot Blankenberge ;)

Voor een curbstone trackday is wel minimaal 300pk vereist, terwijl ge in Knokke kunt gaan afgeven in uwen debadged akra 20'' 520d :P .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een moto kan je voor < 100 euro op bepaalde circuits gaan rijden. Met de auto vind je niks < 250.

 

vrij-rijden is redelijk goedkoop.

 

+- 25 a 30 € per 20 minuten. Maar dan zit je ook tussen het volk te rijden dat weinig of nooit op een circuit komt en dat zie je ook aan hun gedrag, gezellig is anders.

 

ik boek veel bij driving-fun, zijn aangename mensen die het organiseren en er is nooit té veel volk op de baan, wat bij skylimit soms wel het geval kan zijn imo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Curbstone heeft dat goed voor mekaar... Curbstone staat tot Knokke als Skylimit tot Blankenberge ;)

Voor een curbstone trackday is wel minimaal 300pk vereist, terwijl ge in Knokke kunt gaan afgeven in uwen debadged akra 20'' 520d :P .

 

Klopt volledig. Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Ik ben vroeger ook bij Curbstone gaan rijden, en dat heeft wel iets, maar ondertussen is de prijs tov wat ik betaalde met 80% gestegen ...

Nuja, als je met een team komt met camion, met een race-kar van 300K euro, komt het ook niet meer op die 1000 euro denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt volledig. Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Ik ben vroeger ook bij Curbstone gaan rijden, en dat heeft wel iets, maar ondertussen is de prijs tov wat ik betaalde met 80% gestegen ...

Nuja, als je met een team komt met camion, met een race-kar van 300K euro, komt het ook niet meer op die 1000 euro denk ik.

 

En gaan al die rijke stinkerds dan een beetje vooruit? Alé niet die race-teams hé.

Want is precies per auto-type en niet op basis van je eigen snelheid.

 

Wat ik bedoel is, op zondag ging ik al een tijdje niet meer gaan trainen op Genk want teveel amateurs en je kon amper een volledige ronde rijden zonder dat je zo'n rijdende chicane tegenkwam :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid