The Swede 6.662 Geplaatst: 17 juni 2024 Geplaatst: 17 juni 2024 3 uren geleden, Maxime S zei: Dat niet. Samen met @gTa @Porker @Lefty wakker geweest tot rond 4u. Maar toen bleek dat de safety car nog minstens anderhalf uur zou rijden, zijn we naar ons bed gegaan. Om 9u zat ik alweer te volgen Anderhalf uur??? Fak ! Wat hebben ze gedaan? Een nieuwe afwatering voor het circuit, incluis nieuw asfalt gelegd? Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 17 juni 2024 Geplaatst: 17 juni 2024 7 minutes ago, The Swede said: Anderhalf uur??? Fak ! Wat hebben ze gedaan? Een nieuwe afwatering voor het circuit, incluis nieuw asfalt gelegd? Opkuisen, vangrails vervangen + dan de hele pass-by en hergroeperings procedure. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 17 juni 2024 Geplaatst: 17 juni 2024 15 minuten geleden, ir_fuel zei: Opkuisen, vangrails vervangen + dan de hele pass-by en hergroeperings procedure. De safety car waar @Maxime Shet over heeft was puur neutralisatie wegens de hevige regen. Poor visibility + standing water + duisternis. 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 17 juni 2024 Geplaatst: 17 juni 2024 Ik keek regelmatig es naar de live timing en zag wel erg vaak dat ze onder safetycar reden. Hoeveel van de 24u hebben ze echt geracet? Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 17 juni 2024 Geplaatst: 17 juni 2024 1 hour ago, Lefty said: De safety car waar @Maxime Shet over heeft was puur neutralisatie wegens de hevige regen. Poor visibility + standing water + duisternis. Ah op dat moment lag ik te slapen. Die fase heb ik gemist. Was het zo erg dan? Heb wel de andere paar SC's gezien. Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 17 juni 2024 Geplaatst: 17 juni 2024 1 hour ago, The Swede said: Ik keek regelmatig es naar de live timing en zag wel erg vaak dat ze onder safetycar reden. Hoeveel van de 24u hebben ze echt geracet? aub: 1 Quote
Dimitri 732 Geplaatst: 17 juni 2024 Geplaatst: 17 juni 2024 5 uren geleden, ir_fuel zei: Beslis dat maar ruim op voorhand, want het hele spel was maanden geleden al sold out voor het race-weekend. Zou je nochtans niet zeggen op het beeldscherm. Is dat eigenlijk eens de moeite om te doen? Heb alleen maar ervaring met de 24u van Spa verleden jaar, en dat was nu ook niet echt memorabel te noemen. Quote
thiva 169 Geplaatst: 17 juni 2024 Geplaatst: 17 juni 2024 16 minuten geleden, Dimitri zei: Zou je nochtans niet zeggen op het beeldscherm. Is dat eigenlijk eens de moeite om te doen? Heb alleen maar ervaring met de 24u van Spa verleden jaar, en dat was nu ook niet echt memorabel te noemen. Meer dan de moeite om te doen. Wij gingen altijd op woensdag naar daar en op zondag terug. Wat maakt het memorablel? Met je fiets op het circuit de dagen voor de race, de sfeer, crazy Friday, de teams zien werken aan de auto’s, de start van de race, het vallen van de nacht, de Porsche-bocht tijdens de nacht, slapen binnen het circuit, de sfeer op de camping, de bbq met vrienden, de gekte op en om het circuit… Moet ik nog doorgaan? Nergens hangt dezelfde sfeer als op Le Mans tijdens de 24h. 1 1 Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 17 juni 2024 Geplaatst: 17 juni 2024 3 uren geleden, ir_fuel zei: Ah op dat moment lag ik te slapen. Die fase heb ik gemist. Was het zo erg dan? Heb wel de andere paar SC's gezien. Ja was toch pittig ah gieten...ik hoor/lees weinig geklaag dus volgens mij wel terechte beslissing imho. Jammer want ik had graag nog wat in de grandstands gehangen bij zonsopgang, maar zondagvoormiddag was ik de nachtrust toch dankbaar Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 17 juni 2024 Geplaatst: 17 juni 2024 1 uur geleden, thiva zei: Meer dan de moeite om te doen. Wij gingen altijd op woensdag naar daar en op zondag terug. Wat maakt het memorablel? Met je fiets op het circuit de dagen voor de race, de sfeer, crazy Friday, de teams zien werken aan de auto’s, de start van de race, het vallen van de nacht, de Porsche-bocht tijdens de nacht, slapen binnen het circuit, de sfeer op de camping, de bbq met vrienden, de gekte op en om het circuit… Moet ik nog doorgaan? Nergens hangt dezelfde sfeer als op Le Mans tijdens de 24h. Ik denk dat ik in 2018 ben geweest en daar met de tent gecampeerd. Is idd een zalige sfeer dat er hangt en wil het zeker nog wel eens doen. Toch is er voor mij niets beter dan kamperen op Mount Panorama @ Bathurst. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 17 juni 2024 Geplaatst: 17 juni 2024 40 minuten geleden, Bjorno zei: Ik denk dat ik in 2018 ben geweest en daar met de tent gecampeerd. Is idd een zalige sfeer dat er hangt en wil het zeker nog wel eens doen. Toch is er voor mij niets beter dan kamperen op Mount Panorama @ Bathurst. Beetje ver met de auto wel 5 Quote
Joske 922 Geplaatst: 17 juni 2024 Geplaatst: 17 juni 2024 Wij zijn met 5 kameraden in 2010 geweest. Mobilhome gehuurd en woensdag op zondag na de race naar huis. Sfeer is echt zalig. En nie normaal wat ge allemaal op de camping in de modder tegenkomt. Veel Engelsen met TVR's, Aston Martin's, Jaguars, met ofwel een heel grote mobilhome of een tentje. Zalige sfeer indertijd. Wij stonden met ons Peugeotvlag tussen een half leger Tom Kristensen Denen. Zalig. Piloten parade in t centrum, Mad friday, met frigobox en slaapzak in de Porsche-curves race volgen zowel op de baan als op groot scherm. Enige 'minpuntje' voor ons was t uitvallen van alle 908HDI's dat jaar. 2 1 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 18 juni 2024 Geplaatst: 18 juni 2024 11 uren geleden, Joske zei: Wij zijn met 5 kameraden in 2010 geweest. Mobilhome gehuurd en woensdag op zondag na de race naar huis. Sfeer is echt zalig. En nie normaal wat ge allemaal op de camping in de modder tegenkomt. Veel Engelsen met TVR's, Aston Martin's, Jaguars, met ofwel een heel grote mobilhome of een tentje. Zalige sfeer indertijd. Wij stonden met ons Peugeotvlag tussen een half leger Tom Kristensen Denen. Zalig. Piloten parade in t centrum, Mad friday, met frigobox en slaapzak in de Porsche-curves race volgen zowel op de baan als op groot scherm. Enige 'minpuntje' voor ons was t uitvallen van alle 908HDI's dat jaar. Het is dan ook wel dapper om voor Peugeot te kiezen als merk om voor te supporteren 1 Quote
Populair bericht Maxime S 2.848 Geplaatst: 18 juni 2024 Populair bericht Geplaatst: 18 juni 2024 15 uren geleden, Dimitri zei: Zou je nochtans niet zeggen op het beeldscherm. Is dat eigenlijk eens de moeite om te doen? Heb alleen maar ervaring met de 24u van Spa verleden jaar, en dat was nu ook niet echt memorabel te noemen. 15 uren geleden, thiva zei: Meer dan de moeite om te doen. Wij gingen altijd op woensdag naar daar en op zondag terug. Wat maakt het memorablel? Met je fiets op het circuit de dagen voor de race, de sfeer, crazy Friday, de teams zien werken aan de auto’s, de start van de race, het vallen van de nacht, de Porsche-bocht tijdens de nacht, slapen binnen het circuit, de sfeer op de camping, de bbq met vrienden, de gekte op en om het circuit… Moet ik nog doorgaan? Nergens hangt dezelfde sfeer als op Le Mans tijdens de 24h. Dit dus! Ik ben helaas pas vrijdagochtend kunnen vertrekken. Maar Porker, gTa, Lefty waren daar al van donderdag. Het begint al met je vertrek: doe de moeite en rij eerst naar Calais en vervolgens zo richting Le Mans. Je rijdt mee met de Britten en komt overal bestickerde auto's, (veelal GT's en supercars). Bij ieder tankstation staan wel een hoop Britten die richting Le Mans aan het rijden zijn. Het contact is zo gemaakt. Heerlijke sfeer! En dan kom je aan in Le Mans en je ziet plots geen gewone auto's meer. Vrijdagmiddag reed ik af van de autostrade en beneden aan het rondpunt: 3 TVR's en een colonne van 4-5 McLarens. Dan weet je het: 't is begonnen ! Om dan nog van de collectie auto's op de campings te zwijgen. Op vrijdag moet je zeker de gridwalk meepikken. Samen met oa @gTa gedaan en vind ik een absolute must! De sfeer in de pitboxen, de auto's die voorbij komen voor de scruteniering, het rondlopen op het heilige asfalt... Heerlijk gewoon. En dit jaar was er echt wel absurd veel volk! Ge-schift. Nog nooit zo'n drukte ervaren, maar nooit echt storend. Na de gridwalk zijn we door de paddocks gewandeld en dan een zeer goed barke tegengekomen. De herinneringen bij aankomst in de bar zijn helder, die bij vertrek iets minder. Maar boy, wat was het daar gezellig Nadien terug richting camping getjaffeld en is het echt wel nog heel stevig geworden. Enkele vage herinneringen zijn: zeer goed vlees, veel bier, wijn, negroni en whisky door elkaar. Epic Na een moeilijke start zaterdagochtend er gelukkig toch weer helemaal doorgekomen en dan leef je eigenlijk zwaar naar die start toe. Voor sommigen was de start beter om 10u geweest... Oja, er was volk! Veel volk! En dan ist gank voor 24u. Ik maak er een zaak van om zo weinig mogelijk van de race te missen. Tegenwoordig is dat wel makkelijker met veel grote schermen en livestreams. Een groot verschil met mijn eerste keer LM een dikke 15 jaar geleden. De race volgen als je niet langs het circuit zat, was toen echt niet makkelijk. En je moest al geluk hebben dat er op die plaats een groot scherm stond. de magie begint pas echt bij de invallende duisternis. Na een heerlijke BBQ op de camping (thx @Porker ) vertrokken naar het circuit. We zijn naar Tertre Rouge, de Hunaudières en Virage de Mulsanne gaan kijken tot een uur of 3 's nachts. Het viel weer eens op, hoeveel volk er nog overal langs het circuit zat. Echt zalig, al die gepassioneerde mensen! Toen bleek dat de SC om 4u 's nachts nog zeker anderhalf uur zou duren, dan maar ons tentje gekropen, na nog een heerlijke midnight snack op de BBQ. Aan eten en drinken echt wel geen tekortkomingen gehad Op zondag 9u zat ik alweer klaar om te volgen, na een verrassend goede nachtrust! Door het extreem mottige weer niet meer naar het circuit zelf gegaan en gevolgd vanuit de tent op onze camping. We zaten droog, bij de bar met groot scherm en zicht op dit fijn heerschap. Motorsport en mooie mensen, het gaat hand in hand En voor je het goed en wel beseft is het weekend weer voorbij. 8 jaar was het geleden dat ik er nog live bij was. Zo lang wacht ik alleszins nooit meer! Wat een weekend, wat een sfeer, wat een camaraderie! Ik wil terug !! Zo jammer voor mezelf dat Le Mans altijd de week voor de Ypres Rally valt. Ik ben nu al in twijfel voor volgend jaar. Terug Le Mans, of weer Ieper rijden... de twee combineren gaat gewoonweg niet helaas. Maar goed dat zien we dan wel... Alleen dit moet me nog van het hart als gepassioneerde autosportliefhebber: Het enige minpunt van gans dit fantastische weekend is de triestige evolutie van motoren en sounds bij de race auto's. Echt heel betreurenswaardig om vast te stellen dat dat jaar na jaar minder wordt. Geen enkele hypercar maakte veel lawaai, op de Cadillac na. De turbo + hybrid zorgt echt voor gedempt, zoefig geluid. De LMP2's zijn eigenlijk nog de enige categorie echt klinkende auto's, want in GT3 is het ook heel triestig. De Mustang was daar mijn absolute favoriet wegens enige auto met deftige sound. De nieuwe 991 en de Ferrari 296 GT3 maken gewoonweg GEEN geluid, zelfs als die als enige auto passeren, was er amper iets te horen. Echt extreem jammer. Het tijdperk van de RSR is niet eens zo lang geleden. 10 Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 18 juni 2024 Geplaatst: 18 juni 2024 Op 17/6/2024 om 08:50, Maxime S zei: Zo jammer dat ik het nu pas lees... Was graag eens gepasseerd, maar zie het helaas nu pas Herkansing; 22-24 augustus - Spa. Weliswaar maar met 1 LMP3. Race in het voorprogramma ELMS op zaterdagmiddag. Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 18 juni 2024 Geplaatst: 18 juni 2024 1 uur terug, Maxime S zei: Alleen dit moet me nog van het hart als gepassioneerde autosportliefhebber: Het enige minpunt van gans dit fantastische weekend is de triestige evolutie van motoren en sounds bij de race auto's. Inderdaad een zeer spijtige ontwikkeling. We rijden dit jaar al met nieuwe stillere uitlaten. Vanaf volgend jaar moeten we echter in de MLMC overstappen op een V6 biturbo. Volgens de verkoper van Ligier klinkt deze nog slechter dan de huidige F1 Gelukkig zijn er nog wat andere raceseries (zoals Ultimate Cup) die de "oude" V8 in elk geval 2025 (en mogelijk langer) nog behouden Quote
Momenol 367 Geplaatst: 18 juni 2024 Geplaatst: 18 juni 2024 Ik was er ook weer bij, mijn 4e als werkende fotograaf. Elke keer vergeet je dat de werkdag eigenlijk al start zaterdagochtend en loopt tot zondagavond. Verschrikkelijk om rond het circuit te geraken als je moet werken. 6 Quote
Subaru555 3.609 Geplaatst: 18 juni 2024 Geplaatst: 18 juni 2024 4 uren geleden, Maxime S zei: Het is dan ook wel dapper om voor Peugeot te kiezen als merk om voor te supporteren Je kan aan de winnende kant zitten nochtans Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 18 juni 2024 Geplaatst: 18 juni 2024 20 hours ago, Dimitri said: Is dat eigenlijk eens de moeite om te doen? Heb alleen maar ervaring met de 24u van Spa verleden jaar, en dat was nu ook niet echt memorabel te noemen. Qua sfeer rond het circuit is de 24h van Spa de minste van de hoop. Je hebt ook die camping gekte zo niet. Le Mans en de Nuerburgring zijn de 2 races die je moet doen op dat vlak. Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 18 juni 2024 Geplaatst: 18 juni 2024 18 hours ago, Bjorno said: Toch is er voor mij niets beter dan kamperen op Mount Panorama @ Bathurst. Kan je totaal niet vergelijken. Daar wordt 's nachts niet geraced tijdens de 2 grootste races van het jaar. Het enige wat je hebt is de start om 6h 's morgens voor de GT3 race. Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 18 juni 2024 Geplaatst: 18 juni 2024 3 hours ago, abtler said: Herkansing; 22-24 augustus - Spa. Weliswaar maar met 1 LMP3. Race in het voorprogramma ELMS op zaterdagmiddag. Klinkt beter dan een LMP2 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 18 juni 2024 Geplaatst: 18 juni 2024 Net mijn tekst even herlezen. Moest dus 'scrutineering' zijn en '992 GT3' 3 uren geleden, abtler zei: Inderdaad een zeer spijtige ontwikkeling. We rijden dit jaar al met nieuwe stillere uitlaten. Vanaf volgend jaar moeten we echter in de MLMC overstappen op een V6 biturbo. Volgens de verkoper van Ligier klinkt deze nog slechter dan de huidige F1 Gelukkig zijn er nog wat andere raceseries (zoals Ultimate Cup) die de "oude" V8 in elk geval 2025 (en mogelijk langer) nog behouden Akkoord... maar die kleine categories trekken ook het volk niet hé... Ik wil echt binnen een jaar of 4 met mijn zoon kunnen gaan en hem de magie van de 24u met echte race auto's laten beleven. Dat verdwijnt gewoon voor een groot stuk met die stofzuigers. Heel spijtig! 1 uur terug, Subaru555 zei: Je kan aan de winnende kant zitten nochtans De uitzondering bevestigt de regel Quote
Subaru555 3.609 Geplaatst: 18 juni 2024 Geplaatst: 18 juni 2024 1 minuut geleden, Maxime S zei: De uitzondering bevestigt de regel én 2009 2010 zwijgen we wijselijk even over... Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 18 juni 2024 Geplaatst: 18 juni 2024 Just now, Maxime S said: Ik wil echt binnen een jaar of 4 met mijn zoon kunnen gaan en hem de magie van de 24u met echte race auto's laten beleven. Dat verdwijnt gewoon voor een groot stuk met die stofzuigers. Heel spijtig! De tijd dat je best met oordoppen langs het circuit stond ligt al even achter ons idd. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.