Ga naar inhoud

AMG lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, Mich zei:

Startmotor extern van de boite en aangedreven door een riem.... vroeger was dat geintegreerd in de boite zelf als ik me ni vergis.

Klopt.

ISG is tussen motor en boite, maar omdat de sportievere AMG’s een speciale boite met meerplatenkoppeling gebruiken ipv koppelomvormer lukt een ISG niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, William Blake zei:

Ja ok, maar meer power dan een GT63S in een C is vrij absurd.

Natuurlijk als die laatste naar de 800 pk gaat... 

Te veel allemaal.

Los daarvan, qua engineering wel ongelofelijk. Leuk dat ze die tech van de F1 naar de straat brengen.

amg-hybride-00003-970x546.jpg

Het is allemaal leuk tot de batterij het niet meer trekt.. Na 2 rondjes Ring is dat ding toch leeggetrokken? E, blijf je over met "slechts" 420pk van de 2.0, of vermoedelijk wat meer nog in de C. Die wil waarschijnlijk dan in allerijl die batterij terug bijladen, want met remregeneratie alleen gaat dat niet lukken. Ik weet het niet, ik vind ze wat te drastisch van richting veranderen bij AMG. Een C63 of E63 staat bovenaan mijn droomlijstje, met V8. Triestige toekomst voor menig petrolhead...

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Greg zei:

Het is allemaal leuk tot de batterij het niet meer trekt.. Na 2 rondjes Ring is dat ding toch leeggetrokken? E, blijf je over met "slechts" 420pk van de 2.0, of vermoedelijk wat meer nog in de C. Die wil waarschijnlijk dan in allerijl die batterij terug bijladen, want met remregeneratie alleen gaat dat niet lukken. Ik weet het niet, ik vind ze wat te drastisch van richting veranderen bij AMG. Een C63 of E63 staat bovenaan mijn droomlijstje, met V8. Triestige toekomst voor menig petrolhead...

Der P3-Plug-in-Hybrid unter dem E Performance Label leistet über 816 PS Systemleistung in der V8 Variante und der C 63e kurzzeitig über 653 PS Systemleistung (bis zu 10 Sekunden). Dauerleistung liegt im Bereich von 545 PS beim 4-Zylinder und 707 PS beim V8 !

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, William Blake zei:

Ja ok, maar meer power dan een GT63S in een C is vrij absurd.

Natuurlijk als die laatste naar de 800 pk gaat... 

Te veel allemaal.

Los daarvan, qua engineering wel ongelofelijk. Leuk dat ze die tech van de F1 naar de straat brengen.

amg-hybride-00003-970x546.jpg

Battery pack terug achteraan, dus opnieuw zo'n verhoogde koffer in de break?

Vraag me soms af wat hierbij hun uitgangspunt is, keuze omwille van gewichtsverdeling of geen plaats voorzien om tussen wielbasis batterijen te monteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Carlito zei:

Der P3-Plug-in-Hybrid unter dem E Performance Label leistet über 816 PS Systemleistung in der V8 Variante und der C 63e kurzzeitig über 653 PS Systemleistung (bis zu 10 Sekunden). Dauerleistung liegt im Bereich von 545 PS beim 4-Zylinder und 707 PS beim V8 !

Net het filmpje eens bekeken. Het lijkt wel of dat die daar ongeveer zegt dat "Race Mode" de batterij zo vol mogelijk zal willen houden, en wanneer je eerst in "Comfort" hebt gereden, hij waarschijnlijk wat van de batterij zal gebruikt hebben voor het algemeen verbruik. Dus "Race Mode" wil eerst de batterij terug gaan laden, wat hij bedoelt met het eerste rondje circuit rustig opwarmen. Daarna kan je volle power optimaal gebruiken, en laadt hij vooral door het remmen. Nu mijn ervaring is dat remmen niet genoeg is, maar hij spreekt daar wel over een nieuw soort batterij dus wie weet wat ze daar uit hun mouw geschud hebben..

Die E-turbo gaat ook wel interessant zijn, als ze daarmee turbolag compleet mee kunnen elimineren.

Kortom, het zal technologisch weer een serieus meesterwerkje zijn dat ze gaan afleveren (alleen al het 2.0 blok met 545pk in een straatauto 😂) Maar of het liefhebbershart daar sneller van gaat kloppen.

"Laufkultur" zoals @gTa het altijd zei, dat gaan we minder en minder meemaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Greg zei:

Het is allemaal leuk tot de batterij het niet meer trekt.. Na 2 rondjes Ring is dat ding toch leeggetrokken? E, blijf je over met "slechts" 420pk van de 2.0, of vermoedelijk wat meer nog in de C. Die wil waarschijnlijk dan in allerijl die batterij terug bijladen, want met remregeneratie alleen gaat dat niet lukken. Ik weet het niet, ik vind ze wat te drastisch van richting veranderen bij AMG. Een C63 of E63 staat bovenaan mijn droomlijstje, met V8. Triestige toekomst voor menig petrolhead...

918 Spyder, P1, etc hebben ook gelijkaardige (eigenlijk oudere tech) systemen.

Maar pas op, ik word er niet blij van.

Enorm knappe techniek, maar ook complex, duur en zwaar.

 

1 uur geleden, Quill zei:

Battery pack terug achteraan, dus opnieuw zo'n verhoogde koffer in de break?

Vraag me soms af wat hierbij hun uitgangspunt is, keuze omwille van gewichtsverdeling of geen plaats voorzien om tussen wielbasis batterijen te monteren?

Gewichtsbalans denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, William Blake said:

918 Spyder, P1, etc hebben ook gelijkaardige (eigenlijk oudere tech) systemen.

een P1 gebuikt hybrid enkel als torque fill en om hier en daar wat extra te boosten. De elektromotor van een P1 is "maar" 177pk.

Bij een 918 is de elektromotor veel belangrijker (286pk), en die drijft dan nog eens ook de voorwielen aan, wat bij een P1 het geval niet is.

 

niet helemaal dezelfde filosofie. Procentueel heb je veel meer EV vermogen nodig in je C dan in bovenstaande voorbeelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, William Blake said:

Gewichtsbalans denk ik.

Hoe ga je in een niet-EV batterijen leggen in het midden? Zeker in dit geval met een aandrijfas die door gans de auto loopt? De bodem wordt ook hoger. Geen probleem bij een SUV, maar bij een berline wordt dat toch lastiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, William Blake said:

The identical system already powers the Mercedes-AMG Project ONE hypercar.

"powers"

Waar is dat stuk vaporware? :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ir_fuel zei:

"powers"

Waar is dat stuk vaporware? :lol: 

Ze rekken het enorm maar hij komt, hij komt :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Greg zei:

Een C63 of E63 staat bovenaan mijn droomlijstje, met V8. Triestige toekomst voor menig petrolhead...

Je droom zal nog lang genoeg in vervulling kunnen gaan natuurlijk. 't Is maar wat je ervoor gaat betalen hier in BE.

1 uur geleden, Greg zei:

Kortom, het zal technologisch weer een serieus meesterwerkje zijn dat ze gaan afleveren (alleen al het 2.0 blok met 545pk in een straatauto 😂) Maar of het liefhebbershart daar sneller van gaat kloppen.

En jouw profiel bestempelen ze binnen AMG marketing als de 'AMG Protector' (niet gelogen) die het merk kent en lief heeft vooral vanwege z'n geweldige V8 motoren. En men gaat die groep bestaande en toekomstige kopers zeker niet in de kou laten staan. Maar langs de andere kant is men er zich van bewust dat er ook meer en meer nieuwe, (behoorlijk) jonge en gegoede kopers in de markt zijn die zich minder of niet vastklampen aan een AMG V8 als vanouds. Die profielen hechten meer waarde aan technologie, connectivity, luxe & looks en uiteraard ook performance... maar daar hebben ze niet per se die V8 voor nodig. Dat zijn dan vaak vooral kopers die zullen shoppen richting compacte modelletjes (A, CLA, GLA) maar potentieel ook al de C-Klasse.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Tiep said:

Dat zijn dan vaak vooral kopers die zullen shoppen richting compacte modelletjes (A, CLA, GLA) maar potentieel ook al de C-Klasse.

Dat ligt vooral aan de diepte van de zakken van die kopers denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

3 uren geleden, ir_fuel zei:

"powers"

Waar is dat stuk vaporware? :lol: 

Relax, die is onderweg ;)

F1-tech naar de straat brengen is niet zo evident, zeker als Europa de spelregels wijzigt along the way.

Je kan zeggen wat je wilt, maar de tech is wel knap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tiep zei:

Je droom zal nog lang genoeg in vervulling kunnen gaan natuurlijk. 't Is maar wat je ervoor gaat betalen hier in BE.

En jouw profiel bestempelen ze binnen AMG marketing als de 'AMG Protector' (niet gelogen) die het merk kent en lief heeft vooral vanwege z'n geweldige V8 motoren. En men gaat die groep bestaande en toekomstige kopers zeker niet in de kou laten staan. Maar langs de andere kant is men er zich van bewust dat er ook meer en meer nieuwe, (behoorlijk) jonge en gegoede kopers in de markt zijn die zich minder of niet vastklampen aan een AMG V8 als vanouds. Die profielen hechten meer waarde aan technologie, connectivity, luxe & looks en uiteraard ook performance... maar daar hebben ze niet per se die V8 voor nodig. Dat zijn dan vaak vooral kopers die zullen shoppen richting compacte modelletjes (A, CLA, GLA) maar potentieel ook al de C-Klasse.

 

Zoals OK Boomer,

OK AMG Protector? 

 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Lotuzzz said:

Zoals OK Boomer,

OK AMG Protector? 

Jup. Ze zijn nu nog aan het brainstormen in het EQ departement hoe ze die mensen gaan belachelijk maken in het volgende reclamespotje voor de EQS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Jup. Ze zijn nu nog aan het brainstormen in het EQ departement hoe ze die mensen gaan belachelijk maken in het volgende reclamespotje voor de EQS.

Niet moeilijk: OK ICE Protector

  • Grappig 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ir_fuel zei:

niet helemaal dezelfde filosofie. Procentueel heb je veel meer EV vermogen nodig in je C dan in bovenstaande voorbeelden.

Kan je de verschillen even uitleggen?

Dus nieuwe C63: ruwweg 450 pk uit de 2-liter ice + 204 pk uit de e-motor + eigenlijk nog een 14-tal ofzo uit de BSG 

EV motor zit op achteras, gekoppeld aan aparte 2-traps vbak. Puur elektrisch rijden is dus RWD, en met dat vermogen mogelijks nog leuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, William Blake said:

Kan je de verschillen even uitleggen?

Dat een P1 zonder EV nog altijd loeihard gaat. Die gebruikt die elektromotor om turbo lag weg te werken enzo.

Uwe C zal algemeen een heel pak slechter presteren als de batterij plat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, ir_fuel said:

Dat een P1 zonder EV nog altijd loeihard gaat. Die gebruikt die elektromotor om turbo lag weg te werken enzo.

Uwe C zal algemeen een heel pak slechter presteren als de batterij plat is.

ik sluit me aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat een P1 zonder EV nog altijd loeihard gaat. Die gebruikt die elektromotor om turbo lag weg te werken enzo.

Uwe C zal algemeen een heel pak slechter presteren als de batterij plat is.

Mij lijkt dat zoiets enkel tijdens een topspeed run ofzo zal voorvallen, en men spreekt van 550 pk ‘permanent’ vermogen, dus tzal wel meevallen...

918 is op die manier ook meer afhankelijk van z’n e-motor, denk SF90 ook? Dus dan zal die ook een heel pak slechter presteren.. P1 heeft toch ook een volle batterij nodig om zijn piekvermogen te hebben? Of ben ik verkeerd? 

Punt is dat je na 8 (of 9 als hij er effectief is) jaar sinds de ‘holy trinity’ PHEV hypercars dergelijke techniek in je Cklasse kan vinden.

Ik vind dat straf, ook al is het niet mijn ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid