Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Achterlichten leken in mijn ogen vrij hard op dit, maar dan iets kleiner. Echt jammer dat ze die lichten van de 7 niet gebruikt hebben. 

Then again, vond achterlichten van F01 ook altijd mooier dan die van de F11. Zal wel wennen zeker. 

bmw-x1-rt-2015-ac-0002.jpg?itok=5X7XVQJp

aangepast door exTB
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Tom Bentley:

Btw, over locatie mag ik niets bekend maken. Maar als je goede relaties hebt met je concessiehouder, laat die misschien wel wat los. 

't Is een 5-reeks he, geen rebirth van de Z8 of zo ...

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

De indruk die ik kreeg was toch dat niet dat de eerste de beste BMW-klant voor zoiets uitgenodigd werd. Maar ik kan verkeerd zijn natuurlijk. Je kan er in ieder geval niet doodsimpel binnenwandelen en erachter vragen, ook al is dat exact wat ik gedaan heb ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hypothetisch wel. Maar heb wel veel chance gehad. Als je weet waar het is, zou ik persoonlijk op een rustig moment passeren en de juiste verkoper aanklampen. Maar garanties zijn er zeker niet. Blijft er in ieder geval nog maar max 2 weken staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De indruk die ik kreeg was toch dat niet dat de eerste de beste BMW-klant voor zoiets uitgenodigd werd. Maar ik kan verkeerd zijn natuurlijk. Je kan er in ieder geval niet doodsimpel binnenwandelen en erachter vragen, ook al is dat exact wat ik gedaan heb [emoji6] 

Hypothetisch wel. Maar heb wel veel chance gehad. Als je weet waar het is, zou ik persoonlijk op een rustig moment passeren en de juiste verkoper aanklampen. Maar garanties zijn er zeker niet. Blijft er in ieder geval nog maar max 2 weken staan. 

0e113370c6e9a2e9bf0c4dc09637ab7a.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Tom Bentley said:

De indruk die ik kreeg was toch dat niet dat de eerste de beste BMW-klant voor zoiets uitgenodigd werd. Maar ik kan verkeerd zijn natuurlijk. Je kan er in ieder geval niet doodsimpel binnenwandelen en erachter vragen, ook al is dat exact wat ik gedaan heb ;) 

Als je die indruk kreeg, dan is hun opzet geslaagd.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei BMWMB:

Ik ga 'm zien volgende maandag in Brussel, maar zou zijn zonder M-pakket.

Is een 520d Luxery line, als het dezelfde is al diegene dat ik gezien heb in Brussel.

 

De 5 staat 100% zeker in closed room op Knokke GP.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/23/2016 at 7:58 PM, gTa said:

Idem. Geen aanrader. Naar verluidt halen de meeste ook hun opgegeven vermogen niet (misschien laadt BMW een conservatievere mapping op om de motor minder te belasten, in de hoop van zo wat schadegevallen te voorkomen?). En zoals Swede zegt: de meerprijs is gigantisch.

 

On 9/23/2016 at 8:03 PM, DenDuvel said:

The Swede is een kenner.

 

On 9/23/2016 at 8:09 PM, gTa said:

Ook als het over BMW diesels gaat, zo blijkt. De man is van alle stookoliemarkten thuis!

Ge moet geen kenner zijn om te zien dat de meerprijs gigantisch is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Rabbit said:

Man man, het moge duidelijk zijn dat average joe hier niet aan het praten is ...

Het enige wat ik daarmee wou duidelijk maken is dat ik geen belangrijke BMW-klant ben.

Met gewoon vriendelijk/geïnteresseerd te zijn, kan je als average joe ook al ver komen ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, Alexanderr said:

't Is een 5-reeks he, geen rebirth van de Z8 of zo ...

Jawel, als je ze hier bezig hoort is de nieuwe 5 met 4 cilinder 2.0 diesel wel de nieuwe 911.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de laatste 20 jaar bekijkt, is een nieuwe 5 inderdaad interessanter dan de zoveelste 911-facelift. 

En in mijn ogen is de 5 voor BMW wat de 911 voor Porsche is (en wat de S-klasse voor Mercedes is, wat de Golf voor Volkswagen is.....)

aangepast door exTB
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Tom Bentley said:

Als je de laatste 20 jaar bekijkt, is een nieuwe 5 inderdaad interessanter dan de zoveelste 911-facelift. 

En in mijn ogen is de 5 voor BMW wat de 911 voor Porsche is (en wat de S-klasse voor Mercedes is, wat de Golf voor Volkswagen is.....)

Ok, belangrijk. Maar om hem daarom te gaan verafgoden... alzeker om hem de hemel in te prijzen al hét machien en dan er een ordinaire 2000cc diesel in te kegelen als de eerste de beste Mondeo... 

We zien wel wanneer dat ding uitkomt. Ga d'r niet op zitten wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei The Swede:

Ok, belangrijk. Maar om hem daarom te gaan verafgoden... alzeker om hem de hemel in te prijzen al hét machien en dan er een ordinaire 2000cc diesel in te kegelen als de eerste de beste Mondeo... 

We zien wel wanneer dat ding uitkomt. Ga d'r niet op zitten wachten.

Waar wordt die auto verafgoodt? ;) Waar trek je de grens tussen verafgoden en een sterke interesse?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei The Swede:

Ok, belangrijk. Maar om hem daarom te gaan verafgoden... alzeker om hem de hemel in te prijzen al hét machien en dan er een ordinaire 2000cc diesel in te kegelen als de eerste de beste Mondeo... 

We zien wel wanneer dat ding uitkomt. Ga d'r niet op zitten wachten.

Vergeet vooral niet te overdrijven.

BMW is een populair merk en mensen hebben sterke interesse... meer niet!?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Rabbit said:

Als ie echt dit weekend in Cnocque staat dan had ik hem eigenlijk deze week wel op t internet verwacht ...

Closed room.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem vandaag gezien, een beetje met gemengde gevoelens.

Hij stond er als 540i met M pack in dat nieuwe grijs met beige dakotaleder.

Esthetisch vind ik het meer een evolutie van de huidige, maar ik verwacht dan ook dat hij in het rijden wel het verschil zal maken gezien het gewichtsverschil. Al bij al wel een leuke auto alleen een wat banaal, inspiratieloos achterste. Een front a la 7 reeks en aan de zijkant blijft van de hockeystick enkel nog het ondersteel over, net achter de voorste wielkas.

Interieur heeft imo de meeste vooruitgang geboekt. Compleet nieuw interieur, full LcD dashboard, mega I-drive scherm, ... Alles is meer up to date, hoewel ik gok dat weinig extra ruimte is gemaakt, toch een pijnpunt van een f10.

De dame wist te vertellen dat de efficient dynamics versie 102gr zal uitstoten en dat die wagen 52000 basis moest gaan kosten. Ik hoop dat ze het mis heeft. Hie gaan die mannen verantwoorden dat hun 5 bijna 20k meer moet kosten dan een 320d ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat garandeert toch niet plots een gigantisch veel beter sturende auto? Dat de F10/F11 stuurt zoals 'ie stuurt, is (volgens mij) niet een onoverkomelijk fenomeen inherent aan het feit (quod non) dat het een veel te zware loebas zou zijn, maar vooral aan hoe BMW 'm afgesteld wou hebben. Ja, dat je z'n gewicht wel voelt in bochten, daar kan je niet onderuit maar dat 't geen snedige bergbanenbulldog is, ligt vnl. aan hoe 'ie werd ontwikkeld/afgesteld om te voldoen aan de rij-eigenschappen die (de klant van) BMW wou. Denk ik.

Bon, 't zal wel goed rijden, slecht zal het zeker niet zijn. De huidige '5 rijdt trouwens ook niet slecht, integendeel: die rijdt zeer goed. Alleen: als je (zoals Salokin en jij) eigenlijk liever een zeer snedig sturende familie-auto willen, dan moet je zoiets niet kopen maar wel een '3 (of iets uit dat segment).

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei gTa:

Dat garandeert toch niet plots een gigantisch veel beter sturende auto? Dat de F10/F11 stuurt zoals 'ie stuurt, is (volgens mij) niet een onoverkomelijk fenomeen inherent aan het feit (quod non) dat het een veel te zware loebas zou zijn, maar vooral aan hoe BMW 'm afgesteld wou hebben. Ja, dat je z'n gewicht wel voelt in bochten, daar kan je niet onderuit maar dat 't geen snedige bergbanenbulldog is, ligt vnl. aan hoe 'ie werd ontwikkeld/afgesteld om te voldoen aan de rij-eigenschappen die (de klant van) BMW wou. Denk ik.

Bon, 't zal wel goed rijden, slecht zal het zeker niet zijn. De huidige '5 rijdt trouwens ook niet slecht, integendeel: die rijdt zeer goed. Alleen: als je (zoals Salokin en jij) eigenlijk liever een zeer snedig sturende familie-auto willen, dan moet je zoiets niet kopen maar wel een '3 (of iets uit dat segment).

Ja akkoord, die 100 kg zijn er wat te weinig om van een serieus andere handling te spreken, maar het is wel een stap in de goeie richting alvast, beter zal het zeker wel zijn.
Het lijkt me een klasse van wagens waar de gewichtsreductie nogal beperkt blijft omdat men niet anders kan. De eisen in de klasse van een 5, 6, 7 liggen qua isolatie en dergelijke een pak hoger dan in de klassen daaronder, en die isolatie heeft nu eenmaal zijn prijs op de weegschaal.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid