Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 uur geleden zei utah:

Je moet het Lorenzo vergeven. Hij moet de Duc nog leren kennen/temmen. Rins op de sukkel. Ik verwacht veel van hem, eens hij full ready is. Hij en Zarco zijn elkaar waard. 

yup. jammer dat rins gekwetst is. ik vind folger ook wel goed bezig. zat helemaal niet zo ver van zarco op't einde van de race.

Geplaatst:
7 hours ago, Frekkel said:

Wat kon Iannone daar nu aan doen? Lorenzo rijdt gewoon domweg tegen zijn achterwiel.

lol ja, over die onzin heb ik ook wel gekeken. voor één keer is het niet Iannone zijn fout :ninja:

Geplaatst:

Bridgestone bandjes. Michelin bandjes en ze gaan ophun plaat. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
On 11-4-2017 at 7:18 PM, teus_ said:

lol ja, over die onzin heb ik ook wel gekeken. voor één keer is het niet Iannone zijn fout :ninja:

Naamloos.png.7126e36fa7887ce003ea98515b33512c.png

Lorenzo zijn statistieken, meer en meer grijs en vorig jaar vol ups en downs. 

Maar goed, als een kleuter beginnen roepen dat het onzin is, dat is natuurlijk het simpelste hé ;)

Dat van de baan getikt heb ik geplaatst onmiddellijk nadat het beeld op tv kwam, mijn excuses dat ik dan verkeerd interpreteer he zeg :fp:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zet er voor 2017 maar al wat grijs bij. Leerjaar met de Duc. 

Geplaatst:

Leerjaar? Zoals in "onervaren rijder moet iets bijleren"? Lorenzo is simpelweg niet gemaakt voor die duc. De enige die ik daar zie op slagen is Marquez.

Geplaatst:

En tegen het voorwiel van Iannone rijden is echt wel een serieuze fout van hem, heeft niks met leerjaar te maken, alles met throttle control. Ik raad hem eens aan om twist of the wrist te lezen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
18 uur geleden zei Frekkel:

Leerjaar? Zoals in "onervaren rijder moet iets bijleren"? Lorenzo is simpelweg niet gemaakt voor die duc. De enige die ik daar zie op slagen is Marquez.

Al eerder gezegd in vorige post: hij moet de Duc nog leren kennen / temmen. De enige die ooit kon en kan scoren met een Duc is Stoner. Zet Marquez op iets anders dan zijn Honda en hij zal ook eerst moeten wennen. 

Twist of the wrist bestaat ook op dvd. 

Geplaatst:

Het is dubbel, de Yamaha is al een hele poos de snelste bochtenpakker. Op een Duc moet je vierkante bochten nemen, want ook veruit het snelste in optrekken en de rechte stukken. Nu toch. Honda zit ergens tussenin, trager als de Yamaha in de bocht, maar sneller rechtdoor. Anderzijds dan weer sneller door de bocht dan de Duc maar trager rechtdoor.

Lorenzo is iemand die vloeiende lijnen rijdt en zo ronde na ronde minutieus verbetert. Dat is compleet anders dan waar de Dus in uitblinkt.

Ik betwijfel dus of Lorenzo het snel gaat te pakken krijgen, het gaat nog wat tijd vragen en heel wat tweaks van de Ducati.

Alé, zo zie ik het toch.

Geplaatst:
20 uur geleden zei Frekkel:

En tegen het voorwiel van Iannone rijden is echt wel een serieuze fout van hem, heeft niks met leerjaar te maken, alles met throttle control. Ik raad hem eens aan om twist of the wrist te lezen.

Is throttle control niet eerder een beginnersfout, als in " onervaren rijder moet nog iets bijleren"? 

Geplaatst:
4 uur geleden zei utah:

Al eerder gezegd in vorige post: hij moet de Duc nog leren kennen / temmen. De enige die ooit kon en kan scoren met een Duc is Stoner. Zet Marquez op iets anders dan zijn Honda en hij zal ook eerst moeten wennen. 

Twist of the wrist bestaat ook op dvd. 

Omdat Stoner kon omgaan met een levendige moto en veel instabiliteit. Net zoals Marquez dat kan. Die slaagt er zelfs in om een stabiele moto compleet te laten leven. Lorenzo wil stabiliteit en die gaat hij op de duc nooit vinden. En dan beginnen er wellicht frustraties e.d. naar boven te komen en maakt hij zo'n domme fouten.

Omdat het boek veel diepgaander is. Hij kan de extra info wel gebruiken. Dit was trouwens als 'grap' bedoeld. Net zoals ik hem een beginnersfout aan wreef. Hij zit gewoon niet op zijn gemak op dat ding. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
On 4/14/2017 at 10:45 AM, Monterey Jack said:

Lorenzo zijn statistieken, meer en meer grijs en vorig jaar vol ups en downs. 

Maar goed, als een kleuter beginnen roepen dat het onzin is, dat is natuurlijk het simpelste hé ;)

in 2015 was hij kampioen. dat wil dan zeggen dat hij in één seizoen, dat van 2016,van wereldkampioen ging naar "zijn gloriejaren voorbij". 
Met Rossi zijn rampjaren bij Ducati hadden veel mensen hem ook al afgeschreven. 2015 en 2016 was hij 2e in het kampioenschap. inderdaad, 10 jaar geleden ging hij wel nét dat ietsje meer hebben om op het scherp van de snee een duel met Vinales en Marcquez aan te gaan. 

Geplaatst:
6 minutes ago, teus_ said:

in 2015 was hij kampioen. dat wil dan zeggen dat hij in één seizoen, dat van 2016,van wereldkampioen ging naar "zijn gloriejaren voorbij". 
Met Rossi zijn rampjaren bij Ducati hadden veel mensen hem ook al afgeschreven. 2015 en 2016 was hij 2e in het kampioenschap. inderdaad, 10 jaar geleden ging hij wel nét dat ietsje meer hebben om op het scherp van de snee een duel met Vinales en Marcquez aan te gaan. 

Jij leest duidelijk wat je wil lezen. Ik heb een vergelijking gemaakt tussen Vińales nu en wat Lorenzo deed oa in 2015. Ik heb hem nergens afgeschreven, dat maak jij er van. Ik heb enkel aangetoond dat er sinds vorig jaar veel te veel ups en downs in zitten. 

Geplaatst:
4 minuten geleden zei Monterey Jack:

Jij leest duidelijk wat je wil lezen. Ik heb een vergelijking gemaakt tussen Vińales nu en wat Lorenzo deed oa in 2015. Ik heb hem nergens afgeschreven, dat maak jij er van. Ik heb enkel aangetoond dat er sinds vorig jaar veel te veel ups en downs in zitten. 

De nieuwe banden liggen hem niet.

Vervolgens besluit hij dat te combineren met een machine welke hem niet ligt.

Duidelijk de snuggerste van de hoop!

Geplaatst:

En laten we zijn topprestaties in de regen de afgelopen jaren niet vergeten ...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 minutes ago, msxx said:

Normaal gezien maak je net minder domme keuzes wanneer je ouder wordt :lol:
Zou er hoop zijn voor Lorenzo, of is het gewoon wachten tot zijn contract bij Ducati afloopt?

Geplaatst:
5 minutes ago, msxx said:

Ach, geld maakt blind zeker? 

Geplaatst:

ja, daar zeg je wel iets. en bij Ducati strelen ze zijn ego ook veel meer dan bij Yamaha. bij Yamaha werd hij precies niet genoeg op een voetstuk geplaatst, en had Rossi altijd meer status dan hem.

Geplaatst: (aangepast)

Het moet allemaal toch kommer en kwel zijn bij Ducati. Als ze Stoner in AUS al lieten testen met de Duc. En hij de bestaande piloten het nakijken gaf met zijn rondetijden. 

Rossi draait op zijn ervaring. Vergeet zijn doodsmak niet in Assen. Zou die er ook niet voor een deel tussen zitten? En het feit dat zijn beste maatje Super Sic is omgekomen? Iets waar hij zichzelf indertijd heel schuldig bij voelde? 

Wacht nog een seizoen, en Marquez zijn grootste concurrent wordt... Marquez. Jongere broer is aan een opmars bezig. 

Onze Belgen zijn aan het afzakken. Grootste fout die Simeon ooit maakte is van de Superbike Stock 1000 , waar hij kampioen reed, meteen over te stappen naar Moto 2. 

Hij had beter nog een paar seizoenen mee gedraaid met SBK. En dan pas overstappen naar Moto 2. 

Loi heeft bij de start minderwaardig materiaal in handen gehad. En hinkt nu achterop. 

aangepast door utah
Geplaatst:

Rustige race, Marquez duidelijk de sterkste. Jammer van Viñales. Knap gereden ook van Pedrosa en Rossi. Weer een typische Pedrosa start gezien. Lorenzo vertrok goed maar zakte nadien weer helemaal weg, aangekomen als 9e.

Geplaatst:

Races gisterenavond bekeken. Wat had Pedrosa plots gegeten, seg? :D  Niet de meest spectaculaire races, geen van de drie. Precies alsof COTA niet echt op tweewielers is gesneden.

Geplaatst:

Is geen circuit voor motoren.

Geplaatst:

commentator zei dat er veel bulten en oneffenheden zijn bijgekomen sinds vorig jaar. geen idee of dat normaal is voor een circuit van maar enkele jaren oud.

Geplaatst:

Hoorde het ook, en je zag het idd ook: soms waren dat echt kanjers van bulten of drops in 't oppervlak.

Tarmac en beton leven, hé. En ik kan me inbeelden dat dat daar onderhevig is aan zeer hoge temperatuurschommelingen (bloedheet in de zomer overdag maar behoorlijk koud 's nachts)...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid