Ga naar inhoud

AMG lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, Porker zei:

Enige olifant in de ruimte is rijcomfort bij die AMG's, voor wat inderdaad daily's zouden moeten zijn. C63 is echt op het randeke van aanvaardbaar en de E63 is eigenlijk amper softer, enkel wat beter gefilterd. Ik ben de laatste om dat voorop te stellen in mijn vereisten maar vind dat wel apart in die klasse auto's, je davert bij moment echt uit uw zetel. Flipside, men kan er echt snoeihard/leuk mee knallen, ook als het bochtig wordt.

Ik herinner me (in het verre West-Vlaanderen, alwaar de wegkwaliteit jou ook bekend is :D ) een "Autsch, moét dat?" elke ... pakweg ... paar honderd meter :D 
Het betert wel significant als het (veel) sneller gaat, vind ik. Aan non-Belgische snelheden valt die ophanging precies in z'n plooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige olifant in de ruimte is rijcomfort bij die AMG's, voor wat inderdaad daily's zouden moeten zijn. C63 is echt op het randeke van aanvaardbaar en de E63 is eigenlijk amper softer, enkel wat beter gefilterd. Ik ben de laatste om dat voorop te stellen in mijn vereisten maar vind dat wel apart in die klasse auto's, je davert bij moment echt uit uw zetel. Flipside, men kan er echt snoeihard/leuk mee knallen, ook als het bochtig wordt.

100% gelijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Porker zei:

Enige olifant in de ruimte is rijcomfort bij die AMG's, voor wat inderdaad daily's zouden moeten zijn. C63 is echt op het randeke van aanvaardbaar en de E63 is eigenlijk amper softer, enkel wat beter gefilterd. Ik ben de laatste om dat voorop te stellen in mijn vereisten maar vind dat wel apart in die klasse auto's, je davert bij moment echt uit uw zetel. Flipside, men kan er echt snoeihard/leuk mee knallen, ook als het bochtig wordt.

Klopt 100%

Zeer rauw en hard. Stoort mij persoonlijk niet.

Maar het is wel hard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Porker zei:

Enige olifant in de ruimte is rijcomfort bij die AMG's, voor wat inderdaad daily's zouden moeten zijn. C63 is echt op het randeke van aanvaardbaar en de E63 is eigenlijk amper softer, enkel wat beter gefilterd. Ik ben de laatste om dat voorop te stellen in mijn vereisten maar vind dat wel apart in die klasse auto's, je davert bij moment echt uit uw zetel. Flipside, men kan er echt snoeihard/leuk mee knallen, ook als het bochtig wordt.

S AMG ftw 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een S amg wringt dan weer bij mij
Je hebt het comfort van een S en je hebt dan een beest van een motor
En sportief rijden met een S gaat zeer moeilijk imo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, William Blake said:

Klopt 100%

Zeer rauw en hard. Stoort mij persoonlijk niet.

Maar het is wel hard.

Ik vraag me dan altijd af waarom een zeer kleine constructeur als Alpina er wel in slaagt een fijn compromis te kunnen maken, of gaat mijn vergelijking niet op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt 100%
Zeer rauw en hard. Stoort mij persoonlijk niet.
Maar het is wel hard.

Wel het stoort niet dat het hard is in Sport of Sport+. Maar het is al belachelijk hard in Comfort stand, zeker met de bacquet stoelen.
In Comfort mocht het gerust zacht zijn.
@brunault is de cabrio ook zo hard?
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lefty zei:

Ik vraag me dan altijd af waarom een zeer kleine constructeur als Alpina er wel in slaagt een fijn compromis te kunnen maken, of gaat mijn vergelijking niet op?

Dat AMG sowieso kan groeien/leren qua ophanging, iets waar ze bij Porsche en Alpina sterker in zijn, akkoord.

Maar daarnaast vind ik wel dat Alpina's wel redelijk 'soft' zijn in vergelijking met AMG. Missen een bepaalde rauwheid, wat ook net hun sterkte is.

Wil je AMG en comfort, moet je naar de S gaan, met de S Coupé op kop. Echt subliem. Vergeet de SUV's. (behalve de G, en de GLC, die ook demax)

22 minuten geleden, Mich zei:


Wel het stoort niet dat het hard is in Sport of Sport+. Maar het is al belachelijk hard in Comfort stand, zeker met de bacquet stoelen.
In Comfort mocht het gerust zacht zijn.
@brunault is de cabrio ook zo hard?

De Performance stoelen zitten hard inderdaad. Heb een week met een E63S gereden met die stoelen en pas na 3 dagen tweaken had ik 'door' hoe ik ze moest afstellen. Nadien wel OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me dan altijd af waarom een zeer kleine constructeur als Alpina er wel in slaagt een fijn compromis te kunnen maken, of gaat mijn vergelijking niet op?

Zit waarheid in. Maar Alpina heeft dan weer iets teveel de “jeep-look”. Ook ni tof
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner me (in het verre West-Vlaanderen, alwaar de wegkwaliteit jou ook bekend is [emoji3] ) een "Autsch, moét dat?" elke ... pakweg ... paar honderd meter [emoji3] 
Het betert wel significant als het (veel) sneller gaat, vind ik. Aan non-Belgische snelheden valt die ophanging precies in z'n plooi.

Dat is zo idd, ik rij het meeste in stad rond en daar mag dat iig softer. Eens erbuiten is dat vegeten en vergeven. Blijft een droom van een daily. [emoji3590]
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/10/2021 at 9:00 AM, William Blake said:

De Performance stoelen zitten hard inderdaad. Heb een week met een E63S gereden met die stoelen en pas na 3 dagen tweaken had ik 'door' hoe ik ze moest afstellen. Nadien wel OK.

Hoe zou je ze vergelijken met de performance stoelen in de vorige A45? Want persoonlijk vind ik die aangenaam zitten, en zelf langere ritten zijn geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Roger zei:

Hoe zou je ze vergelijken met de performance stoelen in de vorige A45? Want persoonlijk vind ik die aangenaam zitten, en zelf langere ritten zijn geen probleem.

Nog iets beter, meer padding

6 uren geleden, Tiep zei:

Not much eigenlijk.

Sound playlistje 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Carlito en andere kenners:

als ik manueel schakel in mijn auto, gebeurt het soms dat ie onmiddellijk 2 versnelling opschakelt.
Doet het niet altijd en alleen bij het opschakelen. 

Enig idee aan wat dat kan liggen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Carlito zei:

Sta je dan in manueel?

Yess. 
Allezja, auto staat dan in mijn individuele setup. Maar dat is idd dan met manueel schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid