Ga naar inhoud

BMW F20/F21 1 Reeks LCI

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sedert wanneer moet een zelfstandige zijn auto's betalen?

Juste! Ge kunt dat betalen door de belastingsaftrek, zeker? :D

Geplaatst:

Juste! Ge kunt dat betalen door de belastingsaftrek, zeker? :D

Ge pakt geweun wa geld uit het shof potverdorie, kan nie simpelder zin.

Geplaatst:

Oei. Wat hebben ze met de M135i zijn voorbumper gedaan?

Geplaatst:

Dàt is wat er mis is met servotronic, voelt zo vederlicht aan als pakweg een Citroen DS3 bij lage snelheden. Je moet eens daarna terug rijden met het standaardstuur, maakt echt een verschil: net "zwaar" genoeg; zonder irritant te worden.

Helaas pindakaas. Slecht voorbeeld. Laat ik hier nu net een DS3 hebben staan. Gene zever, dat ding stuurt ZWAARDER dan mijn BMW.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het probleem bij die systemen is echt niet zwaar/licht hoor. Zelfs in sport, met een zwaarder stuur blijft het allemaal wat kunstmatig voelen. Als je back to back de M235i rijdt en bv een Megane RS besef je dat pas hoe groot het verschil is. Heeft weinig te maken met hoeveel het bekrachtigd is.

Geplaatst:

Helaas pindakaas. Slecht voorbeeld. Laat ik hier nu net een DS3 hebben staan. Gene zever, dat ding stuurt ZWAARDER dan mijn BMW.

Het uwe is dan ook de VSS, niet de standaard rack, dus je bewijst eerder mijn punt dan het te ontkrachten door te zeggen dat die zwaarder stuurt dan jouw M235i. Onlangs nog eens gereden met de DS3 van mijn schoonmoeder, is vederlicht ivm het gewicht van de standaard 1. Test gerust eens op de volgende meeting.

Alleszins, terug naar hetgeen ik wou zeggen tegen PJH: ik vermoed dat hij zich (als prototype "purist" hier op het forum :D ) nog meer dan mij zou ergeren aan het variabele aspect vd servotronic

Geplaatst:

Is niet elke servo snelheidsafhankelijk op een of andere manier?

Geplaatst:

Is niet elke servo snelheidsafhankelijk op een of andere manier?

Mijn BMW heeft geen servo en stuurt lichter naarmate je sneller gaat.

Wat nu?

Geplaatst:

Ik ben net een broodje gaan kopen.

Wat nu?

Geplaatst:

Smakelijk

Geplaatst:

Wat nu?

Spoilers en diffusors steken voor meer downforce.

Geplaatst:

Wat nu?

Kist is gaar!

Geplaatst:

Laat het mij omdraaien, waarom zou je als autoliefhebber wél servotronic aanvinken?

Geplaatst:

Omdat die man zei dat het goed was voor de herverkoopprijs :'( en hij zo meer in het budget past.

Geplaatst:

Minor details, lijkt me. 't Is niet dat je met een 118d of een 120d nu plots een kar koopt die Jokke z'n Lutosa-patatje afdroogt qua steering feedback. Moet je 't erbij nemen, so be it then. Ding gaat daardoor niet plots minder leuk rijden, ofzo. Temeer het identiek dezelfde steering rack en (elektrische) bekrachtiging is, zoals BlackFox zegt.

Geplaatst:

Laat het mij omdraaien, waarom zou je als autoliefhebber wél servotronic aanvinken?

Omdat het op de keper beschouwd geen ruk uitmaakt en je gemakkelijker kan parkeren :)

Ik heb een variabel steering rack (wel fixed, maar dus variabele ratio in functie van hoe ver je het stuur draait, hoe verder je draait hoe sneller je wielen draaien voor dezelfde draaihoek van je stuur). Ik hoorde daar ook vanalle geklaag over. Waarschijnlijk ben ik gewoon een slecht chauffeur, want ik merk dat gewoon NIET.

Een snelheidsafhankelijk variabel steering rack, mja, dat lijkt me wat anders, maar daar heb ik geen ervaring mee (en daar gaat het hier niet over).

Geplaatst:

Kudos voor Mercedes op dat vlak trouwens. De AMG GT bevat nog een "old school" servo systeem.

Geplaatst:

Met gelijkaardige argumenten kan je argumenteren dat je op een 120d "even goed" een automatische versnellingsbak kan aanvinken, maar bon: ook dat kan legitiem zijn :D

Geplaatst:

Kudos voor Mercedes op dat vlak trouwens. De AMG GT bevat nog een "old school" servo systeem.

Ik hoop dat ze toch op zijn minst Servotronic aanbieden, hoe ga ik anders ooit kunnen parkeren!? :ninja:
Geplaatst:

Oei. Wat hebben ze met de M135i zijn voorbumper gedaan?

They made it dull.

Geplaatst:

Met gelijkaardige argumenten kan je argumenteren dat je op een 120d "even goed" een automatische versnellingsbak kan aanvinken, maar bon: ook dat kan legitiem zijn :D

Heu. Ga je nu een servo vergelijken met het verschil tussen manueel en automaat? Je beseft zelf toch ook dat dat compleet naast de kwestie is?

Geplaatst:

Kerel zei idd dat ik automaat moest nemen voor de herverkoopwaarde.

Heb er geen reactie op gegeven

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Jawel man. Inertie FTW bij het tussengas geven als je in Erpe Mere vol in de ankers moet voor de file :D

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in