Ga naar inhoud

Porsche 991 GTS, manueel of PDK?


BMWMB

Porsche 991 GTS, manueel of PDK  

52 leden hebben gestemd

  1. 1. Manueel of PDK

    • Manueel
      35
    • PDK
      17


Aanbevolen berichten

Ik snap niet dat je 140K-ish naar de dealer gaat dragen voor een kar, en dan begint te denken over restwaarde bij zoiets cruciaals als de versnellingsbak. Als ik 140K aan iets hang moet het MIJN goesting zijn. Het gaat hier niet over een andere radio kiezen of welk type gps. De versnellingsbak is nogal redelijk belangrijk in hoe je zo een auto ervaart.

Ma bon, eerst overal verkondigen dat de opvolger manueel moet zijn, en dan pdk aanvinken. Ik snap het ook niet meer.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Manueel kost ook om en bij de 1500 euro netto extra te betalen VAA per jaar extra ook nog :(

Bijna 11.000 per jaar privé te leggen dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is zo.

Zeer goede vriend van me heeft een 996RS. Daar geven ze nu 250.000 euro voor !

De 997GT3 (RS), gaan nu al terug duurder dan 4 jaar geleden (indien km stand niet te hoog oploopt).

Want met al dat waardebehoud gedoe mag je 1 ding niet vergeten: je mag maar zeer weinig kms rijden met je auto.

Daarom zeg ik daar ook een welgemeend fuck it tegen. Bij MIJ dient een auto nog altijd om te genieten en dat genieten is ook weer bij mij, gebaseerd op rijden. Niet om in mijn garage te zien staan en bewonderen

Ik krijg de kriebels als ik moet denken, ow ow niet te veel kms zetten voor het waardebehoud van mijn wagen......

Voila dat is het he, dan geef je veel geld uit voor een auto maar het is voor naar te kijken.

 

Nope niet mijn ding.

 

Net alsof je voor uw vrouw...

 

 

Shit no CC  :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt verschil is groter maar .......is het ook zo bij hernemingen ? Naar mijn gevoel gaat dat "beter" met een manueel hoe raar dat ook mag klinken in de theoretische am wereld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die cijfers boeien mij niet. Het is het gevoel dat telt. Of ik nu een hadbak of een pdk neem, de duw in de rug zal ik bij beide moeten missen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk.... ik had in alle stilte bij @@Alexanderr de auto laten omboeken naar een manueel. Ik ben ervan overtuigd dat dat echt zoveel meer rijplezier geeft.

 

Dit weekend heb ik dan eens goed opgelet (want dit was zo een weekend waar ik alle ritten met deze wagen zou doen) hoeveel keer ik die auto kan gebruiken voor het "pure" rijplezier.

 

En daar zit zoveel aanschuiven (steden, dichte kernen, files, stoplichten) bij dat ik me afvroeg. Stel dat dit puur manueel is? 

 

Wetende dat ik een zuiver fun car staan heb, met manueel,  heeft me doen inzien dat ik beter terug richting PDK ga, hoewel ik 100% overtuigd ben van het extra rijplezier die een manueel je geeft.

 

Ik gebruik de P te veel voor simpel verkeer dat de manueel me zeker niet altijd voordeel gaat geven. En ik ben ook overtuigd dat de Lotus nog meer dan enkele keren zal gebruikt worden voor plezier ritjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk.... ik had in alle stilte bij @@Alexanderr de auto laten omboeken naar een manueel. Ik ben ervan overtuigd dat dat echt zoveel meer rijplezier geeft.

 

Dit weekend heb ik dan eens goed opgelet (want dit was zo een weekend waar ik alle ritten met deze wagen zou doen) hoeveel keer ik die auto kan gebruiken voor het "pure" rijplezier.

Waarom dan een Porsche van zoveel geld kopen als je zo weinig kan genieten van het "pure" rijplezier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid