Ga naar inhoud

BMW F20/F21 1 Reeks LCI


Phil

Aanbevolen berichten

Jawel man. Inertie FTW bij het tussengas geven als je in Erpe Mere vol in de ankers moet voor de file :D

In een 120d? Dat maakt geen kloten uit.

 

Tussengas op een Z4: leuk. Tussengas op een 120d: nutteloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wagenbudget is opgebouwd uit de volgende componenten:

       Financiële huur: afschrijving van netto-investeringswaarde (catalogusprijs wagen plus extra opties, min restwaarde bij inlevering en min toegepaste korting) en interest;

       Onderhoud en herstellingen,

       Bijstand bij pech of ongeval,

       Vervangwagen bij pech/ongeval (zie hoodstuk 7 Pech),

       Beheerskosten,

       Brandstof,

       BA-verzekering, omnium, juridische bijstand,

       Banden,

       Niet recupereerbare BTW,

       Mogelijke taksen en belastingen (CO2 taks, verkeersbelasting, …).

Verder leasen wij over 4 jaar, voor 35.000km/jaar. Het budget is 675 euro, met een maximale verhoging van 100 euro.

 

Lijkt me toch een redelijk budget. Wat voorzien ze voor brandstof? Hoe fixeren ze je renting budget en rekenen ze toch brandstof af?

 

Of kan je plots niet meer gaan tanken? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heu. Ga je nu een servo vergelijken met het verschil tussen manueel en automaat? Je beseft zelf toch ook dat dat compleet naast de kwestie is?

"-automaat is goed voor de herverkoopwaarde"

"op de keper beschouwd maakt het geen ruk uit, het is toch een diesel en bij het file-rijden ga je minder last krijgen van een zere linkerknie"

"Het is toch geen race-doos, dus je kan even goed een automaat nemen"

De smiley stond daar niet zonder reden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ok, maar de impact naar dagelijks gebruik is veel groter dan bij dat servo verhaal.

Dit gezegd zijnde, als het is om elke dag aan te schuiven van Affligem tot aan de curry-toren waar hij werkt zou ik ook wel een automaat pakken, en moest het mogelijk zijn met een adaptieve CC met file assistent.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ok, maar de impact naar dagelijks gebruik is veel groter dan bij dat servo verhaal.

Dit gezegd zijnde, als het is om elke dag aan te schuiven van Affligem tot aan de curry-toren waar hij werkt zou ik ook wel een automaat pakken, en moest het mogelijk zijn met een adaptieve CC met file assistent.

 

²²²²²²²²²²²

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ok, maar de impact naar dagelijks gebruik is veel groter dan bij dat servo verhaal.

Dit gezegd zijnde, als het is om elke dag aan te schuiven van Affligem tot aan de curry-toren waar hij werkt zou ik ook wel een automaat pakken, en moest het mogelijk zijn met een adaptieve CC met file assistent.

Hence de smiley.

Een volgende punt om over te zeiken: RFT of niet? Het is toch maar een klein verschil... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk gek é.

 

Aan de ene kant: ik heb al een leuke auto, dus een 120d manueel is overkill, ik kan beter voor een 316d automaat met crawl functie gaan...

Aan de andere kant: als ik opweg ben, staat die leuke auto in de garage. Dus van die leuke auto heb ik op dat moment geen plezier, maar dan kan ik wel plezier hebben aan mijn firmaketel.

 

Wanneer heb ik dan plezier van mijn firmadoos? 1% van de tijd ofzo...verkenning ARD bvb.

 

En toch weegt die 1% voor mij op tov de andere 99% :')

 

I'm such a stubborn dumbass, but at least i'm having fun.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een minder leuke auto nemen omdat je al iets leuk in de garage hebt staan is een fout die je niet mag maken, je gaat je dat beklagen. Ik heb dat ook gedaan door een 118d te nemen destijds.

Been there.

Done that.

Nooit meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 maanden met de 120d naar het werk en dan 2 maanden met de trein  :ninja:

En met die nieuwe regels inzake recidivisme is het dan naderhand 2 maanden met de 120d werken en dan 6 maanden met de trein  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Been there.

Done that.

Nooit meer.

 

Zelfde mening. Kon hier kiezen uit traag, groot en onafgewerkt of sneller, kleiner en mooier. Het is zonder veel denken optie twee geworden en nog geen minuut beklaagd. Koffer kan vergroot worden, maar is nog nooit nodig geweest. Maar ja, voor de buitenwereld rij ik natuurlijk met een kleine auto. Zij met de Passats, Mondeos,... maken meer indruk op de buren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

120d'ke naar mijn goesting: 42575 euro

 

stevig.

 

125i in zelfde config: 45.875

 

M135i met dezelfde opties: 49620

 

het verschil wordt groter tussen 125i en 135i

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

geen xenons meer te krijgen... LED headlights vanaf nu.

 

hogedrukreiniging koplampen ook niet meer verplicht samen met de LED's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opvallende kleuren mogen vaak ook niet, al heb ik mijn Estoril er wel doorgekregen  ^_^

Wuk?:D Al hebben ze ondertussen in de policy wel vermeld dat schreeuwerige kleuren niet zijn toegestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid