Ga naar inhoud

Porsche 991 GTS, manueel of PDK?


BMWMB

Porsche 991 GTS, manueel of PDK  

52 leden hebben gestemd

  1. 1. Manueel of PDK

    • Manueel
      35
    • PDK
      17


Aanbevolen berichten

Ik ben absolute manueel fanboy en heb PDK genomen. Zoek de tegenstelling

't Is gelijk een beetje gelijk ik en deze stad vol rooi vodden, gelijk ! :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft de fout al is gemaakt om een BMW zonder navi te bestellen, hij wil geen 2de keer meer een auto die je achteraf niet aan de straatstenen kwijtgeraakt.

 

Dit wordt een troef, als ze u bij wijze van spreken dood gooien met PDK's.

Een gok is het trouwens altijd, en dit koop je niet voor de herverkoopwaarde, want dan heb je een stel vijzen los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt een troef, als ze u bij wijze van spreken dood gooien met PDK's.

Een gok is het trouwens altijd, en dit koop je niet voor de herverkoopwaarde, want dan heb je een stel vijzen los.

Inderdaad, de restwaarde manueel vs pdk boeit mij niks. De manuele kan minder waard zijn, en moeilijker ter verkopen zijn, maar voor hetzelfde geld is 'm net meer waard. 

Misschien verkoop ik 'm wel nooit meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Misschien verkoop ik 'm wel nooit meer.

 

:lolz:

 

Sorry.

 

Er kan er maar één de keuze maken, en dat ben jijzelf.

 

Je kan of emotioneel kiezen voor het een of het ander, of rationeel. Vier sets argumenten.

 

De twee emotionele gaan over wat je gewoon wil, fuck alle rationele argumenten. Per se manueel voor de 'beleving' of omdat het iets anders is. Per se PDK omdat het nieuwer en sneller is bvb.

 

De twee rationele gaan over je gebruik. Gebruik je (zoals ik) die wagen voor zuivere verplaatsingen, waar je soms ook gewoon van hot naar her rijdt terwijl je nadenkt of belt, of vaak in de file staat? Of weet je dat je nooit in de file staat, en daarenboven altijd bewust en actief wil autorijden?

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwerpen is altijd miserie, dus gewoon nooit de GTS gebruiken als je daar voorbij moet. Opgelost.

Of omrijden, hoe verder hoe liever met zo'n kar.

Ben je ook een van die gasten die denken dat Antwerpen de navel van het universum is? :)

Neem bv gewoon even vanavond en vergelijk Antwerpse ring met Brusselse ....... Nee niet alleen Antwerpen is miserie dat valt nog mee in vgl met de Brusselse.

Op de radio van Sint Stevens Woluwe tot Wemmel....... Verder nergens meer dan 10min file.

Dat is zowat de hele ring rond Brussel dus :)

Enfin het stoort me enorm dat als die focus op Antwerpen ligt terwijl Brussel, imo, nog een stuk erger is

Link naar reactie
Delen op andere sites

PDK kan je ook "zelf" bedienen, manueel kan je niet automatisch laten schakelen

 

Als je het verschil niet snapt tussen aan een hendel trekken en manueel een versnelling op- of afschakelen, nou eh ...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ook kan doen, BMWMB is een manuele pakken, en dan een sequentiële bak laten inbouwen. Dan heb je nog steeds je 3 pedalen, en je kan met een paddleshift installatie nog altijd op- en afschakelen zonder te koppelen.

 

Het wordt wel wat wennen in stadsverkeer natuurlijk.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen koopt hier precies Porsches om in de file te staan.

 

Je snapt niet dat Porsche van die Cayman GT4 gaat afgeraken. Of die gaan en masse gedumpt worden op de tweedehandsmarkt door mensen met kramp in hun linkerbeen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen koopt hier precies Porsches om in de file te staan.

 

Je snapt niet dat Porsche van die Cayman GT4 gaat afgeraken. Of die gaan en masse gedumpt worden op de tweedehandsmarkt door mensen met kramp in hun linkerbeen.

Aan dumping prijzen natuurlijk.

Interessant om te horen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht ik van de GTS en exige 1 auto maken (en dat was de slimste keuze geweest :)) dan twijfel ik geen seconde aan de manuele GT4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de nakende facelift worden bijna alle motoren in de 991 turbomotoren, dus de GTS is zowat de laatste manuele 6-cylinder 911

The last of the Mohicans!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de nakende facelift worden bijna alle motoren in de 991 turbomotoren, dus de GTS is zowat de laatste manuele 6-cylinder 911

 

Ik ben nu geen Porsche kenner maar een manuele bak gaat toch ook met een turbo motor? :D

 

Bedoel je niet atmosferisch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid