Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat een race toch :inlove: 

Miljaar ik heb er weer van genoten! 
Sowieso volgend jaar terug van de partij ter plekke. 
100 jaar Le Mans, dat gaat wat zijn! 

Maar als je thuis kijkt, volg je de race echt wel goed. Bijna alles van de belangrijke acties gezien.
Amper 5u30 van de race gemist. :D

LM2.jpg

LM4.jpg

LM1.jpg

LM5.jpg

• Vind ik leuk 8
Geplaatst:

Tegen volgende keer uwe muur nog wit schilderen :D 

Geplaatst:

Was het laatste jaar GTE-PRO trouwens. Volgend jaar enkel AM, en vanaf 2024 GT3 ipv GTE.

Geplaatst:
1 uur terug, ir_fuel zei:

Was het laatste jaar GTE-PRO trouwens. Volgend jaar enkel AM, en vanaf 2024 GT3 ipv GTE.

Wat denk je? Verbetering om meer merken erbij te krijgen?

Wel straffe performance van Aston Martin. Je moest ze zoeken op de grid en dan dubbel podium... 

Geplaatst:
1 minute ago, Subaru555 said:

Wat denk je? Verbetering om meer merken erbij te krijgen?

Sowieso.

GTE's kosten een fortuin en zijn veel minder breed inzetbaar dan GT3's (kost quasi het dubbel van een GT3). Ik vind het jammer want qua auto is zo een GTE toch nog wat uitdagender (hebben bv geen ABS), maar als toeschouwer ga je geen verschil merken tussen een GT3-RSR die door de Porsche Curves scheurt of een GT3-R, idem voor de Ferrari 488 GTE / GT3.

GT3 is ook meer gericht op klantenteams. Dat is een verdienmodel voor veel fabrikanten, in tegenstelling tot GTE waar je, behalve bij Ferrari en Porsche, eigenlijk amper privé teams met zo een auto ziet rijden. In dat opzicht kan je dus meer teams krijgen zonder fabriekssteun, die, zoals in de 24h van Spa vandaag, een GT3 privé runnen en naar Le Mans komen. Het potentieel is enorm. Alles wat nu meedoet in SP-9 op de Nuerburgring en het volledige Fanatec GT World Challenge veld kan dus nu komen meedoen.

Ik denk dat het netto een vooruitgang gaat zijn. Als we dan naar een GT3 veld van 25 auto's gaan, een LMP2 veld van 25 auto's en 10 auto's in LMH/LMDh, dan wordt het een hele mooie Le Mans in alle klasses (hoewel ik nog altijd niet snap hoe ze die LMH en LMDh gaan gelijk trekken. Glickenhaus is er uiteindelijk ook maar om de brokken op te rapen die Toyota laat vallen, jammer genoeg. Op pure pace kunnen ze niet mee). 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik kijk er alvast naar uit!

En volgende WEC race doet Peugeot al mee in Italië. Niet? 

Geplaatst:
3 uren geleden, ir_fuel zei:

Tegen volgende keer uwe muur nog wit schilderen :D 

Maar die is wit! Heb just een wit kader geschilderd, exact het formaat van het scherm. Ideaal toch? :D 

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Sowieso.

GTE's kosten een fortuin en zijn veel minder breed inzetbaar dan GT3's (kost quasi het dubbel van een GT3). Ik vind het jammer want qua auto is zo een GTE toch nog wat uitdagender (hebben bv geen ABS), maar als toeschouwer ga je geen verschil merken tussen een GT3-RSR die door de Porsche Curves scheurt of een GT3-R, idem voor de Ferrari 488 GTE / GT3.

GT3 is ook meer gericht op klantenteams. Dat is een verdienmodel voor veel fabrikanten, in tegenstelling tot GTE waar je, behalve bij Ferrari en Porsche, eigenlijk amper privé teams met zo een auto ziet rijden. In dat opzicht kan je dus meer teams krijgen zonder fabriekssteun, die, zoals in de 24h van Spa vandaag, een GT3 privé runnen en naar Le Mans komen. Het potentieel is enorm. Alles wat nu meedoet in SP-9 op de Nuerburgring en het volledige Fanatec GT World Challenge veld kan dus nu komen meedoen.

Ik denk dat het netto een vooruitgang gaat zijn. Als we dan naar een GT3 veld van 25 auto's gaan, een LMP2 veld van 25 auto's en 10 auto's in LMH/LMDh, dan wordt het een hele mooie Le Mans in alle klasses (hoewel ik nog altijd niet snap hoe ze die LMH en LMDh gaan gelijk trekken. Glickenhaus is er uiteindelijk ook maar om de brokken op te rapen die Toyota laat vallen, jammer genoeg. Op pure pace kunnen ze niet mee). 

Mooie uitleg.
Hoeveel trager is een GT3 dan een GTE? Op bvb Spa? 
Zo'n RSR blijft natuurlijk wel een spectaculaire auto om naar te kijken, dus ik ga ze sowieso wel missen! 

Was het einde van GTE sowieso aangekondigd of is dat er nu sneller gekomen door het succes van de nieuwe LMH-LMDh ? 
Ik probeer die nieuwe categorie te snappen, maar het lukt me niet volledig. Zo kan ik niet begrijpen waarom een constructeur nog voor LMH zou kiezen (Toyota, Ferrari, Peugeot), als een LMDh sowieso stukken goedkoper is én de BoP uiteindelijk toch de performance gelijk zal trekken? 

52 minuten geleden, Subaru555 zei:

klopt! 

Geplaatst:
1 hour ago, Maxime S said:

Maar die is wit! Heb just een wit kader geschilderd, exact het formaat van het scherm. Ideaal toch? :D 

Ah lol, goed gedaan! :D 

Mooie uitleg.
Hoeveel trager is een GT3 dan een GTE? Op bvb Spa? 

Een paar seconden. "Zien" ga je dat niet doen. Het is niet alsof je van Formule 1 naar Formule E gaat.

Was het einde van GTE sowieso aangekondigd of is dat er nu sneller gekomen door het succes van de nieuwe LMH-LMDh ? 

Was sowieso aangekondigd, is 1 groot plan samen met IMSA (daar verdwijnen ze ook en wordt DPi ook afgevoerd en komt LMDh in de plaats).

Ik probeer die nieuwe categorie te snappen, maar het lukt me niet volledig. Zo kan ik niet begrijpen waarom een constructeur nog voor LMH zou kiezen (Toyota, Ferrari, Peugeot), als een LMDh sowieso stukken goedkoper is én de BoP uiteindelijk toch de performance gelijk zal trekken? 

Wel, dat is simpel. In het begin was er enkel sprake van LMH want Janneke en Mieke en Astonneke en Martinneke gingen meedoen. En toen ineens trok de ene constructeur na de andere zijne kak in en zaten ze bij de ACO in de miserie. Ondertussen waren er een paar al de ontwikkeling van hun LMH gestart natuurlijk (Toyota, Glickenhaus, Peugeot). Dus hebben ze daar een mouw aan proberen passen door een goedkoper platform uit hun duim te zuigen dat dan ook meteen aan Amerikaanse kant kan gebruikt worden (want momenteel mogen de topklasse proto's van daar niet mee doen in Europa), en dat je gedurende een paar jaar een aangepaste LMP1 mag inzetten (wat Alpine momenteel doet). En dan krijg je zoiets. Ik zie ook veel liever iets zoals vroeger waarbij ze een auto moeten bouwen naar een reglement, en hetzelfde voor iedereen. En hoe dat met de performance zit? Kijk momenteel naar Glickenhaus en Toyota. Ik snap het niet dat ze bij Glickenhaus nog gene foert hebben gezegd, want hybrid heeft altijd een streepje voor.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

heb ergens gelezen dat de ACO een soort GT3-plus of premium wil invoeren. verschil zou zitten in het mogen aanpassen van de body, enkel en alleen voor le mans.

Geplaatst:
1 hour ago, #166 said:

effe opgezocht ... https://www.autosport.com/wec/news/wec-explains-motivation-behind-gt3-premium-to-replace-gte/10320151/

50.000 ballen extra voor één koers. beetje onnodig, lijkt me.

WTF.

Dat houdt ook enkel steek als je dat voor een gans seizoen WEC mag gebruiken. En dan nog ...

50K voor wat bodywork. Het moet niet veel zotter meer worden. En voor de fans maakt het geen hol uit.

Geplaatst:

Fillon added that the idea is “to have bodywork that lets you know this is a bodywork for endurance” and to give the drivers “a premium product”

Want een GT3 zonder dat bodywork is niet voor endurance ofzo?
Wat een belachelijk argument is dat nu!? 

Geplaatst:
8 uren geleden, Subaru555 zei:

Dik!

FB_IMG_1655149999952.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

heel benieuwd of dit gaat werken, zo zonder achterspoiler.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Nog geen resultaat in Monza, maar wel superleuke toevoeging aan het deelnemersveld imo!

FB_IMG_1657470401236.jpg

FB_IMG_1657469938600.jpg

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:

Serieuze klapper toch. Met dank aan de sausage kerbs......

• Whut?! 2
Geplaatst:
3 uren geleden, Vanni zei:

Fack man! ? 

Hoe hebben de Pugs het er nu vanaf gebracht? Ik heb helaas niks kunnen volgen of zien... 

Geplaatst:

Race vol problemen voor Peugeot.

1 DNF en de andere op 25 ronden.

Geplaatst:
16 uren geleden, Vanni zei:

Race vol problemen voor Peugeot.

1 DNF en de andere op 25 ronden.

En de laptimes zonder problemen waren ok? 

In Monza rijden ze natuurlijk altijd met weinig aero.
Heel benieuwd naar de races waar je wel meer vleugel zou nodig hebben. 

Geplaatst:

Niet veel trager dan de Toyota & Glickenhaus, een seconde of iets minder mss.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wel jammer dat de Glickenhaus moest opgeven. Ik gun het die gasten zo hard! 
En die auto was mooi in dat lichtblauw! 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Op 11/7/2022 om 11:46, Vanni zei:

• Whut?! 2
Geplaatst:
4 hours ago, Vanni said:

Niet veel trager dan de Toyota & Glickenhaus, een seconde of iets minder mss.

Ja voor een eerste race is het veelbelovend. Niet zoals Nissan destijds :D 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid