Ga naar inhoud

AMG lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

Het probleem zit hem in de combinatie van de cilinderuitschakeling,de afstelling van de motor en de benzine
Die maakt dat er additieven moeten toegevoegd worden aan de benzine na bvb 3 maal tanken
De auto had in het begin een probleem met een sensor waardoor de motor op 7 cilinders liep
Na stilleggen was dit wel verholpen en dit kwam zeer sporadisch voor
Ze hebben er nieuwe software opgezet en dan had ik dit niet meer maar wel meer dreunen van de bak
De GT4 deurs heeft daar ook last van en ik denk dat dit komt door de 4 matic want ik heb het bij geen enkele andere auto met RWD


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/12/2021 at 10:12 AM, Brunault said:

Het probleem zit hem in de combinatie van de cilinderuitschakeling,de afstelling van de motor en de benzine
Die maakt dat er additieven moeten toegevoegd worden aan de benzine na bvb 3 maal tanken
De auto had in het begin een probleem met een sensor waardoor de motor op 7 cilinders liep
Na stilleggen was dit wel verholpen en dit kwam zeer sporadisch voor
Ze hebben er nieuwe software opgezet en dan had ik dit niet meer maar wel meer dreunen van de bak
De GT4 deurs heeft daar ook last van en ik denk dat dit komt door de 4 matic want ik heb het bij geen enkele andere auto met RWD


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is het eerste wat ik daarvan lees, ook zelf totaal geen last van. Ik ben weliswaar maar 10k km ver.


Ik zet comfort wel steeds af want die cilinderuitschakeling hoor je effectief sinds die Akrapovic eronder zit. De toon verandert hoorbaar, van V8 naar een 4-cil Cayman qua timbre.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start-stop uitschakelen in de centrale console werkt ook, dan kan je die in comfort laten staan

Oke
Dat wist ik niet
Merci


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eens zien, maar volgens mij hebben wij nog een start-stop memory module liggen, zodat dat voor altijd uitgeschakeld blijft [mention=108]Porker[/mention]

Die start/stop houdt er na een jaar of twee toch spontaan mee op
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.evo.co.uk/mercedes/amg-gt-r/203629/mercedes-amg-gt-black-series-2021-review-crosshairs-pointed-at-911-gt2-rs

The first sense you get of the Black is how solid, and all-together it feels. Although the familiar characteristics of the AMG GT are there, they’re less pronounced – no longer does there feel a slight delay between a message at the wheel and the behaviour of the front and rear axles. You turn, and the Black turns. Or rather it would do if it wasn’t understeering heroically across near-freezing tarmac. 

But even then, rather than being a truly terrifying ordeal, there’s something about the Black’s finesse that makes it seem – amazingly – quite friendly, and so you begin to explore the effects of the throttle more. The engine’s response is instantaneous, and it kicks the Black forward with real conviction, but it’s also a delicate instrument once you’re tuned into it, and it’s possible to keep a slide going without any snatchiness. In fact, it’s almost easier to slacken the traction control off completely, because with it on it’s asking an awful lot of a system to cope with the wildly differing grip levels of today, plus two near-slick gumball tyres and 720bhp.

mercedes_amg_gt_blackALP_1948.jpg

mercedes_amg_gt_blackALP_2064.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

400 pk in een A. Verschil moet er zijn.

Ja ok, maar meer power dan een GT63S in een C is vrij absurd.

Natuurlijk als die laatste naar de 800 pk gaat... 

Te veel allemaal.

Los daarvan, qua engineering wel ongelofelijk. Leuk dat ze die tech van de F1 naar de straat brengen.

amg-hybride-00003-970x546.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 73 ziet er redelijk interessant uit

Technologisch zal de C wel wat geven maar ik hou het voorlopig nog bij de V8

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, ir_fuel zei:

Welke tech van de F1? :lol: 

The biggest innovation is the electric exhaust-gas turbocharger, which is being realised for the first time in a production vehicle. This technology comes directly from Formula 1 and is called MGU-H (Motor Generator Unit Heat). The identical system already powers the Mercedes-AMG Project ONE hypercar.

https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko.xhtml?oid=49446384&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00ODM2MjU4JnJlbElkPTYwODI5JmZyb21PaWQ9NDgzNjI1OCZyZXN1bHRJbmZvVHlwZUlkPTQwNjI2JnZpZXdUeXBlPXRodW1icyZmcm9tSW5mb1R5cGVJZD00MTAxMg!!&rs=0

Had jouw reactie wel verwacht, uiteraard moet men voorzichtig zijn met zo'n (marketing) claims, maar er zit wel een 'link'.

Lees ook eens het persbericht, best interessant die achteras constructie en de techniek erachter.

Ik zie ook dat de BSG zijn intrede maakt, ISG was altijd een probleem met de MCT-vbakken. 

Zeer complexe aandrijflijn, amai.

 

46 minuten geleden, ir_fuel zei:

Blijft dat trouwens een pure RWD? 

Neen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JanC zei:

Had de SQ7 al geen elektrische turbo, of zat die niet in het uitlaattraject?

Nee, is een elektrische compressor dacht ik?

De 53 AMG modellen hebben dat ook al eventjes.

Systeem uit de C zou volledig nieuw zijn.

Soit, blijft 4-pot

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, flupke73 said:

Wat is ‘BSG’?

Startmotor extern van de boite en aangedreven door een riem.... vroeger was dat geintegreerd in de boite zelf als ik me ni vergis.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid