Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

Ik heb een weekje met zo'n GTS gereden en ik was niet onder de indruk... 

Beestige motor dat niet, maar miste wat en dan hebben we het nog niet over verbruik...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ik heb een GT3 (kwestie van referentiekader te kennen) en dit. En heb andere indrukken, als eigenaar ben ik waarschijnlijk een stuk biased daar ben ik me bewust van, maar toch.......... 

Ben daar onwaarschijnlijk content van en qua finesse aan het stuur (in supersport qua vering) is dat toch wel vrij straf in zijn klasse. Ben daar de Vogezen (en tis niet dat ik daar de weg niet zou kennen of geen vergelijking kan maken) mee doorgescheurd, aan een tempo dat mijn GT3 mogelijk niet altijd kon volgen (demping). Soit..........

Eigenlijk zouden we op een rustige dag eens naar daar moeten afzakken met drie verschillende wagens en de dingen vergelijken. Zou leerzaam en heel interessant zijn. 

Over verbruik bij dit soort prijzige wagens lig ik compleet niet wakker. Ik ga echt niet iets anders kopen in deze prijsklasse voor een liter of twee minder verbruik. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergelijk met mijn 992 en prestatie gezien is die beter. Verbruik scheelt wel een stuk meer dan een liter of 2 :lolz: en idd dat is niet zo belangrijk want ik moet zeggen dat mijn M3 dan zo een liter of 2 scheelt met de 992 ;)

Naar wegligging zal hij natuurlijk een beetje dichter bij een GTS liggen dan een GT3... Ik snap jou combinatie volledig waar je de luxe hebt om een aparte auto te voorzien voor daily driver en supersport... Ik moet me beperken tot ene die beide doet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergelijk met mijn 992 en prestatie gezien is die beter. Verbruik scheelt wel een stuk meer dan een liter of 2 :lolz: en idd dat is niet zo belangrijk want ik moet zeggen dat mijn M3 dan zo een liter of 2 scheelt met de 992 [emoji6]
Naar wegligging zal hij natuurlijk een beetje dichter bij een GTS liggen dan een GT3... Ik snap jou combinatie volledig waar je de luxe hebt om een aparte auto te voorzien voor daily driver en supersport... Ik moet me beperken tot ene die beide doet [emoji6]

Is een rare vergelijking. Maar dan nog..... herinner me dat ik na mijn rit door de Vogezen mijn telefoon nam en de Ir_fuel belde met de boodschap : moet je nu iets weten, zou je geloven dat ik met dat slagschip even snel of sneller door de Vogezen ging (remmen zien wel af :)) dan de GT3. Prestatie gaat verder dan “optrekken” op dit forum mag ik hopen.

Let wel ik denk dat een 992 ook op dat vlak mogelijk beter scoort door de meer compliant ophanging voor het oneffen asfalt.

Nu goed : rest my case aangezien dit “op papier” niet kan :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

De dag dat een slagschip van meer dan 2ton rapper door de Vogezen gaat dan een GT3 koop ik me een Audi of BMW 

Op imola ging de GT4 deur ook rap maar het scheelde meer dan 8 sec tov de GTR en kilo's steek je niet weg op een bochtig parcours

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Jokke_vlo zei:

 Ik heb een GT3 (kwestie van referentiekader te kennen) en dit. En heb andere indrukken, als eigenaar ben ik waarschijnlijk een stuk biased daar ben ik me bewust van, maar toch.......... 

Ben daar onwaarschijnlijk content van en qua finesse aan het stuur (in supersport qua vering) is dat toch wel vrij straf in zijn klasse. Ben daar de Vogezen (en tis niet dat ik daar de weg niet zou kennen of geen vergelijking kan maken) mee doorgescheurd, aan een tempo dat mijn GT3 mogelijk niet altijd kon volgen (demping). Soit..........

Eigenlijk zouden we op een rustige dag eens naar daar moeten afzakken met drie verschillende wagens en de dingen vergelijken. Zou leerzaam en heel interessant zijn. 

Over verbruik bij dit soort prijzige wagens lig ik compleet niet wakker. Ik ga echt niet iets anders kopen in deze prijsklasse voor een liter of twee minder verbruik. 

 

49 minuten geleden, Brunault zei:

De dag dat een slagschip van meer dan 2ton rapper door de Vogezen gaat dan een GT3 koop ik me een Audi of BMW 

Op imola ging de GT4 deur ook rap maar het scheelde meer dan 8 sec tov de GTR en kilo's steek je niet weg op een bochtig parcours

Wie boekt het hotel? Ik breng een Audi :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jokke_vlo zei:


Is een rare vergelijking. Maar dan nog..... herinner me dat ik na mijn rit door de Vogezen mijn telefoon nam en de Ir_fuel belde met de boodschap : moet je nu iets weten, zou je geloven dat ik met dat slagschip even snel of sneller door de Vogezen ging (remmen zien wel af :)) dan de GT3. Prestatie gaat verder dan “optrekken” op dit forum mag ik hopen.

Let wel ik denk dat een 992 ook op dat vlak mogelijk beter scoort door de meer compliant ophanging voor het oneffen asfalt.

Nu goed : rest my case aangezien dit “op papier” niet kan :)

dat een GT3 niet deugd is niet moeilijk, dien moteur ligt grat verkeerd :sirkevin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dag dat een slagschip van meer dan 2ton rapper door de Vogezen gaat dan een GT3 koop ik me een Audi of BMW 
Op imola ging de GT4 deur ook rap maar het scheelde meer dan 8 sec tov de GTR en kilo's steek je niet weg op een bochtig parcours

Ik zal ni kunnen rijden :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel hangt af van de ondergrond. Op een mooi aangelegde bergpas ga je die Panamera het snot voor de ogen rijden met een GT3. Als de baan erbij ligt zoals in Vlaanderen ben ik daar nog niet zo zeker van.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid