Ga naar inhoud

BMW G11/G12 7 Reeks


Dimitri

Aanbevolen berichten

Ik heb bij een training met een vorige 730d opgezadeld geweest, en dat reed toch niet zo fijn als de benzines. Maar had ik niet met de benzine gereden, had ik het ook niet gemerkt want de 730d reed al goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zo een schip gericht op comfort lig ik precies niet wakker van motor of rijgedrag..... Dat gaat over comfort en luxe. Als ik zou denken aan rijplezier dan koop ik dit nooit.

Verplaatsplezier daar gaat het om.

Qua motor kan het me dan ook geen reet schelen of dit diesel of benzine is. Die waar ik minst snel moet mee gaan tanken dan maar :)

Als het gaat over "goedkoper" bij dit soort auto ..... Tja dat kan ik minder goed rijmen bij dit soort voertuigen. Niet dat het niet kan meespelen maar toch is het wat dubieus.

Nagels met koppen.

;)

En nu weer on topic voor Dolf hier weer komt verkondigen dat de massa gelijk heeft :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar een groot deel wel omdat ze er door alle politieke miskleunen en subsidies er logischer wijze voor "gekozen" hebben. In een niet zo ver verleden kreeg de pepe een cadeautje ter waarde van een aantal duizenden euro's als hij een 1.3cdti verkoos boven een 1.4i om rond de kerktoren te fietsen. Hetgeen ze nu weer willen ombuigen met allerlei fiscaal gerommel in de marge.

 

Dit gezegd zijnde vind ik de 3liter mazoutverbrander in mijn e91 best een aangename compagnon om me voort te bewegen. Ding laat zich rijden als een atmosferische benzine. Echt leuk. En zuinig dat dat is B) .

In geen duizend jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zo een schip gericht op comfort lig ik precies niet wakker van motor of rijgedrag

Dan zou je er juist wel wakker van moeten liggen of denkt ge dat enkel de bestuurder voelt of er een generator of echte motor onder de motorkap ligt.

Lekker hard opgehangen diesel zeuven, nice als je achteraan wilt genieten van kalmte en rust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar een groot deel wel omdat ze er door alle politieke miskleunen en subsidies er logischer wijze voor "gekozen" hebben. In een niet zo ver verleden kreeg de pepe een cadeautje ter waarde van een aantal duizenden euro's als hij een 1.3cdti verkoos boven een 1.4i om rond de kerktoren te fietsen. Hetgeen ze nu weer willen ombuigen met allerlei fiscaal gerommel in de marge.

Dit gezegd zijnde vind ik de 3liter mazoutverbrander in mijn e91 best een aangename compagnon om me voort te bewegen. Ding laat zich rijden als een atmosferische benzine. Echt leuk. En zuinig dat dat is B) .

Maar daar ging het nooit om! Ik onderschrijf dat, wat je zegt, en zowat iedereen hier.

Swede heeft jou en cx alvast precies waar hij jullie hebben wil, door de manier waarop ie reageert, de woorden die ie verdraait (ik heb gezegd datvde massa altijd gelijk heeft) en de zaken die ie erbij sleurt (ik heb ooit mijn 120d de hemel in geprezen, of bmwmb zijn 530d): de discussie zit nu op het niveau diesel vs benzine, een niveau dat te hoog is om één gelijk te kunnen bekomen. Suits him fine, uiteraard. Ondertussen noemt hij 80% van het volk en van dit forum dom, monsieur voelt zich gezegend met het enig juiste oordeel.

Wel, al zijn gelijk en intellect ten spijt: als ie zegt dat dat gediesel typisch Vlaams is, dan is 'ie gewoon fout. Punt. Als 'ie vindt dat wie dan ook verkeerd kiest of z'n auto onterecht super vindt, dan mag hij dat, maar de arrogante manier waarop hij dan kleineert of blaft vind ik alles behalve. Als iemand hem op een foute uitspraak wijst, is die persoon plots "Dolf" want oh neen het kán niet dat Zijne Oct{r}anerigheid fout zit, laat staan een beetje rede toont. Z'n lage manier van reageren (naast de kwestie, op de man ipv op de bal, predikaatjes uitdelen waaraan ie eigenlijk zelf nog veel beter beantwoordt dan de rest van ons, ondertussen via pm een beetje komen slijmen waarbij plots anderen met naam en toenaam de piet toegeschoven worden, die "80% domme forummers" waar ie nu wel met scherp op schiet op andere momenten te vriend houdend met pikante fotootjes... als dát niet mooi consequent is van de persoon die daarnet nog smeet met 't argument "vooroordelen en niet consequent zijn rotkaraktertrekken... zou 'ie 't dan toch over zichzelf gehad hebben?): het zijn godverdorie de vuile trucs waar ome Donald momenteel z'n verkiezingscampagne mee vult ter verovering van de sympathie van... die 80% dommeriken. Maar ik (!) word wel voor nazi versleten. Faut le faire...

Nogmaals : we weten hier allemaal dat benzine alle troeven heeft om de veel leukere, emotionelere, sportievere brandstof te zijn. Maar da's het punt niet.

Iemand die, zelfs in een +100k S of '7 een diesel kiest met als argument "verbruikskost", schijt absoluut niet (noodzakelijk) hoger dan zijn gat. Zélfs niet als die persoon beweert dat dat leuk rijdt, of zelfs super rijdt. Wij, jij, ik of Zweed mag dat dan wel een jammere keuze vinden: die kar betalen zij nog altijd met hun centen en niet met de onze. Their business. Their choice. To each his own.

Hetzelfde met die massa blinden (zo leid ik uit zijn woorden af) die hun kleine dieseltje met chip en sportpack een fantastisch karretje vinden en daar lyrisch over zijn, mogelijks af en toe (door merkliefde, door gebrek aan ervaring met ander materiaal, door niet te kunnen vergelijken, door welke reden dan ook) overschatten en bewieroken: so fucking what? Laat ze toch godverdorie content zijn, geef desnoods zelf ander (gefundeerd) advies om tegengewicht te bieden, zónder die anderen te gaan aanpakken of (nog veel erger) hun mening in 't belachelijke te proberen trekken met hln.be-uitdrukkinkjes als "hoger dan hun gat schijten".

Wat is er gebeurd met leven en laten leven? Mag er nog een beetje verschil zijn? Kan er nog een beetje respect zijn en mag er ook nog wat gerelativeerd worden?

Heb een mening, maar heb ook respect voor andermans mening (zelfs al vind je dat die persoon er neffens zit). Daar ontbreekt het Zweed flagrant aan en daar storen er zich velen aan (ha ja, die 80% dommeriken natuurlijk!), mezelf op kop. Veel kans dat er straks weer zo'n typische Zweed-reactie komt van "haha, yes, ik heb hem op zijn paard gekregen, works every time", wel ja dat hebben we dan ook weer gehad, same old same old.

Ik reageer niet op stellingen als "benzine is beter" (want ik vind dat ook), ook al vind ik degelijke ongenuanceerde stellingen zeer gevaarlijk. Ik reageer wel op nonsens als "typisch vlaams dat dieselgerij en dat gepoch met exterieurpacks", want 't is simpelweg niet zo. Punt.

Dat was wat ik erover gezegd heb van in' t begin, en nu opnieuw. Meer niet. Dit keer for real: peace out.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben trouwens ook geen dieselman, maar sommige hebben het wel al heb ik wel nog nooit de eer gehad een echt leuke moderne turbodiesel onder mijn gat gehad te hebben. Alles lijkt zo dood en berust op nekpijnkoppel. Mocht ons takssysteem niet ineen zitten zoals het nu is, ik reed rond met een 4 liter diesel zonder turbo want voor mij is het persoonlijk altijd die laatste die het omzeep helpt.

Niks rijdt zo "elektrisch" als een oude Mercedes 3L diesel zonder hulp van blaasinstrumenten, @@gTa, daar al ooit mee gereden? Ik wel en ik zou hand on hart zo kunnen wisselen tegen een benzine motor.

Waar Zweed een hekel aan heeft is tegen de "sportwagen" diesels, of dat denk ik toch en eerlijk gezegd heb ik het daar ook moeilijk mee.

Yep, mee gereden. Zowel de vijfpitter als de zespitter. Ik krijg het daar niet warm van (ondanks stookolie, haha), ook al is dat zeer smeuïg en heeft dat verrassend wat souplesse, ja. Als je daar echter de 300 benzine zes-in-lijn mee vergelijkt van hetzelfde tijdperk: er is gewoon geen vergelijk vind ik. :oops:

 

De fiscale begunstiging heeft uiteraard e.e.a. scheef getrokken, maar dan nog zie je dat in landen waar diesel b.v. niet minder accijnzen krijgt dan benzine (o.a. CH) de dieselmotor t.o.v. vroeger gestaag in aandeel toeneemt. Oké, dat zal dan ook wel weer (deels) het gevolg zijn dat de markten errond (D en F, zelfs I) sterk verdieselden de laatste decennia, maar toch. De trend was duidelijk. En omdat ik wéét dat een diesel all in all minder aangenaam rijdt dan een benzine, kan ik het ook aan niks anders wijten dan aan de verbruikskost. Dat is en blijft nog altijd de dagelijks méést voelbare kost van 't autorijden. Je premies en tax betaal je maar 1 keer per jaar, je aankoop betaal je soms 'es in 1 klap maar wordt de dag van vandaag in 't overgrote deel van de gevallen ook maandelijks gedragen (ofwel in afbetalingen, ofwel in leasebedragen).

 

Die sportdiesels, tsjah, 't gaat nooit helemaal wat worden. Kijk maar naar b.v. de C30 CDI AMG, de C111 of de tri-turbo SL 400 CDI. :D Ik wil wel eens zien waar het met benzine naartoe gaat als de eco-focus nog zo veel extremer zal worden. De downsizing trend die nu ook al bij de benzines bezig is, is toch ook vaak geen pretje. Straks nagelen die direct ingespoten benzine 2- en 3-cilindertjes met turbo en compressor even hard als de diesels van weleer... (Er zijn er al die dat doen, zelfs.)

 

Wat me bij jouw opmerking op Jokkes post brengt, nl. dat het bij luxe-limo's net wél belangrijk is van geen diesel ("generator") en wel een benzine te hebben. Ofwel heb je nog niet met een hedendaagse limo met diesel (mee)gereden, ofwel ben je zo hard biased, ofwel ben je een ultra-gevoelig ... maar ... de reden waarom in dat segment steeds meer diesels verkocht worden, is net omdat de diesel daarin gewoonweg niet meer voelbaar is. Alles is dermate geïsoleerd dat je, behalve bij 't starten (en dan nog enkel maar voor een ietwat geoefend oor), eigenlijk de motor niet hoort, laat staan voelt, als je rustig rijdt. Sure, zo'n S 500 is mij ook nog altijd liever dan een S 350 CDI, maar als je daar als niet-autofreak mee vervoerd wordt in 't dagelijks verkeer, dan voel je (omzeggens) geen verschil. En als je dan ook nog 'es de persoon bent die de rekening van dat ding betaalt, dan is 't nog veel sneller beslist (want het verschil in TCO van zo'n S 500 tov een S 350 CDI is nog altijd heftig...).

 

Bon. Genoeg erover. Terug naar de 760i met z'n V12. Ook al is die niet meer atmosferisch (kudos Audi met de W12!), we koesteren 'm allemaal want ik vrees dat dit nu écht wel de laatste V12 zal zijn die BMW nog in de '7 brengt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou je er juist wel wakker van moeten liggen of denkt ge dat enkel de bestuurder voelt of er een generator of echte motor onder de motorkap ligt.

Lekker hard opgehangen diesel zeuven, nice als je achteraan wilt genieten van kalmte en rust.

Ik versta hier niets van ..... :)

Bij zo een auto's met diesel heb je geen last van "geluid" denk ik zo.

Nu goed, voorlopig behoor ik in de verste verte niet tot het geïnteresseerd publiek voor dit type wagen en is het misschien moeilijker me "in te leven"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik versta hier niets van ..... :)

Bij zo een auto's met diesel heb je geen last van "geluid" denk ik zo.

Nu goed, voorlopig behoor ik in de verste verte niet tot het geïnteresseerd publiek voor dit type wagen en is het misschien moeilijker me "in te leven"

Ik ook niet want zo'n nieuw model kan ik me niet permitteren, ik hou het bij de 3de en 4de generatie ervan (uit het verleden) maar heb wel al menig keer de eer gehad er in te zitten en 'het agregaat' kunt ge echt niet verstoppen hoor @@gTa, misschien is het een beroepsmisvorming van mijn vorig leven (ik ben/was klanktechnieker en luister veel te veel naar vanalles, ook onderbewust).

Maar ik rij wel graag met lange grote belachelijke auto's, heb S klasses, 7 reeksen, de jaguar equivalenten, etc.. gehad en nu heb ik zelf de conculega's van over de grote plas en ik blijf er bij zweren :D (nen default van mijn kant waarschijnlijk)

Ik ben wel fier op BMW dat ze de M bij de 7 terug brengen, hier zal het wel geweten zijn en zeker een @@gTa zal hem wel kennen maar ik ben de Zuid Afrikaanse ///M745i E23 nog niet vergeten, dit is nog maar de 2de 7 die een M draagt dacht ik, klopt? Of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cool, die kende ik zelfs niet! :-o  Met de 3,5-liter 24-klepper uit de M635Csi, heerlijk. :-)  Lokale markten doen soms zoiets (importeurs). Zuid-Afrika heeft nog zo'n ander speciaal model gehad ook: de 333i, eigenlijk een non-Alpina-branded B3 met M30B32 (de 'grote' zes-in-lijn). Da's au fond ook niet officieel BMW. Of weer wel, afhankelijk van hoe je 't bekijkt. Ik lees dat in de SA plant van BMW de '7 daar "manueel" van de M88 werd voorzien. Eigenlijk een soort van Alpina-truc (motor swap en nog wat) maar dan binnen de lokale BMW plant.

 

Da's dan eigenlijk de enige auto die echt een M7 had mogen genoemd worden. De M5 toen was immers (unlike de M535i) ook een sportieve auto met M GmbH motor maar zonder de bumperkit, die M745i doet eigenlijk net hetzelfde en had dan eigenlijk de naam M7 wel verdiend.

 

Die M760iL is geen M-model, maar eentje uit de "M Performance"-lijn (de S van bij Audi, zeg maar, tussen A en RS in). Ik vind dat niks anders dan de vorige 760iL met M Sportpack en wat specifieke velgen en minieme details, to be honest. :oops:

 

 

Edit: ik struikel over een forum via Google, en daar lees ik dit:

 


http://www.realoem.com/bmw/select.do...9860300&arch=1

Do you see a M745 anywhere? Plus, the VIN isn't right for a M car. The South African cars were shipped as CKDs (complete knock down) kits, meaning they were brought together in South Africa.

http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=4

In truth, it could have been called such, but it officially wasn't.

 

Een beetje zoals gezegd, dus. Echt helemaal officieel is het niet, 't is een lokale ombouw (zoals de 333i) die eigenlijk eerder een speciale versie was van de importeur, dan echt een officieel model.

 

Realoem (= BMW database) spreekt niet over een M745i, en ik ben nu aan 't zoeken in de ZA 745i E23 of ik er daar vind met de M88 (non-cat S38).

 

Edit 2: yep, gevonden:

 

2016-02-21%2016_57_35-RealOEM.com%20-%20

 

Dus niét als "M" opgelijst, heeft ook niet het chassisnummer met WBS (wel WBA), maar zit wel officieel in de database als ZA 745i met S38.

 

Leuke info: http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=4

 

Samengevat: officieel 745i met een M-motor door een gebouwd model lokaal (na import) volledig te ontmantelen en weer op te bouwen, geen M745i en zeker geen M7.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

oei, 'k heb precies iets aangebracht voor jou :D

Een jaar of 8 denk ik dat ik er wat van hoorde en toen eens opgezocht, vrij zeldzaam spel en de meesten beweren nog altijd dat een M en 7 nooit bestaan heeft :D


En op de poep stond M745i

PS: Uw ganse post lijkt wel ofdat ge een beetje zot werd :lol:, het forum of website dat ge hebt aangehaald noemde de Zuid Afrikaanse versie vroeger ook wel M745i

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, sorry, ik deed een jokkevlootje: continu beetje bij beetje aangepast. :D

 

De M535i E28 heeft zelfs een M in zijn naam, maar is ook geen M-auto (chassis WBA, gewone motor).

De M745i E23 staat blijkbaar bij BMW als 745i te boek, heeft wel de M op zijn kont en de M-motor. Maar is wel een ombouw ter plaatse, cfr. "CKD" (complete knock-down)

 

Dat 'ie bestaat is zeker (ik wist er idd niet van), maar ik blijf het wel zien dat BMW zélf nooit een '7 met M gemaakt heeft. En al helemaal geen M7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nooit gesproken van een M7 he, gewoon dat die nieuwe de eerste echte na de M745i die een M badge krijgt.

Nuja AMG en later Mercedes-AMG heeft een lange geschiedenis met de S klasses te brutaliseren, BMW heeft die niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

U-hu, zie hoger: 

 

 

De Reichsmark is rijkelijk laat gevallen daar in München. Mercedes-Benz en Audi doen dat al veel langer en dat rendeert ferm. 't Is gek dat BMW daar niet vroeger mee gekomen is. Consequent zijn ze alvast niet: "Nein, die starkste Buchstabe der Welt, die ///M, muss sportlich bleiben. Deshalbe: keine touring Modelle mehr!" Maar dan wel een X5M en een X6M maken. :-|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo mag 'm van mij komen.

 

G11, M-Pack, shadowline, styling 629 en een tikje dichter bij de grond.

 

(shopje want geen foto's voorhanden)

 

attachicon.gifDikkeG11.jpg

 Velgen zijn zeer knap, maar toch 1 maat te groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is groot, maar 't gaat nog. Op de IAA stonden ze quasi allemaal op 21" en duidelijk verlaagd. Maatje kleiner vind ik ook OK (zelfs die "propellor"-modellen van 19" vind ik erg knap).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat net kunnen, sommige 20" op een C vind ik erg knap (Brabus o.a.). 't Is groot, maar 't kan. BMW levert zelf 20"-velgen voor de '3, dacht ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien in Frankfurt. Daar waren ze allemaal 'verlaagd'. :)

2016-bmw-7-series-shows-up-in-the-metal-

Is dat die in Frankfurt?

Ik dacht dat dat ne korte was. Maar hij ligt idd op zijn buik. (Die in Brussel trouwens ook)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er stonden er een 6-tal op de IAA, zelfs al een 740e (hybride), ondanks het feit dat die nog niet was voorgesteld. Ze hadden quasi allemaal die 21", voor zover ik me herinner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid