Ga naar inhoud

low spec / DIY / recreatief / amateur TRACK DRIVING


gTa

Aanbevolen berichten

Misschien was dat tracken ook wel een beetje een hype, het is niet dat het er altijd al geweest was. Is fel opgekomen en daarna verminderd tot wat gta in zijn openingspost beschrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien was dat tracken ook wel een beetje een hype, het is niet dat het er altijd al geweest was. Is fel opgekomen en daarna verminderd tot wat gta in zijn openingspost beschrijft.

Ik geloof dat precies niet. SkyLimit boekt volle dagen, en er zijn toch nog heel wat organisaties die succes blijven boeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over welke periode spreken jullie?

Het lijkt lang geleden maar op de beelden zie ik nog vrij recente auto's.

In de jaren '90 ook regelmatig op het circuit gereden en vorig jaar ook nog eens maar veel sfeer zat er niet meer in.

Dan is het bij de motoren veel gezelliger.

Daar heb ik van '90 tot 2012 toch heel veel gereden en veel plezier gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, organiseer dat eens! Ik wil zelfs komen helpen aan de barrière staan zwaaien met een vlammende salami, bij gebrek aan circuitwaardig materiaal momenteel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het ook he. Iedereen wordt ouder, huisje - kindje - buikje. Mountainbikeje. Nooit zelf trackdays gedaan maar wel veel bijgewoond, en met de maten wekelijks gaan biken lijkt erop :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt als een huis. Ik bedoel: als een (mountainbikeboven)bu(i)s!

 

Andere prioriteiten: it's a bitch.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het ook he. Iedereen wordt ouder, huisje - kindje - buikje. Mountainbikeje. Nooit zelf trackdays gedaan maar wel veel bijgewoond, en met de maten wekelijks gaan biken lijkt erop :D

 

't Is erg. Ik mis de tijd van belachelijke forummeetings a la 2008 - 2009. Toen we voor de jol op een avondje 300 km gingen knallen. En het kon :inlove:.

 

Ach ja, let's not get emotional.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is erg. Ik mis de tijd van belachelijke forummeetings a la 2008 - 2009. Toen we voor de jol op een avondje 300 km gingen knallen. En het kon :inlove:.

Ach ja, let's not get emotional.

Spytighe kan gelukkig nog van tijd tot tijd :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een epistel, en dat van de kerel die van rijplezier geswitcht is naar de Duitse catalogus van lederkleuren van BMW :D

You've got the course of history wrong. It's the other way around. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dat vlak benijd ik @@Lefty en @@Porker overigens wel, die ondanks hun drukke leven toch nog tijd maken om de zotte petrolhead uit te hangen. Zalig :inlove:

Idem. Kudos. Maar ik denk dat we ons allemaal ferm vergissen in hoe pover het aantal dagen driver's heaven is. Als ze iets posten, blijft dat weken nazinderen bij ons. En pas 2 maand later (bij wijze van spreken) komt het volgend epistel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En, hoe is het met jouw cholesterol?

'k zou het bijgod niet weten, 'k voel me fysiek beter dan ooit. Al meer dan een maand op zoek naar personeel om wat meer vrije tijd te hebben maar nog steeds niemand gevonden. Maar mene boekhouder zal dat regelen heeft hij hij beloofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dat vlak benijd ik @@Lefty en @@Porker overigens wel, die ondanks hun drukke leven toch nog tijd maken om de zotte petrolhead uit te hangen. Zalig :inlove:

 

Zoveel mogelijk combineren, maar anderzijds moet je ook wel af en toe gewoon stoom afblazen. Ik denk dat @@Porker er ondertussen wel van kan meepraten, dat levenstempo hou je anders niet vol.

Laten we hopen dat ik - for sake of humanity and the safety of the skies - nooit in financieel vaarwater kom in dewelke ik tussen de merken Bombardier en Gulfstream moet gaan kiezen :ninja:

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal hier ook eens mijn 2 cents gooien (hoewel ik nooit met een "goedkoop krel" getracked heb).

Draai of keer het zoals je wilt, tracken is duur. Zal ik u zeggen wat voor veel mensen de dooddoener is geweest:

Vroeger ging "men" ene keer per jaar met gTa gaan tracken, en dat was allemaal de max, en 10 maand later sprak men er nog van, en financieel sprak men er niet van. Dan zijn de welbekende VIP trackdays opgestaan (met nog een hele rel rond algemene voorwaarden :P), en is er een tweedaagse gekomen. Het enthousiasme kon niet op, maar 2 dagen op circuit zijn serieus slopend voor je materiaal, en dan word je wel direct geconfronteerd met de bijkomende slijtagekosten (banden, remmen ...). Ik heb er toen meer dan ene weten slikken achteraf. En toen is de boel een beetje doodgebloed "hier", en de trackdays erna van die mannen was er geen kat meer (het clienteel kwam dan ook quasi enkel van autoforum. Ben zo ooit eens toegekomen in Ecuyers, ik dacht dat het niet door ging, maar blijkbaar was iedereen er al toen ik daar om 9h30 toe kwam ... 12 auto's ofzo).

Vergeet ook niet dat, zeker toen, er een hoop studenten en/of twintigers bij zaten voor wie 500 euro best wel een hoop geld is.

Als je denkt dat je goedkoop kan tracken maak je jezelf iets wijs imo. Zoals ik tegen "wijlen" C_X ook gezegd heb. 1 keer per jaar tracken voel je niet, vanaf 2 en meer begint de euro-teller te lopen. Banden, remmen, slijtage van je auto. Is het niet op het moment zelf is het het jaar erop wel. En dat geldt even goed voor een Golf van 15 jaar oud, want die dingen verslijten ook hard op circuit. Je kan dat idd vrij goedkoop houden met een "oud krel", maar dan moet je een Avantus ofzo zijn die zelf aan zijn auto kan sleutelen (en de plaats/materiaal hebben), en dan goedkoop tweedehands stukken scoren op ebay voor de herstellingen.

Wil je cheap tracken: koop een moto. Been there done that. Dat kost een fractie van met de auto, en die dingen kunnen daar ook gewoon beter tegen. Alleen iets meer kans op lichamelijk letsel :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vet. En dan chippen. Dan wordt éindelijk je leuze "ooit breek ik door de geluidsmuur" waarheid. Is wel tricky, met een subsonic plane even door de geluidsmuur. Maar het past bij je. Ik supporter! (van op de grond :D )

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is erg. Ik mis de tijd van belachelijke forummeetings a la 2008 - 2009. Toen we voor de jol op een avondje 300 km gingen knallen. En het kon :inlove:.

 

Ach ja, let's not get emotional.

 

Mja, idem.

 

Brussel by night ... Nürburgring BBQ - Genève - Nürburgring.

Stuk voor stuk schitterende herinneringen.

Maar het leven gaat verder :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal hier ook eens mijn 2 cents gooien (hoewel ik nooit met een "goedkoop krel" getracked heb).

Draai of keer het zoals je wilt, tracken is duur. Zal ik u zeggen wat voor veel mensen de dooddoener is geweest:

Vroeger ging "men" ene keer per jaar met gTa gaan tracken, en dat was allemaal de max, en 10 maand later sprak men er nog van, en financieel sprak men er niet van. Dan zijn de welbekende VIP trackdays opgestaan (met nog een hele rel rond algemene voorwaarden :P), en is er een tweedaagse gekomen. Het enthousiasme kon niet op, maar 2 dagen op circuit zijn serieus slopend voor je materiaal, en dan word je wel direct geconfronteerd met de bijkomende slijtagekosten (banden, remmen ...). Ik heb er toen meer dan ene weten slikken achteraf. En toen is de boel een beetje doodgebloed "hier", en de trackdays erna van die mannen was er geen kat meer (het clienteel kwam dan ook quasi enkel van autoforum. Ben zo ooit eens toegekomen in Ecuyers, ik dacht dat het niet door ging, maar blijkbaar was iedereen er al toen ik daar om 9h30 toe kwam ... 12 auto's ofzo).

Vergeet ook niet dat, zeker toen, er een hoop studenten en/of twintigers bij zaten voor wie 500 euro best wel een hoop geld is.

Als je denkt dat je goedkoop kan tracken maak je jezelf iets wijs imo. Zoals ik tegen "wijlen" C_X ook gezegd heb. 1 keer per jaar tracken voel je niet, vanaf 2 en meer begint de euro-teller te lopen. Banden, remmen, slijtage van je auto. Is het niet op het moment zelf is het het jaar erop wel. En dat geldt even goed voor een Golf van 15 jaar oud, want die dingen verslijten ook hard op circuit. Je kan dat idd vrij goedkoop houden met een "oud krel", maar dan moet je een Avantus ofzo zijn die zelf aan zijn auto kan sleutelen (en de plaats/materiaal hebben), en dan goedkoop tweedehands stukken scoren op ebay voor de herstellingen.

Wil je cheap tracken: koop een moto. Been there done that. Dat kost een fractie van met de auto, en die dingen kunnen daar ook gewoon beter tegen. Alleen iets meer kans op lichamelijk letsel :D

Met een beetje budget en focus lukt ook meerdere keren per jaar. Ik heb dat, zonder zot budget (eigenlijk eerder het omgekeerde) een jaar of 4-5 mooi volgehouden aan 4 à 8 trackdays per jaar (de ene al intensiever dan de andere). Maar 't is een feit waar niemand over discussieert: 't is geen goedkope hobby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid