Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

 

 

Het gaat sowieso een nieuwe 5 met M-pakket worden. Voor de rest is er niks dat je aan staat.

eigenlijk ook ergens logisch hé.

er staat een sportwagen, een suv en een racekrel in de garage. dan volstaat een 5 om de klanten te bezoeken.

Anders zit je toch in dezelfde vijver te vissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk ook ergens logisch hé.

er staat een sportwagen, een suv en een racekrel in de garage. dat volstaat om uw 5 klanten te bezoeken.

 

Ik had 'em efkes mislezen. :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug diesel? Tja, dat weet ik nog wel niet. De loopcultuur van zo'n dikke benzine ligt mij wel.

De M5 bevalt mij wel qua cijfers, maar niet qua sound. Vandaar dat een E63 mij meer zou boeien.

Ook ben ik benieuwd naar de hybride motoren die gaan komen in deze 5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Afgrijselijke scherm op dat dashboard weer.

 

For christ sake, why ??? Ik ben content dat dat bij mij tenminste nog mooi ingewerkt is in het dashboard.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden ze nog gebruik maken van Xenon? Standaard xenon en optie LED denk ik dan? Langs de andere kant, ze zijn bezig met Xenon te schrappen op nieuwe modellen maar kan mij niet voorstellen dat er standaard halogeen geleverd zal worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Afgrijselijke scherm op dat dashboard weer.

 

For christ sake, why ??? Ik ben content dat dat bij mij tenminste nog mooi ingewerkt is in het dashboard.

 

Alles evolueert nu eenmaal. Stilstaan is achteruit gaan.

Maar je bent niet de enige die er kritiek op heeft hoor.

 

Zouden ze nog gebruik maken van Xenon? Standaard xenon en optie LED denk ik dan? Langs de andere kant, ze zijn bezig met Xenon te schrappen op nieuwe modellen maar kan mij niet voorstellen dat er standaard halogeen geleverd zal worden.

 

LED standaard, ben ik zeker van.

En als optie adaptieve LED en Laser.

Xenon gaan ze niet meer maken op een nieuw model he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buienkant is 'm nog echt herkenbaar BMW 5, en is het een herkenbare evolutie van de huidige F10.

Het dashboard is een grotere verandering.

 

Ik weet nu al dat ik fan ga zijn.

 

Wanneer komt de nieuwe 6 op de markt?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk "eigen kind schoon kind", maar ik vind de oplossing van Mercedes voor de Automaat (achter het stuur) echt veel handiger, heb je tenminste je middenconsole vrij. Nu staat daar zo een pook die je eigenlijk toch niet gebruikt...

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk "eigen kind schoon kind", maar ik vind de oplossing van Mercedes voor de Automaat (achter het stuur) echt veel handiger, heb je tenminste je middenconsole vrij. Nu staat daar zo een pook die je eigenlijk toch niet gebruikt...

 

Meen je dat?

Ik gebruik dat constant !

 

Vorige week met de X5 van mijn ouders op skireis geweest (heeft geen sportautomaat). 

In de bergen constant zitten spelen...

Of als je een auto wil inhalen, snel de pook naar links trekken en terugschakelen.

Vele vele handiger dan zo'n pook aan het stuur!

 

En zelfs in mijn vorige 220d, die wel sportautomaat had, gebruikte ik meer de pook dan de paddles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pook moet gewoon in de middentunnel, klaar. Als ik de pook achter het stuur wil dan mag dat enkel bij ouwe Ami's.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Alles evolueert nu eenmaal. Stilstaan is achteruit gaan.

Maar je bent niet de enige die er kritiek op heeft hoor.

 

 

LED standaard, ben ik zeker van.

En als optie adaptieve LED en Laser.

Xenon gaan ze niet meer maken op een nieuw model he.

 

Je moet me wel eens uitleggen wat de vooruitgang is van dat scherm OP het dashboard?  ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij stoort het geenszins dat de pook van mijn C achter het stuur staat. Enkel als ik nu met de Range rijd, dan heb ik al dikwijls de ruitenwissers aangezet om 'm in versnelling te zetten.  :P

 

Ik blijf wel voorstander voor een pook op de middenconsole, want ik schakel nog steeds liever manueel met de pook, dan met de paddles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet me wel eens uitleggen wat de vooruitgang is van dat scherm OP het dashboard?  ;)

 

Ik zou het graag willen zijn, maar ik ben helaas geen designer. Maar verandering op zich is voor mij al vooruitgang, al dan niet of het verbetering met zich meebrengt.

Ik denk dat het gewoon met het iPad- en Smartphone-tijdperk te maken heeft dat ze die look willen implementeren, maar dan toch semi-geïntegreerd ipv erop 'geplakt' zoals bij andere merken.

Daardoor is het ook wat speelser van look ipv zakelijker.

Wat ik ook knap vind is dat het scherm blinkt, dat heb je niet bij de ingebouwde schermen zoals de huidige 5 en X3 bv.

Tot zover mijn persoonlijke visie. :)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk "eigen kind schoon kind", maar ik vind de oplossing van Mercedes voor de Automaat (achter het stuur) echt veel handiger, heb je tenminste je middenconsole vrij. Nu staat daar zo een pook die je eigenlijk toch niet gebruikt...

 

Dat is het verschil tussen een auto waarin je rijdt en waarin je gereden wordt. Voor een S- of E-Klasse is dat goed, dat zijn toch meestal taxi's of limo's.

 

Ik gebruikt de pook op de middenconsole zelf ook continu om te schakelen, meer dan de peddels.

 

Kei-handig als je gewoon lui je elleboog op de armsteun wil leggen tijdens het schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het principe van een automaat he, als ik wil schakelen koop ik wel een manueel

Komaan hé. Je gaat me toch niet vertellen dat je bijvoorbeeld met een een AMG GT of een C63 nooit eens manueel wil schakelen met de paddles... Ok, dat je dat niet wil doen met een C200cdi of een S300h, dat kan ik aannemen, maar met een wat performantere motor onder de kap wil je heel zeker af en toe eens zelf beslissen wanneer de bak schakelt.

 

Ik heb nu de C450, en 90% van de tijd rijd ik werkkilometers in het drukke dagelijkse verkeer, en kan ik genieten van het comfort van de automaat. Maar, als ik 's avonds of in de weekends een trip doe, en het is veel rustiger op de baan, dan kan ik toch wel eens genieten om 'm in Sport+ te zetten, en dan zelf te kiezen wanneer ik schakel. In Sport+ klinkt 'm het mooiste, en heb je dat heerlijke gepruttel van de uitlaat. Maar, in deze stand is de automaat echt niet aangenaam, want hij schakelt veel te snel terug, en zelfs met halve gas trekt 'm tot maximum toeren. Eens heerlijk plankgas hernemen vanuit lage toeren is gewoon niet mogelijk, waardoor ik op zo'n momenten enorm kan genieten van die paddles, en ik dus zelf kan bepalen wanneer de bak schakelt. 

 

Ik vind een echte manuele, met 3 pedalen, natuurlijk nog leuker, maar hiermee kan je dan ook nooit eens automaat rijden.

 

Daarom is deze C450 een superwagen, want het is een comfortabele en sportieve wagen in 1. Een echte wolf in schapenvacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk "eigen kind schoon kind", maar ik vind de oplossing van Mercedes voor de Automaat (achter het stuur) echt veel handiger, heb je tenminste je middenconsole vrij. Nu staat daar zo een pook die je eigenlijk toch niet gebruikt...

 

Inderdaad. Al zet ik ondertussen ook wel dikwijls de pinkers van nen andere auto aan :lol:

 

 

Meen je dat?

Ik gebruik dat constant !

 

Vorige week met de X5 van mijn ouders op skireis geweest (heeft geen sportautomaat). 

In de bergen constant zitten spelen...

Of als je een auto wil inhalen, snel de pook naar links trekken en terugschakelen.

Vele vele handiger dan zo'n pook aan het stuur!

 

En zelfs in mijn vorige 220d, die wel sportautomaat had, gebruikte ik meer de pook dan de paddles.

 

 

Da's alleen omdat uwen bak niet genoeg power heeft, dat ge daar moet mee spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid