Ga naar inhoud

Lamborghini Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

BB1poH1K.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

Lamborghini Islero S

De Islero werd slechts van 1968 tot 1970 geproduceerd en komt misschien wel het dichtst in de buurt van een 'vergeten' Lamborghini. De indrukwekkende specificaties omvatten een 3,9-liter V12-motor die 340 pk produceerde, maar daar stond een zeer sobere styling tegenover (zeker in vergelijking met de Espada die Lamborghini rond dezelfde tijd lanceerde), een prijs die 15% hoger lag dan die van de Aston Martin DBS V8 en de reputatie dat hij niet erg goed in elkaar zat.

De eerste versie werd al snel vervangen door de superieure Islero S, met een vermogensupgrade naar 350 pk, een beter interieur en meer aandacht voor de bouwkwaliteit. Dit was een auto die zijn maker waardig was, maar de schade was al aangericht en Lamborghini stopte na slechts 225 exemplaren (125 van de originele en 100 van de S) te hebben geassembleerd.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Classic-&-Sports-Car-10-top-Lamborghini-

Lamborghini Miura P400 Roadster

De auto werd voor het eerst onthuld op de Bertone-stand op het Salon van Brussel in 1968, waar hij veel belangstelling trok.

Afgezien van de dakoperatie had de Roadster grote aan de zijkant gemonteerde luchtinlaten, terwijl de V12-krachtpatser nu zichtbaar was onder een transparante motorkap.

Het was echter niet de bedoeling dat Lamborghini’s deel van de auto in productie zou worden genomen.

De Miura Roadster werd vervolgens overgenomen door de American International Lead and Zinc Research Organization (ILZRO), die de auto herwerkte tot de pakkende naam Zn75, ontleend aan het periodiek systeem.

Het lichte werk werd waar mogelijk vervangen door verzinkte delen, waarbij de oorspronkelijke lichtblauwe tint plaats maakte voor een modderig donkergroen.

De Miura werd vervolgens gekocht door de MD van het bedrijf, die hem na verloop van tijd uitleende aan een automuseum in Boston.

Meer recentelijk werd hij gerestaureerd in de oorspronkelijke configuratie van het autosalon van Brussel.

Geplaatst:
image
image
image
image
image
image
image
image

Lamborghini Urraco P250, 1972 & Lamborghini Temerario, 2024.

• Vind ik leuk 1
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

AA1qOkTz.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

1967 Lamborghini Marzal

De Aston Martin Bulldog verwierf meer bekendheid dan de Marzal, vooral in recente jaren, maar Lamborghini perfectioneerde de oversized vleugeldeur ruim tien jaar voor de Bulldog zijn debuut maakte.

De deurpanelen waren grotendeels van glas, met uitzondering van een structurele strip in het midden die de overgang vormde tussen de bovenste en onderste deur.

Een glazen onderste deurpaneel zou bij elke normale deur vragen om moeilijkheden zijn, maar door het vleugeldeurmechanisme was er geen kans dat een schoen tegen de binnenkant van het paneel zou stoten. 

Van buitenaf lijkt het alsof de grote transparante ruimte altijd een röntgenblik biedt op het inwendige van de auto.

De deuren van de Marzal zijn zo groot dat de inzittenden achterin geen ramen of deuren hebben. Het glas reikt namelijk ver genoeg naar achteren om uitzicht te bieden.

Geplaatst:

De Bulldog bekender?

Van de Marzal was er een Matchbox, van de Bulldog niet.

mic drop.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

AA1rqHSq.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

Lamborghini Miura (1966)

Het zou al genoeg zijn dat de Lamborghini Miura de auto was waarvoor de term "supercar" werd bedacht om hem tot de allergrootsten te rekenen.

Maar er zat nog zoveel meer achter deze auto, en niet alleen het verbluffende uiterlijk. Lamborghini stal een voorsprong op zijn concurrenten door de lay-out met middenmotor in de sector te introduceren.

In tegenstelling tot de meeste supercars die dit voorbeeld volgden, waren de motor en versnellingsbak van de Miura dwars in het chassis geplaatst, wat hielp bij zijn strakke uiterlijk.

Het creëerde de snelste productieauto ter wereld in die tijd, met een geclaimde topsnelheid van 290 km/u. Hoewel dat in werkelijkheid dichter bij 275 km/u lag, was de klus geklaard voor Lamborghini, want alle rivalen stonden nu op achterstand.

• Vind ik leuk 3
  • 3 weken later...
Geplaatst:
image
image
image
image
image
image
image
image
image

1968 Lamborghini Miura P400 by Bertone.

• Vind ik leuk 2
  • 2 weken later...
Geplaatst:

AA1tR9u6.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

Lamborghini 350GT (1964-’66)

De 350 GT was ongetwijfeld de beste auto die Lamborghini in de jaren zestig maakte, maar ook de eerste. De productieauto was afgeleid van de 350 GTV showauto die voor het eerst te zien was in 1963 en had een door Giotto Bizzarrini ontworpen en door Gian Paolo Dallara verfijnde V12 die later een van de hoofdkenmerken van het merk werd.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 30/10/2024 om 12:08, Alexx zei:

HuracanSTO.thumb.jpg.2ece3f8ea3f20dff0ae78060e487a20f.jpg

HuracanSTO2.thumb.jpg.7df5010f6793c4becbf37af589acd87a.jpg

HuracanSTO3.thumb.jpg.cacd409ef0864f408277c93e10327519.jpg

qua hoekjes en kantjes kan dit wel tellen 👍

Geplaatst:
6 uren geleden, ex-Mooseman zei:

qua hoekjes en kantjes kan dit wel tellen 👍

Motorkap 3x opnieuw gedaan omdat het niet naar mijn goesting was.😂 Moeilijke auto, maar met trots kunnen afleveren! 😜

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

veneno-pinterest.jpg?q=50&fit=crop&w=825

De Lamborghini Veneno is een hypercar in beperkte oplage, gebouwd ter herdenking van het 50-jarig jubileum van het bedrijf en nieuw verkocht voor $ 4,5 miljoen. De Veneno is een van de zeldzaamste auto's ter wereld. Eén auto bevindt zich in het Lamborghini Museum in Europa, de rest heeft allemaal een huis gevonden in handen van particuliere verzamelaars. Voor degenen die geïnteresseerd zouden zijn in het kopen van een Veneno, er kwam er in 2017 een te koop... met een vraagprijs van $9,5 miljoen - het in handen krijgen van een speciale editie Lambo rechtstreeks uit de fabriek is duidelijk een geweldige investeringsmogelijkheid.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

AA1rv1M0.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

Lamborghini Miura Concept (2006)

De Lamborghini Miura was de uitvinder van de supercar toen hij in 1966 werd gelanceerd, dus het bedrijf dacht dat het wel wat kon verdienen met de opnieuw uitgevonden retro-versie in 2006. Hij markeerde de 40e verjaardag van het origineel en werd vormgegeven door Walter de Silva met een gladgestreken uiterlijk. Verborgen onder het klassieke uiterlijk zat hetzelfde platform dat werd gebruikt voor de Murcielago, dus de Miura Concept werd geleverd met een 6,2-liter V12.

Lamborghini maakte zich hier geen zorgen over en verschillende klanten wilden graag bestellingen plaatsen, maar baas Stefan Winkelmann maakte korte metten met dat idee toen hij zei dat het bedrijf vooruit keek, niet terug.

Geplaatst:
image
image
image
image

image

Lamborghini Islero V12.

• Vind ik leuk 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

AA1up9uP.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

Lamborghini: Silhouette (54 gebouwd, 1976-1979)

Het Italiaanse designhuis Bertone hielp Lamborghini om de Urraco om te vormen tot de Silhouette die in 1976 werd geïntroduceerd.

De twee modellen deelden onderhuids veel onderdelen, maar de Silhouette werd verkocht als een op zichzelf staand model, een strategie die het bedrijf in staat stelde om met een nieuw model te pronken zonder er een vanaf de grond af aan te ontwerpen.

Er werden 54 exemplaren gebouwd, een cijfer dat het weinig meer dan een voetnoot in de geschiedenis van het bedrijf maakt, maar het is belangrijk omdat het de eerste Lamborghini met open dak was die aan het publiek werd verkocht.

De Silhouette is dus zeldzamer dan sommige limited-edition modellen van Lamborghini. De hybride Sian die in 2019 wordt geïntroduceerd, is bijvoorbeeld beperkt tot 63 exemplaren.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

daar staat veel lawaai samen 😍

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid