Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

Gezien de bijzonder strenge garantiepolitiek van Porsche...

...wat als je (desnoods met een omweg, want ik kan me inbeelden dat de US-onderdelen hier niet officieel verkrijgbaar zullen zijn) je MY19+ Porsche met partikelfilter en EU-uitlaat uitrust met een OEM Porsche uitlaattraject van een US-versie (zonder partikelfilter en met minder geluidsdemping): gaan ze dan ook nog lastig doen? Er zitten uiteindelijk geen non-OEM stukken op dan, right?

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, gTa zei:

Gezien de bijzonder strenge garantiepolitiek van Porsche...

...wat als je (desnoods met een omweg, want ik kan me inbeelden dat de US-onderdelen hier niet officieel verkrijgbaar zullen zijn) je MY19+ Porsche met partikelfilter en EU-uitlaat uitrust met een OEM Porsche uitlaattraject van een US-versie (zonder partikelfilter en met minder geluidsdemping): gaan ze dan ook nog lastig doen? Er zitten uiteindelijk geen non-OEM stukken op dan, right?

Software is ook verschillend en dan heb je een eu auto met niet gehomologeerde sw. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Bouncing Bullet zei:

Software is ook verschillend en dan heb je een eu auto met niet gehomologeerde sw. 

En als je de US software flasht? (nu nog even los van het feit waar je dat gaat doen, want noch EU noch US dealers gaan dat willen doen, neem ik aan)

Het gaat me niet om 't feit dat de kar niet meer conform EU-regelgeving is. Gewoon zuiver het garantieverhaal van Porsche.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zeer nette gele 912 zien staan aan de zee. De 912 heeft naar het schijnt maar 4 cilinders, is dat dan een 4 cyl boxer zoals Subaru of heeft die een ander 'ritme'?


Ik dacht dat de ontstekingsvolgorde anders was bij de Subaru maar ben ni zeker. Verder blijft het principe vd motor hetzelfde. Platte cilinderopstelling waarbij tegenoverliggende pistons van en naar mekaar bewegen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, gTa said:

En als je de US software flasht? (nu nog even los van het feit waar je dat gaat doen, want noch EU noch US dealers gaan dat willen doen, neem ik aan)

Het gaat me niet om 't feit dat de kar niet meer conform EU-regelgeving is. Gewoon zuiver het garantieverhaal van Porsche.

Dan nog.

Je auto is niet zoals hij uit de fabriek is gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, gTa zei:

En als je de US software flasht? (nu nog even los van het feit waar je dat gaat doen, want noch EU noch US dealers gaan dat willen doen, neem ik aan)

Het gaat me niet om 't feit dat de kar niet meer conform EU-regelgeving is. Gewoon zuiver het garantieverhaal van Porsche.

Vanaf de wagen niet meer homologatie-conform is, ben je ook je garantie kwijt. Hoe de dealer daarmee omgaat is een andere zaak. Software kunnen we zien, dus van het moment dat we daar discrepanties zien, gaan we een garantie claim ook niet meer goedkeuren wegens "tuning". 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, CHARLE5 zei:

PTS-kleurtjes allemaal goed en wel.
Maar dit is ook gewoon heel vet.

Call me nuts maar op een GT3 (Clubsport) zou dat een kleur zijn die 'k zeker zou overwegen.
Liefst miami, maar indien dat niet, dan zou ik twijfelen tussen GT-zilver en wit (uni of metallic, n'importe).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Compleet mijn ding deze configuratie. [emoji7]

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=283197255&utm_source=sharedAd&utm_medium=android

Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

Porsche Boxster GTS PDK
Erstzulassung: 03/2015
Kilometerstand: 45.500 km
Kraftstoffart: Benzin
Leistung: 243 kW (330 PS)

Preis: 60.900 €

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 23/8/2019 om 13:16, BMWMB zei:

De manuele GT3 kan toch zelf tussengas geven. Je bent niet verplicht het zelf te doen.

Bij de laatste Cayman zes cylinder manueel geeft die ook automatisch tussengas bij het terugschakelen. Verslavend in combinatie met het boxer zes in lijn geluid. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid