Ga naar inhoud

Porsche 991.2


BMWMB

Aanbevolen berichten

WTF, de highres 3D viewer op de Porsche CC laadt ongeveer 1 GB :silly:

 

't Spel ligt ook meer plat dan wat anders. :lol:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is gewoon een ongelofelijk ingewikkeld verhaal om van je turbo een compressor te maken.

Kan je beter gewoon een compressor steken :D

Turbo heeft een compressor. Is alleen niet aangedreven Door een elektromotor of Door een riem, maar Door een turbine aangedreven met uitlaatgassen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nu het rad van de turbo dat in de uitlaat zit op een dynamo aansluiten en nog een dynamo voor tijdens het remmen op de vooras en met die stroom het rad van de turbo in de inlaat continu laten draaien zodat je altijd op druk zit. Moet je toch dezelfde gasrespons mee krijgen als een atmo?

 

In een golf zal het wel niemand interesseren, maar in een 488 ofzo...

Zelfs dan blijf je met "iets" zitten in de uitlaat.

 

Niks kan een atmo motor met ITB's nabootsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk om te beoordelen eerlijk gezegd.

 

Op basis van dat filmpje kan ik daar niet over oordelen. Klinkt alleszins beter dan veel andere turbo's, das een feit. 

 

AMG GT levert op dat vlak schitterend werk !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is toch vooral dat er iets in de inlaat zit, niet in de uitlaat?

Ik dacht de uitlaat, maar dat laat ik liever over aan de experts ter zake. (enfin, beide is op zich een probleem :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem van die turbo spullementen is dat het geen vooruitgang is qua rijeigenschappen of technologie, eerder achteruitgang (imo)..... puur omwille van financiële- en milieu eisen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik het vooral schreef om wat los te maken, vind ik van niet.

 

Het is evengoed een evolutie in motoren bouwen, met het oog op efficiëntie (kleinere cc's), verbruik, en uitstoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In den beginne zullen er ook veel gevloekt hebben toen ze hun elektronische ontsteking niet meer konden bijregelen met een schroevendraaier.

 

Uiteindelijk zal ook dat turbo gedoe wel goed komen. Kijk wat er al is geëvolueerd sinds de on/off turbo's van de jaren '80.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je efficiëntie wil qua rijgedrag en prestaties, dan gebruik je een compressor.

 

Natuurlijk is milieutechnologie ook technologie en evolutie. Vandaar dat ik het had over rijeigenschappen. Akkoord dat het een evolutie is, maar geen die ik toejuich vanuit het autorijden op zich. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je efficiëntie wil qua rijgedrag en prestaties, dan gebruik je een compressor.

 

Natuurlijk is milieutechnologie ook technologie en evolutie. Vandaar dat ik het had over rijeigenschappen. Akkoord dat het een evolutie is, maar geen die ik toejuich vanuit het autorijden op zich. 

 

 

Ik begrijp dat het niet onverdeeld positief wordt onthaald, maar mijn vergelijking is echt niet ver gezocht IMO.

 

Hydraulische of electrische stuurbekrachtiging is ook zoiets. Wil er iemand nog terug naar de tijd zonder bekrachtiging? Ik kan me inbeelden dat je toen pas gevoel had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid