Ga naar inhoud

Porsche 991 GTS, manueel of PDK?


BMWMB

Porsche 991 GTS, manueel of PDK  

52 leden hebben gestemd

  1. 1. Manueel of PDK

    • Manueel
      35
    • PDK
      17


Aanbevolen berichten

Neem nou toch 'es manueel verdomme.

Bij de PDK kan het je tegensteken dat je niet zelf kàn schakelen.

Wat kan er daarentegen misgaan bij de manuele bak? Ga je het beu worden? Lijkt me erg straf.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een lederen dashboard met wieltjes

Zo'n dikke Alpina D3, en dan geen lederen dash en lederen top van de deuren. :o

Ik heb mijn ogen niet van uw Alpina kunnen afhouden, zo'n waanzinnig knappe wagen. Die kleur is veel knapper irl dan op foto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem nou toch 'es manueel verdomme.

Bij de PDK kan het je tegensteken dat je niet zelf kàn schakelen.

Wat kan er daarentegen misgaan bij de manuele bak? Ga je het beu worden? Lijkt me erg straf.

 

Mensen met poen zijn verwend. Met een handbak in druk verkeer staan is lijden voor die mensen.

Beetje als een auto zonder airco in de zomer voor ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem nou toch 'es manueel verdomme.

Bij de PDK kan het je tegensteken dat je niet zelf kàn schakelen.

Wat kan er daarentegen misgaan bij de manuele bak? Ga je het beu worden? Lijkt me erg straf.

Het is net andersom, manueel kan tegensteken.

PDK kan je ook "zelf" bedienen, manueel kan je niet automatisch laten schakelen.

Ik had m'n 330d manueel speciaal zo gekocht, zelf schakelen, meer driver involvement, leuker nog is, blablabla.

Na letterlijk 2 weken had ik al spijt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas op, moest ik veel km's doen op een jaar waaronder regelmatig een file zou ik zeker ook PDK nemen, maar het is al maanden geleden dat ik in een file heb gestaan, dus deze vraag stel ik mij niet.

+ ik kan mij geen nieuwe Porsche permitteren dus stelt die vraag mij zeker niet [emoji14]

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben absolute manueel fanboy en heb PDK genomen. Zoek de tegenstelling

 

In tegenstelling tot de TS heb jij een trackday kar die gebruikt wordt waarvoor hij gemaakt is (no offense).

De keuze manueel of automaat is bij jou dan ook minder doorslaggevend, indien je manueel mist dan kruip je gewoon in je Lotus, problem solved.

 

Die PDK past misschien wel schitterend bij die kar, maar ik zou toch opteren voor een manuele bak :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt is ook dat ik nog steeds niet met een manuele heb kunnen rijden. In België is er geen manuele testwagen beschikbaar, wat ik dus echt onbegrijpelijk vind als je zo'n budget uitgeeft aan een wagen.  :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt is ook dat ik nog steeds niet met een manuele heb kunnen rijden. In België is er geen manuele testwagen beschikbaar, wat ik dus echt onbegrijpelijk vind als je zo'n budget uitgeeft aan een wagen.  :unsure:

 

Rijd de grens even over richting Duitsland, als ze je daar niet kunnen helpen laat je het maar zijn !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt is ook dat ik nog steeds niet met een manuele heb kunnen rijden. In België is er geen manuele testwagen beschikbaar, wat ik dus echt onbegrijpelijk vind als je zo'n budget uitgeeft aan een wagen.  :unsure:

 

Omdat er dat niemand koopt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan BMWMB een deal sluiten. Dat hij potentiele klanten een manuele bak laat ervaren in ruil voor.... (hij is allicht de enige met een manuele bak dan?) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je dat een manuele GTS zoveel anders gaat aanvoelen dan een Carrera S / 4S?

 

Niet tegenstaande dat ik beide ook zou willen testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je dat een manuele GTS zoveel anders gaat aanvoelen dan een Carrera S / 4S?

 

Niet tegenstaande dat ik beide ook zou willen testen.

Ja, ik ben daar zelfs van overtuigd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom neem je hem dan niet? Ik zou in uw geval echt geen milliseconde twijfelen.

 

Ik begrijp je in dit geval niet hoor, en heb je dat al gevraagd. Toen ik, lang geleden :), mijn kocht zag ik u elke 5 posts hartjes posten naast het woordje "manueel". Nu het zo ver is kies je pdk en weet je het niet meer.

 

Ik heb je al gevraagd hoe dit allemaal komt? Maar eigenlijk nog geen poging tot antwoord gelezen, als ik me niet vergis.

 

Wees gewoon consequent.

 

Of heb ik iets gemist en wordt het geen fun maar gebruikswagen? 

 

Het klinkt scherper dan ik bedoel, maar toch :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft de fout al is gemaakt om een BMW zonder navi te bestellen, hij wil geen 2de keer meer een auto die je achteraf niet aan de straatstenen kwijtgeraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De versnellingsbak zou serieus 'gerevamped' zijn, waardoor deze echt enorm verbeterd is. Overal lees je lof over deze bak.

 

Dan doe je het toch gewoon?

Ik begrijp ook niet echt hoe dit topic al 7 pagina's lang is :huh:

 

De verleiding zal veel groter zijn om op een vrijdagavond in je P te stappen en zelf roeren in de bak nadat je 5d aan een stuk in de file gestaan hebt met een comfortabele automaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verleiding zal veel groter zijn om op een vrijdagavond in je P te stappen en zelf roeren in de bak nadat je 5d aan een stuk in de file gestaan hebt met een comfortabele automaat.

 

Op je 43ste wil je dan gewoon in je zetel zitten hoor :P

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid