Ga naar inhoud

BMW F20/F21 1 Reeks LCI

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oja, en het VAA dat ik opgaf is voor de manuele. Automaat is goedkoper ;)

Geplaatst:

Ik wil maar zeggen dat VAA geen argument is. Als je dat bedrag aan VAA er al niet voor over hebt dan moet je gewoon niet zagen :)

Ik volg.

Geplaatst:

Ik moet dat ooit nog gehad hebben zo een LCI M135i. punt!

Geplaatst:

Die moet ik ooit ook nog es gehad hebben. Als oldtimer :D

Geplaatst:

woooosh

:lolz:
Geplaatst:

Maar waar in jouw berekening zit de afbetaling/leasing/renting van jouw '2? :D

Sedert wanneer moet een zelfstandige zijn auto's betalen?

Geplaatst:

The waiting game sucks :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

675. 140.000km, 4 jaar.

Volgens mij hebben ze bij BMW ergens een fout gemaakt. Met zo'n laag budget kun je toch nooit een 120d pakken.

Geplaatst:

Achterkant is even wennen, maar 't front vind ik alleszins een grote verbetering. 1-Reeks :inlove:

Geplaatst:

675. 140.000km, 4 jaar.

Volgens mij hebben ze bij BMW ergens een fout gemaakt. Met zo'n laag budget kun je toch nooit een 120d pakken.

Hangt ervan af wat er allemaal in dat budget inbegrepen is. 

Verzekering, pechverhelping, brandstof, ... 

Geplaatst:

Het wagenbudget is opgebouwd uit de volgende componenten:
       Financiële huur: afschrijving van netto-investeringswaarde (catalogusprijs wagen plus extra opties, min restwaarde bij inlevering en min toegepaste korting) en interest;
       Onderhoud en herstellingen,
       Bijstand bij pech of ongeval,
       Vervangwagen bij pech/ongeval (zie hoodstuk 7 Pech),
       Beheerskosten,
       Brandstof,
       BA-verzekering, omnium, juridische bijstand,
       Banden,
       Niet recupereerbare BTW,
       Mogelijke taksen en belastingen (CO2 taks, verkeersbelasting, …).

Verder leasen wij over 4 jaar, voor 35.000km/jaar. Het budget is 675 euro, met een maximale verhoging van 100 euro.

Geplaatst:

Sportline is rode streep en rode sleutel, incl lelijke rode handrem. Mijn config is zwarte afwerking met een grijze streep die mooi doorloopt in het M-stuur, rond de klima en navi en in de deuren. Is veel stijlvoller zo, en beter voor herverkoop.

Mijn sportline F20 heeft gewoon een zwarte streep aan de ventilatieroosters. Enkel de sleutel heeft het rode biesje.

Zouden ze dat dan weeral veranderd hebben bij de LCI? Want oorspronkelijk dacht ik dat de rode afwerking ook enkel mogelijk was in het eerste productiejaar.

Geplaatst:

Het wagenbudget is opgebouwd uit de volgende componenten:

       Financiële huur: afschrijving van netto-investeringswaarde (catalogusprijs wagen plus extra opties, min restwaarde bij inlevering en min toegepaste korting) en interest;

       Onderhoud en herstellingen,

       Bijstand bij pech of ongeval,

       Vervangwagen bij pech/ongeval (zie hoodstuk 7 Pech),

       Beheerskosten,

       Brandstof,

       BA-verzekering, omnium, juridische bijstand,

       Banden,

       Niet recupereerbare BTW,

       Mogelijke taksen en belastingen (CO2 taks, verkeersbelasting, …).

Verder leasen wij over 4 jaar, voor 35.000km/jaar. Het budget is 675 euro, met een maximale verhoging van 100 euro.

Brandstofprijzen staan natuurlijk wel historisch laag, dus misschien heb je daar wel een dosis hoerenchance... 

Al antwoord gekregen? :D

Geplaatst:

Nee :'( ik refresh mijn postdoos om de 5 min ofzo :D

Collega zegt dat dat een week kan duren.... en de overheid is van plan om de nest aan te passen qua dalingen :o asshats

Geplaatst:

Dat ziet er beter uit dan de vorige, zeker vooraan. De lichten van de achterkant worden wel wennen.

De achterkant doet ook een beetje "VAG" aan. Het zou bijna een Golf of Seat Leon kunnen zijn

Dat was ook mijn eerste idee.

Geplaatst:

Hopelijk heeft BMW iets gedaan om het stuurgevoel te verbeteren, dat blijft voor mij het zwakste punt van de F20.
Ik kan maar niet wennen aan die vaagheid … verschrikkelijk vind ik het.
Even voor de volledigheid, ‘k rijd met een 118d met servotronic (zat bij ’t comfort pack).

Geplaatst:

Hopelijk heeft BMW iets gedaan om het stuurgevoel te verbeteren, dat blijft voor mij het zwakste punt van de F20.

Ik kan maar niet wennen aan die vaagheid … verschrikkelijk vind ik het.

Even voor de volledigheid, ‘k rijd met een 118d met servotronic (zat bij ’t comfort pack).

Dàt is wat er mis is met servotronic, voelt zo vederlicht aan als pakweg een Citroen DS3 bij lage snelheden. Je moet eens daarna terug rijden met het standaardstuur, maakt echt een verschil: net "zwaar" genoeg; zonder irritant te worden.
Geplaatst:

Voelt IMO standaard al lichter aan, en ik kan nog minder goed tegen die snelheidsafhankelijkheid ervan. Dus ben bewust voor klassieke servo gegaan.

Wat een zever, jij hebt exact dezelfde elektrische servo.

Servotronic is softwarematige hocus pocus.

@@PJH

Als je twijfelt tussen de gereduceerd vermogen 120d of de 118d, zou ik toch niet zo zwart-wit kijken.

Ik vraag me immers nog altijd af in hoeverre die 'gereduceerde vermogens' effectief ook een gereduceerd vermogen hebben... Op papier wel ja, maar in realiteit hoor je toch al gauw dat die meer pk's halen dan op het papiertje staat aangegeven ;)

Zijn effectief gereduceerd, niet gereduceerden trekken duidelijk harder door in de hogere toeren.

Bij dagelijks rijden merk je dat allemaal niet zo, dan is een 18d even vlot.

Als je na elkaar kunt rijden dan merk jet het wel.

Geplaatst:

Wat een zever, jij hebt exact dezelfde elektrische servo.

Servotronic is softwarematige hocus pocus.

en het is dat softwarematige dat het stuurgevoel veel te licht doet aanvoelen IMO

Geplaatst:

Een bmw moet wel goed sturen natuurlijk, anders heeft het niet veel nut meer.

Eens gereden met een 6 met active steering => totaal nr de klote.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in