Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Da's de nieuwere 530d met 8-traps, zonder overdrijven qua rijstijl moet dat idd perfect mogelijk zijn. Met de generatiewissel zijn ze 1 liter zuiniger geworden. Absurd veel, eigenlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is dat niet veel meer: gewoon rustig met 't verkeer mee (wisselend gebruik, ook met autostrade erbij) is net geen 8 liter. Sportieve rijstijl ligt rond de 10 liter. Zéér snedig reizen met 200+ waar mogelijk eindigt niet boven de 12 liter, vreemd genoeg. Ding wordt pas aanvaardbaar qua dorst als je echt aan 't reizen slaat, 't is bij de laagste snelheden dat 'ie echt gulzig is. Absoluut geen kar om mee rond de kerktoren te rijden (wat we wel doen...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Davy_ said:

Constant planken zal rond de 11-12 zijn gok ik.

Ik kreeg m'n getunede 330d niet boven de 10 liter. Serieus verschil met een turbo nafte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei gTa:

Bij mij is dat niet veel meer: gewoon rustig met 't verkeer mee (wisselend gebruik, ook met autostrade erbij) is net geen 8 liter. Sportieve rijstijl ligt rond de 10 liter. Zéér snedig reizen met 200+ waar mogelijk eindigt niet boven de 12 liter, vreemd genoeg. Ding wordt pas aanvaardbaar qua dorst als je echt aan 't reizen slaat, 't is bij de laagste snelheden dat 'ie echt gulzig is. Absoluut geen kar om mee rond de kerktoren te rijden (wat we wel doen...).

Dat vat het goed samen.

Puur autostrade naar klanten ligt het op 6,5. Maar met de ritjes rond de kerktoren zit het rond de 8. Gemiddeld maakt dat 7liter.

Autobahn/vakantie ligt rond de 9,5

De 258pk versie schijnt nog zuiniger te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vat het goed samen.
Puur autostrade naar klanten ligt het op 6,5. Maar met de ritjes rond de kerktoren zit het rond de 8. Gemiddeld maakt dat 7liter.
Autobahn/vakantie ligt rond de 9,5
De 258pk versie schijnt nog zuiniger te zijn.

Hoeveel pk heeft de jouwe?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Salokin doet bijlange zoveel km's niet als mij, dus voor hem is comfort van ondergeschikt belang. Hij was niet tevreden van z'n F10, terwijl ik dat wel was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag de nieuwe 540i mogen aanschouwen en zelfs in mogen zitten.

Hij was in Carbonschwartz, zwart interieur (was nog niet volledig afgewerkt, wegens pre-productie).

Eerst en vooral exterieur:

Zeer mooi. Was met M-pakket, wat er echt wel bij paste, niet te schreeuwerig. Bilaterale rechthoekige uitlaten, jammer genoeg wel niet ingewerkt in de bumper. Voorkant is prachtig, zeer krachtig ogende neus, met koplampen en grill die beter in verhouding zijn dan bij de 7. Zag er ook bijzonder laag uit moet ik zeggen. Zijkant ook niets op aan te merken. Mooie hoge schouderlijn en dikke sideskirts in koetswerkkleur. Leuk detail dat ik nog niet gezien had bij andere BMW's: Hoffmeier knik zit nu in het koetswerk "gedeukt", zag er wel mooi uit moet ik zeggen. Kofferklep vloeit heel mooi, heel vlak, zonder knik. En dan de achterkant... Achterlichten vond ik bijzonder teleurstellend, kwam precies vanuit de lagere regionen ipv vanuit de 7 serie. Enorm gemiste kans, want voor de rest ziet de achterkant er af uit. Stond op prachtige nieuwe velgen die ik nog nooit gezien had, hoorde bij M-pakket vermoed ik. Dubbelspaak in iets donkerder alluminium, Al bij al weinig verrassingen, op de achterlichten na dan.

Interieur:

Volledig digitale tellers, 2 grote ronden en dan 2 kleintjes. Geen GPS-toestanden op dat scherm, zag er wel clean uit. Scherm op middenconsole zag er breder uit dan bij de 7 serie, maar was waarschijnlijk gewoon wat lager. Iets minder mooi ingewerkt in dashboard dan bij 7 serie, maar wel nog altijd mooi. Verkoper zei dat kwaliteit nog beter was. Carplay beschikbaar. Geen Bang & Olufsen meer (blijkbaar in slechte papieren), maar zuiverder klinkende Bowers & Wilkins. In de middenconsole vooraan een vak voor wireless charging. Motion bediening enzo allemaal aanwezig. Zag er wel shtrak uit, zeker met dat bijzonder breed scherm in het midden. Sfeerverlichting was een dun lijntje dat overal doorloopt. Interieur was wel nog niet volledig afgewerkt, dus nog een aantal aanpassingen mogelijk. M-stuurtje was iets dunner van formaat, waardoor die lekker in de hand lag. 

Bmw 5 krijgt ook nieuwe sleutel zoals de 7 serie. Break stond er ook al, maar heb er niet verder achter gevraagd. 

Verkoper zei ook dat het belange nog niet zeker was dat er een closed room op Zoute Grand Prix ging staan met deze 5, omdat dit wereldwijd de enige showroom modellen waren. Kans is groter dat hij in Parijs gaat staan ipv in Knokke. 

Btw, over locatie mag ik niets bekend maken. Maar als je goede relaties hebt met je concessiehouder, laat die misschien wel wat los. 

aangepast door exTB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof! Ben wel benieuwd. Touring stond er ook maar niet achter gevraagd, maar allez?!? :D

Schwarz is zonder t. En de kink of knik in de achterste dakzuil heet Hofmeister.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kijk, verkoper was buitengewoon genereus om enkel voor mij doek eraf te trekken en alles, ga dan niet blijven zagen hé. Was al blij dat hij de 540i met M-pakket had uitgekozen ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid