Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

Zo'n Spyder blijft geweldig he. Ze beginnen op Mobile al sub 80k ... Wat voor iets je dan krijgt, weet ik niet, maar doe er 10K bij en je hebt keuze.

Zo'n gigantisch verschil is dat natuurlijk niet met de nieuwe .. al mag je man-maths gewijs de BIV er even niet bijtellen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

+-75k aan herstellingskosten.
Of waarom het geen goed idee is om een GT2 RS op Cup 2 R's op een drijfnatte Ring te laten rijden.2d0cd325da1877df13150377be8b1c5c.jpg

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/30/2019 at 8:15 PM, Daggie said:

Zo'n Spyder blijft geweldig he. Ze beginnen op Mobile al sub 80k ... Wat voor iets je dan krijgt, weet ik niet, maar doe er 10K bij en je hebt keuze.

Zo'n gigantisch verschil is dat natuurlijk niet met de nieuwe .. al mag je man-maths gewijs de BIV er even niet bijtellen ...

Dat is wel een groot verschil met de nieuwe. Reken maar 115K aanschaf.

dat is nog altijd 25K. Daar koop je een extra auto mee :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Daggie zei:

verschil tussen de .1 RS en de .2 RS

Bedoel je dan vnl. de motor? 3.8 met 475pk vs. 4.0 met 500pk?
Zo'n groot verschil qua rijden, ook?
(De 3.8 was ook helemaal niet betrouwbaar, dacht ik? Veel engine swaps kort na delivery?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua prijs ..

De 1.RS heeft ook een 4.0.

De 991.1 GT3 heeft inderdaad niet de meest betrouwbare motor

aangepast door Daggie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/10/2019 om 09:32, Luv4DLM zei:

+-75k aan herstellingskosten.
Of waarom het geen goed idee is om een GT2 RS op Cup 2 R's op een drijfnatte Ring te laten rijden.

tjah, ze zien Kevin Estre dat doen en denken dat het simpel is 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, dragonfly said:

tjah, ze zien Kevin Estre dat doen en denken dat het simpel is 😄 

 

Quote

Everyone is thankfully fine after what was a very light tap of the guardrail but as you can see the car could have been better.

 

very light tap = 75K kosten.

En daarom wilt ge zo een spel niet als tracktoy tenzij ge stinkend rijk zijt of nooit gaat tracken :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DE reden dat ik na een bijna touche de GT3 niet meer heb buiten gelaten....... deed me enorm hard nadenken over mogelijke gevolgen. Daarom iets anders gekocht om binnenkort rnd te fladderen. Daar mogen ze een lichte tap tegen geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Jokke_vlo said:

DE reden dat ik na een bijna touche de GT3 niet meer heb buiten gelaten....... deed me enorm hard nadenken over mogelijke gevolgen. Daarom iets anders gekocht om binnenkort rnd te fladderen. Daar mogen ze een lichte tap tegen geven

Ja seg, iets van A en B...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ney joh, heden is een Mazda MX-5 retehip.
Jokke gaat de eerste zijn om wel die 220-kit daarin te proppen.
Nog een setje Öhlins eronder. En een sperdiff op maat.
Klaar.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

 

 

very light tap = 75K kosten.

En daarom wilt ge zo een spel niet als tracktoy tenzij ge stinkend rijk zijt of nooit gaat tracken :D

 

Als je het wagenpark van die kerel ziet zou je dat toch vermoeden dat die stinkend rijk is. Wat nog niet wil zeggen dat het een goed idee is. 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoort gewoon bij 't spel. Sooner or later.

Als je dus met je allerlaatste centen een kar haalt (maakt niet uit of het een 20 jaar oude MX-5 of een nieuwe GT2 RS is) en daar dan hard mee on track gaat peren, dan is 't financieel risico wel stevig.

Al heb je veel peten met dikke portefeuille en/of met frequente circuituitstappen die een casco-polis afsluiten voor hun karren waarmee ze on track gaan. Meestal met een stevige franchise (paar 10k'en euro, niet zelden), maar het dekt alvast heel grote schades.

'k Weet niet hoe het nu nog is gesteld met de Duitse casco-polissen maar tot niet zo heel lang geleden was de Nordschleife voor de meeste Duitse eigen-schadepolissen niét uitgesloten. Da's (was?) voor Duitsers en hun maatschappijen effectief een openbare (tol)weg, zoals er ook nog heel wat andere zijn. En daar was je dus gewoon verzekerd. Misschien niet meer sinds enige tijd, iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds hoor, ook de reden dat je veel RHD ringtools uit de UK op Duitse kentekens ziet.

ADAC geeft een verzekering voor de ring maar er is een stop op buitenlandse kentekens.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

B.A. of casco?

Ik moet u helaas het antwoord schuldig blijven, het heeft een tijd geleden op "Nurburgring Now" gestaan op Facebook.

Maar kan het niet direct vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Ik moet u helaas het antwoord schuldig blijven, het heeft een tijd geleden op "Nurburgring Now" gestaan op Facebook.

Maar kan het niet direct vinden.

Ja, 'k vroeg het om dat er best nog wel polissen B.A. te vinden (ook hier en in de UK) waar je burgerlijke aansprakelijkheid (voor schade aan anderen, dus) gedekt is en blijft, ook op de Nordschleife. Al worden ze ook schaarser.

Casco (dus verzekering van eigen schade aan eigen goederen) is iets anders. Geen enkele klassieke Belgische verzekeraar wil dat nog dekken, dacht ik. (Voor Nordschleife, omdat ze dat zien als "circuit" en dat leidt altijd tot ne njet.)  Vroeger (ik spreek over een dikke 10 jaar geleden) kon je daar, mits het juiste pakket, nog wel eens wat forceren bij sommige grotere spelers, maar da's nu echt allemaal gedaan. Ja toch @ex-Mooseman?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid