Ga naar inhoud

low spec / DIY / recreatief / amateur TRACK DRIVING


gTa

Aanbevolen berichten

Zoals gezegd er zijn zeer leuke trackdays met respectvol rijgedrag..... Een ervaren racer zal je misschien voorbijscheuren maar je in gevaar brengen?

Maar (been there) de verschillen in rijstijl en inschatting kunnen zo groot zijn dat je een schrik pakt. @@Lotuzzz was bij mijn eerste skylimit trackday passagier ik was toen ook helemaal niet op mijn "gemak". Neem een Engelse organisator of trackaddixx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de tip!

Ik weet niet hoe het is om racepiloot te zijn, maar ik denk wel dat ik in zulke gevallen zou terug denken aan hoe ik begonnen ben.

Een beetje hetzelfde als op straat rekening houden met een 'L'. Er zijn ook mensen die vinden dat ze in de weg rijden.

Hoe lang is dat geleden, uw eerste Trackday?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het is om racepiloot te zijn, maar ik denk wel dat ik in zulke gevallen zou terug denken aan hoe ik begonnen ben

 

Ik vrees voor de zaak.

 

Waar je als ervaren racepiloot een gat ziet waar je bij wijze van spreken nog met een bus zou doorgeraken om iemand in te halen ervaart die beginner in de andere auto dat als "amai, had ik diene ni gezien ik had er los opgezeten bij het insturen". Dat verschil in perceptie is gigantisch. Op een gewone trackday denken dat je je nog inhoudt qua inhalen kan nog altijd lijken op rijden zoals een zot voor iemand zonder ervaring.

 

Maar zoals gezegd, er zijn organisaties genoeg waarbij je enkel links mag inhalen, enkel op de rechte stukken, zeker niet uitremmen en waar laptimers verboden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, nieuwe bumper erop en 10/08 terug naar Ecuyers. Nu enkel nog vossen en zwaantjes vermijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Leuk topic, veel waarheden maar je moet het ook niet allemaal negatief inschatten.

 

De trackday van Lampe op Abbeville bv. van twee weken geleden was dikke fun en goedkoop, alleen was een afstandelijkere sfeer dan op de welbekende vroegere trackdays door de mindere bekende gezichten.

 

Ik heb iig zin in meer! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid