Ga naar inhoud

BMW G11/G12 7 Reeks


Dimitri

Aanbevolen berichten

Die zijn er gelukkig nog niet. AMG heeft het een keer geprobeerd en is er ook mee gestopt.

Audi doet het nu wel al in de S-lijn (niet in de RS), BMW nu ook al in de M Performance lijn (niet bij M).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem eens willen zien met M Sportpakket, in een donkere kleur, met shadowline en velgen styling 629. Dat is af denk ik.

Die van gisteren aan Kinepolis was wel knap he @@Phil :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, ook Walen zijn typische dieselrijders, net zoals Duitsers (zeer sterk, zelfs) en Fransen b.v. Wij Vlamingen zijn dus allerminst uitzonderlijk, integendeel: binnen West-Europa sluiten we eerder aan bij de 'standaard'. Je hebt een idée fixe die verkeerd is.

Kijk naar de verkoopcijfers bij het E- en F-segment in West-Europa, en het dieselaandeel daarin. Mercedes-Benz verkoopt in Europa meer dan 4 op 5 S-klasses met dieselmotor. BMW's '7 zal wel idem zijn. That many people on such a scale can't be wrong (waarmee ik ook niet gezegd hebben dat ze right zijn, immers de waarheid ligt in het midden, maar jouw aanhoudend geblaat over hoe onnozel diesel wel is als brandstof is dus je reinste subjectieve prietpraat).

M'n pa maakte onlangs nog de rekening. Die spaarde de laatste jaren "maar" 7.500 EUR uit (per jaar) door te dieselen (ca. 60k km / jaar), vergeleken met dezelfde auto's (we spreken over verschillende BMW '5, Audi A5 en Jaguar XF) met een benzinemotor die qua punch overeen kwam. Hij heeft daarvoor een aantal jaren (krachtige) benzines gereden omdat 'ie ook van mening was dat benzine all in all de betere keuze zou zijn voor een liefhebber... maar dat heeft niet lang geduurd. De daling in verbruikskost is zodanig significant, zeker als je dat over tientallen jaren rekent. (En dan zwijgen we nog over de jaren waar 'ie met diesel-met-een-kleurtje reed en daarmee aan een verbruikskost zat van minder dan 1/6e (!!!) van die vergelijkbare benzine.) Dat tikt, zelfs met officiële diesel, bijzonder hard door. Zo heeft 'ie (alles samen) op die paar miljoen km die 'ie gereden heeft, een zéér deftig huis aan brandstofkosten uitgespaard.

Ik herinner me nog de uitspraken van Lefty hier (iemand die je bezwaarlijk geen liefhebber kan noemen) over z'n verbruik met benzine vs. met diesel. Toegegeven: z'n rijstijl en gebruik (zeker met de RS6) was atypisch, maar 't is niettemin een mooi voorbeeld: als je per maand meerdere duizenden euro (!) kan uitsparen door gewoon van brandstof te swappen en nog altijd bijzonder snel onderweg bent ... je zou een rund van galactische proporties moeten zijn om dat niét te doen. Ondanks die liefhebberij.

Het is niet omdat jij (op basis van jouw afwegingen) diesel geen valabel alternatief voor benzine vindt, dat het dat voor (vele) anderen niet kan zijn. Jouw standaarden zijn de waarheid niet, het zijn maar jouw standaarden. Het is in dat opzicht ook niet verwonderlijk dat jouw vergelijkende verbruikscijfers altijd zo sterk afwijken van wat zo ongeveer al de rest van ons vaststelt. Als jij een dikke benzine reed verbruikte die plots slechts het opgegeven ECE-verbruik maar als je de week erna (naar eigen zeggen) een sterk vergelijkbare diesel reed verbruikte die plots 't dubbele van 't opgegeven ECE-verbruik en miraculeus genoeg slechts een paar tiendes minder dan die benzine van de week ervoor, keer op keer, jaar na jaar. Yeah right. Kijk, ik trek je woord niet in twijfel en misschien is het écht wel zo, maar dan moet dat wel een reden hebben, b.v. het feit dat je niet (met een diesel) kan (of wil) rijden (zoals het hoort)? Just a thought. Sla er de jaarlijkse 1 tot 2 maal verschijnende vergelijkende tests in AMS op na (diesel vs. benzine in eenzelfde auto) met de berekening van het kenterpunt waar 't goedkoper is. Hoe groter de auto, hoe sneller diesel opbrengt. Bij de grootste segmenten is dat zelfs vanaf 1 km/jaar en loopt de "winst" in de duizenden euro's per jaar, afhankelijk van het gereden aantal kilometer. They can't be that wrong.

Iets anders is het rijplezier. Dat vult elk voor zich in. Ik weet dat mijn pa uiteindelijk geen sikkepit minder plezier gehad heeft aan die diesels, al die km waar 'ie voornamelijk aan 't bellen was of naar (zeer luid spelende) muziek aan 't luisteren was in z'n kar, die een groot deel van z'n km op tempomat deed. Dan maakt het écht geen zak uit welke brandstof je voortstuwt. Tenzij in 't koppeke. En dat is weer: elk voor zich.

Zoals iemand hier zei, vooroordelen en inconsequent zijn is één van de grootste rotkaraktertrekken...

Al es gezien in welke mate uw betogen vol tegenstellingen staan? Of hoe je woorden in de mond van een ander legt omdat je anders kant noch boord raakt met uw redeneringen?

Ten eerste kom je elders samen met de anderen zeveren over dat superieure rijplezier dat een BMW (zelfs een 120d) brengt... Maar nu is het weer dat rijplezier niet telt en zuinigheid heilig is... Hmmm.

Over wat de juiste waarden zijn, ben je ook goedbezig: gaan we even bij de BMW dealer gaan vragen hoeveel er met een 740d 60000km per jaar rijden?

BMWMB komt hier recent af dat een beetje goed uitgerustte 740d een pak boven de 100K zat... Als je een inderdaad consequent bent en je wil spaarzaam rijden, kies je voor je miljoenen kilometers zonder sikkepit rijplezier een E200d of 520d, best jonge tweedehands, en je zal huizen uitsparen.

Je spaart dus vanaf km 1 uit door een 740d te kopen ipv een 740i. Klopt. Graag appelen met appelen vergelijken?

Ik wil je ook best uitnodigen mee te rijden als ik een diesel heb en een benzine. Zoals je zelf aangeeft, kan je idd niet meer overal snel meer rijden. Is het dan niet consequent dat je met een 750i een redelijk verbruik gaat hebben vergeleken met de verbruiksopgave dan met een 730d waar je veel meer van het motorvermogen kan gebruiken?

De consequentie mag je tegelijk doortrekken naar rijplezier.

Ik rij met een diesel inderdaad als met een benzine. Ik begrijp dat je met een kachel minder kan verbruiken... Maar hou dan hier op het forum aub uw mond over al dat superieure rijplezier en dat 'vollgas' gezever.

En dat zoveel mensen tegelijk niet verkeerd kunnen zijn? :lolz: De massa is dom, dat wordt elke dag nog bewezen. Men laat zich alle marketing of politieke prietpraat aansmeren. Je moet niet ver lopen: kijk welke kleuters jullie in de regering stemmen en hoe driekwart van Vlaanderen zijn spaarcent aan de marketingman uit München geeft omdat die hem wijsmaakte dat een Mondeo diesel met M-pack of Scenic met BMW logo zoveel meer Freude am Fahren brengt dat hij er 20k meer voor moet betalen dan voor een vergelijkbare auto van een normaal merk...

20k die hij nadien direct kwijt is want het moest absoluut een nieuwe auto zijn met 3 opties. Een tweedehands met 10000km en alle opties is te min want daar heeft men de kleurcombinatie (donkergrijs met zwart interieur, de vetste combinatie mogelijk) niet kunnen kiezen. :roll:

Het volk maak je alles wijs. Uw geliefde Deutsche volk heeft dat nog bewezen destijds.

So many people can't be wrong? Das haben wir nicht gewusst, herr Amez.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soit, even serieuzer op het topic. 

 

De lange versie van de 730d zou ik wel zien zitten als wagen met chauffeur (rijplezier onbelangrijk) voor het werk. Al veronderstel ik dat een lange S wel beter zal zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soit, even serieuzer op het topic.

De lange versie van de 730d zou ik wel zien zitten als wagen met chauffeur (rijplezier onbelangrijk) voor het werk. Al veronderstel ik dat een lange S wel beter zal zitten?

Assumption is the mother of all fuck ups.

Waarom denk je dat de S beter zou zijn op de achterbank?

Comfort? Neen, 7 moet echt niet onder doen. Executive lounge is de shit :D

Afwerking? Imo ook niet.

Technologie? Hier staat de 7 ver voor.

Sfeer? Verlichting in de 7 is :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals iemand hier zei, vooroordelen (...) is één van de grootste rotkaraktertrekken.

Q.e.d.

 

Als je wat beter zou lezen, los van de vooroordelen die je zelf in je hebt (ja, ook jij), zou je zien dat m'n post behoorlijk to the point is, helemaal niet verkeerd, mooi op zichzelf staat (en ook zo bedoeld is), heel gericht inpikt op een stelling van je die simpelweg niet correct is, zowaar ruimte laat voor interpretatie en discussie, respectvol is, en onderbouwd. Als je 'm zo zou bekijken, zou je snappen dat het gewoon gaat om iemand je terecht op elementen wijst die weliswaar afwijken van jouw visie, maar wel zeer valabel zijn.

 

Jij stelde dat steeds maar weer naar diesel grijpen (vanuit een volgens jou sterk verkeerde visie dat dat veel goedkoper is, maar ook omdat we hier allemaal "veel hoger schijten dan ons gat", enz.) iets typisch Vlaams is. Dat is gewoon compléét verkeerd. Punt. En dat geef ik aan.

 

Ik snap dat iemand als jij het niet kan hebben dat je op een foutje of inconsequentie gewezen wordt (it takes one to know one). Je reactie is dan ook zó overduidelijk emotioneel in plaats van to the point, dat je met jouw reactie (weliswaar op jouw manier) toegeeft dat je wel inziet dat m'n post terecht is. 't Stroomt er zo af, o.m. de inconsistente structuur van je antwoord (zowel inhoudelijk als qua opbouw), het feit dat je er andere zaken bij gaat betrekken, zuiver persoonlijke argumenten gebruikt die eigenlijk niks met het onderwerp te zien hebben (b.v. het feit dat ik ooit, zeer terecht trouwens, heb gesteld dat mijn 120d mij onnoémelijk veel rijplezier heeft bezorgd), en jezelf niet kan weerhouden van 't nadien nog snel even twee fotootjes erbij halen op z'n hln.be's (compleet irrelevant aan het onderwerp, in de hoop van de focus van dat onderwerp af te leiden). Het doet me denken aan de bokkesprongen van een blonde V.S.-presidentskandidaat die de laatste tijd ook onze media (helaas) vult... Zeker ook met de verwijzing naar de Nazi-tijd, waarmee je probeert m'n post onderuit te halen. Groot verschil, beste man, is dat een grote groep mensen toen een demagoog/tiran volgde in een staat waar alle vrijheid verdwenen was door een overweldigende militaire macht die alles en iedereen in de greep hield. Die grote massa Europeanen vandaag rijdt écht niet met diesel omdat ze daar door leugens, demagogie en angst toe gedwongen worden. :-)

 

Je verwijt mij van betogen vol tegenstellingen... maar bekijk gewoon je eigen post 'es, en vergelijk die dan 'es met de mijne. Ik vind 't alvast een héél erg mooie "gTa hang eraan!" van je, Swede. Puik.

 

 

 

Bref: ik heb geprobeerd jou te laten inzien dat anderen het anders kunnen zien dan jij, dat ze daar recht op hebben, en dat jij je ook kan vergissen. Van mij moet jij diesel, of welke brandstof dan ook, niet waarderen. Maar laat anderen die er wel voor kiezen, om welke reden dan ook, gewoon hun ding doen. Als het dan wérkelijk zo is dat jij het zo veel beter weet dan ál die anderen, dan zou je met al dat verstand toch al lang begrepen moeten hebben dat je 't tij in je eentje niet gekeerd krijgt. Ik ben -gelukkig- van het principe dat ik elk z'n plezier en visie laat, ook al wijkt die af van de mijne. Peace out.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@@gTa just even dit uit uw tekst getrokken en misschien uit context.

"Het is niet omdat jij (op basis van jouw afwegingen) diesel geen valabel alternatief voor benzine vindt,"

Ge moet hem eens horen sappig vertellen hoe hij graag met oude diesels rondreed (zowel duitsers als fransen zelfs), is niet alleen omdat ik hem prive goed ken dat hij niks tegen diesels an sich heeft maar ook uit geschreven tekst kan je het afleiden hoor.


Over de nieuwe 7.... Waarom kan ik zo weinig moderne wagens echt mooi en sexy vinden? 'k Vind het soms spijtig dat ik niet samen met de rest lyrisch kan spreken over moderne auto's en dan stopt even het gesprek want met kwispelende staart zag ik net een E32 passeren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

C_X, ik ben me daar zeer goed van bewust. Dat is ook niet waar ik 't op heb. Swede is heus ook niet vergeten dat ik zélf ook erg graag met benzine rijd en er heel wat gehad heb.

Ik ben er gewoon van overtuigd dat enig relativeren in véél zaken erg nuttig kan zijn. Zoals hoger gezegd: de waarheid ligt in het midden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben trouwens ook geen dieselman, maar sommige hebben het wel al heb ik wel nog nooit de eer gehad een echt leuke moderne turbodiesel onder mijn gat gehad te hebben. Alles lijkt zo dood en berust op nekpijnkoppel. Mocht ons takssysteem niet ineen zitten zoals het nu is, ik reed rond met een 4 liter diesel zonder turbo want voor mij is het persoonlijk altijd die laatste die het omzeep helpt.

Niks rijdt zo "elektrisch" als een oude Mercedes 3L diesel zonder hulp van blaasinstrumenten, @@gTa, daar al ooit mee gereden? Ik wel en ik zou hand on hart zo kunnen wisselen tegen een benzine motor.

Waar Zweed een hekel aan heeft is tegen de "sportwagen" diesels, of dat denk ik toch en eerlijk gezegd heb ik het daar ook moeilijk mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Assumption is the mother of all fuck ups.

Waarom denk je dat de S beter zou zijn op de achterbank?

Comfort? Neen, 7 moet echt niet onder doen. Executive lounge is de shit :D

Afwerking? Imo ook niet.

Technologie? Hier staat de 7 ver voor.

Sfeer? Verlichting in de 7 is :inlove:

Enkele weken geleden in een 7 wat zitten rond loeren. Zit stevig goed in mekaar. Ik zou het zonde vinden om daarmee te moeten rijden, liever gereden worden.

 

Dat spel moet zoals een Tesla automatisch rijden, en vanvoor ook comfortabele stoelen en de shit van vanachter. Lekker relax cruisen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

GTa,

Jawel, veel Vlamingen schijten hoger dan hun gat is en hier op AM zit er een serieus staaltje van.

En je blijft onconsequent. Als je auto kiest voor zijn zuinigheid, kom de anderen dan aub niet uitschijten dat uw Brol Met Wielen gekozen werd omdat hij zoveel meer rijplezier bood, of omdat je de eigenlijke opvolger van Schumacher bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Die grote massa Europeanen vandaag rijdt écht niet met diesel omdat ze daar door leugens, demagogie en angst toe gedwongen worden. :-)

Nee, maar een groot deel wel omdat ze er door alle politieke miskleunen en subsidies er logischer wijze voor "gekozen" hebben. In een niet zo ver verleden kreeg de pepe een cadeautje ter waarde van een aantal duizenden euro's als hij een 1.3cdti verkoos boven een 1.4i om rond de kerktoren te fietsen. Hetgeen ze nu weer willen ombuigen met allerlei fiscaal gerommel in de marge.

 

Dit gezegd zijnde vind ik de 3liter mazoutverbrander in mijn e91 best een aangename compagnon om me voort te bewegen. Ding laat zich rijden als een atmosferische benzine. Echt leuk. En zuinig dat dat is B) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zo een schip gericht op comfort lig ik precies niet wakker van motor of rijgedrag..... Dat gaat over comfort en luxe. Als ik zou denken aan rijplezier dan koop ik dit nooit.

Verplaatsplezier daar gaat het om.

Qua motor kan het me dan ook geen reet schelen of dit diesel of benzine is. Die waar ik minst snel moet mee gaan tanken dan maar :)

Als het gaat over "goedkoper" bij dit soort auto ..... Tja dat kan ik minder goed rijmen bij dit soort voertuigen. Niet dat het niet kan meespelen maar toch is het wat dubieus.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid