Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

3 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Ik heb in elk geval nog dikwijls dat de remkracht onbedoeld varieert bij talon pointe, maar straatgebruik is wel wat veeleisender dan track omdat ge alle sterktes van remkracht hebt.

Op straat is dat veel moeilijker idd, omdat je minder hard remt en je gas dus dieper ligt + kleine variaties in je rempedaal veel harder gevoeld worden.

 

Maar zelfs op circuit, hoewel je het niet voelt, zie je het altijd in je remdruk wanneer er tussengas gegeven wordt. Is quasi onmogelijk om dat te doen zonder dat je dat merkt in de remdruk grafiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ir_fuel zei:

Op straat is dat veel moeilijker idd, omdat je minder hard remt en je gas dus dieper ligt + kleine variaties in je rempedaal veel harder gevoeld worden.

 

Maar zelfs op circuit, hoewel je het niet voelt, zie je het altijd in je remdruk wanneer er tussengas gegeven wordt. Is quasi onmogelijk om dat te doen zonder dat je dat merkt in de remdruk grafiek.

aha, maar of die Antwerpenaar jou daarin volgt is nog een andere vraag, laat staat dat DAT zijn tijd zou beïnvloed hebben :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen trok zijn uitleg over dat je met een manuele minder hard kan remmen op circuit omdat je met je voet half op de gas en half op de rem moet zitten om te kunnen tiphielen op geen kloten.
Dat is zever eerste klas.


Moest spontaan aan u denken toen ik het zag/hoorde. Misschien is hij er ni zo een cracque in
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Daar heb je gelijk in. Handen aan het stuur en gewoon duwen op die rem. Ik ga zeker niet ontkennen dat dat makkelijker/efficiënter is. Maar de uitleg van die pedalen is nonsens.

In theorie wel. Goed tiphielen zou geen verminderde pedaaldruk mogen opleveren op het rempedaal, maar in praktijk gaat dat tiphielen bij de 'amateur' toch vaak leiden tot minder constante druk op het rempedaal, en dus mogelijks minder optimaal benutten van de remkracht en grip om te vertragen.

Edit: lees nu pas latere berichten, je zegt iets gelijkaardigs ook zelf.

Edit2: juste, vergeten dat de GT3 zelf tussengas geeft, ja dan is het idd zever. Dan moet je helemaal niet tiphielen en kan je ook volle pétard op je rempedaal gaan staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Alexanderr zei:

*Speedster

Nee werd geleverd met;

 

 

A6A25D4B-EED1-4F8A-9A12-B23FF2D897E1.jpeg

Moh zo zot, ik herinnerde me precies echt (dus verkeerdelijk) dat die zonder kwam.
Of stond er daar nog enen, neent toch?

Veel dikker mét, imo. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Timo zei:

Waarom is dat front zo wit en lelijk? 

Heritage Design pakket; komt met gouden logo’s; klassiek Porsche schild op de koffer vooraan; beige interieur, GT zilver met witte neus, etc ..

De enige manier om een niet zwart interieur te hebben (en niet door CXX te gaan) en ik vind dat de auto het wel kan hebben ... t is geen Carrera 2 Cabrio he ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gTa zei:

Moh zo zot, ik herinnerde me precies echt (dus verkeerdelijk) dat die zonder kwam.
Of stond er daar nog enen, neent toch?

Veel dikker mét, imo. :inlove: 

Neenee dat was van die avond, was de enige!

vind ik ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zeer nette gele 912 zien staan aan de zee. De 912 heeft naar het schijnt maar 4 cilinders, is dat dan een 4 cyl boxer zoals Subaru of heeft die een ander 'ritme'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 912 heeft de motor van een 356SC; een 1600 flat4 met 90pk; om een goedkopere Porsche te kunnen aanbieden. Motor is een stuk lichter en rijdt heel leuk; de 911 had toen initieel maar 110pk.

 

ik heb vorige zomer een mooie gele verkocht

 

https://www.rscautomobile.com/nl/te-koop/verkocht/24-porsche-912-swb

 

1519497108-img-2848.jpg?w=1600&q=90&fit=

 

 

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Alexanderr said:

Heritage Design pakket; komt met gouden logo’s; klassiek Porsche schild op de koffer vooraan; beige interieur, GT zilver met witte neus, etc ..

De enige manier om een niet zwart interieur te hebben (en niet door CXX te gaan) en ik vind dat de auto het wel kan hebben ... t is geen Carrera 2 Cabrio he ;) 

Welke kleur is het interieur nu, cognac/beige? 

Dit volledig GT silver en dan met cognac in combinatie met dat carbon = :inlove: . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Timo zei:

Welke kleur is het interieur nu, cognac/beige? 

Dit volledig GT silver en dan met cognac in combinatie met dat carbon = :inlove: . 

Zwart/cognac is het interieur dat deel uit maakt van het Heritage Design pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid