ir_fuel 58.442 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Servotronic is dacht ik mechanisch? Wat was je motivatie om het te vermijden? Niks mis met servotronic: http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/servotronic.html?source=categories&article=servotronic Dat is gewoon snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Staar je niet te blind op die cijfertjes. In de praktijk is het verschil tussen 118d en 120d echt groot. Daar heb je je wel eens aan mispakt bij het kiezen van een nieuwe auto dacht ik? Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Staar je niet te blind op die cijfertjes. In de praktijk is het verschil tussen 118d en 120d echt groot. is de 118d een single turbo en de 120d dan de twinturbo? Grrr ik wil brochures en info om te lezen. Maar BMW wil niks officieel geven voor Geneve :/ Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 voor de fun es een 125d gespecced... 200 euro goedkoper dan een M135i Was bij de PFL ook al zo. Als je je wat inhoudt bij een Mx35i qua opties, is dat zo ongeveer de best bang for the buck. Vooral omdat die motor zo fantastisch is. Een Audi S3 is duurder (en rijdt nog niet half zo geestig, luidens de verzamelde autopers), een A45AMG is ahelluvvalot duurder (en hoewel sneller/efficiënter, ook minder geestig naar verluidt wegens te steriel/klinisch?). De Mx35i heeft een hele mikmak dingen standaard die je anders mogelijks wel zou willen op je 125i of 125d, en is daardoor inderdaad nauwelijks duurder. Enige nadeel: 'ie was hondslelijk. Daar is nu ook komaf mee gemaakt. Ik snap dus met de beste wil van de wereld niet (meer) waarom iemand nu nog een 125i zou kopen, zeker als je die wat van opties voorziet. No offence towards die krachtbron, maar eigenlijk is dat een amechtige koffiemolen, vergeleken met de motor van de Mx35i. De diesel (125d), mjah, ik kan dat nog ergens snappen als je een wat ruimer leasebudget hebt en je diesel moet nemen, of wanneer je echt veel km doet waardoor de running costs van een Mx35i wat te hevig worden. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 BMW 120d Hatch (1S71) (Prijs exclusief BTW in euro) 23.925,62 Technische gegevens Cilinderinhoud (cc) 1995 CO2-uitstoot (g/km) 114 Kleur & Binnenbekleding A76 Tiefseeblau CCL1 Stof Corner Anthrazit/Akzent Grau Standaard uitrusting (niet exhaustief) 1CB Interne code 2VB Weergave bandendruk 423 Fluwelen tapijten 4AE Centrale armsteun vooraan, verschuifbaar 521 Regen- en lichtsensor 6AC Intelligent Emergency Call - eCall 6AE BMW Teleservices 886 Handleiding Nederlands Opties (Prijs exclusief BTW in euro) 7LC Model Advantage 1.033,06 249 Multifunctioneel stuur 493 Opbergpakket 507 Park Distance Control achteraan (PDC) 520 Mistlampen vooraan 544 Cruise Control met remfunctie ZB2 Comfort Pack Plus 1.673,55 216 Servotronic 431 Automatisch dimmende binnenspiegel 534 Elektronisch gestuurde airconditioning 5A2 LED headlights 5AC High Beam Assist 5DC Neerklapbare hoofdsteunen achteraan ZB4 Business Pack Plus 1.917,36 2LP Alu velgen styling 380 17" 462,81 606 Navigatiesysteem Business 6NH Handsfree systeem met USB-aansluiting 258 Runflat banden 320 Zonder monogram 481 Sportzetels vooraan 487,60 4GD Decoratieve lijsten Schwarz hochgl{nzend met sierlijst Oxidsilber matt 128,10 704 M sportophanging 285,12 710 M sportstuur 169,42 775 Hemelbekleding Anthrazit 181,82 868 Spraakversie Nederlands ZKS Veiligheidskit ZOR Niet-gereduceerd vermogen ALS ze niet vallen over dat laatste, dan wordt het dus een 190pk/400nm 120d. Indien ze daar wel over vallen, dan is de snelste mogelijke versie de 120d met 163pk/380nm, maar dan vind ik het verschil met de 118d met 150pk te klein voor de prijs. Dan wordt het een 118d met 150pk, en extra opties zoals schuifdak enz. Laat ons bidden, ik zou echt superblij zijn met de wagen die ik nu op papier heb. Het is opzettelijk geen Sportline, omdat fleet valt over het woordje sport en omdat ik die rode streep in het interieur niet vind passen bij het blauwe exterieur. Een blauwe streep mag niet van BMW :'( da's enkel voor M-pack. Maar hij heeft dus wel de meeste belangrijke dingen van het sportline gedoe, zoals de zetels, onderstel en stuur. Da's een dikke kar, leuk gespecced. Toen je enkele weken geleden sprak over een "magere 120d" dacht ik dat dat "metaalkleur + sportzetels + Advantage Pack" zou zijn (ofzo) en klaar. This is way better! Snaps van de 118d/120d theorie, I might do the same. Edit: toevoeging op basis van wat anderen schrijven: mispak je niet aan het verschil tussen 118d en 120d, doorgaans is dat redelijk groot. Plus: als je leest dat de butt dynos lijken te zeggen dat de 120d met reductie niet écht gereduceerd zijn... Anderzijds: restwaarde zonnedak is nul, dus dat slaat heftig door als optie (niet goedkoop). Ik rijd nu 2 jaar rond zonder en ik mis het niet (ook omdat ik niet meer rook, natuurlijk). Blauw Ga je chippen? Ergens denk ik dat de grootste zakkemakkerigheid van je Peutje datgene is wat je hard gaat missen: 's morgens met een slaapkop de autostrade op en naar 't werk knallen vollegaas, wetende dat je niet eens aan de foute kant van de rijbewijsgrens komt. Goed dat ge u aan 't inwerken zijt in Waze (rising star in the rankings, zie ik) ge gaat het nodig hebben. Quote
BWS 3.240 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 @@gTa kom gerust eens rijden met de 125i motor is zeer vergelijkbaar met een 2.0 TFSI uit de GTI, is dat dan zo'n koffiemolen? Maar je hebt wel gelijk dat vanaf je serieus in de opties begint te gaan het prijsverschil met de M135i te klein wordt; maar dat was niet aan de orde. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Had ik al gezegd dat ik deze facelift, afgaande op de foto's, een verbetering vind. Ik ben een liefhebber van het M-sportpakket, en ben verbaasd dat ze dat pakket nog eens gefacelift hebben, en het is meer dan geslaagd. Meestal wordt daar niets aan veranderd. De vorm van de voorlichten is anders, dus de voorbumper moést wel opnieuw gemaakt worden. Bij veel faceliifts waar het M Pack hetzelfde bleef, was dat (denk ik) omdat het niet nodig was om die aan te passen omdat de vorm van de koplampen, zijvleugels en motorkap (waar de bumper bij aansluit) niet wijzigde. Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 @@gTa kom gerust eens rijden met de 125i motor is zeer vergelijkbaar met een 2.0 TFSI uit de GTI, is dat dan zo'n koffiemolen? Er staat: in vergelijking met... Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 en VAA, baby! Juist. Ik denk daar nooit (meer) aan wegens absoluut niet van toepassing bij ons (geen enkele kar op rechtspersonen meer). 'k Heb het ook zelf nooit meegemaakt dus 't is een vevan-mijn-bed-show waardoor ik er nooit echt rekening mee houd, maar 't kan heftig doortellen, inderdaad. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 @@gTa kom gerust eens rijden met de 125i motor is zeer vergelijkbaar met een 2.0 TFSI uit de GTI, is dat dan zo'n koffiemolen? Maar je hebt wel gelijk dat vanaf je serieus in de opties begint te gaan het prijsverschil met de M135i te klein wordt; maar dat was niet aan de orde. Ik heb ermee gereden, idem in de 528i. Daar is niks echt mis mee, maar het mist gewoon karakter, vind ik. En sound, ook. Mogelijks niet écht en het is zeker geen slechte motor, als je de motor op zichzelf bekijkt ... maar als je dan weet wat je mist omdat er zo'n fantastisch koppelrijke, fantastisch klinkende en niet één maar tién klasses emotionelere 35i bestaat ... nou, dan kan ik daar absoluut niet om heen. Ik zou me elke km voor de kop kloppen om daarmee op baan te moeten zijn, en dat ligt niet aan het feit dat de 125i slecht is maar aan het feit dat de M135i gewoon zoveel beter is, voor nauwelijks enige meerprijs (Ausstattungsbereinigt, dan toch). Let ook op wat ik zei: ik snap niet dat mensen nu nog een 125i kopen. Toen jij de jouwe kocht was de M135i er nog niet, en uiteraard: budget speelt ook mee. En als het budget niet reikt tot een M135i maar wel net een 125i toelaat, dan is dat nog altijd een betere keuze dan eentje met lichtere motorisatie. In @@toere zijn geval b.v. zou ik ab-so-luut gigantisch hard een 125i afraden en hem bij wijze van spreken verplichten een 6cyl te nemen, op straffe van de miskoop van zijn leven te doen. Hope you don't mind. No offence towards you or your car. Quote
BWS 3.240 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Er staat: in vergelijking met... Weet ik, maar er wordt nogal licht over de (zeer ruwweg, weet niet goed meer wat het exacte bedrag was) 5000 euro verschil in aankoopprijs gegaan indien je jezelf in toom houdt qua opties. Dan zit de 125i een segment lager en moet je gaan vergelijken met een A3 2.0 TFSI, een A 200 of een golf GTI. In die categorie was de 125i een logische keuze IMO. Quote
BWS 3.240 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Ik heb ermee gereden, idem in de 528i. Daar is niks echt mis mee, maar het mist gewoon karakter, vind ik. En sound, ook. Mogelijks niet écht en het is zeker geen slechte motor, als je de motor op zichzelf bekijkt ... maar als je dan weet wat je mist omdat er zo'n fantastisch koppelrijke, fantastisch klinkende en niet één maar tién klasses emotionelere 35i bestaat ... nou, dan kan ik daar absoluut niet om heen. Ik zou me elke km voor de kop kloppen om daarmee op baan te moeten zijn, en dat ligt niet aan het feit dat de 125i slecht is maar aan het feit dat de M135i gewoon zoveel beter is, voor nauwelijks enige meerprijs (Ausstattungsbereinigt, dan toch). Let ook op wat ik zei: ik snap niet dat mensen nu nog een 125i kopen. Toen jij de jouwe kocht was de M135i er nog niet, en uiteraard: budget speelt ook mee. En als het budget niet reikt tot een M135i maar wel net een 125i toelaat, dan is dat nog altijd een betere keuze dan eentje met lichtere motorisatie. We zijn het eigenlijk eens. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Weet ik, maar er wordt nogal licht over de (zeer ruwweg, weet niet goed meer wat het exacte bedrag was) 5000 euro verschil in aankoopprijs gegaan indien je jezelf in toom houdt qua opties. Dan zit de 125i een segment lager en moet je gaan vergelijken met een A3 2.0 TFSI, een A 200 of een golf GTI. In die categorie was de 125i een logische keuze IMO. Kopen in de UK. Geen dank. 1 Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 en VAA, baby! 450 euro bruto/maand als ik het goed voorheb, voor mijn M235i. Om maar te zeggen, mijn madam haar citroen DS3 kost 250 euro / maand in afbetaling. Voor 250 euro netto een M235i kunnen rijden is dus zeker geen overdreven kost Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Weet ik, maar er wordt nogal licht over de (zeer ruwweg, weet niet goed meer wat het exacte bedrag was) 5000 euro verschil in aankoopprijs gegaan indien je jezelf in toom houdt qua opties. Dan zit de 125i een segment later en moet je gaan vergelijken met een A3 2.0 TFSI, een A 200 of een golf GTI. In die categorie was de 125i een logische keuze IMO. Dat is ook zo. En een 125i, een Golf GTI en dergelijke zijn allemaal toffe auto's. Echter, als je 't over echte liefhebbers hebt die ergens wat vrijheid in budget hebben ... b.v. de vrijheid om te beslissen om niet nieuw aan te kopen maar een jonge 2e hands te halen, ik zeg maar wat ... dan is het voor mij zeer moeilijk te bevatten dat iemand zegt "nah, nee, een 125i is goed genoeg, ik leg geen 10% meer op voor de kar die het tienvoudige in rijplezier biedt". Je kan ze gewoon niet vergelijken, zo groot is het verschil. The engine makes all the difference. Ik weet ook de exacte bedragen niet, en ik schatte het verschil inderdaad op (minder dan) 5.000 EUR in. Als dat zo is, dan blijf ik bij m'n gevoel. Als het verschil 7,5k of zelfs 10k zou zijn, dan is dat plots een heel ander verhaal (zeker rekening houdend met de extra tax, hogere VAA, enz.). Quote
BWS 3.240 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Naar 't schijnt hebben die wagens uit de UK minder tractie. 3 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 450 euro bruto/maand als ik het goed voorheb, voor mijn M235i. Om maar te zeggen, mijn madam haar citroen DS3 kost 250 euro / maand in afbetaling. Voor 250 euro netto een M235i kunnen rijden is dus zeker geen overdreven kost Oké, ik had er geen gedacht van, maar ... dat is bijna peanuts, voor zo'n package. Maar waar in jouw berekening zit de afbetaling/leasing/renting van jouw '2? Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 450 euro bruto/maand als ik het goed voorheb, voor mijn M235i. Om maar te zeggen, mijn madam haar citroen DS3 kost 250 euro / maand in afbetaling. Voor 250 euro netto een M235i kunnen rijden is dus zeker geen overdreven kost En de vennootschap tovert dat geld van de afbetaling? Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 frontscheibenwaschdüsen beheizt Hoe extreem geil klinkt dat gvd Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Don't get me started! Ik kan er zo nog zeventig uit het vuistje debiteren! Quote
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 zijvleugels en motorkap (waar de bumper bij aansluit) niet wijzigde. deze zijn bij de F2X lci ook ongewijzigd gebleven Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 deze zijn bij de F2X lci ook ongewijzigd gebleven Maar de vorm van de koplampen is anders, dus de bumper moést aangepast worden. Ik zette voorvleugels/motorkap erbij omdat er facelifts zijn in het verleden waar dat wel wijzigde, m.a.w. het is (ook) een element dat kan leiden tot de beslissing "M Pack wijzigen". Ik ben trouwens maar wát blij dat de koplampen niet doorlopen tot in de nieren. 't Is toch verdomme veel knapper zo... 1 Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Oké, ik had er geen gedacht van, maar ... dat is bijna peanuts, voor zo'n package. Maar waar in jouw berekening zit de afbetaling/leasing/renting van jouw '2? Ik wil maar zeggen dat VAA geen argument is. Als je dat bedrag aan VAA er al niet voor over hebt dan moet je gewoon niet zagen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.