Brunault 3.740 Geplaatst: 12 maart 2021 Delen Geplaatst: 12 maart 2021 Het probleem zit hem in de combinatie van de cilinderuitschakeling,de afstelling van de motor en de benzineDie maakt dat er additieven moeten toegevoegd worden aan de benzine na bvb 3 maal tanken De auto had in het begin een probleem met een sensor waardoor de motor op 7 cilinders liep Na stilleggen was dit wel verholpen en dit kwam zeer sporadisch voor Ze hebben er nieuwe software opgezet en dan had ik dit niet meer maar wel meer dreunen van de bakDe GT4 deurs heeft daar ook last van en ik denk dat dit komt door de 4 matic want ik heb het bij geen enkele andere auto met RWDVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.740 Geplaatst: 12 maart 2021 Delen Geplaatst: 12 maart 2021 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 2 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Porker 8.596 Geplaatst: 13 maart 2021 Delen Geplaatst: 13 maart 2021 On 3/12/2021 at 10:12 AM, Brunault said: Het probleem zit hem in de combinatie van de cilinderuitschakeling,de afstelling van de motor en de benzine Die maakt dat er additieven moeten toegevoegd worden aan de benzine na bvb 3 maal tanken De auto had in het begin een probleem met een sensor waardoor de motor op 7 cilinders liep Na stilleggen was dit wel verholpen en dit kwam zeer sporadisch voor Ze hebben er nieuwe software opgezet en dan had ik dit niet meer maar wel meer dreunen van de bak De GT4 deurs heeft daar ook last van en ik denk dat dit komt door de 4 matic want ik heb het bij geen enkele andere auto met RWD Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Dat is het eerste wat ik daarvan lees, ook zelf totaal geen last van. Ik ben weliswaar maar 10k km ver. Ik zet comfort wel steeds af want die cilinderuitschakeling hoor je effectief sinds die Akrapovic eronder zit. De toon verandert hoorbaar, van V8 naar een 4-cil Cayman qua timbre. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 13 maart 2021 Delen Geplaatst: 13 maart 2021 Start-stop uitschakelen in de centrale console werkt ook, dan kan je die in comfort laten staan 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.740 Geplaatst: 13 maart 2021 Delen Geplaatst: 13 maart 2021 Start-stop uitschakelen in de centrale console werkt ook, dan kan je die in comfort laten staanOkeDat wist ik nietMerciVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 14 maart 2021 Delen Geplaatst: 14 maart 2021 Ik moet eens zien, maar volgens mij hebben wij nog een start-stop memory module liggen, zodat dat voor altijd uitgeschakeld blijft @Porker 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.273 Geplaatst: 14 maart 2021 Delen Geplaatst: 14 maart 2021 Ik moet eens zien, maar volgens mij hebben wij nog een start-stop memory module liggen, zodat dat voor altijd uitgeschakeld blijft [mention=108]Porker[/mention]Die start/stop houdt er na een jaar of twee toch spontaan mee op Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vince522 2.239 Geplaatst: 16 maart 2021 Delen Geplaatst: 16 maart 2021 Stance 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 19 maart 2021 Delen Geplaatst: 19 maart 2021 https://www.evo.co.uk/mercedes/amg-gt-r/203629/mercedes-amg-gt-black-series-2021-review-crosshairs-pointed-at-911-gt2-rs The first sense you get of the Black is how solid, and all-together it feels. Although the familiar characteristics of the AMG GT are there, they’re less pronounced – no longer does there feel a slight delay between a message at the wheel and the behaviour of the front and rear axles. You turn, and the Black turns. Or rather it would do if it wasn’t understeering heroically across near-freezing tarmac. But even then, rather than being a truly terrifying ordeal, there’s something about the Black’s finesse that makes it seem – amazingly – quite friendly, and so you begin to explore the effects of the throttle more. The engine’s response is instantaneous, and it kicks the Black forward with real conviction, but it’s also a delicate instrument once you’re tuned into it, and it’s possible to keep a slide going without any snatchiness. In fact, it’s almost easier to slacken the traction control off completely, because with it on it’s asking an awful lot of a system to cope with the wildly differing grip levels of today, plus two near-slick gumball tyres and 720bhp. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 25 maart 2021 Delen Geplaatst: 25 maart 2021 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 28 maart 2021 Delen Geplaatst: 28 maart 2021 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 31 maart 2021 Delen Geplaatst: 31 maart 2021 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 31 maart 2021 Delen Geplaatst: 31 maart 2021 650 pk in een C. OK. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 31 maart 2021 Delen Geplaatst: 31 maart 2021 37 minutes ago, William Blake said: 650 pk in een C. OK. 400 pk in een A. Verschil moet er zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 31 maart 2021 Delen Geplaatst: 31 maart 2021 1 uur geleden, ir_fuel zei: 400 pk in een A. Verschil moet er zijn. Ja ok, maar meer power dan een GT63S in een C is vrij absurd. Natuurlijk als die laatste naar de 800 pk gaat... Te veel allemaal. Los daarvan, qua engineering wel ongelofelijk. Leuk dat ze die tech van de F1 naar de straat brengen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 31 maart 2021 Delen Geplaatst: 31 maart 2021 Welke tech van de F1? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 31 maart 2021 Delen Geplaatst: 31 maart 2021 Blijft dat trouwens een pure RWD? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.740 Geplaatst: 31 maart 2021 Delen Geplaatst: 31 maart 2021 4 maticVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.740 Geplaatst: 31 maart 2021 Delen Geplaatst: 31 maart 2021 De 73 ziet er redelijk interessant uitTechnologisch zal de C wel wat geven maar ik hou het voorlopig nog bij de V8 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 31 maart 2021 Delen Geplaatst: 31 maart 2021 47 minuten geleden, ir_fuel zei: Welke tech van de F1? The biggest innovation is the electric exhaust-gas turbocharger, which is being realised for the first time in a production vehicle. This technology comes directly from Formula 1 and is called MGU-H (Motor Generator Unit Heat). The identical system already powers the Mercedes-AMG Project ONE hypercar. https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko.xhtml?oid=49446384&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00ODM2MjU4JnJlbElkPTYwODI5JmZyb21PaWQ9NDgzNjI1OCZyZXN1bHRJbmZvVHlwZUlkPTQwNjI2JnZpZXdUeXBlPXRodW1icyZmcm9tSW5mb1R5cGVJZD00MTAxMg!!&rs=0 Had jouw reactie wel verwacht, uiteraard moet men voorzichtig zijn met zo'n (marketing) claims, maar er zit wel een 'link'. Lees ook eens het persbericht, best interessant die achteras constructie en de techniek erachter. Ik zie ook dat de BSG zijn intrede maakt, ISG was altijd een probleem met de MCT-vbakken. Zeer complexe aandrijflijn, amai. 46 minuten geleden, ir_fuel zei: Blijft dat trouwens een pure RWD? Neen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 31 maart 2021 Delen Geplaatst: 31 maart 2021 1 hour ago, ir_fuel said: Welke tech van de F1? Launch control 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanC 7.211 Geplaatst: 31 maart 2021 Delen Geplaatst: 31 maart 2021 Had de SQ7 al geen elektrische turbo, of zat die niet in het uitlaattraject? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 31 maart 2021 Delen Geplaatst: 31 maart 2021 2 uren geleden, JanC zei: Had de SQ7 al geen elektrische turbo, of zat die niet in het uitlaattraject? Nee, is een elektrische compressor dacht ik? De 53 AMG modellen hebben dat ook al eventjes. Systeem uit de C zou volledig nieuw zijn. Soit, blijft 4-pot Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.375 Geplaatst: 31 maart 2021 Delen Geplaatst: 31 maart 2021 Wat is ‘BSG’? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 31 maart 2021 Delen Geplaatst: 31 maart 2021 2 minutes ago, flupke73 said: Wat is ‘BSG’? Startmotor extern van de boite en aangedreven door een riem.... vroeger was dat geintegreerd in de boite zelf als ik me ni vergis. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.