Ga naar inhoud

AMG lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

15 hours ago, William Blake said:

En hoeveel marge er nog is... (zie filmpje, nog zeker 5s - voor wat het waard is op zo’n lang circuit)

Auto is ook full stock, enkel 2021 updates chassis updates gekregen

Spec is ook ideaal, ceramics, aero pack en de lichtste 21 inch velgen

Ze foefelen wel een beetje he. "Iedereen kan de banden bestellen die er hier op liggen". Welke gek gaat Cup 2's leggen op zo een bak :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ze foefelen wel een beetje he. "Iedereen kan de banden bestellen die er hier op liggen". Welke gek gaat Cup 2's leggen op zo een bak :lolz: 

Staat in de optielijst als 'Sportbanden', en heb dat al een aantal keer verkocht.

Steek dat ook op stockwagens af en toe, afhankelijk van de spec. Dat verkoopt ;)

Ik stel me de vraag of hij niet sneller zou geweest zijn op de stock P4S?

Link naar reactie
Delen op andere sites

By the way, Porsche heeft exact dezelfde banden gebruikt voor hun recordrun, en nog een volledige rolkooi ingebouwd. ;)

Daarmee deden ze 7:29,81, in 2018 deed AMG met een bone-stock GT63S 7:30,11

(of 7:25 waarmee ze het record hadden, maar dit was op de iets kortere meting, sinds 2019 is er een nieuwe standaard)

Maar nogmaals, voor wat 't waard is, op zo'n lang circuit zijn die paar seconden eigenlijk verwaarloosbaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, William Blake said:

By the way, Porsche heeft exact dezelfde banden gebruikt voor hun recordrun, en nog een volledige rolkooi ingebouwd. ;)

Daarmee deden ze 7:29,81, in 2018 deed AMG met een bone-stock GT63S 7:30,11

(of 7:25 waarmee ze het record hadden, maar dit was op de iets kortere meting, sinds 2019 is er een nieuwe standaard)

Maar nogmaals, voor wat 't waard is, op zo'n lang circuit zijn die paar seconden eigenlijk verwaarloosbaar.

 

Uiteindelijk is het bij dat soort auto's toch vooral een wedloop van pk's. Steek een motor met 50pk meer en je gaat weer sneller zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de vorige versie van de Leon Cupra had je het performance pack. Die werden de eerste maanden ook geleverd op CUP 2 banden, waarna de invoerder besliste om over te schakelen op Continental.
In Duitsland en Spanje behielden ze wel de CUP 2 banden.

Ik zou het nu toch ook niet direct nemen op een dagelijkse wagen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Uiteindelijk is het bij dat soort auto's toch vooral een wedloop van pk's. Steek een motor met 50pk meer en je gaat weer sneller zijn.

En het manneke achter het stuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ir_fuel zei:

Allez jong, dan weten mensen toch niet wat ze kopen? :lolz: 

Ik leg dat wel uit hé...

18 minuten geleden, ir_fuel zei:

Uiteindelijk is het bij dat soort auto's toch vooral een wedloop van pk's. Steek een motor met 50pk meer en je gaat weer sneller zijn.

Inderdaad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af welke idioot er eigenlijk belang hecht aan die Ring tijden?  Ga je daarvoor nu bv een Pana laten staan en toch voor die GT 63s gaan omdat die net het record heeft afgesnoept?

Langs andere kant, ge hebt zo van die idioten waarbij 0-100 ontzettend belangrijk is...  kuch kuch 🤣😇🙈 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geeft toch een zeer goed beeld over de handling van een wagen, veel interessanter dan een 0-100 tijd. Maar dan zouden we niet vallen over een paar seconden en al zeker niet voor zo'n boten. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af welke idioot er eigenlijk belang hecht aan die Ring tijden?  Ga je daarvoor nu bv een Pana laten staan en toch voor die GT 63s gaan omdat die net het record heeft afgesnoept?
Langs andere kant, ge hebt zo van die idioten waarbij 0-100 ontzettend belangrijk is...  kuch kuch [emoji1787][emoji56][emoji85] 

Heb zo ooit eens aan de rode lichten gestaan met ene. Heb hem achter een camion geparkeerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, William Blake said:

Marketing... buiten dat heeft dat weinig waarde voor mij

Dat, en dat geeft die mannen op engineering ook eens wat ruimte om lol te hebben :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Waky said:

Het geeft toch een zeer goed beeld over de handling van een wagen, veel interessanter dan een 0-100 tijd. Maar dan zouden we niet vallen over een paar seconden en al zeker niet voor zo'n boten. 

Idd. Het zal al meer dan een paar seconden schelen voor gelijk welke auto gewoon door op een andere dag het nog eens te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Waky zei:

Het geeft toch een zeer goed beeld over de handling van een wagen, veel interessanter dan een 0-100 tijd. Maar dan zouden we niet vallen over een paar seconden en al zeker niet voor zo'n boten. 

Klopt, maar waar gaat de gemiddelde koper van zo'n vehicle het verschil voelen? In dagelijks verkeer is handling nogal overroepen. Stilstaan in de file kan met elke auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Joske zei:

Klopt, maar waar gaat de gemiddelde koper van zo'n vehicle het verschil voelen? In dagelijks verkeer is handling nogal overroepen. Stilstaan in de file kan met elke auto.

Nee maar ik heb het eerder over de occasionele trackday rijder. Op de openbare weg volkomen onbelangrijk imo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat, en dat geeft die mannen op engineering ook eens wat ruimte om lol te hebben :D 

't is leuk om die 'rivaliteit' te zien, zeker tussen Porsche en AMG de laatste jaren :)

Binnenkort GT BS.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Heb zo ooit eens aan de rode lichten gestaan met ene. Heb hem achter een camion geparkeerd.

Mja... Ben er nog altijd niet goe van... Pfff da was effe een close call toen... KLOOTZAK!! :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, William Blake zei:

Binnenkort GT BS.

Mja je noemt daar effe een wagen op...

Hoofdreden van zijn bestaan en van de manier waarop die ontwikkeling is gegaan, is zuiver en alleen om het Ring record op zijn naam te zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, -krikke- zei:

Mja je noemt daar effe een wagen op...

Hoofdreden van zijn bestaan en van de manier waarop die ontwikkeling is gegaan, is zuiver en alleen om het Ring record op zijn naam te zetten...

Voor minder dan de helft vd prijs koop je een GT R, pre-FL, Track-Pack, betere sound, mooiere look,...

Moeilijk te verantwoorden imho

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid