Ga naar inhoud

Ferrari Lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

Denniske en ik stonden op de Uniroyal-toren toen hij kwam aangereden, gobsmacked!:shock: Hoe heerlijk moet het zijn om zelf te cruisen door de Ardennen, om dan even ingehaald te worden door zo'n V12-monster.:yes:

Wandeling door de paddock gemaakt en daar stond hij dan, omgeven door volk.

Thumb resize.

Thumb resize.

Thumb resize.

Thumb resize.

Thumb resize.

Bestuurder was mogelijk Neill Twyman, geen onbekende in het classic racing wereldje. De familie Twyman heeft chassis 0716TR gerestaureerd (Belgische connectie: vroeger ondermeer bestuurd door Olivier Gendebien). Bovenstaande is echter rechtsgestuurd en dus een replica vermoed ik?

Anyway, machtige creatie

Schitterend ding, replica of niet.

Maar ik kan die oude modellen nog steeds niet allemaal uit elkaar houden. Ik schat dat dit een TR is? Ooit OEM met een hardtop geleverd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen fan van de snuit, kont is wel lekker:inlove:

Volledig mee eens.

Leuk ook dat quasi alle klassieke Ferrari's knappe uitlaten hebben, voor iemand die recentelijk een lichte uitlatenfetish heeft gecreëerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schitterend ding, replica of niet.

Maar ik kan die oude modellen nog steeds niet allemaal uit elkaar houden. Ik schat dat dit een TR is? Ooit OEM met een hardtop geleverd?

Dat is inderdaad een TR, voor mij herkenbaar door z'n voorste wielkassen. Hardtop heb ik geen idee van, daarvoor hebben we een DJdirk nodig denk ik.:grin:

Kennis van overige oude Ferrari's is ook erbarmelijk hier. Ben al blij als ik af en toe een 275 kan onderscheiden van een 250:D:(

Volledig mee eens.

Leuk ook dat quasi alle klassieke Ferrari's knappe uitlaten hebben, voor iemand die recentelijk een lichte uitlatenfetish heeft gecreëerd.

Dat is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is eentje waar ik nog nooit van gehoord had, maar die verdomd indrukwekkend was.:o

P1490048_border.jpg

P1490049_border.jpg

P1490052_border.jpg

Ferrari 246S, connectie met een gewone 246 (Dino) door ondermeer de motor: 6-cylinder dus.

Maar wat voor 1!:shock: Gi-gan-tisch luid, stond aan de Bus-stop te kijken en telkens hij accelereerde voor de pits voelde ik het trillen:lolz: Ook telkens 2 mooie extra strepen op het asfalt in de Bus-stop als hij doorkwam.8)

Op Le Mans:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar deze keek ik uit.:inlove:

Ferrari 156 (Sharknose) replica in de Belgische race-kleuren. Vorig jaar was hij ook aanwezig, maar heeft hij alleen het opwarmrondje gereden omdat het circuit té nat was.:(

P1490074_border.jpg

Dino V6

P1490076_border.jpg

P1490077_border.jpg

P1490078_border.jpg

P1490245_border.jpg

In the late 1950s and early 1960s Ferrari upheld the policy to scrap redundant Formula One cars at the end of the season.

One of the saddest results of this practice is that there are no examples left of the iconic Ferrari 156 'Sharknose' that propelled Phil Hill to the World Championship in 1961. Hill scored two wins and his team-mates piloted the V6-engined to three more victories in the other six

races.

In recent years several people have attempted to create accurate replicas of the legendary Ferrari Formula 1 car. This weekend, at the Goodwood Revival, Jan Biekens presented his Ferrari 156 'Sharknose', which is inspired by the car used by Olivier Gendebien in the 1961 Belgian Grand Prix. I

t was constructed over the last five years by Jim Stokes around an original engine and transmission. The end-result is absolutely stunning and despite being a replica, it was definitely one of the highlights at Goodwood. This 156 is probably the closest we will ever come to experiencing a Sharknose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat foto's vanop twymanracing.com

De originele Testarossa die zij gerestaureerd hebben

picture-59.jpg

De replica, met Sir Stirling Moss aan het stuur8)

picture-33.jpg

Toch behoorlijk wat kleine verschillen als ge ze onder elkaar ziet staan, al vermoed ik dat er geen 2 identieke (echte) Testarossa's zullen zijn.

Vooral de extra intakes bij de echte vallen op: op de motorkap, aan de heupen, onder de deur van de passagierszijde bij de echte (bij mijn foto's van de replica ziet ge dat die laatste ook ontbreken),...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schitterend ding, replica of niet.

Maar ik kan die oude modellen nog steeds niet allemaal uit elkaar houden. Ik schat dat dit een TR is? Ooit OEM met een hardtop geleverd?

http://motomania.tumblr.com/post/8072402308/coolerthanbefore-ferrari-250-testa-rosa-this

Als die info klopt:

  • op basis van een 250GTE
  • hardtop is eigen creatie
  • hardtop is er gekomen omdat de TR zijn daily zou zijn....:shock: Ik neem een afwachtende houding aan (volgens mij heeft toch wel een paar wagens...) maar het zou giganstisch zalig zijn als dat klopt.8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belgische 250 SWB, spijtig van die kleur....:$

P1490397_border.jpg

P1490404_border.jpg

P1490401_border.jpg

Wel leuk om als enige in de oude pitstraat te lopen en dan plots die karren te zien verzamelen.:inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat ik hem in de pits gezien heb, of toch niet bij stil gestaan. Zou kunnen

Is trouwens de (ex-?)wagen van een zekere Britse radiomaker...maar dat was misschien al duidelijk door de kleur?:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat hij alles via Talacrest had verkocht (gekocht) ?

Gelukkig dat hij die 250 GTO niet wit heeft laten zetten.

Al wat meer info over die TR van Twyman?

Link naar reactie
Delen op andere sites

+700PK :inlove:

"We revealed a little earlier today that Ferrari’s 2012 successor for its Enzo supercar will be a carbon-fiber missile powered by a V-12 mounted midships and augmented by a hybrid system.

In the same interview, Ferrari CEO Amedeo Felisa also confirmed that the replacement for the 599GTB—also scheduled to arrive in 2012—will retain its front-engine arrangement and will be constructed not of carbon composites, but largely from aluminum alloys. But, we asked, must the car have at least 700 hp to match the new Lamborghini Aventador?

“We are selling cars, not horsepower,” said Felisa. Then in what we must assume was feigned ignorance, Felisa asked exactly how much horsepower the Aventador makes. We told him 700, which is the Lamborghini-provided figure. (We convert that number, which is measured in PS, to 691 SAE net horsepower.)

Felisa’s reply: “We’ll have more than 700 horsepower.” He paused long enough to thwack us on the shoulder before continuing, “but it’s not because of the Aventador.”

The current 599GTB makes 612 hp and the GTO version made 661, so 700 isn’t too far off. Ferrari earlier indicated in official future-product plans that the 599 replacement will be a more extreme performance machine than the current car and also, of course, more expensive. We expect the car to appear at next March’s Geneva auto show."

82708d1317939811-ferrari-ceo-599-replacement-will-pound-out-more-than-700-hp-but-not-because-t-2013-ferrari-599-replacement-spy-photo-108.jpg

Meer info: http://blog.caranddriver.com/ferrari-ceo-599-replacement-will-pound-out-more-than-700-hp-but-not-because-of-the-aventador/

Link naar reactie
Delen op andere sites

MC GTO's :inlove:

Thumb resize.

zot eigenlijk

ze rijden zelf met een hyper-exclusieve en sportieve wagen. en toch wringen ze hun nek om om de AM te bekijken

baas boven baas zeker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid