Ga naar inhoud

WEC nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Maxime S zei:

Wel jammer dat de Glickenhaus moest opgeven. Ik gun het die gasten zo hard! 

Idem.

In Goodwood de kans gehad om op de foto te gaan met Glickenhaus himself & Romain Dumas, beide sympathieke peten! :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
3 hours ago, Vanni said:

Le Mans 2023 reeds uitverkocht... :tct:

't Zal voor 24 zijn dan om te gaan..

Ik ben dit jaar enkel op de trainingsdagen geweest. Op zich heb je het dan wel gezien (enfin, ik toch).

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Vanni zei:

Le Mans 2023 reeds uitverkocht... :tct:

't Zal voor 24 zijn dan om te gaan..

Ik zag dat gisteren ook al... maar ik wist niet wat ik ervan moest denken!? 

Geen tickets meer via Pistonheads enzo ook dan?!? 😮

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ik ben dit jaar enkel op de trainingsdagen geweest. Op zich heb je het dan wel gezien (enfin, ik toch).

niets boven de sfeer tijdens de echte race toch?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...

Jawel, mijn zoon wou gaan als verjaardagscadeau, toffe race maar zo koud 🥶

 

38331E7C-8565-4BF5-AD70-33776BB703E6.jpeg

1EBBB99D-B79B-4461-B388-1F6E7DB5D4C2.jpeg

35EC6DB7-8833-4188-90E8-8DAE5A6FFB2D.jpeg

aangepast door Bjoxx
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gekeken naar de koers: echt boeiend en een vrouw op ‘t podium 

Toyota is wel über dominant, podiumstrijd tot in de laatste ronde bij LMP2 en GT

En zonder bandenwarmers: : party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Bjoxx zei:

Jawel, mijn zoon wou gaan als verjaardagscadeau, toffe race maar zo koud 🥶

 

Ik ben er ook geweest. Vond het nog te doen qua koude. Het was mijn zoon zijn eerste keer, en het is hem meer dan bevallen. 
Enkele sfeerbeeldjes:

IMG_4054.jpeg

 

IMG_3863.jpeg

IMG_3767.jpeg

IMG_3768.jpeg

IMG_4218.jpeg

IMG_4203.jpeg

IMG_3874.jpeg

 

IMG_4000.jpeg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Mijn" verzekeringsman was er ook .... op circuit

Impact met 250km / 28G

Buiten wat hoofdpijn nadien, gelukkig niks aan overgehouden.

  • Whut?! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wat proberen te volgen. Wou aanvankelijk ook live gaan kijken, maar is door allerlei omstandigheden niet gelukt. 

Enkele bedenkingen:

- Hypercar:
Toyota blijft oppermachtig, maar ik had misschien wel al meer van Porsche verwacht. Geen idee waarom precies. De Ferrari lijkt wel snel te zijn, maar ze maken van die typische Ferrari foutjes lijkt me :D. Sowieso wil dat de Cadillac eens wint, enkel en alleen voor zijn sound verdient die dat !! 

- LMP2: blijft toch nog altijd de spannendste categorie heb ik de indruk. Knappe zege van WRT op eigen bodem!

- GT: blijft me nog altijd het meeste boeien. Ik zie die auto's zo graag bezig :inlove:  Ik ga de GTE's echt missen!  
                  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vrijdag geweest, als VIP bij Stellantis. Eerste keer dat ik als VIP eens aan de Radillon zat (buiten 20j geleden op de tribune). Mooie accomodatie wel. Spa heeft toch behoorlijke stappen gezet.

Op zich toch een heel leuke serie, en het geluid van de Cadillac is bangelijk (was dus)

De Toyota op koude banden de muur in zien gaan ook.  Ongelofelijk hoe snel zoiets gebeurt, als je er langs staat. Hij leek zowat te cruisen zelfs.

 

Qua looks spant de Ferrari wel duidelijk de kroon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, bud wijzer said:

De Toyota op koude banden de muur in zien gaan ook.  Ongelofelijk hoe snel zoiets gebeurt, als je er langs staat. Hij leek zowat te cruisen zelfs.

Een koude slick heeft echt nul grip als hij nieuw is. Ik spreek uit ervaring :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Maxime S said:

Ook wat proberen te volgen. Wou aanvankelijk ook live gaan kijken, maar is door allerlei omstandigheden niet gelukt. 

Enkele bedenkingen:

- Hypercar:
Toyota blijft oppermachtig, maar ik had misschien wel al meer van Porsche verwacht. Geen idee waarom precies.

Ik blijf het jammer vinden dat een merk zoals Ferrari een (competitieve) hypercar uit de mouw kan schudden, en dat Porsche, dat financieel toch een pak meer slagkracht heeft, niet verder komt dan een LMDh te "skinnen" met wat Porsche addenda. 

 

BTW

https://www.motorsport.com/lemans/news/porsche-expects-balance-of-performance-change-before-le-mans-24-hours/10464148/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik blijf het jammer vinden dat een merk zoals Ferrari een (competitieve) hypercar uit de mouw kan schudden, en dat Porsche, dat financieel toch een pak meer slagkracht heeft, niet verder komt dan een LMDh te "skinnen" met wat Porsche addenda. 

 

BTW

https://www.motorsport.com/lemans/news/porsche-expects-balance-of-performance-change-before-le-mans-24-hours/10464148/

 

Ik wist zelfs helemaal niet dat er ook een BoP was in de Hypercar-klasse...

En idd. Porsche zou eigenlijk beter moeten kunnen; Maar het succes van de Hypercar is wellicht ook deels te danken aan dit 'goedkopere' platform waarop gebouwd kan worden, nee?

edit: zelfs een privateer als Glickenhaus is van 0 begonnen itt Porsche... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Succes" van hypercar in perspectief gezet:

Er staan momenteel meer LMH's dan LMDh's aan de start ...

Enkel Porsche en Cadillac stonden er met een LMDh. Al de rest heeft een eigen hypercar ontwikkeld.

- Toyota

- Peugeot

- Ferrari

- Vanwall

- Glickenhaus

Dat zijn 8 LMH's.

En idd, er is BoP in hypercar, al om te beginnen om (zonder veel succes) de niet-hybrids (in dit geval zijn dat er 2) pariteit te geven tov de hybrids, en daar bovenop de LMH's tov de LMDh's.

In theorie is het natuurlijk allemaal mooi van te zeggen "hier is het reglement, bouw een auto en trek er uw plan mee", maar in de praktijk moet je dus met de boekhoud-departementen van de constructeurs gaan babbelen, of je hebt anders geen deelnemers.

Nu wordt het weer hetzelfde gezeik van in GTE/GT3, dat men altijd de BoP er gaat bij sleuren om een overwinning/verlies uit te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Peugeot is trouwens qua looks ook wel heel apart.

Straf dat ze die downforce klaar krijgen, zonder echt zichtbare achterspoiler.

Stoffel was zijn promo praatje nog komen houden in de VIP trouwens, maar die mens lijkt wel op een gedrild aapje, als je hem een vraag stelt LOL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, bud wijzer said:

Straf dat ze die downforce klaar krijgen, zonder echt zichtbare achterspoiler.

ja dat zien we aan de resultaten ... *kuch*

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid