Ga naar inhoud

Waze


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Coyote heeft me toch al vele malen zijn kost opgebracht, zeker weten :D

 

Mij ook... 

Maar ik denk dat alle keren ik dezelfde melding zou hebben gekregen van Waze...

 

Mij vroeger ook maar laatste 6 maanden echt niet meer :(

 

Idem...

 

Enige voordeel aan die coyote is dat je hem probleemloos overal in elk land moet gebruiken. Maar als je slechts occassioneel in buitenland zit, dan ben je beter af met Waze en ga je minder uitgeven aan dataroaming dan het abo van coyote...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat testen gedaan gisteren en deze morgen @@ir_fuel, @@Tiep, @@dragonfly,...

 

Als ik waze gebruilk als navigatie, dan krijg ik perfect alle meldingen voor obstakels en zo. Alle vaste flitspalen worden gemeld, ook als ik niet te snel aan het rijden ben...

Als ik waze enkel heb opstaan, dan heb ik hetzelfde gedrag...

 

Let wel dat ik geluid via BT laat lopen naar de auto en ik dus via mijn luidsprekers de aanwijzingen en meldingen krijg. Dit verloopt alsof ik een oproep via telefoon aan het voeren ben met mijn eigen nummer :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die oproep via eigen nummer is raar. Heb ik altijd de neiging om op het rode knopke van de Infotainment te drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:

 

Ik vond het ook vreemd in het begin, maar zoals gezegd gebruik ik het spel enkel voor waarschuwingen en niet voor navigatie. Dus de oproepen zijn beperkt...

 

Mocht je kunnen instellen om te navigeren zonder gesproken berichten, maar wel nog audio meldingen krijgen voor flitspalen en andere meldingen dan zou ik het wel meer gebruiken. Ik kan namelijk niet tegen gesproken navigatieaanwijzingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:

Ik vond het ook vreemd in het begin, maar zoals gezegd gebruik ik het spel enkel voor waarschuwingen en niet voor navigatie. Dus de oproepen zijn beperkt...

Mocht je kunnen instellen om te navigeren zonder gesproken berichten, maar wel nog audio meldingen krijgen voor flitspalen en andere meldingen dan zou ik het wel meer gebruiken. Ik kan namelijk niet tegen gesproken navigatieaanwijzingen...

Ik ook niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Het lijkt me belachelijk dat de polies je telefoon zou controleren. Ten eerste kan je er een code op hebben, ten tweede kan je het spel verwijderen nog voor je de telefoon overhandigd, en ten derde kan je via de app store het ding terug downloaden nadat je je telefoon terug krijgt.

 

In FR werkt die Coyote en alle andere apps overigens met "gevarenzones". Is dat in nazi-zwitserland ook verboden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:

 

Ik vond het ook vreemd in het begin, maar zoals gezegd gebruik ik het spel enkel voor waarschuwingen en niet voor navigatie. Dus de oproepen zijn beperkt...

 

Mocht je kunnen instellen om te navigeren zonder gesproken berichten, maar wel nog audio meldingen krijgen voor flitspalen en andere meldingen dan zou ik het wel meer gebruiken. Ik kan namelijk niet tegen gesproken navigatieaanwijzingen...

Kan toch? Op luidsprekertje klikken in hoofdscherm (2e bolleke linksonder) en kiezen "Enkel meldingen". Dan hoor je geen navigatie-instructies maar enkel meldingen voor obstakels, flitsers e.d.  Toch?

 

2015-01-07%2011_05_58-2015-01-07%2010.04

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij lukt de connectie via Bluetooth (car speakers) wel niet goed.

Eén keer ging 't, toen de phone actief was via Bluetooth omdat ik aan 't bellen was --> toen kwam de waarschuwing van Waze door de autospeakers.

Maar als ik niét bel, doet de toggle "via speakers phone" precies niks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je dat moet afzetten. Dan krijg je hetzelfde als wanneer je met een oortje zou zitten. Was toch mijn ondervinding. Al gebruik ik Waze momenteel weinig op mijn korte ritjes. Zou het beter wel doen want 'k heb er al 2x bijna aanghangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan toch? Op luidsprekertje klikken in hoofdscherm (2e bolleke linksonder) en kiezen "Enkel meldingen". Dan hoor je geen navigatie-instructies maar enkel meldingen voor obstakels, flitsers e.d.  Toch?

 

2015-01-07%2011_05_58-2015-01-07%2010.04

 

Cool!!!

 

Dat is nieuw... 

 

THX vanavond eens testen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel dat ik geluid via BT laat lopen naar de auto en ik dus via mijn luidsprekers de aanwijzingen en meldingen krijg. Dit verloopt alsof ik een oproep via telefoon aan het voeren ben met mijn eigen nummer :D

 

Ik krijg niets hoor tenzij ik op de MMI telefoon bluetooth selecteer om zogezegd muziek te streamen.

Zal dan een verschil ios & android app zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij lukt de connectie via Bluetooth (car speakers) wel niet goed.

Eén keer ging 't, toen de phone actief was via Bluetooth omdat ik aan 't bellen was --> toen kwam de waarschuwing van Waze door de autospeakers.

Maar als ik niét bel, doet de toggle "via speakers phone" precies niks?

 

Via speakers phone als dat aanstaat dan stuurt hij niets via de BT. Ik vind dat een beetje een nutteloze functie tbh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg niets hoor tenzij ik op de MMI telefoon bluetooth selecteer om zogezegd muziek te streamen.

Zal dan een verschil ios & android app zijn

Bij mij iOS en hetzelfde gedrag als bij jouw auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen Bluetooth audio-streaming in m'n kar. Dat zal dan wel de reden zijn waarom 'ie enkel Waze-audio naar de ICE verzendt terwijl ik aan 't bellen ben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Zwitserse politie (bij mijn ervaring) kijkt ook je iphone na, die wordt evengoed verbeurd verklaart als daar Coyote op staat.

 

Dat hebben ze gecontroleerd en me ook gezegd.

 

Het in BEZIT hebben is genoeg he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem zoals hier een radardetector. Je hoeft 'm niet te gebruiken, 'ie mag uit staan, niet aangekoppeld zijn, defect zijn, zonder software zijn (Stinger DSI b.v.): kwijt ben je 'm. Als je 'n kwalijke rechter treft of je bent vaste klant of er zijn verzwarende elementen o.i.d., kan meteen ook je auto mee geconfisceerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem zoals hier een radardetector. Je hoeft 'm niet te gebruiken, 'ie mag uit staan, niet aangekoppeld zijn, defect zijn, zonder software zijn (Stinger DSI b.v.): kwijt ben je 'm. Als je 'n kwalijke rechter treft of je bent vaste klant of er zijn verzwarende elementen o.i.d., kan meteen ook je auto mee geconfisceerd worden.

Mag men je in Zwitserland zo maar fouilleren bv? Of je auto onderzoeken?

Voor zoiets banaals? Ik bedoel dit zijn geen criminele feiten he..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van zodra er redenen zijn om aan te nemen dat je verboden apparatuur meevoert: ja, hier toch ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet, nog nooit voorgehad.

Maar dat ze je gsm zomaar doorzoeken voor iets wat hier perfect legaal is en hem dan zomaar in beslag zouden nemen vind ik wel straf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of dat kan, in CH doen ze 't blijkbaar wel. Jokke gaat daar niet voor liegen, noch verdenk ik 'm van braafschaapjesmentaliteit. In BE denk ik niet dat ze zomaar je ganse auto kunnen doorzoeken als ze zien dat je een Coyote bij hebt, immers 't ding is niet verboden. Als ze echter een radardtector zien, dan denk ik dat ge weinig verhaal hebt tegen een doorzoekactie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moet hier ook niet overdreven worden eh, heb vorig jaar 4 maanden rondgereden in CH (Erasmus) met mijn Coyote in mijn bekerhouder.

Nu, heel nuttig is de Coyote daar ook niet, meldt maar de helft van de vaste en mobiele helemaal niet want er zijn geen mede-gebruikers.

 

Bij de grensovergang zullen ze daarop uiteraard wel meer controleren, maar in het binnenland nooit last mee gehad.

 

Eénmaal tegengehouden geweest na in een sens-unique te hebben gereden en die mannen waren heel vriendelijk, ze bekijken wel de binnenkant van uw auto wel goed (met zaklamp). De dag dat ze mijn gsm zouden vragen zou ik eens raar kijken. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar OT, heb mijn abbo van de Coyote op deze van m'n moeder overgezet (de hare was juist afgelopen), dus ben nu ook een full-time wazer geworden.

 

Grootste nadeel wel; Je moet uw gsm telkens uithalen, zeker op kleine stukken is dat meestal niet het geval. Itt de Coyote die (als ie in de 12V zat) van het moment je de motor aanlegde opstartte.

 

Een vraagje trouwens over het geluid; Ik verbind hem weinig met de BT aangezien ik nog graag naar de radio luister. Maar ik hoor dan de meldingen meestal niet meer (nochtans alles op max). Iemand een oplossing? 

Ook eens hetzelfde probleem als gTa gehad, BT stond aan (wel met audio-streaming hier) en toch gaf ie de meldingen niet meer door via de autoluidsprekers. Kan dat liggen aan die functie van 'Gebruik de telefoonspeaker' die je kan aanvinken?

Ik dacht dat dat betekende dat ie de meldingen dan via de luidspreker van de telefoon aan de achterkant laat horen ipv. via de luidspreker waar uw oor is. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid