Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Rabbit:

Ja akkoord, die 100 kg zijn er wat te weinig om van een serieus andere handling te spreken, maar het is wel een stap in de goeie richting alvast, beter zal het zeker wel zijn.
Het lijkt me een klasse van wagens waar de gewichtsreductie nogal beperkt blijft omdat men niet anders kan. De eisen in de klasse van een 5, 6, 7 liggen qua isolatie en dergelijke een pak hoger dan in de klassen daaronder, en die isolatie heeft nu eenmaal zijn prijs op de weegschaal.

Inderdaad, die 100kg gewichtsvermindering is uiteraard een goeie zaak (dat wou ik niet betwijfelen).

Al denk ik dat de gewichtstoename in de segmenten daaronder even significant is, omdat niet enkel geluidsisolatie maar (vooral) structurele stijfheid, veiligheidsvoorzieningen en (elektrische) uitrusting ook daar steevast toeneemt. 't Zou me niet verwonderen mocht een '5 nu een vergelijkbaar % zwaarder zijn dan de '3 dan een E34 zwaarder was dan een E30.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 100kg gewichtsbesparing komt gewoon van het feit dat ze terug meer alu koetswerk delen gebruiken zoals bij de E60. Dat hadden ze bij de F10 niet gedaan, waardoor die stilzwijgend een pak zwaarder was geworden dan de E60.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Rabbit:

De dame wist te vertellen dat de efficient dynamics versie 102gr zal uitstoten en dat die wagen 52000 basis moest gaan kosten. Ik hoop dat ze het mis heeft. Hie gaan die mannen verantwoorden dat hun 5 bijna 20k meer moet kosten dan een 320d ?

Meer basisuitrusting zoals Navi Business standaard, PDC V+A en dat soort dingen.
Ook automaat is standaard behalve op de 20EDE. Of op de gewone 20d, weet het niet meer precies :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei BlackFox:

Meer basisuitrusting zoals Navi Business standaard, PDC V+A en dat soort dingen.
Ook automaat is standaard behalve op de 20EDE. Of op de gewone 20d, weet het niet meer precies :D

Is de navi pro dan ook goedkoper?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was duidelijk sprake van enkel de 20d hoor, i zal wel standaard automaat krijgen zoals bij andere modellen ook al het geval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei gTa:

Inderdaad, die 100kg gewichtsvermindering is uiteraard een goeie zaak (dat wou ik niet betwijfelen).

Al denk ik dat de gewichtstoename in de segmenten daaronder even significant is, omdat niet enkel geluidsisolatie maar (vooral) structurele stijfheid, veiligheidsvoorzieningen en (elektrische) uitrusting ook daar steevast toeneemt. 't Zou me niet verwonderen mocht een '5 nu een vergelijkbaar % zwaarder zijn dan de '3 dan een E34 zwaarder was dan een E30.

 

E46 - e90 - F30 (320d): 1415kg - 1435kg - 1495kg

E39 - E60 - F10 (520d): 1490kg - 1585kg - 1695

Dat lijken mij toch wel serieus verschillen hoor in vergelijking met een 3 reeks. Ze zijn dus wel bij de f10 een beetje de obesitas-toer opgegaan :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mjah, feit is: de '5 is altijd een heel stuk zwaarder dan de '3, soms eens 5%, gemiddeld 10%, soms eens 15%. Da's de trend, die zal wel blijven want die gaat al 5 generaties mee. 't Goeie van de zaak is dat de volgende '5 terug lichter (dan de huidige) wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwah de forumtrend is dat een 5 niet kan wegens niet sportief genoeg. Leg je er gewoon bij neer :D

Het is een dijk van een auto. Behalve voor diegenen die niet wisten waar ze voor kozen. Their loss :D  Het is het perfecte rijdend kantoor waar je toch zonder te ergeren bochten mee kan pakken. Lukt alvast een pak beter dan met een Volvo...  maar tegelijk zal dat met een 3 reeks ook weer pakken beter lukken zeker?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dat enkel maar beamen nu ik van een BMW 5 naar een Mercedes C ben gegaan. :)

 

Wel moet je er dan een veel minder goed afgewerkt interieur bijnemen, en minder comfort. 

De 5 blijft een super allesdoener, de ideale mix tussen comfort en toch nog sportief rijplezier, net zoals @msxx zegt. Ik heb sowieso een speciale band met de BMW 5. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk alles bij elkaar supercontent van mijn 5. Hij mocht wel wat lichter ja, maar dat is t dan ook. Ding doet t super als gezinswagen, ziet er nog altijd tijdloos uit, tonnen comfort. Ik ben content dat ik hem heb als ik naar holland moet. Ook die zomerochtenden nr t werk zijn zalig. Koffietje, dakje open, zetelverwarming en chillen maar.Het enige waar ik spijt van heb is de 20d, maar goed dat is mijn keuze. Een rit let een 535d bevestigde het me gisteren: in zo een auto moet een 3 liter!

Lijkt het jullie trouwens ook dat er weer zo weinig nieuwe e klasses rondrijden ? Het lijkt al iets beter dan bij de vorige, maar het lijkt me dat de verhouding 5 serie- e klasse in BE weer 10/1 gaat zijn naar mijn gevoel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe E is nochtans een zeer knappe verschijning. Dat er nog zo weinig rondrijden komt volgens mij omdat de hybride nu pas beschikbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Davy_:

Hoelang is hij ookal uit he.

Als er een nieuwe BMW uitkomt of Audi heb ik toch de indruk dat die veel sneller te zien zijn op de baan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Rabbit:

 

Lijkt het jullie trouwens ook dat er weer zo weinig nieuwe e klasses rondrijden ? Het lijkt al iets beter dan bij de vorige, maar het lijkt me dat de verhouding 5 serie- e klasse in BE weer 10/1 gaat zijn naar mijn gevoel.

 

Ik zie ze echt al heel regelmatig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-10-2016 om 19:52 zei Phil:

Closed room.

Dat sluit niet alles uit natuurlijk ...

Ik vind hem er een beetje uitzien als een buffed 3-Reeks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Rabbit:

Lijkt het jullie trouwens ook dat er weer zo weinig nieuwe e klasses rondrijden ? Het lijkt al iets beter dan bij de vorige, maar het lijkt me dat de verhouding 5 serie- e klasse in BE weer 10/1 gaat zijn naar mijn gevoel.

Gisteren tijdens 't sporten liep ik een stuk naast de spoorweg, en er passeerde een (écht) imméns lange goederentrein met meerdere honderden nieuwe Benzen op. Heel veel E-klasses, zelfs al veel E-klasses break (nieuw model). Ding is nog niet zo heel lang uit, ik denk dat dat nog op gang moet komen. Plus: je herkent ze écht wel moeilijk van een C of een S (de berline, that is), dus misschien kijkt ge er een beetje over? :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken in ieder geval al zes mensen die er een nieuwe E besteld hebben.  Die van mijn manager is een week of twee geleden geleverd.  De andere zijn voor de komende maanden.

Die trein zal op weg geweest zijn naar Zeebrugge.  Naast Toyota en Opel heeft Mercedes daar blijkbaar ook een opslag, heb ik gisteren gemerkt toen ik een alternatieve route zocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet in Brussel, in avant-première, de nieuwe 5 gaan bekijken.

Hij stond er in een blauw-grijze kleur, met beige (Elfenbein) dakota lederen interieur. Het dashboard en bovenzijde van de deuren waren (optioneel) bekleed met nep 'sensatec' leder met stitching. De wagen had een M-sportpakket en optionele 19'ers. 

Wat me is opgevallen waren de zeer goede sportstoelen, het fantastisch klinkende HK soundsystem, en een indrukwekkende iDrive. 

Ook leuk is de zijlijn van de carrosserie die achter de C-stijl omhoog loopt met de Hofmeister knik, tot aan het dak. Zeer knap detail... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-9-2016 om 19:11 zei Tom Bentley:

Leuk detail dat ik nog niet gezien had bij andere BMW's: Hoffmeier knik zit nu in het koetswerk "gedeukt", zag er wel mooi uit moet ik zeggen.  

 

9 uur geleden zei BMWMB:

Ook leuk is de zijlijn van de carrosserie die achter de C-stijl omhoog loopt met de Hofmeister knik, tot aan het dak. Zeer knap detail... 

 

Is het zoals op deze foto?

Afbeeldingsresultaat voor bmw g30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid