Ga naar inhoud

Porsche 911 (991) Carrera 4 S Cabrio of S Cabrio?

AWD of RWD?  

14 leden hebben gestemd

1. 1. AWD of RWD?

• Tweedehands Porsche 911 (991) Carrera S Cabrio
      7
    • Nieuwe Porsche 911 (991) Carrera 4 S Cabrio
      7

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat is de renting eigenlijk van een kar van 150k? Dan kan ik nog wat verder dromen hé  :inlove:

Geplaatst:

Nu, iedereen moet zijn eigen rekening maken -al dan niet in Excel-, maar weet je wat je moet verdienen om met de vingers in de neus te 'kiezen' voor een kar van 150k? Geen 10k/maand alleszins.

Ik doel op het verschil tussen 'kunnen betalen' en 'permitteren'. Dat maakt een gróót verschil.

Hoeveel dan wel, kwestie dat ik Jokke zijn rekening kan maken :D.

Geplaatst:

Wat is de renting eigenlijk van een kar van 150k? Dan kan ik nog wat verder dromen hé  :inlove:

Aanbetaling van 30k (20%).

Restwaarde 75k na 3j?

Laat 45k te betalen over 36 maand = 1250 per maand.

Ik betaal 1000 euro voor de Cayenne. Waarom heb ik geen Turbo S gekozen dan? DOM DOM DOM van mij.

Geplaatst:

Hoeveel dan wel, kwestie dat ik Jokke zijn rekening kan maken :D.

Jokke foefelt hé, met zijn productie in het buitenland etc!!!!

Geplaatst:

Dat hangt toch van veel verschillende factoren af he. Daar kan je toch onmogelijk een bedrag opkleven.

Ik kies voor een zo hoog mogelijke absorptie in het eerste jaar (49%) dat je in het eerste jaar direct in kosten gaan jagen. (heb volgend boekjaar een vrij interessant uitzonderlijk resultaat door reserves die vrijkomen). 

Dus maximale verhoogde eerste huur en minimale restwaarde. 

Naargelang je gekozen eerste huur en restwaarde kunnen die maandpedragen serieus verschillen. Rekening minimum op 1500 euro per maand zonder de andere kosten (benzine, verzekering, rijtaks, onderhoud......)

Geplaatst:

Verhoogde eerste uren zijn altijd interessant! :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Restwaarde 75k na 3j?

Ik betaal 1000 euro voor de Cayenne. Waarom heb ik geen Turbo S gekozen dan? DOM DOM DOM van mij.

Ja, jij bent er de persoon naar om de andere kosten even te vergeten.  En bovendien, niemand die ziet dat het geen turbo is.

Geplaatst:

Of je zorgt ervoor dat je daar geen weerslag van krijgt als de vennootschap problemen krijgt.

Aka: 30% aftikken als eerste huur en ervoor zorgen dat je dat spel verpatst krijgt aan een marchand voor wat er nog open staat + cash op de spaarboek om bij te passen indien nodig.

Ik zie echt niet in waarom je in godsnaam de aankoop van een auto op een vennootschap moet omschrijven als "met een financiële weerslag op de vennootschap, en bijgevolg ook op het privé-inkomen als de vennootschap problemen krijgt met inkomsten.". Dat is het soort uitspraken dat ik zou verwachten als je een nieuwe machine koopt voor je bedrijf. Een investering in productiviteit maar ook een extra risico om te dragen als het bedrijf ineens slechter zou beginnen draaien door andere omstandigheden, maar toch niet bij een auto?

Dit is trouwens een boodschap die al meerdere keren is doorgekomen (al dan niet tussen de lijnen) telkens je over die auto begint. Medunkt is dat dan budgettair de randjes er vanaf lopen. Koop dan een Cayman S cabrio (eventueel in okkazie). Prijsverschil is redelijk significant, en rijplezier zal je ook wel genoeg hebben.

Kijk, daar kan ik wat mee... 30% is geen probleem. Eigenlijk is er ook helemaal geen probleem want zelfs met amper 15% aftikken zitten de maandelijkse renting nog altijd lager dan wat ik maximum af betaalde aan 2 Z4's, een 120d en een RT, en daar lag mijn vrouw toen ook niet wakker van. Al dat spel is nu afbetaald dus ik zit hier redelijk geld op te potten per maand, wat gezond is.

Nu, iedereen moet zijn eigen rekening maken -al dan niet in Excel-, maar weet je wat je moet verdienen om met de vingers in de neus te 'kiezen' voor een kar van 150k? Geen 10k/maand alleszins.

Ik doel op het verschil tussen 'kunnen betalen' en 'permitteren'. Dat maakt een gróót verschil.

En dat vraag ik me dus ook af... Redelijkerwijs zou ik denken van niet, maar blijkbaar wel want ik heb jarenlang meer afgetikt?

Geplaatst:

Restwaarde 75k na 3j?

Omdat die Turbo duurder is in onderhoud zeker :)

Denk dat ik iets boven de 800 betaal via gewone lening.

Geplaatst:

Ik kies voor een zo hoog mogelijke absorptie in het eerste jaar (49%) dat je in het eerste jaar direct in kosten gaan jagen. (heb volgend boekjaar een vrij interessant uitzonderlijk resultaat door reserves die vrijkomen). 

Das leuk als je dat kan en ik gun het je van harte :)

Geplaatst:

Dat hangt toch van veel verschillende factoren af he. Daar kan je toch onmogelijk een bedrag opkleven.

Dus maximale verhoogde eerste huur en minimale restwaarde. 

Naargelang je gekozen eerste huur en restwaarde kunnen die maandpedragen serieus verschillen. Rekening minimum op 1500 euro per maand zonder de andere kosten (benzine, verzekering, rijtaks, onderhoud......)

Welke leasingmaatschappij staat een aanbetaling/EVH toe van 49%?

Geplaatst:

dus ik zit hier redelijk geld op te potten per maand, wat gezond is.

Waarom nog twijfelen dan.

Geplaatst:

Hij spreekt van het eerste jaar he.

30% verhoogde factuur in januari + nog eens 11 maandfacturen. Kan je al een eindje mee geraken ;)

Geplaatst:

De aankoopoptie + restwaarde mogen maximaal 49% van investeringsbedrag bedragen, met, als ik me niet vergis een minimale restwaarde van 16% indien off balance.

Verhoogde eerste huur + eerste 12 maanden renting komt ongeveer op 49% als je een renting op 3 jaar neemt.

Als je dan nieuw koopt kan je die aan een zeer gunstige prijs afkopen na 3 jaar. 

Ik heb prijs gevraag bij 3 maatschappijen, dat kon op exact dezelfde wijze bij de drie. 

Met gelijke verhoogde eerste huur en restwaarde kwam ik aan een verschil van 54 euro per maand tussen hoogste en laagste. 

Staat dit topic in de chitchat? :)

Geplaatst:

Ergens tussen de 1000 en de 2000 per maand.

Geplaatst:

Als je dan nieuw koopt kan je die aan een zeer gunstige prijs afkopen na 3 jaar.

Vergeet niet wat ze u daar een paar jaar geleden bij Penders nog over verteld hebben ;)

Geplaatst:

Vergeet niet wat ze u daar een paar jaar geleden bij Penders nog over verteld hebben ;)

Ging het net zeggen, dat gaat de fiscus toch nooit aanvaarden? :(

Geplaatst:

Hij spreekt van het eerste jaar he.

30% verhoogde factuur in januari + nog eens 11 maandfacturen. Kan je al een eindje mee geraken ;)

De aankoopoptie + restwaarde mogen maximaal 49% van investeringsbedrag bedragen, met, als ik me niet vergis een minimale restwaarde van 16% indien off balance.

Verhoogde eerste huur + eerste 12 maanden renting komt ongeveer op 49% als je een renting op 3 jaar neemt.

Ik heb prijs gevraag bij 3 maatschappijen, dat kon op exact dezelfde wijze bij de drie. 

Met gelijke verhoogde eerste huur en restwaarde kwam ik aan een verschil van 54 euro per maand tussen hoogste en laagste. 

Staat dit topic in de chitchat? :)

Ah, inclusief renting 1e jaar. Check.

Geplaatst:

Ging het net zeggen, dat gaat de fiscus toch nooit aanvaarden? :(

Alles mag zolang ze het niet zien :D

Geplaatst:

Ik heb dit goed nagevraagd he. Dit is perfect wat de fiscus aanvaard en binnen het wettelijk kader.

Kan je zelfs niet ter discussie stellen. 

En heb me nu , gezien de ervaringen, toch meer dan genoeg geïnformeerd. 

Geplaatst:

Enige vraag: hoe eerste verhoogde huur + 11 keren huur vanaf januari? Dan staat die auto toch al niet in je garage? Of is dat nu een levertermijn van 3 weken? :)

Geplaatst:

Nee ik kom idd niet aan 12 maanden zal dus net iets minder dan 49% in het eerste boekhoudkundige jaar, dat klopt. 

Geplaatst:

Eigenlijk dramatisch... Heb weer een excelleke open en dat zou met pakweg 2,2K per maand BTW in 3 jaar betekenen en na het aftikken van 23K heb je een 991 op de zaak afbetaald. Belachelijk want de Z4's en de 120d stonden allemaal op 5 jaar :)

Geplaatst:

Ik heb dit goed nagevraagd he. Dit is perfect wat de fiscus aanvaard en binnen het wettelijk kader.

Kan je zelfs niet ter discussie stellen. 

En heb me nu , gezien de ervaringen, toch meer dan genoeg geïnformeerd. 

Dus je mag 3 jaar renten en dan privé afkopen aan 16%/restwaarde ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in