Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

't is daar armco, niet casco ... :roll:

Proud owner of some 20 metres of it. :inlove: 

Allez, we timesharen dat stuk, @Wax-it.be en ik. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

AXA had het nog in 2011, daar stond enkel bij dat de verzekering geen wedstrijden verzekerde. Ondertussen is de Nürburgring ook bij hun een no-go zone geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Luv4DLM zei:

AXA had het nog in 2011, daar stond enkel bij dat de verzekering geen wedstrijden verzekerde. Ondertussen is de Nürburgring ook bij hun een no-go zone geworden.

Yep, 't is rond die tijd (overgang van de noughties naar de teenies dat dat poortje hier bij ons in België redelijk plots dicht ging, bij zo goed als alle verzekeringsmaatschappijen.

Ik heb chance gehad, mijn schadegeval is nog gedekt (eigen schade + schade aan vangrail). Bij @Jupke niet, dacht ik (alhoewel zijn ongeval daar dateert van vóór 't mijne). Geen idee bij @Wax-it.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet wel zeggen dat ik toen wel roekelozer het circuit op ging omwille van het gedacht dat ik gedekt was.

Nu is dat een pak minder geworden en dat is misschien zo slecht nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, gTa said:

Yep, 't is rond die tijd (overgang van de noughties naar de teenies dat dat poortje hier bij ons in België redelijk plots dicht ging, bij zo goed als alle verzekeringsmaatschappijen.

Ik heb chance gehad, mijn schadegeval is nog gedekt (eigen schade + schade aan vangrail). Bij @Jupke niet, dacht ik (alhoewel zijn ongeval daar dateert van vóór 't mijne). Geen idee bij @Wax-it.be

Inderdaad, was niet gedekt toen. (was uw fetske niet voor dat van mij?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jupke zei:

Inderdaad, was niet gedekt toen. (was uw fetske niet voor dat van mij?)

Durf 't niet meer te zeggen. Kan gerust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Hoort gewoon bij 't spel. Sooner or later.

Als je dus met je allerlaatste centen een kar haalt (maakt niet uit of het een 20 jaar oude MX-5 of een nieuwe GT2 RS is) en daar dan hard mee on track gaat peren, dan is 't financieel risico wel stevig.

Al heb je veel peten met dikke portefeuille en/of met frequente circuituitstappen die een casco-polis afsluiten voor hun karren waarmee ze on track gaan. Meestal met een stevige franchise (paar 10k'en euro, niet zelden), maar het dekt alvast heel grote schades.

'k Weet niet hoe het nu nog is gesteld met de Duitse casco-polissen maar tot niet zo heel lang geleden was de Nordschleife voor de meeste Duitse eigen-schadepolissen niét uitgesloten. Da's (was?) voor Duitsers en hun maatschappijen effectief een openbare (tol)weg, zoals er ook nog heel wat andere zijn. En daar was je dus gewoon verzekerd. Misschien niet meer sinds enige tijd, iemand een idee?

Bij mijn verzekering (vhv) is het een grijze zone. Geen wedstrijden, oefeningen of timing. De Nordschleife is niet expliciet uitgesloten, maar er zal wel een onderzoek komen of je probeerde rondetijden btg te zetten. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

discussie zal gaan over het feit of de Nordschleife al dan niet een circuit is, of een ordinaire tolweg.   

'circuitgebruik' wordt inderdaad uitgesloten.   Ik heb geen weet van Belgische maatschappijen (disclaimer: ik ben geen makelaar, en ken dus niet de polissen van alle maatschappijen op de letter) die de Norfschleife letterlijk gaan vermelden in hun algemene voorwaarden.  Waar men bepaalde Nederlandse maatschappijen dit bijvoorbeeld wel expliciet gaan vermelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

discussie zal gaan over het feit of de Nordschleife al dan niet een circuit is, of een ordinaire tolweg.   

'circuitgebruik' wordt inderdaad uitgesloten.   Ik heb geen weet van Belgische maatschappijen (disclaimer: ik ben geen makelaar, en ken dus niet de polissen van alle maatschappijen op de letter) die de Norfschleife letterlijk gaan vermelden in hun algemene voorwaarden.  Waar men bepaalde Nederlandse maatschappijen dit bijvoorbeeld wel expliciet gaan vermelden.

KBC (mini omnium) 

DSC_0149.thumb.JPG.d747c3e48278c17882af4e58813daecd.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Bouncing Bullet zei:

Bij mijn verzekering (vhv) is het een grijze zone. Geen wedstrijden, oefeningen of timing. De Nordschleife is niet expliciet uitgesloten, maar er zal wel een onderzoek komen of je probeerde rondetijden btg te zetten. 

Da's zo hatelijk, die onduidelijkheid. :cry: 

Eigenlijk is dus al een Harry's Laptimer laten lopen voldoende om jezelf uit het toepassingsgebied van je dekking te catapulteren. Scary.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard consumentenpolis bij een gewone maatschappij? Zo ja: zalig, wist niet dat er nog waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid