Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei BMWMB:

Hoe minder gewicht, hoe minder moeite de motor ermee heeft, hoe minder 'm zal verbruiken, en hoe plezanter 'm zal rijden. Win win win.

Kvind dat vooral frappant als je vertrekt.

Bij een f20 schakelt die bak zo goed als direkt van 1 nr 2 als ie de 2000 toeren bereikt. Bij een f10 trekt hij eerst eens door tot +2500 en verzet dan pas. Maar goed ik heb geen ervaring met een +500 nm 5 reeks, misschien is dat daar beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd wel dat jouw '5 in 1e altijd naar de 2.500 tpm wil gaan, Rabbit. Op welk toerental komt 'ie dan terecht na 't schakelen naar z'n 2? En doet 'ie dat ook als 'ie goed warm is, of enkel 's morgens bij 't vertrekken?

Mijn dikzak (2 ton droog aan de haak en niet sneller dan een nieuwe 520d met 8-traps) heeft nog 'n oude ZF 6HP en zelfs die gaat in z'n 1e mooi aan 1.700 à 1.800 tpm naar z'n volgende verzet, waar 'ie arriveert rond de 1.200-1.300 tpm schat ik. Enkel als 'ie regenereert doet 'ie dat niet, en schakelt 'ie zo dat 'ie na aankomst in hogere versnelling nooit onder de 1.500 tpm gaat, dus in 1e blijft 'ie dan vastzitten tot een 2.200 à 2.300 tpm, dan pas schakelt 'ie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 520 en zelfs 518d schakelen normaal gezien toch ook vroeger op hoor, tenzij je natuurlijk altijd met 3/4 gas vertrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd wel dat jouw '5 in 1e altijd naar de 2.500 tpm wil gaan, Rabbit. Op welk toerental komt 'ie dan terecht na 't schakelen naar z'n 2? En doet 'ie dat ook als 'ie goed warm is, of enkel 's morgens bij 't vertrekken?

Mijn dikzak (2 ton droog aan de haak en niet sneller dan een nieuwe 520d met 8-traps) heeft nog 'n oude ZF 6HP en zelfs die gaat in z'n 1e mooi aan 1.700 à 1.800 tpm naar z'n volgende verzet, waar 'ie arriveert rond de 1.200-1.300 tpm schat ik. Enkel als 'ie regenereert doet 'ie dat niet, en schakelt 'ie zo dat 'ie na aankomst in hogere versnelling nooit onder de 1.500 tpm gaat, dus in 1e blijft 'ie dan vastzitten tot een 2.200 à 2.300 tpm, dan pas schakelt 'ie.



Niet sneller dan een F10 520d?!?
Je ziet ze vliegen denk ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, hoor. Ik heb wel 235 pk, maar "maar" 500 Nm, een 6-bak die echt een significant verschil maakt t.o.v. de veel efficiëntere 8-bak, en xDrive die toch een 10% vermogen/koppel vreet. Zo'n nieuwe 520dA heeft wat 190 pk en 400 Nm, zoiets? Weegt ook een 150 kg minder. Effectief: dat blijft redelijk mooi naast mij, ik loop geen auto uit over tientallen seconden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Davy_:

 

 


Niet sneller dan een F10 520d?!?
Je ziet ze vliegen denk ik.

 

Je doet alsof een F10 520d een trage auto is, maar die is dat verre van. Of hij de verfijning biedt welke je verwacht is iets anders.

59 minuten geleden zei gTa:

Neen, hoor. Ik heb wel 235 pk, maar "maar" 500 Nm, een 6-bak die echt een significant verschil maakt t.o.v. de veel efficiëntere 8-bak, en xDrive die toch een 10% vermogen/koppel vreet. Zo'n nieuwe 520dA heeft wat 190 pk en 400 Nm, zoiets? Weegt ook een 150 kg minder. Effectief: dat blijft redelijk mooi naast mij, ik loop geen auto uit over tientallen seconden.

Zelfde topsnelheid en acceleratie is de 530Xda ongeveer 10% sneller. 'In real life' merk je dat verschil niet.

http://www.zeperfs.com/duel5681-1860.htm

Voor de volledigheid heb ik de F11 met de E61 vergeleken, beiden automaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai had ik niet verwacht, dan zou de mijne sneller moeten zijn dan een E60 530d? Geloof ik nooit of anders zit het tussen m'n oren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Davy_:

Amai had ik niet verwacht, dan zou de mijne sneller moeten zijn dan een E60 530d? Geloof ik nooit of anders zit het tussen m'n oren.

Waarom zou die van jou sneller moeten zijn dan een E60 als hij 10% langzamer is dan een E61? :) (E60 weegt altijd minder he)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn E60 530da, ook met de oude versnellingsbak en met slechts 211pk, was een raket. Deze 530d was nog brutaler in het vrijgeven van z'n koppel dan de F10 die ik had. Nooit zal een F10 520d zo snel zijn als een E60 530d, en nog veel minder snel aanvoelen. Mijn operationele manager heeft sinds kort een F11 520da met 190pk, en dat is vlot, maar blijft qua karakter ver achter een 530d uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een E61 530xda is geen E60 530d, hé.

Ik zei dat mijn krel nauwelijks sneller is dan een F11 520d 190, en dat is zo. Punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan puur door de X drive...
Staat deze in een F3X al wat op punt of nog altijd gevoelig aan vanalles? 335d specifiek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplukt van een Amerikaans forum: Ordering guide, exterior colours, interior trim and wheels.

 

http://www.bimmerfest.com/pdf/bmw-pricing/2017/2017-BMW-5-Series-Sedan-G30-Ordering-Guide.pdf

http://www.bimmerfest.com/pdf/bmw-pricing/2017/2017-BMW-5-Series-Sedan-G30-Paint-Color-Upholstery-Interior-Trim-Wheel-Guide.pdf

In de 'ordering guide' zie je SOP (Start of Production) staan = 11/2016!

Het zal dus niet lang meer duren vooraleer de officiële voorstelling met foto's zal gebeuren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Testritten met de 550i op de Nurburgring. De V8 begint precies ook wat zwaarder te klinken...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal mogelijk de optionele sportuitlaat zijn, zoals je die ook op de 750i kunt krijgen.

Dit is wel de nieuwe 4.0 V8 dan waarschijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 29 juli 2016 at 2:15 AM, BMWMB said:

Geplukt van een Amerikaans forum: Ordering guide, exterior colours, interior trim and wheels.

 

http://www.bimmerfest.com/pdf/bmw-pricing/2017/2017-BMW-5-Series-Sedan-G30-Ordering-Guide.pdf

http://www.bimmerfest.com/pdf/bmw-pricing/2017/2017-BMW-5-Series-Sedan-G30-Paint-Color-Upholstery-Interior-Trim-Wheel-Guide.pdf

In de 'ordering guide' zie je SOP (Start of Production) staan = 11/2016!

Het zal dus niet lang meer duren vooraleer de officiële voorstelling met foto's zal gebeuren.

 

 

Blauw leder! :o Retro...

Voorstelling is september/oktober.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 27-7-2016 om 23:34 zei gTa:

Vreemd wel dat jouw '5 in 1e altijd naar de 2.500 tpm wil gaan, Rabbit. Op welk toerental komt 'ie dan terecht na 't schakelen naar z'n 2? En doet 'ie dat ook als 'ie goed warm is, of enkel 's morgens bij 't vertrekken?

Mijn dikzak (2 ton droog aan de haak en niet sneller dan een nieuwe 520d met 8-traps) heeft nog 'n oude ZF 6HP en zelfs die gaat in z'n 1e mooi aan 1.700 à 1.800 tpm naar z'n volgende verzet, waar 'ie arriveert rond de 1.200-1.300 tpm schat ik. Enkel als 'ie regenereert doet 'ie dat niet, en schakelt 'ie zo dat 'ie na aankomst in hogere versnelling nooit onder de 1.500 tpm gaat, dus in 1e blijft 'ie dan vastzitten tot een 2.200 à 2.300 tpm, dan pas schakelt 'ie.

 

@gTa Sorry voor het late antwoord, maar aan het tempo dat men hier soms post mis ik zaken.

Dit is dus vertrekken vanuit stilstand aan een kruispunt, waarbij ik rechtsaf draai. ( maar toegegeven hij gaat ook niet altijd zo hoog )

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmjah ziet er niet zo verkeerd uit. Heeft natuurlijk ook te maken met de mate van gas geven. En je draait af, dan houden ze ook iets langer hun versnelling vast. Ik heb alvast geen "oei"-gevoel bij 't zien van die video, maar ik ben dan ook geen expert :-)

Als je b.v. 60 aan 't bollen bent (constant, dus een rustig tempo met fluwelen voet), hoeveel toeren draait 'ie dan? En als je je dan even laat uitvollen naar 30 en daarna echt zachtjes op 't gas terug naar 70 gaat, tot hoeveel toeren gaat 'ie dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-8-2016 om 17:59 zei gTa:

Hmmjah ziet er niet zo verkeerd uit. Heeft natuurlijk ook te maken met de mate van gas geven. En je draait af, dan houden ze ook iets langer hun versnelling vast. Ik heb alvast geen "oei"-gevoel bij 't zien van die video, maar ik ben dan ook geen expert :-)

Als je b.v. 60 aan 't bollen bent (constant, dus een rustig tempo met fluwelen voet), hoeveel toeren draait 'ie dan? En als je je dan even laat uitvollen naar 30 en daarna echt zachtjes op 't gas terug naar 70 gaat, tot hoeveel toeren gaat 'ie dan?

Ik heb me vanavond eens bezig gehouden, machtig boeiend filmpje wel :P

Dat doortrekken doet ie maar te pas en ten onpas eens.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er eens op gelet in mijn X3 en bij normaal optrekken vanuit stilstand schakelt die ook pas bij een dikke 2500 rpm van eerste naar tweede. Vervolgens schakelt hij rond 2000 rpm.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid